FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: aro1982 w Październik 03, 2018, 18:46:38 pm

Tytuł: s type automat 6hp26
Wiadomość wysłana przez: aro1982 w Październik 03, 2018, 18:46:38 pm
witam czy może wie ktoś jak zresetować odblokować automat 6hp26 ponieważ wszedł w tryb awaryjny (chyba ) na wyświetlaczu licznika komunikat "gearbox fault" i oczywiście rusza tak jak by z 2 albo 3 biegu , a dodam że odpięcie aku nic nie zmienia!?dodam jeszcze że przed tym całkowitym zablokowaniem miałem już problemy z tą skrzynią poszarpywała na 3 i 4 biegu a do tego raz na jakiś czas po wrzuceniu "D" auto nie rusza od razu tylko po jakiejś sekundzie dwóch a co do komunikatu "gearbox fault" rzadko bo rzadko ale jak się pojawił i też wchodził w tryb awaryjny tylko tyle że  wystarczyło zgasić i ponownie odpalić i błąd znikał a auto zaczynało jeżdzić normalnie
Tytuł: Odp: s type automat 6hp26
Wiadomość wysłana przez: qlimaxer w Październik 03, 2018, 19:54:04 pm
Tutaj chyba będzie potrzebny jakiś komp lepszy diagnostyczny. Nie baw się w regenerację skrzyni jeśli zdecydujesz się już na jakieś działanie, ja kupiłem skrzynię używaną z miesięczna gwarancja na znanym portalu, facet zapewniał że chodzi dobrze i gładko i miał rację, dałem za nią 650zł + 150zł za wysyłkę i chodzi świetnie, zalałem świeży olej + filtr i jestem mega zadowolony :) U mnie było to samo, szarpanie + kopanie i przy zrzucaniu również kopała. Gieremek za skrzynię chciał u siebie 2000zł + do tego oleje filtr, wiadomo :)
Tytuł: Odp: s type automat 6hp26
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Październik 03, 2018, 21:53:05 pm
Płyta z zaworami padła
Tytuł: Odp: s type automat 6hp26
Wiadomość wysłana przez: aro1982 w Październik 04, 2018, 08:05:00 am
a czy po wymianie skrzyni i zalaniu nowego oleju musiałeś ją jakoś kompem adaptować/zapisać nie wiem jak to się fachowo nazywa chodzi mi oto czy trzeba ją jakoś dostroić do sterownika w aucie?
Tytuł: Odp: s type automat 6hp26
Wiadomość wysłana przez: Boodzio2 w Październik 04, 2018, 09:32:43 am
Mam taka skrzynie tyle co wyjeta z anglika. Brałem silnik ,auto było z dokumentami i przed rozbiórka jeżdziło normalnie.
Tytuł: Odp: s type automat 6hp26
Wiadomość wysłana przez: aro1982 w Październik 04, 2018, 11:42:24 am
na sprzedaż?
Tytuł: Odp: s type automat 6hp26
Wiadomość wysłana przez: V12 w Październik 04, 2018, 12:06:23 pm
W 6HP26 często pada płyta separatora, warto wymienić, bo koszt ok. 250zł + tłoczki po 18zł i adapter 40zł.
Tytuł: Odp: s type automat 6hp26
Wiadomość wysłana przez: Boodzio2 w Październik 04, 2018, 12:13:40 pm
na sprzedaż?
Tak ja mam manuala

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: s type automat 6hp26
Wiadomość wysłana przez: sopel w Październik 04, 2018, 12:23:20 pm
Mam identyczny problem ! Byłem na diagnostyce u Krissa we Wrocławiu ! Odblokowanie skrzyni nie powiodło się , więc wymiana skrzyni ! Pytanie czy można jeździć z tą awarią ?
Tytuł: Odp: s type automat 6hp26
Wiadomość wysłana przez: aro1982 w Październik 04, 2018, 13:16:35 pm
raczej chyba się nie powinno choć n nie znam innych przeciwwskazań niż to że jazda w trybie awaryjnym jest uciążliwa i wk........a! i do tego bynajmniej u mnie podczas zwalniania , hamowania dochodzi czasami dziwny odgłos jakby coś ocierało o siebie i dodatkowo spowalnia auto! Z tego co się orientowałem to te odgłosy tłuczenia/ocierania/terkotania mogą pochodzić z uszkodzonego konwertera!
