FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XF (2008 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: bartnik w Październik 30, 2018, 20:18:43 pm
-
Siema - czas pomysleć o zimowkach na nowy sezon. Musze znalezc jakis kompromis miedzy ekonomią a wydajnoscią - jakies pomysły? Dębica nie robi w tym rozmiarze, Kormoran to padaka ( rating C na mokrym) . Znalazłem Pneumant PneuWin HP 3 245/45 R18 100 V który ma na mokrym B - warto?. Polecanie Continentala czy Michelina po 1000 za sztuke sobie darujcie - w tym tygodniu lotto nie było dla mnie łaskawe :) Co do pneumanta - dosyc cichy jak na zimówke 70dB - link do oponeo https://www.oponeo.pl/wybierz-opony/s=1/zimowe/t=1/osobowe/p=1/pneumant/r=1/245-45-r18
-
Bieda to nie wstyd. Niech będzie skromnie a godnie.
-
Haha dobre ! Mam po prostu duze plany remontowe w domu i niekoniecznie chce rujnowac budzet remontowy. Na bezpieczenstwie tez nie chce przesadnie oszczedzac - stąd wątek. Nie chce skonczyc na Wanli czy innym HIFLY bo równie dobrze moge założyc płozy. Aha - mieszkam w UK , więc śniegi raczej sporadycznie - dlatego moim priorytetem jest zachowanie na mokrej drodze bo tego to na pewno nie zabraknie
-
https://www.youtube.com/watch?v=l6JwCq7evaQ
Klasyka.
-
Nexen sobie sprawdz, Fulda i Semperit
-
Jeździłem na Dunlopach (na Oponeo od 700 zł), na których zresztą osiągnąłem swój Vmax. Kiedy skończyły się rok temu kupiłem... Dunlopy, ale że nie było śniegu, w zasadzie nie miałem okazji przetestować.
Z ekonomicznych polecałbym Uniroyale (od 515 zł). Miałem wcześniej, co prawda w plebejskim Hyundaiu, i bardzo przyjemnie mi się jeździło.
A tak ogólnie, biorąc pod uwagę zmiany klimatyczne i miejsce zamieszkania - zastanów się, czy w ogóle zimówki warto kupować. Bo na mokrą jezdnię dobre letnie opony w zupełności starczają.
-
Wlasnie kupiłem Pirelli sotozero 245/45/18 4 sztuki cena 455,44 funta z niemiec przesyłka w cenie . https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.co.uk%2Fulk%2Fitm%2F142945756409
-
Stary nie kombinuj z jakimiś wynalazkami. Dorzuć 100 zł na sztuce i kup coś dobrego co da Ci faktycznie bezpieczeństwo.
https://www.oponeo.pl/dane-opony/kleber-krisalp-hp3-245-45-r18-100-v-xl-fr#230251037 (https://www.oponeo.pl/dane-opony/kleber-krisalp-hp3-245-45-r18-100-v-xl-fr#230251037)
Tu masz Klebery z koncernu Michelin. Świetna opona, dobrze trzyma na mokrym i śniegu.
http://wulkanista.pl/kleber-krisalp-hp3/ (http://wulkanista.pl/kleber-krisalp-hp3/) tu jest pełny test. Kiedyś miałem takie ale nie na XF i byłem bardzo zadowolony.
-
Ja przy wyborze opon kieruje sie testami i oceną ADAC. Wklep rozmiar który szukasz, wyskoczy ci ranking z opisem i sobie wybierzesz. Na chinolach czy jakichś nalewkach nie jeden sie już przejechał. Biedny 2x traci więc weź nawet jakieś młode wysokie używki byle nie najtańsze gumy
-
Jeśli chcesz oszczędzać kasę a twoje zimowki śnieg zobaczą raz czy dwa to warto przemyśleć opony wielosezonowe.
Nawet w polskich warunkach na tydzień czy dwa śniegu są potrzebne opony zimowe? Za cenę zakupu budżetowych dwóch kompletów opon sezonowych mamy komplet wielosezonowych z górnej półki. Nie wspomnę o kosztach wymian dwa razy w roku.
-
Dunlopy,Dunlopy i jeszcze raz-Dunlopy...jezeli mieszkasz w U.K-jak,ja. Tu na poludniu-zimy,jak na lekarstwo-raptem na przelomie stycznia i lutego-pare dni...troche szronu i centymetr sniegu...przez ...dwa dni...Pozdrawiam!
