FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => XF (2008 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: forester33 w Grudzień 13, 2018, 21:07:38 pm

Tytuł: Jaguar XF Co mam kupić???? Model????
Wiadomość wysłana przez: forester33 w Grudzień 13, 2018, 21:07:38 pm
Witam.
Od pewnego czasu jestem zainteresowany kupnem Jaguara XF rocznik między 2008 a 2010. Zawsze byłem związany z niemieckimi autami. Czy ktoś mi doradzi jaka jednostkę napędowa najlepiej kupić, Na co zrucić uwagę.
Z góry dziękuje za odpowiedz
Tytuł: Odp: Jaguar XF Co mam kupić???? Model????
Wiadomość wysłana przez: milet w Grudzień 13, 2018, 21:31:38 pm
Najlepiej... do? Jeżdżenia po mieście, po autostradach, czy na szalone rajdy?
Tytuł: Odp: Jaguar XF Co mam kupić???? Model????
Wiadomość wysłana przez: rav w Grudzień 14, 2018, 02:13:58 am
4.2 + LPG  :-super
Tytuł: Odp: Jaguar XF Co mam kupić???? Model????
Wiadomość wysłana przez: Bolo004 w Grudzień 14, 2018, 09:01:04 am
...niezly jest 275KM diesel,biturbo...raczej malo problemowy...
Tytuł: Odp: Jaguar XF Co mam kupić???? Model????
Wiadomość wysłana przez: milet w Grudzień 14, 2018, 13:59:10 pm
Chyba, że postanowi się zatrzeć - wtedy problem jest, i to duży, ciężki oraz kosztowny...
Tytuł: Odp: Jaguar XF Co mam kupić???? Model????
Wiadomość wysłana przez: Bolo004 w Grudzień 14, 2018, 17:52:37 pm
...kazdy moze sie zatrzec...nie ma takiego,nawet "zakute HEMI 5,7".  :)
Tytuł: Odp: Jaguar XF Co mam kupić???? Model????
Wiadomość wysłana przez: forester33 w Grudzień 14, 2018, 19:41:56 pm
w sumie potrzebuje cos na dłuzsze trasy ale po miescie tez sie bedę krecił autkiem
Tytuł: Odp: Jaguar XF Co mam kupić???? Model????
Wiadomość wysłana przez: Zatoichi w Grudzień 14, 2018, 20:17:47 pm
Roczniki 2008 -2010 to już auta niemal dziesięcioletnie - pod względem niezawodności i kosztów serwisowania najlepiej wypadają wolnossące silniki benzynowe.
OT: Kolego Bolo - milet nie bez powodu zwraca uwagę na możliwość zatarcia diesla - biturbo 2.7 (konstrukcja peugeota zresztą) jest obarczony wadą konstrukcyjną skutkującą właśnie problemami z wałem korbowym i panewkami. Jakiś czas temu u "mojego" mechanika na placu naliczyłem 5 szt. XF (choć to stosunkowo rzadko spotykane auto) - wszystkie diesle, wszystkie z uszkodzonymi silnikami. Pytałem - nie przypominał sobie, żeby trafił do niego kiedykolwiek XF czy XJ benzyna z uszkodzonym wałem czy panewkami. 
Tytuł: Odp: Jaguar XF Co mam kupić???? Model????
Wiadomość wysłana przez: milet w Grudzień 14, 2018, 23:44:47 pm
Gdybym miał kupować jeszcze raz - kupiłbym 5-litrową benzynę. Niedługo zakażą wszystkiego, co ma więcej niż 4 cylindry, więc trzeba brać, póki są.
Tytuł: Odp: Jaguar XF Co mam kupić???? Model????
Wiadomość wysłana przez: milet w Grudzień 14, 2018, 23:48:53 pm
...kazdy moze sie zatrzec...nie ma takiego,nawet "zakute HEMI 5,7".  :)
No jasne... Ale mój się zatarł od tak sobie, choć chuchałem na niego i pieściłem ;-)
Tytuł: Odp: Jaguar XF Co mam kupić???? Model????
Wiadomość wysłana przez: Bolo004 w Grudzień 15, 2018, 11:10:02 am
...do p.ZATOICHI-nie do konca doczytales-napisalem 3.0 Biturbo 275...a to moim zdaniem
duza roznica niz 2,7...Ale masz pelne prawo miec swoje zdanie na ten temat,ja chcialem tylko podpowiedziec-to do niczego nie zobowiazuje.Pozdrawiam i zycze powodzenia w poszukiwaniach!
Tytuł: Odp: Jaguar XF Co mam kupić???? Model????
Wiadomość wysłana przez: Yoohas w Grudzień 15, 2018, 12:10:38 pm
3.0 na pewno jest lepszą konstrukcją od 2.7. Ale swoje problemy również ma ;)