Tytuł: Odp: s type automat 6hp26
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Październik 04, 2018, 23:38:55 pm
W 6HP26 często pada płyta separatora, warto wymienić, bo koszt ok. 250zł + tłoczki po 18zł i adapter 40zł.

Dodam że szczególnie dotyka to auta do 2004 roku
Tytuł: Odp: s type automat 6hp26
Wiadomość wysłana przez: Szwagier w Październik 05, 2018, 09:32:37 am
A tak chwaliliście te zf hmmm...
Tytuł: Odp: s type automat 6hp26
Wiadomość wysłana przez: rav w Październik 05, 2018, 10:07:50 am
W 6HP26 często pada płyta separatora, warto wymienić, bo koszt ok. 250zł + tłoczki po 18zł i adapter 40zł.
Pytam na przyszłość: jakie są objawy tych usterek?
Tytuł: Odp: s type automat 6hp26
Wiadomość wysłana przez: V12 w Październik 05, 2018, 10:34:45 am
Twarda zmiana biegu 1-2 i przy redukcji 3-2, 2-1.
Tytuł: Odp: s type automat 6hp26
Wiadomość wysłana przez: Wolcik2 w Październik 05, 2018, 11:06:53 am
Podepnę się do tematu bo mam podobny problem w moim kocie 2,7d też czasem wyskakuje błąd skrzyni z tym że, przed pojawieniem się błędu szarpie samochodem a po za święceniu się auto idzie jak burza i zmienia wszystkie biegi bez problemu. Błąd wyskakuje najczęściej na rozgrzanym silniku i przy jeździe miejskiej, na trasie działa ok. W wakacje byliśmy w górach to często się pojawiał błąd i wtedy kotek zaczął dużo palić. Dodam że oprócz szarpania i komunikatu to skrzynia działa ok.
Tytuł: Odp: s type automat 6hp26
Wiadomość wysłana przez: Piotrek1979 w Październik 05, 2018, 11:42:19 am
W każdym automacie podstawą dobrego działania jest wymiana oleju na czas oraz takiego jaki jest dedykowany.Ja mam jaguara dopiero kilka dni ale mam jeszcze chryslera 300m z silnikiem 3.5 V6 benzyna w automacie z 2002 roku więc temat automatu jest mi bardzo dobrzr znany.Nie wolno lać zamiennych olei do skrzyń,np.do chryslera dedykowany jest olej mopar atf+4 oryginał usa drogi ale najlepszy niby zamiennikiem może być jakiś ravenol nawet gdzieś wyczytałem tutaj że ktoś komuś polrca do jaguara właśnie ten ravenol.Jeśli chodzi o chryslera to po wlaniu ravenola było dużo przypadków źle działającej skrzyni.Nie wiem jak jest z jaguarem ale pamiętajcie,że olej czyni cuda.
Tytuł: Odp: s type automat 6hp26
Wiadomość wysłana przez: Szwagier w Październik 05, 2018, 12:09:29 pm
W przypadku tej fordowskiej aby specyfikacja się zgadzało choć w sumie taniego oleju nie wlałem ale też chodzi a raczej chodziło aż do końca i dalej by chodziło. Zrobiła ok 20tys km na tym oleju niczego niepokojącego nie zauważyłem. Także może marka nie istotna a jakość...