-
Stary nie kombinuj z jakimiś wynalazkami. Dorzuć 100 zł na sztuce i kup coś dobrego co da Ci faktycznie bezpieczeństwo.
https://www.oponeo.pl/dane-opony/kleber-krisalp-hp3-245-45-r18-100-v-xl-fr#230251037 (https://www.oponeo.pl/dane-opony/kleber-krisalp-hp3-245-45-r18-100-v-xl-fr#230251037)
Tu masz Klebery z koncernu Michelin. Świetna opona, dobrze trzyma na mokrym i śniegu.
http://wulkanista.pl/kleber-krisalp-hp3/ (http://wulkanista.pl/kleber-krisalp-hp3/) tu jest pełny test. Kiedyś miałem takie ale nie na XF i byłem bardzo zadowolony.
No faktycznie te wydają sie ciekawe i ciagle nie tak drogie - dzieki za sugestie!
Wlasnie kupiłem Pirelli sotozero 245/45/18 4 sztuki cena 455,44 funta z niemiec przesyłka w cenie . https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.co.uk%2Fulk%2Fitm%2F142945756409
No cóż - dwa ostatnie sezony uzywałem Sotto Zero - o ile zwykła jazda OK to w sniegu sobie zwyczajnie nie radziły - mam je jeszcze i nawet bieżnika im troche zostało ale raczej juz ich nie zaloze - tu swieże zdjecia z mojego ogrodu
Ja przy wyborze opon kieruje sie testami i oceną ADAC. Wklep rozmiar który szukasz, wyskoczy ci ranking z opisem i sobie wybierzesz. Na chinolach czy jakichś nalewkach nie jeden sie już przejechał. Biedny 2x traci więc weź nawet jakieś młode wysokie używki byle nie najtańsze gumy
Te które sugerowałem to nie chinole ani nalewki - Pneumant nalezy do koncernu Goodyear/Dunlop i jest jedną ze starszych firm w europie (od 1922r! )- Trabanty i Wartburgi miały pneumanty :)
Dunlopy,Dunlopy i jeszcze raz-Dunlopy...jezeli mieszkasz w U.K-jak,ja. Tu na poludniu-zimy,jak na lekarstwo-raptem na przelomie stycznia i lutego-pare dni...troche szronu i centymetr sniegu...przez ...dwa dni...Pozdrawiam!
Mieszkam na pólnocy - u węglokopów z Newcastle
-
Albo faktycznie tak jak ktoś tu pisał rozważ kupno całorocznych. Ja już wiem, że na pewno na wiosnę tak właśnie zrobię. W tę zimę robię już ostatni sezon na Nokian WR A3 które dostałem jeszcze przy zakupie samochodu w salonie ( swoją drogą bardzo fajne zimówki)
Już wiem, że kupię te https://www.oponeo.pl/dane-opony/michelin-crossclimate--245-45-r18-100-y-xl#145426102 (https://www.oponeo.pl/dane-opony/michelin-crossclimate--245-45-r18-100-y-xl#145426102)
http://wulkanista.pl/michelin-crossclimate-plus/ (http://wulkanista.pl/michelin-crossclimate-plus/)
Znajomy ma na Audi A5 i miałem okazję chwilę na nich pojeździć i są naprawdę genialne. Jak na całoroczne na mokrym mają B co jest super wynikiem a opór na C co przy zimówce jest praktycznie nie do osiągnięcia. Dobry kompromis a oponki na prawdę pierwsza liga.
-
Ja mam Toyo snowprox s954 i bardzo polecam. Żebyś czasami nie kupił czegoś z Ovation - kolega ma i nie można tego wyważyć.
-
Czy 225/40/18 na przód nie będą za wąskie?
Znalazłem fajna ofertę na opony które chciałem i tak kupić na wiosnę i jest spory rabat na ten rozmiar.
Na tył zakładam 245/40/18
-
Nie jestem przekonany, czy różne wymiarowo opony z przodu i z tyłu są do końca legalne... Może trafić na upierdliwego policjanta i rozstać się z dowodem. Albo nie dostać ubezpieczenia po kolizji.
-
To jest akurat bzdura co piszesz.
Polskie przepisy prawa nie zabraniają użytkowania różnych opon w samochodzie, o ile na jednej osi ogumienie będzie identyczne, czyli posiadające zgodne elementy:
- model;
- wzór bieżnika opony;
- rozmiar opony (szerokość oraz wysokość profilu);
- indeksy prędkości oraz nośności;
- stan zużycia (głębokość bieżnika).
* z kodeksu drogowego
Opony o różnej szerokości stosują się nawet w samochodach fabrycznie nowych o zwiększonej mocy.
Także nie komentuj jak nie masz zielonego pojęcia o czym mówisz.
-
Zła wysokość gumy . Powiny być 245/45/18 a nie 245/40/18 lub 225/45/18 a nie 225/40/18
-
:logojcpf:
Co to znaczy złe wysokości? To że tak jest napisane na naklejce na samochodzie nie znaczy, że nie można nic innego założyć.
