FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ-S (1975-1991) oraz XJS (1991-96) => Wątek zaczęty przez: wanan w Styczeń 26, 2019, 22:25:16 pm
-
Witam ,pacjent to XJS 5.3 v12 ,rocznik 1990 model USA ,wszystko bylo pieknie zawsze palil od strzała i chodzil jak szwajcarskie zegarek ,gdzies 2 tygodnie temu po przejechaniu trasy okolo 30 km (bez zadnego zajakniecia) wjechalem do garazu ,po czym na dzien po przy probie odpalenia wogole nie reagowal ,aku naladowalem ladowarka CTEK do pelna ;silnik jakby martwy i pomyslalem ze wogole mieszanka sie nie zapala -sprawdzilem iskre na aparacie i nie ma ,pomocy nie wiem gdzie szukac i co moze byuc przyczyna ??
Bylbym wdzieczny rowniez za podpowiedzi odnosnie mechanikow/elektromechanikow/warsztatow ktore robia te auta z okolic slaska.
Ma moze ktos schemat instalacji elektrycznej ?
-
Miałem podobnie w poprzednim S-Type. U mnie okazał się zgnity kabelek w wiązce.
-
W tych autach jest system Marvell . . najczęściej problem to kostki połączeń. czujnika położenia wału ( przód silnik kolo pasowe) i czujnika szybkości obrotów silnika tył silnika dół koło zamachowe . Pierwsza kostka czarna znajduje się kolo sprężarki A/C z lewej strony drugi tez czarny z tyłu silnika jakby przy grodzi . Sprawdź po rozłączeniu czy metalowe końcówki nie wypadły z kostek. Wielu mechaników wycina te kostki i łączy bezpośrednio przewody .
Sprawa druga to moze być palec rozdzielacza on jest przykręcony i trzeba go odkręcić aby sprawdzić czy nie ma przebicia od środka do oski . jak jest przebicie to wtedy iskry tez nie ma. Przy okazji zdjęcia kopułki warto obejrzeć czy nie ma osadu zielono białego wewnątrz kopułki . Ponieważ w ogle nie masz iskry to nie podejrzewam cewek .
Czy wtryski działają i czy masz ciśnienie benzyny na listwie wtrysków ?
-
Problem prozaiczny i w 5 min elektryk zdiagnozowal-pogryzione kable oprzez jakiegos gryzonia ://
-
super , jakie kable ? od czego ?