Tytuł: Odp: s type automat 6hp26
Wiadomość wysłana przez: Wolcik2 w Październik 05, 2018, 12:29:29 pm
Z tym że poprzedni właściciel wymienił skrzynie bo była manualna na automat 😐 i putnie czy wszystko zrobione jest ok 🤔latem się wezmę dopiero za ten temat bo w tej chwili mam jedno auto i jest cały czas w rozjazdach 😎 Jak na razie to się już przyzwyczailiśmy do jej humorów przez rok, oby wytrzymała jeszcze rok :-clap
Tytuł: Odp: s type automat 6hp26
Wiadomość wysłana przez: Alef Zero w Październik 05, 2018, 15:11:15 pm
Robiłem ponad rok temu 6hp26. Objawy jak wyżej, hard shift z 1 na 2 i tryb awaryjny, zwłaszcza w korku. Altamira poradziła mi firmę Midparts, podobno najlepsza od skrzyń zf. Pełny remont plus konwerter 9 tys. Drogo ale jestem zadowolony. Już ponad rok a skrzynia pracuje idealnie.
Tytuł: Odp: s type automat 6hp26
Wiadomość wysłana przez: qlimaxer w Październik 05, 2018, 19:40:39 pm
Takie tam gadanie. Ja wlałem Mannola AG55 zamiast zf i ravenola i jeżdzę i nic się nie dzieje, skrzynia chodzi gładko i przyjemnie. Zaryzykowałem i nie żałuję.
Tytuł: Odp: s type automat 6hp26
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Październik 05, 2018, 21:03:07 pm
A tak chwaliliście te zf hmmm...

W porównaniu do 5 biegowych można powiedzieć że jest bezawaryjna
Tytuł: Odp: s type automat 6hp26
Wiadomość wysłana przez: Wolcik2 w Październik 05, 2018, 21:53:24 pm
Z tymi olejami i częściami to jest wielki mit. Jak jest dana specyfikacja oraz parametry ( w sensie olej ) to po co mam przepłacać skoro mogę za 1 wymianę zrobić 2 tylko częściej ( w skrzyni jeszcze dochodzi filtr+ miska) i napewno nie zaszkodzi 👍 , a co do części to można podebrać od innych aut z tym że nie będzie dedykowane dla Jaga😎  jcpf-stanby
Tytuł: Odp: s type automat 6hp26
Wiadomość wysłana przez: Szwagier w Październik 06, 2018, 00:19:19 am
witam czy może wie ktoś jak zresetować odblokować automat 6hp26 ponieważ wszedł w tryb awaryjny (chyba ) na wyświetlaczu licznika komunikat "gearbox fault" i oczywiście rusza tak jak by z 2 albo 3 biegu , a dodam że odpięcie aku nic nie zmienia!?dodam jeszcze że przed tym całkowitym zablokowaniem miałem już problemy z tą skrzynią poszarpywała na 3 i 4 biegu a do tego raz na jakiś czas po wrzuceniu "D" auto nie rusza od razu tylko po jakiejś sekundzie dwóch a co do komunikatu "gearbox fault" rzadko bo rzadko ale jak się pojawił i też wchodził w tryb awaryjny tylko tyle że  wystarczyło zgasić i ponownie odpalić i błąd znikał a auto zaczynało jeżdzić normalnie

Kolego jaki przebieg ma ta skrzynia???

A tak chwaliliście te zf hmmm...

W porównaniu do 5 biegowych można powiedzieć że jest bezawaryjna

ja tam nie wiem ale sam napisałeś że płyta w zf padła  ;D
A tak serio to bardzo dużo dostępnych części zf dostępnych na rynku mówi samo za siebie.... tak wiem zf jest porostu więcej a mi to tylko mówi że też się psują te skrzynie
Tytuł: Odp: s type automat 6hp26
Wiadomość wysłana przez: rav w Październik 06, 2018, 07:37:48 am
@Szwagier, sprawdź sobie, do ilu modeli aut szła ta skrzynia i przez ile lat  :-chyt Dlatego jest zapotrzebowanie na części. A skrzynia każda może się popsuć, bo nie wiadomo, jak auto było traktowane, czy ktokolwiek zmieniał olej itd. Miałem fordowską i w pracy skrzyni jest przepaść, ale dzieli je technologicznie wiele lat. Gdzieś czytałem, że podobno 5R55N była rozwijana z 3-biegowej na 4, a pózniej 5 + dołożona elektronika itp. Nie wiem, czy to prawda  :-super
Tytuł: Odp: s type automat 6hp26
Wiadomość wysłana przez: Szwagier w Październik 06, 2018, 08:23:48 am
@rav, tak zgadza się tu są wpisy o tym jak ona powstała
http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php?topic=28663.0
Chodzi mi tylko o to że nie jest ona taka do końca bezawaryjna patrząc na wpisy na forum chociażby.