Bezproblemowo - szukałbym 4.2.

Emocjonalnie - szukałbym 5.0 SC  ;D
Tytuł: Odp: Jaguar XF Co mam kupić???? Model????
Wiadomość wysłana przez: wierciu w Grudzień 15, 2018, 16:19:09 pm
Czy 5.0 sc w XF to jest tencsam 5.0 sc co w XJ 2011? Czy 200 tys dla tego silnika to dużo?
Tytuł: Odp: Jaguar XF Co mam kupić???? Model????
Wiadomość wysłana przez: Yoohas w Grudzień 15, 2018, 16:59:42 pm
Z grubsza to ten sam silnik, montowany w Range'ach również.

Ale miewa kłopoty z rozrządem, wtrysk bezpośredni itp.

Dlatego 4.2 SC może być ciekawą alternatywą.
Tytuł: Odp: Jaguar XF Co mam kupić???? Model????
Wiadomość wysłana przez: wierciu w Grudzień 15, 2018, 17:24:31 pm
Mam do kupienia w poniedziałek XJL z tym silnikiem z 2011 5.0sc.  Tylko zastanawiam się czy ten silnik się nie będzie męczył głównie w mieście. 500 KM to dużo a on głównie będzie robił wesela i przejazdy VIP.
Tytuł: Odp: Jaguar XF Co mam kupić???? Model????
Wiadomość wysłana przez: rmazurek w Grudzień 15, 2018, 18:50:25 pm
Jeśli będzie do jazdy w mieście to nie patrz nawet na diesle - tylko j wyłącznie benzyna - ja jakbym miał możliwość to brałbym 5.0 SC chociażby ze względu na dźwięk.
Tytuł: Odp: Jaguar XF Co mam kupić???? Model????
Wiadomość wysłana przez: nordyk w Grudzień 15, 2018, 19:04:20 pm
Bierz benzynę jeśli większość pyrkasz po mieście. Diesel tylko na autobany. Do miasta diesel ? to zabójstwo dla niego. Ja swoim tylko po autostradach latam 40tkm rocznie a na miasto mam themę z pentastarem 3,6. Też będę szukał xj l lub R od nowego roku.
Tytuł: Odp: Jaguar XF Co mam kupić???? Model????
Wiadomość wysłana przez: wierciu w Grudzień 15, 2018, 22:20:53 pm
Ze benzyna to wiem :) tylko obawiam się trochę przebiegu. 200 tys dla 5.0 SC to dużo czy mało? Musi zrobić 35 tys przez 2 lata żeby na siebie zarobić.
Tytuł: Odp: Jaguar XF Co mam kupić???? Model????
Wiadomość wysłana przez: rmazurek w Grudzień 15, 2018, 22:31:59 pm
Większość sprowadzonych do polski aut ma przebiegi po 500 tys i więcej i jeżdżą...
Tytuł: Odp: Jaguar XF Co mam kupić???? Model????
Wiadomość wysłana przez: Yoohas w Grudzień 15, 2018, 23:29:26 pm
Jeśli uważasz na rozrząd to 5.0 SC nie sprawi większych kłopotów. Rozejrzyj się w USA - jest masa aut z przebiegami ok. 200k mil.
Tytuł: Odp: Jaguar XF Co mam kupić???? Model????
Wiadomość wysłana przez: wierciu w Grudzień 16, 2018, 08:08:05 am
No właśnie w stanach mam jutro licytacje. Bardzo ładny XJL z 140 tys mil z lekko przerysowanymi drzwiami.
Tytuł: Odp: Jaguar XF Co mam kupić???? Model????
Wiadomość wysłana przez: kamis w Grudzień 16, 2018, 18:11:47 pm
Z mojego doświadczenia wynika, że ta cała dyskusja jest zwykłym biciem piany, ponieważ sprawa jest dużo prostsza niż się wydaje. Sprawa sprowadza się tylko i wyłącznie do pieniędzy. Ludzie kupują auta, na które ich (w momencie zakupu) stać - i tyle. Ta cała analiza, że może to może sro, daje taką iluzję, że decyzja jest podejmowana racjonalnie. Natomiast jak przychodzi do transakcji rozumowanie jest takie, że są powiedzmy głoszenia na 3.0D za 45k, 4.2NA za 44k i 4.2SC za 43k to kupujący kupuje 4.2SC, bo przecież po co kupować 3.0D za 45k skoro można mieć 4.2SC za 43k, prawda?

