FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: MarcinRumia w Czerwiec 18, 2019, 08:22:57 am

Tytuł: jaki olej do skrzyni
Wiadomość wysłana przez: MarcinRumia w Czerwiec 18, 2019, 08:22:57 am
Witam,
Zabieram się za wymianę oleju w skrzyni w moim XJ40z 93r, proszę o informację ile oleju i jaki najlepiej kupić ?
Tytuł: Odp: jaki olej do skrzyni
Wiadomość wysłana przez: Demo w Czerwiec 18, 2019, 09:12:15 am
Wszystko jest opisane na forum, ja leje dexron 3 i wchodzi 4.5l  do skrzyni hp24.
Tytuł: Odp: jaki olej do skrzyni
Wiadomość wysłana przez: sebek1111 w Czerwiec 18, 2019, 21:33:36 pm
Ja leje taki jak zaleca producent czyli Dextron IID (nawet na bagnecie jest taki wskazany). A firma oleju jaki używam to Lotos lub Orlen.
Tytuł: Odp: jaki olej do skrzyni
Wiadomość wysłana przez: wtom w Czerwiec 19, 2019, 10:19:15 am
nie ma sensu lac starego typu oleju IID, dexron III jest teraz bardziej odpowiedni
Tytuł: Odp: jaki olej do skrzyni
Wiadomość wysłana przez: sebek1111 w Czerwiec 19, 2019, 16:13:29 pm
W instrukcji do X300 z ta sama skrzynia 4hp24, producent pozwala tylko na 10% dolewke Dextrona III. Wiec czemu mialbym mu nie wierzyc?


(http://i1060.photobucket.com/albums/t451/ChoinaGaleria/aaaa/dgsdgsgsg_zps418b8ca8.jpg)
Tytuł: Odp: jaki olej do skrzyni
Wiadomość wysłana przez: piorek w Czerwiec 19, 2019, 19:41:30 pm
Ja bym jednak posłuchał kolegi sebek1111 - Dexron IID jest na bazie mineralnej, Dextron III to już baza syntetyczna. Wnioski wyciągnijcie sami.
Tytuł: Odp: jaki olej do skrzyni
Wiadomość wysłana przez: wtom w Czerwiec 19, 2019, 22:17:21 pm
czyli idąc tym tokiem rozumowania powinno się jeździć w starych autach na selektolu  ;D. po to technika idzie do przodu aby ją stosować. dexron IID to stary typ oleju gdzie nie było jeszcze III. ta sama skrzynia 4HP24 jest w range roverze i olejem fabrycznym jest dexron III.
Tytuł: Odp: jaki olej do skrzyni
Wiadomość wysłana przez: Demo w Czerwiec 19, 2019, 22:25:54 pm
U mnie wiekszosc zycia przejezdzil na dexie 3 jak i inni uzytkownicy w wiekszosci na tym forum leja dexa 3 i zadnych problemow nikt nie mial do tej pory.
Tytuł: Odp: jaki olej do skrzyni
Wiadomość wysłana przez: chris1796 w Czerwiec 20, 2019, 00:09:54 am
Zgodzę się z kolegą Demo. Sam jeżdżę na III z powodzeniem. I jak szukałem co wlać to wiele źródeł zalecało DIII. Wg mnie sytuacja podobna jak z płynami hamulcowymi DOT3 vs DOT4. Chyba już nikt nie leje DOT3 a od DOT4 nic złego się nie dzieje. Tak samo jest DII i DIII. Po prostu DIII ma lepsze właściwości i w zasadzie nie ma przeciwwskazań żeby zastępował DII. Trzeba pamiętać, że to oleje przekładniowe a nie silnikowe.
Tytuł: Odp: jaki olej do skrzyni
Wiadomość wysłana przez: piorek w Czerwiec 20, 2019, 09:00:46 am
czyli idąc tym tokiem rozumowania powinno się jeździć w starych autach na selektolu  ;D. po to technika idzie do przodu aby ją stosować. dexron IID to stary typ oleju gdzie nie było jeszcze III. ta sama skrzynia 4HP24 jest w range roverze i olejem fabrycznym jest dexron III.

Panowie,decyzja należy do Was.
Wspomne tylko iż IIIG nie jest wg producentów zamiennikiem/nowszą wersją/ulepszoną IID - wyraźnie opisy norm wspominają iż o ile IIIF można tak traktować, to IIIG dostępny na rynku jest  nową linią produktu.
Poza tym, IID jest dostępny nadal w ofercie wielu producentów.
Dla mnie najważniejsze znaczenie ma baza, jeśli producent przewiduje olej mineralny to nie wlewam syntetycznego.