Mnie interesuje jak pracuje ta 8 biegowa też pewnie przepaść do zf6  ;)
Tytuł: Odp: s type automat 6hp26
Wiadomość wysłana przez: rav w Październik 06, 2018, 08:46:33 am
W sumie zapytam w tym temacie. Jak wymienialiście olej w ZF6 u siebie? Dynamicznie, gdzie dzwonię, to nigdzie nie robią, nie mają maszyny do tego przeznaczonej. Ile litrów da radę wymienić statycznie? Dostałem info, że gdy odkręci się dodatkowo sterowanie (jak mniemam chodzi o mechatronikę?) np. na całą noc, to 7 litrów powinno ścieknąć, a to już można wlać 70-80% nowego oleju  :-chyt
Tytuł: Odp: s type automat 6hp26
Wiadomość wysłana przez: Demo w Październik 06, 2018, 10:14:23 am
Ja tez mialem problem z wymiana dynamiczna bo nigdzie tego praktycznie nie robia wiec zlewalem statycznie 2 razy.
Splywa okolo 60% starego oleju, wymieniamy filtr, lejemy nowy olej, jezdzimy ze 2tys km i kolejny raz wymieniamy juz tylko sam olej. Robilem tak w 2 autach i 0 problemow.
Tytuł: Odp: s type automat 6hp26
Wiadomość wysłana przez: qlimaxer w Październik 07, 2018, 12:44:54 pm
Moja skrzynia i konwerter były pozbawione oleju w 100%, były zupełnie puste, weszło niecałe 12l. jak będziesz wymieniał statycznie to te 8l powinno Ci wystarczyć.
Tytuł: Odp: s type automat 6hp26
Wiadomość wysłana przez: qlimaxer w Październik 07, 2018, 12:46:11 pm
Z tymi olejami i częściami to jest wielki mit. Jak jest dana specyfikacja oraz parametry ( w sensie olej ) to po co mam przepłacać skoro mogę za 1 wymianę zrobić 2 tylko częściej ( w skrzyni jeszcze dochodzi filtr+ miska) i napewno nie zaszkodzi 👍 , a co do części to można podebrać od innych aut z tym że nie będzie dedykowane dla Jaga😎  jcpf-stanby

dokładnie tak. Producent tak samo zaleca lać jeden olej do silnika, a wiadomo jak jest. Jeśli spełnia wszelkie normy i specyfikacje i nie płacisz za logo i znaczek to czemu nie? Przykładem taniego i świetnego oleju jest GULF.
Tytuł: Odp: s type automat 6hp26
Wiadomość wysłana przez: ziwoj w Październik 28, 2018, 21:48:45 pm
Witam podepnę się pod temat , mojego 2.5 z 2002 r polift również dopadła przypadłość opisana powyżej coraz częściej robi twarde zmiany z 1 na 2 i czasem z 2 na 3 tak jakby nie chciał wejść oraz wsteczny potrafi szarpnąć , czy płyta separatora jest jednakowa do wszystkich s-type i ewentualnie jakiś namiar bo po 6hp26 to różne płyty pokazuje .Wymiana oleju i filtra była prze zemnie robiona statyczna ale bez zmian .