Jednocześnie chyba każdy trzeźwo myślący człowiek zdaje sobie sprawę, że handlarze samochodów pracują dla zysku, że auta do sprzedaży są specjalnie przygotowywane, że 98% aut z rzeszy ma kręcone liczniki, że 98% aut z USA jest powypadkowa, itd. itd.

Ale jednak jak trzeba wyjąć kasę z portfela to perspektywa się zmienia zupełnie. To nic, że powiedzmy na autoscout24.ch najgorszy szrot zaczyna się od 15000CHF. Na pewno ten konkretny egzemplarz ze Szwajcarii za 45k jest na pewno igła i w ogóle.

Sprzedawałem w życiu kilka aut i zawsze problem był taki sam - cena. Ostatnio jak wystawiłem swojego XF zgadnijcie ile miałem osób zainteresowanych w ciągu miesiąca. ZERO. Jako zainteresowanych mam na myśli osoby, które jakkolwiek skontaktowały się w sprawie auta - jakkolwiek.

Reasumując, mogę się założyć, że kupisz losowe auto po taniości, o którym nie będziesz wiedział nic - nawet prawdziwego przebiegu. To spowoduje, że wszystkie dyskusje o niezawodności będą bezprzedmiotowe, bo co z tego że np. 4.2SC jest pancerny, jeśli kupisz auto z przebiegiem 189kkm, które naprawdę przejechało 496kkm, a przez ostatnie 100kkm nie miało wymiany oleju.

Co do aut z USA - jest tu kolega Storm3r z Krakowa, który się tym zajmuje.

Tak czy siak powodzenia i głębokiego portfela życzę ;)
Tytuł: Odp: Jaguar XF Co mam kupić???? Model????
Wiadomość wysłana przez: Yoohas w Grudzień 16, 2018, 22:38:51 pm
Nie wiem, co jest złego w chęci kupienia jak najtaniej. Tak działa cała ludzkość od wieków.

Co do istoty dyskusji - otóż ma duże znaczenie. Nie chodzi tylko o cenę na metce. Wszak można kupić np. x350 z silnikiem 2.7D za śmieszne pieniądze. Tylko jakoś chętnych brak  ;D

Cóż, jeśli ktoś szuka tak, że kupi 4.2 SC z przelotem 500kkm (co nie oznacza końca tego silnika) z olejem niewymienianym przez ostatnie 100kkm (nie widzę tego ale załóżmy, że tak jest) to faktycznie lepiej, żeby poszedł do salonu i wziął Dacię Duster.

Po zdobyciu pewnej wiedzy na forach można bardziej świadomie podjąć decyzję. Poczekać chwilę na samochód z właściwym silnikiem, może dorzucić 10k do budżetu, żeby nie szukać w pułapie zajechanych diesli?