Ale tak jak pisze, to tylko moje zdanie...
Tytuł: Odp: jaki olej do skrzyni
Wiadomość wysłana przez: Demo w Czerwiec 20, 2019, 10:20:27 am
Także MarcinRumia masz zagwozdke, najlepiej rzuc moneta i zalej tym co wypadnie :D
Tytuł: Odp: jaki olej do skrzyni
Wiadomość wysłana przez: Jaguar XJ6 w Czerwiec 20, 2019, 15:17:06 pm
Ja dorzucę swoje trzy grosze . Do swojej 40-stki lałem przez 2 lata DIII , i niby było wszystko OK , ale przy wysokich temperaturach skrzynia bardziej szarpała ( zwalałem to na wiek auta i przebieg ) . Któregoś razu jak miałem kupić znowu DIII , w sklepie , zobaczyłem , że mają też Mobila DII D , i pomyślałem , co mi szkodzi ( przecież taki jest zalecany na bagnecie ) . Zalałem raz i zrobiłem 5 tys , potem zmieniłem znowu na nowy ( płukanka pod DIII ) . Od tamtej poru skrzynia chodziła tak samo na zimnym jak i na ciepłym silniku , szarpania były, ale delikatne , a nie jakby ktoś walił w hamulec podczas jazdy . Dexron III jest innym olejem ( rzadszym ) niż dexron II i dlatego im więcej ma nalatane skrzynia tym bardziej różnica będzie zauważalna .
Tytuł: Odp: jaki olej do skrzyni
Wiadomość wysłana przez: wtom w Czerwiec 20, 2019, 16:31:57 pm
ludzie piszecie bzdury. skrzynie ZF 4HP22, 4HP24 moga być zalane zarówno IID i III, oleje te pomimo innej bazy są w pełni mieszalne. dexron IID był wcześniej wynaleziony, dexron III dopiero w 1994roku, dlatego masz w instrukcji IID, bo o III nikt jeszcze nie słyszał. jeszcze raz piszę, po co stosujecie współczesne oleje syntetyczne do starszych silników? przecież można lać stare minerale  ;D
   
dla przykładu co producent ZF skrzyni poleca:
3HP22,3HP22Q,4HP14Q,4HP18FL, 4HP18FLA, 4HP18FLE, 4HP18Q,4HP22, 4HP22EH, 4HP22HL,4HP24, 4HP24A ->ATF klasy 11A/11B ,olej na bazie mineralnej spełniający wymagania DEXRON II, DEXRON III opracowane przez koncern General Motors.

Tytuł: Odp: jaki olej do skrzyni
Wiadomość wysłana przez: piorek w Czerwiec 20, 2019, 16:36:18 pm
ludzie piszecie bzdury.

Darowałbym sobie takie opinie.
Dexron III był wprowadzony w 1993 i mimo iz X300 również posiada takie skrzynie, Jaguar nadal w dokumentacji wymieniał olej IID. Przypadek? Nie sądze.
Poczytaj trochę dokładniej dokumentacje producentów tych olejów, dowiesz się wówczas, iż IIIG nie jest bezpośrednim zamiennikiem dla IID. To jest całkowicie nowy olej opracowany w 1998 roku.

Poza tym olej mineralny czy syntetyczny nie leje się na podstawie tego czy auto jest stare czy nowe, tylko biorąc pod uwagę zastosowane uszczelnienia oraz tolerancję wykonania danej konstrukcji.




Tytuł: Odp: jaki olej do skrzyni
Wiadomość wysłana przez: wtom w Czerwiec 20, 2019, 16:55:18 pm
a Ty pogadaj sobie z dobrymi warsztatami automatycznych skrzyń  ;D. mam 5 automat, lałem dexaIII do skrzyń japońskich co wymagały IID, od 9 lat jeżdżę na dexie III a range roverze z tą samą skrzynią co w jaguarze!!! i jakoś nic się nie dzieje. podobną zasadę stosuję w hyundaiu gdzie wczesniej był ATF SP-2 a obecnie jeżdżę na ATF-SPIII, dlaczego? ano dlatego, że sp-2 już nie ma. a sytuacja dokładnia taka sama jak w dexach, sp-2 mineralny, sp-3 syntetyk

nikt nikogo nie zmusza do stosowania III, chcesz lej IID, tylko ciekawe jakby już go nie produkowali co byś lał  :P