Tytuł: Odp: s type automat 6hp26
Wiadomość wysłana przez: qlimaxer w Październik 29, 2018, 01:23:41 am
proponuję najpierw sobie zrobić reset ustawień adaptacji skrzynii. Ja się wybieram niebawem do bydgoszczy, jak wymieniałem skrzynię to kilka dni po wymianie skrzynia chodziła gładko jak aksamit, a im dłużej tym bardziej upodabniała się do starej, i teraz jest praktycznie tak samo, tyle że nie kopie przy hamowaniu. Przerobiłem 2 skrzynie i 3 konwertery i za każdym razem wszystko się powtarza, więc to niemożliwe żeby wszystko było zepsute. Dam znać jak wyczyszczę pamięć adaptacji. :)
Tytuł: Odp: s type automat 6hp26
Wiadomość wysłana przez: Brother w Październik 29, 2018, 09:52:44 am
Witam kolegów,pozwolę się wypowiedzieć na temat skrzyń automatycznych,bo od lat mam takie auta,jeśli chodzi o ZF to np. w Audi A8 D2 miałem 4-biegową ZF i chodziła bez awaryjnie,potem do A8 D2 władowali 5-biegową i zaczeły się problemy,więc z tego wynika im więcej biegów tym więcej awarii.Mam od miesiąca Jaguarka ze skrzynią tą fordowską przed lift,chodzi dobrze,mam też od 3 lat Hondę Legend KA9,i w niej jest 4-biegowy automat,auto ma przebieg Tira a skrzynia nie zniszczalna,Lexsus LS też ma skrzynie nie zniszczalne,a też pierwsze modele miały 4-biegowe automaty,wniosek taki że im więcej biegów tym awarie.
Tytuł: Odp: s type automat 6hp26
Wiadomość wysłana przez: ziwoj w Październik 30, 2018, 20:18:27 pm
To ja może ponowie moje pytanie czy do 6hp26 montowanej w s-type były jednakowe płyty separatora ewentualnie jakiś numer ,
i przy okazji kolego qlimaxer jak się sprawuje lpg w twoim kocie bo również się przymierzam do montażu jak możesz to napisz jakiej firmy masz podzespoły .
Tytuł: Odp: s type automat 6hp26
Wiadomość wysłana przez: ziwoj w Listopad 04, 2018, 18:13:25 pm
Stueckl NR. 1068 010046
model NR.6hp26
Tak mam na tabliczce znamionowej to może coś prędzej uda się dopasować.
Tytuł: Odp: s type automat 6hp26
Wiadomość wysłana przez: qlimaxer w Listopad 05, 2018, 23:50:55 pm
Bez zarzutu zadnego. Komputer diego g3 wtryski barracuda, reduktor kme red. Zrobione 45 tys nic procz filtrow nie zmienialem i nic nigdy sie nie popsulo. Dodatkowo emulator regulowany zeby oszukac kompa i zeby checka nie wywalało :)
Tytuł: Odp: s type automat 6hp26
Wiadomość wysłana przez: ziwoj w Listopad 05, 2018, 23:59:29 pm
Chwilowo ma problem ze skrzynią komplet uszczelek sterownika już zakupiony jak pomoże na jej bolączki to następny etap będzie LPG.
6x TŁOCZKI MECHATRONICA ZF 6HP19 6HP21 6HP26 6HP28
ADAPTER MECHATRONICA ZF 6HP19 6HP21 6HP26 6HP28
Gumy Uszczelniające Tulejki ZF 6HP19 / 6HP26
Płyta separacyjna ZF 1068 227 051 6hp26
W sobotę wymiana .
Tytuł: Odp: s type automat 6hp26
Wiadomość wysłana przez: qlimaxer w Listopad 06, 2018, 01:28:41 am
Z ciekawosci - jaki koszt gratów wraz z robocizna? Ja jak mialem problem ze skrzynia kupilem druga uzywana za 650zl, stara sprzedalem w skupie jako uszkodzona za 300zl i wyszedlem na tym super, skrzynia chodzi jak aksamit :)
Tytuł: Odp: s type automat 6hp26
Wiadomość wysłana przez: ziwoj w Listopad 06, 2018, 18:02:22 pm
Części to z olejem około 650 zł . robię sam więc robocizna 0.Z tą używką to trzeba mieć szczęście sporo złomu sprzedają .
Tytuł: Odp: s type automat 6hp26
Wiadomość wysłana przez: Szwagier w Listopad 06, 2018, 18:13:50 pm
Te tłoczki i adapter są rozumiem takie same do 4wersji tych skrzyń? Tak opisałeś. Pytam z ciekawości tylko.