PS. Z podanych wariantów też wybrałbym 4.2 SC, nawet gdyby kosztował 53k zł. Religia nie pozwala mi jeździć dieslami, szczególnie nowoczesnymi ;) A żyje się raz, więc warto spróbować 400 KM.
Tytuł: Odp: Jaguar XF Co mam kupić???? Model????
Wiadomość wysłana przez: Szwagier w Grudzień 16, 2018, 22:45:49 pm
A to prawda że w Dacia tej podobno silnik po 70tys jest do remontu?
Kolega Kamis ma dużo racji choć 400 czy 500 tys to nie musi być wyrocznia...
Tytuł: Odp: Jaguar XF Co mam kupić???? Model????
Wiadomość wysłana przez: zbychuro w Grudzień 18, 2018, 20:47:19 pm
A co powiecie ,bo ja wacham sie, na 3.0 s/c 380 KM  z 2017 r za 150 kpln.Przebieg 10 tys km ,usa oczywiscie po stłuczce-mam zdjecia przed naprawą faktycznie kosmetyka profesjonalnie zrobione.Mam 3.0 D 241 KM 2012 stan idealny,chciałbym młodszy a diesle obecnie są  passe.no i spalnie u mnie obecnie 7,5-8 l/100 km a benzyna pewnie 15 l,mam ciezką noge.Co radzicie?
Tytuł: Odp: Jaguar XF Co mam kupić???? Model????
Wiadomość wysłana przez: Paki_GD w Grudzień 20, 2018, 18:34:32 pm
Ja jeżdżę 3.0 d 240hp 2013.  Jedyne co mogę powiedzieć to w korkach silnik się przegrzewa (lipa na maxa. , 30min w korku i wyskakuje bursztynowy komunikat, potem czerwony), alternator już zdążył nawalić, filtr DPF też już w tym roku wymieniałem (ok 6000 zł). Do codziennej jazdy po mieście się zwyczajnie nie nadaje (DPF szybko się zapełnia).
    Gdybym kupował jeszcze raz pomyślałbym o 5 litrów w benzynie. W tym czasie jak kupowałem swojego do 5.0 SC musiałbym dopłacić 40 tys zł. Więc kupiłem Dizla na moje utrapienie.

Jedyny plus 3.0 D  to niskie spalanie na trasie w granicach 6 litrów.
Tytuł: Odp: Jaguar XF Co mam kupić???? Model????
Wiadomość wysłana przez: kamis w Grudzień 20, 2018, 22:24:32 pm
A co powiecie ,bo ja wacham sie, na 3.0 s/c 380 KM  z 2017 r za 150 kpln.Przebieg 10 tys km ,usa oczywiscie po stłuczce-mam zdjecia przed naprawą faktycznie kosmetyka profesjonalnie zrobione.Mam 3.0 D 241 KM 2012 stan idealny,chciałbym młodszy a diesle obecnie są  passe.no i spalnie u mnie obecnie 7,5-8 l/100 km a benzyna pewnie 15 l,mam ciezką noge.Co radzicie?

I dokładnie o tym pisałem. Tu nie chodzi o to, aby podjąć racjonalną decyzję, opartą na faktach. Chodzi o to, aby móc uzasadnić swój wybór. Po co kupować 3.0D z 2012 jak można mieć 3.0SC z 2017, prawda? Powypadkowy z USA, ale tylko leciutko draśnięty, właściwie nie draśnięty tylko pobrudzony...

Moim zdaniem jeśli komuś faktycznie zależy na sprawdzeniu stanu auta, to powinien skupić się na znalezieniu dobrego warsztatu i wydaniu np. 2kPLN na sprawdzenie. Moim zdaniem przy zakupie każdy egzemplarz jest unikalny i wysnuwanie wniosków statystycznych, typu że 3.0D po 200kkm się rozlatuje, nic tu nie wnosi. Rozmowa nie toczy się o 15 letnich fabiach tylko o względnie nowych autach za 150kPLN. Wg mnie nie ma absolutnie żadnych przesłanek, aby domniemywać, że takie auto nie pojeździ jeszcze kolenych np. 5 lat. Nie oszukujmy się, takich aut nie kupuje się, aby jeździć nimi do śmierci, auta lub swojej. Oczywiście, zawsze może się zdarzyć, że auto jest w złym stanie, było źle serwisowane, albo po prostu jest wadliwe, z jakiegoś powodu (losowego, nie konstrukcyjnego). Ale takich informacji nikt na forum nie powie => warsztat => kasa => raport i decyzja.
Tytuł: Odp: Jaguar XF Co mam kupić???? Model????
Wiadomość wysłana przez: Iradek w Grudzień 27, 2018, 23:20:38 pm
Ja kupiłem XF z 2012 3.0D miesiąc temu, ale drugi raz bym nie wziął diesla. Będę go sprzedawał i szukał w benzynie 3.0 lub 5.0... za każdym razem jak kupuje samochód, to sobie postanawiam, że będzie benzyna i znowu zabrakło mi konsekwencji.

