FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XF (2008 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: maly1103 w Styczeń 29, 2019, 16:19:20 pm
-
Witam i mnie dotknęła awaria dzisiaj żona odpaliła i pojechała za chwile dzwonie że stoi zapaliła się kontrolka akumulatora i auto zgasło zero prądu nawet gałka biegów się nie schowała dostał wariacji wycieraczki stanęły w pion myślałem że padł akumulator ale jest nowy ma tydzień podłączyłem przewody od drugiego auta przewody grube i zaczeły się gotować co to może być
-
Nie znam sie ale moze rozrusznik ma zwarcie i wywaliło bezpiecznik na kablu
-
najprawdopodobniej zwarcie wewnętrzne akumulatora.czy odpiąłeś swój aku przed podłączeniem obcego?
-
podpiąłem drugi akum. i na chwile zaświeciło się światło i zgasło przyjechał kolega z testerem akum. i pokazało zero naładowania pożera prąd sprawdziłem pasek i zauważyłem że na jednej rolce pasek jest na pół rolki może alternator się zatarł
-
zatarty alternator nie robi zwarcia,przewód do alternatora na 6mm przekrój,gdyby on zwierał przewód by się zagotował.ale czy twoj aku był wpięty gdy podpięliście obcy?
-
Nie swój wyjąłem jak podpinalem drugi
-
wydaje mi się że na zasilaniu sa tzw megafuse czyli bezpieczniki dużej wartości np.100A itp.wyjmuj po kolei i sprawdzaj czy zwarcie ustępuje .wygląda na to że zwarcie jest w kablach i musisz to zlokalizować.jeśli kable rozruchowe były normalne a nie chińczyki to prąd musiał być większy niż 100. chińczyki mają przekrój miedzi ok 2.5mm reszta to plastik i zawsze się gotują.zacznij od miejsc gdzie coś ostatnio było robione,może majster złożył niedbale i kabel przyparło do masy,obtarło izolację i psssss.....
-
Ostatnio było robione wymiana oleju i filtrow
-
tam nic nie ma,trzeba szukać ręcznie
-
Podłączyłem dopiero naladowany akum. Zapalilo się wszystko tak jakby miało działać ale po chwili zgasło i czuć było spalenizne w bagażniku i pod maską w skrzynce bezpiecznikow
-
Sprawdzić przewody alternatora i rozrusznika. Któreś robi zwarcie
-
Nie podłączaj nawet nowego akumulatora bo zjarasz samochód. Weź nawet najtańszy multimetr i sprawdź rezystancje między klemami + i - na wyłączonym zapłonie (oczywiście bez podpiętego akumulatora) i spróbuj to samo zmierzyć po włączeniu zapłonu tylko nie wiem czy dasz rade ?????? Okaże sie wtedy czy masz zwarcie po zapłonie czy jest stałe. Jak będzie po zapłonie to można wykluczyć, rozrusznik i jego przewody, alternator i jego przewody. Skoro tak szybko ci pada nowy akumulator to przewód który ma zwarcie musi być dosyć grubawy pewnie 6mm2 najmniej
-
Mozesz tez sprawdzic kabel od startera. Jest to najgrubszy i najdluzszy kabel w aucie. Idzie on po stronie akumulatora pod podwoziem przez cale auto i laczy sie pod przednim nadkolem. Obsluguje on i rozrusznik i alternator. Ja mialem podobny objaw i wlasnie on byl uszkodzony. Bez problemu kupisz z metra na allegro + zakucia. U mnie smierdzialo wlasnie kolo bezpiecznikow a tak naprawde lecialo spod nadkola
-
Witam kotek naprawiony padło łożysko na alternatorze dostał przekosu i robił zwarcie dlatego pasek szedł nie równo po rolkach