Tytuł: Odp: s type automat 6hp26
Wiadomość wysłana przez: ziwoj w Listopad 06, 2018, 18:47:18 pm
Tak to mam na zamówieniu więc raczej tak ale na pewno to dopiero jak będę wymieniał .
Tytuł: Odp: s type automat 6hp26
Wiadomość wysłana przez: Wolcik2 w Listopad 06, 2018, 20:29:32 pm
Mam pytanko 😏 gdzie Ty olej +filtr(z misą) + tłoczki kupisz za 650 pln ? Daj namiary ja też kupię 😎
Tytuł: Odp: s type automat 6hp26
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Listopad 06, 2018, 22:25:19 pm
No jakoś wybitnie tanio. Kiedyś liczyłem to bez oleju wychodziło około 700 a gdzie jeszcze 10l oliwy
Tytuł: Odp: s type automat 6hp26
Wiadomość wysłana przez: ziwoj w Listopad 06, 2018, 22:27:21 pm
kolego nigdzie nie padło słowo misa , miskę z olejem wymieniałem jakiś czas temu ale nie pomogło to mojej skrzyni więc teraz tylko olej .Wszystko kupione na allegro wystarczy poszukać .
https://allegro.pl/uzytkownik/awviper?string=6hp26&order=m&bmatch=baseline-cl-pn-aut-1-5-1017
Tytuł: Odp: s type automat 6hp26
Wiadomość wysłana przez: Wolcik2 w Listopad 06, 2018, 22:49:55 pm
Teraz się wszystko zgadza 👍😏
Tytuł: Odp: s type automat 6hp26
Wiadomość wysłana przez: ziwoj w Listopad 14, 2018, 18:33:41 pm
Wymieniłem zestaw i niestety bez efektów jest tak samo jak przed wymianą ,chyba to tak zostawię  i poczekam aż się rozleci do końca .
Gumki ewidentnie zużyte te łączące skrzynię z mechatronikiem na foto dwie nowe i dwie stare tak dla porównania . Może ma ktoś jakiś pomysł .

Tytuł: Odp: s type automat 6hp26
Wiadomość wysłana przez: Szwagier w Listopad 14, 2018, 19:25:34 pm
Skoro nie elektrozawory to zostaje płyta sterująca. Do twoich objawów znalazłem to co poniżej. Problem może być w tych 2 zaworach w płycie. Nie trzyma ciśnienia i stąd taki objaw. Ale ekspertem nie jestem.
Tytuł: Odp: s type automat 6hp26
Wiadomość wysłana przez: ziwoj w Listopad 14, 2018, 20:12:14 pm
Dzięki ale widzę że sam tego chyba nie zrobię bo wymiana samego uszczelki (oring) raczej nie wystarczy .
PS. tak patrze w te obrazki i widzę że sporo jest tych oringów więc może jednak warto by je powymieniać .
Step
  Replace OE 
Solenoid O-Rings
Packaging Pocket 7
•   O-Rings, Size 10.5 x 2mm thick, Smaller (8)
•   O-Rings, Size 13 x 2mm thick, Larger (7)
Packaging Pocket 8
•   O-Rings, Size 13.5 x 2mm thick (4)
Packaging Pocket 9
•   O-Rings, Size 14.5 x 1.5mm thick (5)
Packaging Pocket 10
•   O-Rings, Size 14.5 x 2mm thick (3)
Packaging Pocket 11
•   O-Ring, OR-014, Smaller (2)
•   O-Ring, OR-016, Larger (2
Tytuł: Odp: s type automat 6hp26
Wiadomość wysłana przez: Szwagier w Listopad 14, 2018, 21:03:47 pm
No ciężki temat w tym przypadku. Miałeś płytę na zewnątrz można by sprawdzić te gniazda zaworowe na specjalnej maszynie. Jest kilka w Polsce w serwisach od skrzyń mają. I byłoby wiadomo jakie ma ciśnienia i czy je trzyma. A tak to nie wiem. Jak byłoby wiadomo że to rzeczywiście te gniazda zostają dwa wyjścia. Nowa płyta lub regeneracja tych zaworów. Czyli pewnie rozwiercenie gniazd i zastąpienie starych tłoczków nowymi. Są takie zestawy naprawcze, specjalne wiertła uchwyty i nowe zawory. Podobnie z resztą robi się z serwami tej fordowskiej skrzynki też są takie zestawy do rozwiercania i nabija się potem specjalne tulejki. Wtedy serwa się nie zacinają ani też nie występuje spadek ciśnienia co powodowało że taśma na sprzegle ( koszu z tarczkami) nie zaciskała się.