Nic teoretycznie nie można mu zarzucić, szczególnie, że trafiłem na mega egzemplarz, ale kolega ma F-Type z 3.0 i jednak ten dźwięk, wkręcanie się na obroty i generalnie przyjemność z jazdy dużo większa z silnikiem benzynowym.
Tytuł: Odp: Jaguar XF Co mam kupić???? Model????
Wiadomość wysłana przez: Luckyy w Grudzień 29, 2018, 20:40:57 pm

Czyli jedyna wada diesla to dźwięk?
To spoko, nadal uważam, że 3.0D 275KM (300KM) to najlepszy wybór w przypadku XFa :)
Tytuł: Odp: Jaguar XF Co mam kupić???? Model????
Wiadomość wysłana przez: Bolo004 w Grudzień 29, 2018, 21:09:58 pm
...i jestem sklonny przychylic sie do tej opinii...przez 9 lat-tylko wymiana linki od prawej szyby z przodu... :-za :-super
Tytuł: Odp: Jaguar XF Co mam kupić???? Model????
Wiadomość wysłana przez: rmazurek w Grudzień 29, 2018, 21:29:47 pm
Tak naprawdę dziej nie jest taki zły - napewno pracuje ładniej niż klekoty vw group czy inne 2 litrówki
Tytuł: Odp: Jaguar XF Co mam kupić???? Model????
Wiadomość wysłana przez: nordyk w Grudzień 29, 2018, 21:46:44 pm
Napiszę tak, kupiłem 3.0 d S w kombi bo jeździmy dużo, w roku 30tkm. Kupiłbym go jeszcze raz.  Co do awaryjności to jak się dba tak się ma. U mnie motor co 8 tkm ma świerzy olej.... I filtry. Przy diesla trzeba pamiętać po zatankowaniu trzeba go przegonić po autostradzie z włączoną klimą, ogrzewaniem szyby - żeby silnik był obciążony
Tytuł: Odp: Jaguar XF Co mam kupić???? Model????
Wiadomość wysłana przez: zbychuro w Grudzień 30, 2018, 00:12:53 am
A w moim 3.0 D 241 KM 2012r w ciagu 4 lat:pękniety kolektor ssacy najpierw prawy ,po pół roku lewy,peknięty tłok szóstego cylindra,wytarte panewki /górne korbowodowe/,pęknięty waż płynu chłodzacego,pęknieta membrana siłownika rozdziału powietrza.Koszt napraw ca 21 tys.
Bardzo dbany,olej co 10 tys. km.Chodzi idealnie,osiagi super,lubię go.
Z racji wieku zmienie na 3.0 s/c.
Tytuł: Odp: Jaguar XF Co mam kupić???? Model????
Wiadomość wysłana przez: Luckyy w Styczeń 03, 2019, 21:23:19 pm
Tylko obecnie 3.0 s/c jest dostępny chyba tylko w USA.
EUropa ma tylko 2.0 turbo benzyna do max 300KM, diesel 2.0 i 3.0 (300KM).
Tytuł: Odp: Jaguar XF Co mam kupić???? Model????
Wiadomość wysłana przez: Jordan w Styczeń 14, 2019, 12:13:27 pm

Czyli jedyna wada diesla to dźwięk?
To spoko, nadal uważam, że 3.0D 275KM (300KM) to najlepszy wybór w przypadku XFa :)

