FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ Seria I do III (1968-92) => Wątek zaczęty przez: osa w Październik 09, 2018, 08:26:05 am
-
Witam
Mam pytanie, czy ktoś mógł by mi przybliżyć, jakie wychodziły wersje xj6tki series 1 ? Szukam i nic nie mogę na ten temat znależć.
Jestem w trakcie kupowania i nie wiem, dlaczego niektóre nie maja zagłówków ?
Dlaczego jeden model ma przednie kierunkowskazy pomarańczowe a inne białe(tych jest mało), dodatkowa mają jeszcze kierunkowskazy na błotnikach ?
Głośniki na tylnej półce ? Standard czy dołożone indywidualnie ?
Tak samo kot na masce, jedne maja drugie nie ?
Pozdrawiam
-
W ramach "dobrej rady" - jeśli nie rozróżniasz wersji, nie wiesz dlaczego jedno auto ma kota, drugie nie - zacznij zakup od porządnej lektury.
Nie sztuką jest kupić. Chodzi o to, żeby nie żałować. Bo miał być Daimler a jest Jaguar. Bo okazało się, że to wersja USA. Albo fotele ma nieoryginalne. Itd.
Inwestycja w lekturę na pewno się zwróci. Polecam na sam początek broszury reklamowe. Dalej bardziej zaawansowana literatura.
Choćby tu:
http://www.jag-lovers.org/brochures/1960_section.html
http://www.jag-lovers.org/brochures/1970_section.html
Następnie zrób sobie rozpiskę modelu. Ustal, czego szukasz. XJ6 czy XJ12? Wersja L? Zacznij czytać fora jak już będziesz wiedział jakiego modelu poszukujesz. Zagłówki lub głośniki to drobiazg. Ważny jest wybór modelu, silnika, skrzyni itp.
-
Dziękuję za rade :) Będę miał lekturę na noc.
Namierzyłem jeden model który mi sie bardzo podoba z 72" 4.2 w manualu, ale właśnie chciałem sie o nim więcej dowiedzieć. Martwi mnie to , ze zanim sie dowiem, to juz ktos go kupi :)
-
Ok, spędziłem kilka dłuższych chwil i nie znalazłem nic na temat kierunków, dlaczego są białe i dlaczego na błotniku sa okrągłe. Wersja na amerykę ma podłużne.
tu tez nic na ten temat nie ma.
http://www.automobile-catalog.com/
malo tego na stronie jaguara jest z bialym kierunkiem, a w portfolio juz z pomaranczowym, tez o tym wzmianki nie ma. ?
-
Zdjęcie wskazuje na wersję USA. Okrągłe kierunkowskazy są raczej samoróbką.
-
Czytam juz kilka godzin i ciężko idzie. Przeglądając zdjęcia widziałem kilka z okrągłymi kierunkami. Też wygląda mi to na samoróbkę i to od cinquecento.
Ten ze zdjęcia jest 4.2 235hp w manualnej skrzyni. Po czym wznosisz, że to wersja USA jeśli mogę wiedzieć ?
A co do kota na masce to w serii XJ już go nie było, to też dokładka ? Daimler ma inny grill tylko .
-
Lampy są symetryczne.
Z ciekawości podrzuć zdjęcia tych wersji z okrągłymi kierunkowskazami.
Poza tym to są zapewne obrysówki. Bardziej prawdopodobne, że połamały się człowiekowi oryginały i założył coś za 2 USD (lub 8 PLN). Mniej prawdopodobne, że samodzielnie nawiercił błotniki, bo chciał mieć dodatkowe światełka.
Po mojemu 4.2 manual to najlepsze zestawienie ;) Chociaż bardziej prawdopodobne, że ma ok. 190 KM.
-
Tak, jak głębiej poczytałem to faktycznie, miedzy 173 a 190km. Licznik ma w km/h. Tylne lampy tez europa. Tylko te białe kierunki mi nie dają spać i "obrysówki". Faktycznie lampy są symetrycze, asymetryczna wygląda ładniej. Wymiana ramki i lampy ? Błotnik raczej taki sam więc nie powinno być problemu.
Co do mocy to się najwyżej podniesie.
Wrzucam kilka fotek.
-
no i co, nikt nic nie wie ?
-
ser1 miała w USA- Kanadzie żółte całe migacze . Podobnie jak w ser2 czy 3 XKE czyli E-Typa . białe klosze były tylko w Grecji i Włoszech i chyba w Japonii ale i tam tez występowały żółto-białe jak w prawie w całej Europie.
fabryczny # białych to prawe C28338 i lewe C28339.
-
OK, model ktory mam na oku jest właśnie z włoch, tylko teraz znów pozostaje kwestia symetrycznych lamp ? No i ten obrys na blotnikach .