A z tymi O-ring można próbować. Oby to wystarczyło. O ile to właśnie pomoże. Zawsze to taniej wyjdzie. Chyba że same te gumeczki majątek kosztują
Tytuł: Odp: s type automat 6hp26
Wiadomość wysłana przez: V12 w Listopad 14, 2018, 21:59:59 pm
Do poczytania https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=182047
Tytuł: Odp: s type automat 6hp26
Wiadomość wysłana przez: Szwagier w Listopad 14, 2018, 22:31:51 pm
Kolega ziwoj chyba właśnie to zrobił wymienił 6x nowe tłoczki i gumki do nich. I objawy nie znikły. Chyba że ja coś źle zrozumiałem.
Tytuł: Odp: s type automat 6hp26
Wiadomość wysłana przez: ziwoj w Listopad 14, 2018, 22:38:29 pm
kolego V12 na poprzedniej stronie pisałem że wymienione zostało :
-miska + olej
-tloczki do mechatronica 6sztuk
-plytka uszelniajaca w mechatroniku
-wsadka do wtyczki
-uszczelka miedzy mechatronikiem i skrzynia
Czerpałem właśnie z tej stronki co podałeś mimo wszystko dzięki za zainteresowanie .
Co do pomiarów ciśnień macie może kogoś z okolic warszawki ewentualnie jakie koszta takiej usługi , zdjąć ponownie mechatronik to nie problem .
 
Tytuł: Odp: s type automat 6hp26
Wiadomość wysłana przez: Szwagier w Listopad 15, 2018, 06:57:09 am
Ciśnienia są takie ale z warsztatem nie podpowiem. Wiem że mają ale nie wszyscy. Musisz dzwonić i pytać.


I jeszcze zanim zabierzesz się za płytę sprawdź same elektrozawory (solenoidy, czy elektromagnesy), może nie domagają już
Tytuł: Odp: s type automat 6hp26
Wiadomość wysłana przez: V12 w Listopad 15, 2018, 13:45:39 pm
ziwoj, tak na szybko, oprócz adaptera powinieneś wymienić jeszcze 4 tulejki uszczelniające, wyczyścić i pomierzyć elektrozawory, sprawdzić "płaskość" połówek mechatronika. Fachowcy od regeneracji mechatronika mają stanowisko testowe i wtedy jest możliwość sprawdzenia poprawności działania przed zamontowaniem.
Tytuł: Odp: s type automat 6hp26
Wiadomość wysłana przez: ziwoj w Listopad 15, 2018, 18:38:31 pm
Jeżeli chodzi o te 4 tulejki gumowe co na foto poniżej to były wymienione wszystko opisane stronę wcześniej , błąd jaki zrobiłem to nie sprawdziłem elektrozaworów .
Dziś w drodze powrotnej wyskoczył gearbox fault p0829.
Tytuł: Odp: s type automat 6hp26
Wiadomość wysłana przez: Szwagier w Listopad 15, 2018, 21:11:50 pm
Od elektrozaworów powinieneś zacząć. Bo one decydują jak ma popłynąć olej w płycie i dalej na sprzęgła w skrzyni. A ten błąd właśnie informuje że coś jest nie tak z elektrozaworami, 5 i 6 niby. Liczyłeś czy wszystkie biegi masz albo które są a których nie ma?
Może coś nie łączy bo wcześniej pisałeś że problem jest w zmianach 1-2 i 2-3. Tak jak pisał V12 sprawdź rezystancje i wyczyść je.
