FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XE (2014 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: maksymilian.pawlowski w Maj 29, 2020, 15:51:33 pm
-
Cześć,
jestem tutaj nowy, a trafiłem ponieważ myślę nad zmianą mojego saaba na Jaguara XE. Mam zasadniczy problem, ponieważ czytam forum i jest wiele opinii odnośnie silników. Czy moglibyście proszę wskazać silnik, który ma niską problematyczność z punktu widzenia eksploatacji. Bardziej patrze na silniki benzynowe ale jeśli diesle są lepsze pod względem usterkowości to czemu nie. Raczej myślę o samochodzie używanym ale właśnie w roczniku o którym myślę nastąpiła zmiana silników.
Przy zakupie, moglibyście wskazać punkty, na które warto zwrócić uwagę ponieważ są problematyczne?
Przepraszam za może banalne pytania ale dopiero się uczę.
Dobrego popołudnia.
Max
-
wszystkie 2.0d to silniki Ingenium produkowane przez Jaguar/Land Rover, moce 163KM/180KM/240KM (ten ostatni biturbo)
benzyna 2.0 - wcześniejsze to Ford późniejsze jak dobrze pamiętam od 2018 roku konstrukcja własna Ingenium jak wyżej
osobiście mam 2.0d 180KM, 95kkm przejechane, problemów istotnych brak a małe problemy to wymienione aktywne poduszki silnika lewa i prawa, nic wielkiego
rozrząd - jak kiedyś trzeba będzie wymienić to tanio nie będzie...
jak masz jakieś konkretne pytania o 2.0d to pisz, o benzynie nic więcej nie wiem
-
Dzieki wielkie za odpowiedz. Czyli akurat u Ciebie silnik jest mniej więcj bezobsługowy. A jak wygląda temat elektroniki? Są z nią jakieś problemy? Jak np. wygląda temat aktualizacji map do nawigacji? Rozumiem, że serwisujesz smaochód a ASO czy też w jakims innym punkcie? Jak po blisko 100 tys km wyglądają materiały w środku - jaka jest ich trwałość według Ciebie?
-
Silnik bedzie bezobslugowy jak sie o niego odpowiednio zadba. Mam tutaj na mysli dobry olej + czesta wymiana oleju.W moim przypadku stosuje interwal 10-12 tys. km. Aktualizacja map to koszt okolo 480zl przez strone producenta, w pakiecie masz dwie aktualizacje w jwdnym roku. Materialy po przebiegu 94tys nie wykazuja praktycznie zadnego zuzycia. Boczek fotela kierowcy po doglebnej analizie uwidacznia ledwo widoczne "zarysowania". Do tej pory zadnych problemow z elektronika, kiedys przez tydzien zawiesil mi mi sie plywak czujnika poziomu plynu spryskiwacza. Wystarczylo do zera wykorzystac plyn i pozniej uzupelnilem jego poziom na max.
-
nie serwisuję w ASO bo to wyrzucanie $$$... kupiłem auto używane z Niemiec bez gwarancji
lepszy olej mam za połowę ceny gorszego w ASO
filtr oleju producent auta stosuje Purflux - 34zł na wolnym rynku, powietrza producent stosuje Filtron - 23zł na wolnym rynku, ceny w ASO zapewne x5 :)
zmiana oleju co 10 do 12 tysięcy km, serwisowe zalecenie co 34 prowadzi do szybkiej śmierci silnika
elektronika - żadnych problemów, nigdy nic
stan samochodu - jak dbasz tak masz, akurat należę do osób pedantycznie podchodzących do tematu
- wnętrze sprawia mi przyjemność obcowania, z zewnątrz - wg mnie to udane połączenie elegancji bez krzykliwości ze sportowym pazurem
-
Dzięki za zdjęcia - te zdjęcia elementów wnętrza są przy jakim przebiegu bo nie odczytać 12 000 czy 120 000? To co piszecie odnosnie niezawodnosci jest dosć zachęcajace. Będę się wybierał w ciągu najbliższych dni do salonu w Warszawie zobaczyć jak to wyglada w praktyce. Czy macie może jakies porównanie kosztów esploatacyjnych w stosunku do wczesniejszych samochodów?
-
95000km - przy takim przebiegu robiłem zdjęcia wnętrza