Dobra tematu nie było bo widzę, że tu nikt nie ma zielonego pojęcia o czym pisze.
-
Nie ryzykowałbym różnych rozmiarów ogumienia na osiach w samochodzie wyposażonym w DSC/ESP, chyba że obwód koła będzie identyczny. A tak najczęściej nie jest.
I choć od zawsze jeżdże na oponach całorocznych, to nie ryzykowałbym również jazdy w zimie na Michelin Crossclimate.
Sama firma Michelin pisze, że to NIE SĄ opony całoroczne, a tym bardziej zimowe. To opony letnie z certyfikatem zimowym czyli twór bez sensu.
https://www.youtube.com/watch?v=CC_UvZZSfAY
-
Zgadza się opony są letnie z homologacją zimową. Ale jej parametry są w wielu przypadkach dużo lepsze niż opon stricte zimowych. Zresztą miałem okazję rok temu pojeździć chwilę na CC+ właśnie na śniegu i zachowują się rewelacyjnie.
-
Złe wysokosci t znaczy ze licznik bedzie przekłamywać . Jak dla mnie to mozesz załozyć 225/40/15 i tez pojedziesz
-
Robert-jezdze 235/50/18 (teraz-na zime,bo latem 255/35/20) i nie zauwazylem zeby licznik przeklamywal...ale dobrze to wiedziec-zwroce na to wieksza uwage...pozdrawiam.
-
Taka jest ròżnica
Tire Size Comparison
Specification Sidewall Radius Diameter Circumference Revs/km Difference
245/45-18 110mm 339mm 678mm 2129mm 470 0.0%
225/40-18 90mm 319mm 637mm 2002mm 500 -6.0%
-
Tire Size Comparison
Specification Sidewall Radius Diameter Circumference Revs/Mile Difference
245/45-18 4.3in 13.3in 26.7in 83.8in 756 0.0%
275/40-18 4.3in 13.3in 26.7in 83.8in 756 -0.1% a tu macie linka do sprawdzenia orginalne to 245/45/18 zero przekłamania na liczniku . Wpisujecie ten rozmiar w gòrnà tabele a w dolnà rozmiar opony jakie chcecie sprawdzić https://www.miata.net/garage/tirecalc.html
-
To jest akurat bzdura co piszesz.
Polskie przepisy prawa nie zabraniają użytkowania różnych opon w samochodzie, o ile na jednej osi ogumienie będzie identyczne, czyli posiadające zgodne elementy:
- model;
- wzór bieżnika opony;
- rozmiar opony (szerokość oraz wysokość profilu);
- indeksy prędkości oraz nośności;
- stan zużycia (głębokość bieżnika).
* z kodeksu drogowego
Opony o różnej szerokości stosują się nawet w samochodach fabrycznie nowych o zwiększonej mocy.
Także nie komentuj jak nie masz zielonego pojęcia o czym mówisz.
1. Oczywiście, że stosuje się opony o różnej szerokości, np. w XFR. Ale on jest do tych opon homologowany.
2. Nie istnieje "Kodeks Drogowy". W miarę cytujesz rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia, gdzie, istotnie, jest napisane:
-----------------------------------------------------------------------------
7. Pojazd nie może być wyposażony, z zastrzeżeniem ust. 5:
1) w opony różnej konstrukcji, w tym o różnej rzeźbie bieżnika, na kołach jednej osi, z zastrzeżeniem pkt 3;
2) w przypadku pojazdu samochodowego o dwóch osiach z kołami pojedynczymi:
a) w opony diagonalne lub diagonalne z opasaniem na kołach tylnej osi, jeżeli na kołach przedniej osi znajdują się
opony radialne,
b) w opony diagonalne na kołach tylnej osi, jeżeli na kołach przedniej osi znajdują się opony diagonalne z opasaniem;
3) w opony różnej konstrukcji na osiach składowych;
4) w opony, których wskaźniki pokazują graniczne zużycie bieżnika, a w odniesieniu do opon niezaopatrzonych w takie
wskaźniki – o głębokości rzeźby bieżnika mniejszej niż 1,6 mm, z zastrzeżeniem § 23 ust. 4 pkt 3;
5) w opony o widocznych pęknięciach odsłaniających lub naruszających ich osnowę;
6) w opony z umieszczonymi trwale, wystającymi na zewnątrz elementami przeciwślizgowymi.
-------------------------------------------------------------------------------
Ale z tego, że w rozporządzeniu jest napisane, w jakie opony samochód NIE MOŻE być wyposażony nie wynika, że nie mogą istnieć inne ograniczenia. Nie chce mi się w tej chwili szukać przepisów o homologacji - tam byłaby definitywna odpowiedź.