Tytuł: Odp: s type automat 6hp26
Wiadomość wysłana przez: ziwoj w Listopad 15, 2018, 22:21:27 pm
Biegi wchodzą wszystkie tylko trochę nerwowo ale też nie zawsze, liczyłem najpierw wajcha na 2 potem na 3 4 5 i D ,jak wrzuca z 3 na 4 to tak jak by nie chciał wejść i dopiero po chwili wchodzi ,dzieje się to przy delikatnej jeździe natomiast jak mu przycisnę to problemu nie ma .
Tytuł: Odp: s type automat 6hp26
Wiadomość wysłana przez: Szwagier w Listopad 15, 2018, 23:39:37 pm
Jeśli to 3-4 to też inna historia czyli inny zawór, dlatego wywalić mógł ten błąd. Coś ewidentnie masz z tym sterowaniem. Ucieka gdzieś ciśnienie
Tytuł: Odp: s type automat 6hp26
Wiadomość wysłana przez: V12 w Listopad 16, 2018, 13:26:25 pm
ziwoj, będę teraz robił taką operację na 6HP28 + regeneracja konwertera i wymiana panewek. Ciekawe czy się uda za pierwszym podejściem ;)
Tytuł: Odp: s type automat 6hp26
Wiadomość wysłana przez: ziwoj w Listopad 16, 2018, 17:26:43 pm
To powodzenia zrób jakieś fotki może coś podpatrzę .ja za swoją wezmę się dopiero za tydzień .
Tytuł: Odp: s type automat 6hp26
Wiadomość wysłana przez: Szwagier w Listopad 17, 2018, 12:42:07 pm
Ziwoj a jak ta uszczelka szła tymi wytartymi do płyty? Bo jak tak patrzę to pasuje do tego zaworu D1 w płycie. Możesz przyłożyć tą starą uszczelke do płyty tak jak była przykrecona a te wydpuchane miejsca podpowiedzą ci które zawory źle funkcjonują.
Tytuł: Odp: s type automat 6hp26
Wiadomość wysłana przez: ziwoj w Listopad 20, 2018, 23:43:26 pm
Miejsca w których odeszło uszczelnienie raczej nie zostały wypłukane , po rozpołowieniu góra zeszła sama natomiast do dolnej części przekładka dość mocno przylegała i trzeba było to na siłę rozerwać po prostu skleiło się to od docisku ,generalnie wszystkie braki uszczelnienia na przekładce pasują do tych które zostały na płycie .Ale dzięki za wskazówki na pewno się przydadzą .
Tytuł: Odp: s type automat 6hp26
Wiadomość wysłana przez: rav w Listopad 23, 2018, 06:59:25 am
Witam. Czy błąd "Restricted Perfomance" może mieć wpływ także na pracę skrzyni biegów? Skrzynia pracowała bardzo fajnie przy kupnie auta. Zrobiłem 2 tysiące km i wymieniłem w niej statycznie olej z filtrem (tydzień temu). Miałem wrażenie, że jeszcze lepiej zaczęła pracować. 2, 2.5tyś obrotów i pyk, następny bieg, pięknie, aksamitnie, niezauważalnie... 3 dni temu zaczęła inaczej zmieniać, nie szarpie, ale czuć wyraźnie bardziej przełożenia (szczególnie 1-2, 2-3). Przy dynamicznym przyśpieszaniu jest ok (tak jakby wiedziała, co ma robić), ale gdy rozpędzam się powoli, to w granicach 2tyś obrotów już... nie wiem, jak to opisać. Lekki kangurek? Na np. 3 czy 4 biegu potrafi chwilę się "wahać się" przy 2.5tyś i dopiero wrzuci wyższy bieg (przy tym wrażenie lekkiego pchnięcia auta w przód). Ktoś, kto by się przejechał, pewnie powiedziałby, że jest ok, ale ja jeździłem tym autem przez ostatnie (prawie) 2 miesiące dzień w dzień i mam porównanie  :-nie Stąd pytanie czy check i często wyskakujący wyżej podany błąd może mieć w tej kwestii jakieś powiązanie? Olej spuszczony był bardzo ładny. 5l weszło, wlane na odpalonym, ciepłym silniku. Raczej skrzyniarze nic nie pochrzanili, bo później skrzynia chodziła super.