FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: Unitronic w Styczeń 30, 2019, 21:29:11 pm

Tytuł: słabe ogrzewanie
Wiadomość wysłana przez: Unitronic w Styczeń 30, 2019, 21:29:11 pm
Witam . Mam wrażenie że mój xj40 słabo wieje ciepłym powietrzem . Chyba tak duży silnik powinien generować więcej ciepła ? rocznik 93 polift. Powietrze jest ciepłe ale w porównaniu do innych aut powinno dawać gorącem . Tak mi się wydaję przynajmniej.
Tytuł: Odp: słabe ogrzewanie
Wiadomość wysłana przez: jarek-jerryjag w Luty 01, 2019, 07:41:17 am
sprawdz  jak wieje na nogi i jak przełajdaczysz na przednią szybę temp jest ok czy dalej jest zimne powietrze .
Tytuł: Odp: słabe ogrzewanie
Wiadomość wysłana przez: Unitronic w Luty 01, 2019, 11:44:09 am
Na nogi wieje ciepłe . Na każdej pozycji low , mid , high i szyba dmucha na szybę również.
Tytuł: Odp: słabe ogrzewanie
Wiadomość wysłana przez: Jaguar XJ6 w Luty 01, 2019, 12:47:28 pm
A czy termostat otwiera się do końca ? Sprawdź po odpaleniu , czy przed osiągnięciem temperatury roboczej silnika masz ciepłe węże za kolankiem termostatu . Ogrzewanie w XJ40 jak jest sprawne , to daje takim żarem jak z domowego kominka , więc u Ciebie ewidentnie jest coś nie tak .
Tytuł: Odp: słabe ogrzewanie
Wiadomość wysłana przez: sebek1111 w Marzec 01, 2019, 23:30:44 pm
Najpierw musisz sprawdzic czy zawor nagrzewnicy sie otwiera (znajduje sie pod kolektorem ssacym od strony grodzi) Reka da sie przesówac jego dzwignie (otwierany jest podcisnieniem), moze byc zaciety albo problem z podcisnieniem. nad nim sa weze od nagrzewnicy wiec jak upewnisz sie, ze jest otwarty, to obadaj reka czy weze sa gorace, bedziesz mial pewnosc ze zawor jest otwarty.

Druga rzecza przy problemach z ogrzewaniem, sa czesto zacinajace sie silniczki  i klapy  nawiewu. Sciagasz pokrywe nad nogami pasazera, i po lewej stronie masz dwa silniczki  (jeden nad drugim) przelaczajace temperature  z zimnej na ciepla, wykrec je i srubokretem przestaw klapy w pozycje cieple (jednoczesnie krecac temperatura na panelu  sprawdz czy silniczki zaczynaja sie obracac. Dzieki temu dowiesz sie czy silniczki sa sprawne. Jesli to nie pomoze wszystko to pozostaje zatkana nagrzewnica.