Pelna zgoda, mam rocznik 2010, 130tys przebiegu, tylko koszty eksploatacyjne. Auto bez zarzutu, a na trasie rewelacja.  :-za
Tytuł: Odp: Jaguar XF Co mam kupić???? Model????
Wiadomość wysłana przez: nordyk w Styczeń 15, 2019, 18:40:44 pm
Podobno 3.0 ma inny wytrzymalszy wał niż 2.7
Ludzie wymieniają olej co 30tkm, nie patrzą na stan oleju, butują na rozrzedzonym oleju przez ropę i potem słyszy się to i owo.
Gadałem z mechanikiem z serwisu jaga we Frankfurcie - powiedział to co wyżej napisałem i zaznaczył Olej !! - częstsze wymiany
Tytuł: Odp: Jaguar XF Co mam kupić???? Model????
Wiadomość wysłana przez: Thombike w Luty 07, 2019, 23:20:18 pm
Dużo napisane a kolega jak pytał tak sie nie dowiedział co i dlaczego miałby kupić. ja odpowiem - Auto np. z Niemiec ale przeznaczone na sprzedaż na rynku wewnętrznym. Nie bedzie tanio jak z USA "lekko draśnięty" lub u handlarza w PL "stan nówka" - bedzie o ok 8-12tys.PLN drożej ale - jeżeli bedzie po naprawie - sprzedawca musi o tym poinformowac juz na etapie ogłoszenia a najpóźniej rozmowy z potencjalnym klientem. Jezeli auto jest bezwypadkowe, będzie to wyraźnie zaznaczone i łatwe do sprawdzenia poprzez firmę ubezpeiczeniową, gdzie auto ostatni raz było ubezpieczone, a taki dokument powinien sie w papierch auta gdzieś spokojnei znaleźć. W dokładnie taki sam sposób lub na podstawie dokumentu potwierdzającego przejscie ostatniego badania technicznego mozna zweryfikować realnosc przebiegu, choć szczerze powiedziawszy - kręcenie liczników w niemczech sie nie odbywa...Właśnie dlatego, że zbyt łatwo to zweryfikować. No i ostatnie i być moze najważniejsze poza ogólnymi oględzinami i okreslonym stanem - książka servisowa. Auto z własciwą ceną i o właściwym stanie co najmniej do konca swojej gwarancji na pewno było servisowane w ASO i bedzie posiadało ksiazkę z wpisami. To jest ovtyle istotne, że a) mamy historie auta jak na łoni, bo wpisuje sie tam nie tylko wymiany typowe ale tez ew. akcje servisowe jakie auto przeszło i ew. duze naprawy jesli takie miały miejsce. b) zawsze można celem dodtkowego sprawdzenia, skontaktowac sie z takim ASO i dopytac o konkretniejsze szczegóły historii pojazdu. jezeli ma np. wadę konstrukcyjną, ASO tego nie mozei  nie zatai :D Moze jest tez c) Dobry i solidny "autohaus" za niewielką dopłata oferuje od 12 do 24miesiecy gwarancji. owa opłata zaleznie od okresu obowiazywania wacha sie od 250 do 900 € i przy zakupie idącym w tysiące warto skorzystać z opcji. Owszem, wracamy do PL i jak coś walnie to troche mamy daleko ale w najdroższych opcjach takiej gwarancji transport pojazdu do warsztatu w Niemczech jest wliczony...
A co masz wybrać - sam juz doszedłeś, że benzynę. Ok, pozostaje jedynie kwestia tego na jakie koszty utrzymania CIe stać  ogóle. Niezlaeznie jaka to bedzie benzyna, każda bedzie swoje plaić. Wiadomo 3.0 V6 - wriant najbardziej ekonomiczny, tylko czy wart uwagi? Z powodów kosztów utryzmania w ogóle - tak. Z powodu ceny zakupu - no jasne, to chyba najtańsze XF-y. i na tym zalety sie kończą. Pozostają V8 4.2 i 5.0 bez lub z kompresorem. 5.0 żłopie jak polscy kadrowicze po wygranym meczu, nie ma tu sznas na tanią jazdę, nawet gdy nie dysponujesz ciężkim butem. Skad wiem...Miałem przyjemnosc jeździć Alpina B5 - te same parametry, troche więcej mocy...Jak nie lubisz tankowć - omijaj, bo poczujesz sie jakbyś jeździł na LPG z butlą 40 litrów :D Na polskie warunki uważam osobiście jako najsensowniejszy wybór wolnossące 4.2, jak musisz to w LPG... Swoje jedzie, brzmi i nie rujnuje. Jak nie musisz patrzec na takei koszta i w ogóle chodzisz często do WC bo sr..sz kasą - XF-R albo nawet XF-RS ale...jak widziałem - realia raczej tak kolorowe nie są. WIęc 4.2 NA i bedzie Pan zadowolony. Mogę pomóc w szukaniu :)