Zastanów się zresztą sam logicznie: wg Twojej teorii nie ma przeciwwskazań do założenia w XF-ie 13" 175 - a bardzo jestem ciekaw, jak daleko być na takich kołach dojechał... Ba, Ty mógłbyś nawet mieć z przodu 13" 175 a z tyłu 21" 275...
3. Jak piszą koledzy wyżej różny obwód kół może powodować problemy z ESP i przekłamania odczytu prędkościomierza.
4. Polska to Polska - przepisy przepisami a życie sobie. Na pewno będą (o ile już ich nie ma) ubezpieczyciele, którzy będą odmawiać wypłaty odszkodowania za kolizję na śniegu bez zimowych opon - choć przecież OBOWIĄZKU stosowania opon zimowych nie ma. Ale prawnik w sądzie przedstawi biegłego, który stwierdzi, że brak opon zimowych był zaniedbaniem, miał wpływ etc. Z różną wielkością opon może być tak samo - aha, wielkość nie zgadza się z przewidzianą przez producenta? No to nici z AC...
W związku z tym uważam, że lepiej wydać kilkaset góra złotych więcej, niż potem biegać po sądach. Taki mam pogląd.
-
Dla samego problemu z ESP nie zaryzykowałbym.
Patrząc na wyliczenia kolegi powyżej pomiędzy 225 a 245 jest różncia 6%.
To znaczy że przednie koła będą kręcić się 6% szybciej niż tylne bez żadnego uślizgu.
Dla komputera będzie idealnie dopiero przy 6% uślizgu tylnych kół. Wspaniałe na zimę :-chyt
Ponadto jeśli mamy to szczęście mieć napęd AWD to w ten sposób zajeździmy centralny dyferencjał.
-
Ale szerokość opony nie ma żadnego wpływu na ESP. Jeśli już do faktycznie jej wysokość. Także nie ma żadnego wpływu czy 225 czy 245. Ale faktycznie zgadzam się, że zakładanie różnych profili jest błędem.
Ale ja się nie pytam cały czas o profil tylko o szerokość
245/40 na tył i 225/40 przód!!
-
Przednia oś pokona 13 km więcej na 500 km
Tire Size Comparison
Specification Sidewall Radius Diameter Circumference Revs/km Difference
245/40-18 98mm 327mm 653mm 2052mm 487 0.0%
225/40-18 90mm 319mm 637mm 2002mm 500 -2.4% a tylnia już cie oszukuje o 17 km na 500km względem prędkości na prawidłowych gumach Specification Sidewall Radius Diameter Circumference Revs/km Difference
245/45-18 110mm 339mm 678mm 2129mm 470 0.0%
245/40-18 98mm 327mm 653mm 2052mm 487 -3.6% powinienes załozyć na tył 245/45 /18 na przòd 225/50/18 gdzie ròznica jest 0.7 % a nie gumy 225/40/18 bo ròznica jest 6%
-
Ale szerokość opony nie ma żadnego wpływu na ESP. Jeśli już do faktycznie jej wysokość. Także nie ma żadnego wpływu czy 225 czy 245. Ale faktycznie zgadzam się, że zakładanie różnych profili jest błędem.
Ale ja się nie pytam cały czas o profil tylko o szerokość
245/40 na tył i 225/40 przód!!
I to właśnie błąd, że nie pytasz o profil :)
Nieważna jest szerokosć ani wysokość, ale obwód opony.
Szerokość zmienia obwód, ponieważ profil jest określeniem procentowym szerokości (40 oznacza 40% szerokości).
Zwiększając szerokość musisz zmniejszyć profil, aby obwód był stały.
Na tył powinny iść 245/37/R18 żeby było OK.
245/40/R18 i 225/40/R18 nie mają ani tego samego obwodu, ani "wysokości", ani szerokości.
-
Wiecej sie nie da wytłumaczyć jak ktoś sie upiers przy swoim to mòwi innym ze sie nie znajà :- pojecia
-
Z tym 245/37/18 to ześ wyskoczył troche - orginalne o przekłamaniu 0% to sà 245/45/18 kazde inne juz nie nawet dedykowane 275/40-19 juz robà ròznice jak i na koła 20 cali tez ale to juz jest w ułamkach procentowych
-
Tak, jakaś różnica i tak by była, minimalna ale zawsze. Jednak głównie mi chodziło o zilustrowanie przykładu.
Mówię oczywiście o wersji z oponami 225/40/R18 na przodzie i 245/37/R18 na tyle i o różnicy jedynie między osiami.
Nie wiem jakie powinny być fabryczne rozmiary bo nawet nie mam XF :)