FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X350, X358 (2003-2009) => Wątek zaczęty przez: mbolo w Lipiec 30, 2018, 21:07:04 pm
-
Czy to wymiana katalizatorów ? Mogło coś innego je spowodować ?
-
90 % - katalyzator do wymiany
10 % - sonda za katalizatorem (one kosztuja ok 260 / szt wiec zaczal bym od tego)
mozna sprobowac z tulejka - ale to pudrowanie syfa. te tylne sondy wplywaja na korekty w jagu (tzw. sub feedback)
-
Napisałem to już kiedyś w innym wątku, ale powtórzę; spróbuj przedmuchać katalizatory jazdą autostradową, tzn. z prędkością 200+ przez 200km. To najprostszy sposób na oczyszczenie przypchanych katów. Teraz jest gorąco, to może nawet wystarczy trochę krótszy dystans...
-
Masz LPG? Nie znam się na mechanice, ale u mnie w S-Type też miałem te same błędy. Jeździłem z Check Engine bardzo długo. Gazownik założył mi emulator ciśnienia paliwa i błędy już się nie pojawiają :-super
-
Najprościej to pojechać do kogoś kto ma pojęcie w odczycie danych w czasie rzeczywistym a nie takiego co umie tylko odczytać i skasować błędy. Podjedź do kogoś kto podepnie komputer i sprawdzi pracę sond na pracującym silniku na biegu jałowym i w trakcie jazdy...
-
Popieram słowa Pawła. Kumaty majster i będzie wiedział
-
cos w tym jest, trasa cieszyn-malbork po autostradach u mnie w volvo uleczyla problem z odpalaniem auta na cieplym silniku :) - auto mimo ze to benzyna bylo jezdzone "miastowo"
Masz LPG? Nie znam się na mechanice, ale u mnie w S-Type też miałem te same błędy. Jeździłem z Check Engine bardzo długo. Gazownik założył mi emulator ciśnienia paliwa i błędy już się nie pojawiają :-super
najpierw trzeba wyprowadzic auto na benzynie, akurat bledy kata ciezko by powstaly od zlej emulacji pompy paliwa. raczej z uwagi na rozjazd mapy.
co bym zrobil to 1 zrzucil klemy na 30 min, odpalil auto, poczekal az sie zaadoptuje przepustnica i nagrzeje do 90 stopni. wylaczyl i jezdzil z 2-3 baki na benzynie (tyle trzeba by ecu zebralo poprawne statystyki - widac to zreszta w sdd).
jesli bedzie ok to atakowac ogarnietego gazownika, jak nie to diagnozowac dalej co sie tam dzieje
Masz LPG? Nie znam się na mechanice, ale u mnie w S-Type też miałem te same błędy. Jeździłem z Check Engine bardzo długo. Gazownik założył mi emulator ciśnienia paliwa i błędy już się nie pojawiają :-supera
-
Tak też już wczoraj zrobiłem . Mam za sobą 100 Km na razie nic nie wyrzuca. Zobaczymy co dalej.
-
Napisałem to już kiedyś w innym wątku, ale powtórzę; spróbuj przedmuchać katalizatory jazdą autostradową, tzn. z prędkością 200+ przez 200km. To najprostszy sposób na oczyszczenie przypchanych katów. Teraz jest gorąco, to może nawet wystarczy trochę krótszy dystans...
Drogi a1410, trochę mnie "drażni" namawianie do "złego" czyli jazda na tak długim odcinku z niedopuszczalną prędkością na polskich autostradach, więc proszę potwierdź moje przypuszczenia.
Moim zdaniem można przejechać te 200 km "bezpieczniej" czyli jadąc mniej więcej 140 km/h na docinku 200 kilometrów +, tyle że np. na 4 biegu - silnikowi to wsio rawno czy będzie dmuchał 4000 obrotów na minutę na 6 czy na 4, "katy" zapewne też nie odczują różnicy czy to będzie prędkość 200 km/h czy 140 km/h - liczy się wysoka prędkość obrotowa silnika na długim dystansie.
Czy dobrze myślę?
-
Liczy się też obciążenie silnika.
-
Dokładnie, w skrócie im dłuższe przełożenie tym lepiej...
-
Drogi a1410, trochę mnie "drażni" namawianie do "złego" czyli jazda na tak długim odcinku z niedopuszczalną prędkością na polskich autostradach, więc proszę potwierdź moje przypuszczenia.
Oj tam, oj tam...od razu do złego ::) Dla mnie to sama przyjemność i generalnie normalka ;D
A na Twoje pytanie koledzy już w zasadzie odpowiedzieli, ja doprecyzuję tylko, że to nie prędkość obrotowa silnika ma tu decydujące znaczenie, tylko poziom otwarcia przepustnicy powiązany z poziomem dociążenia silnika, co wpływa na ilość paliwa i powietrza przepływające przez silnik, a w skrócie: żeby dobrze wygrzać i w ten sposób oczyścić katalizatory nasze Jaguary muszą jechać z prędkościami wywołującymi zużycie paliwa powyżej 15 litrów na 100km i im więcej tych litrów oraz im wyższa temperatura na zewnątrz, tym krótszy będzie dystans do przejechania.
Pozdrawiam "rozdrażnionego" Kolegę ;)
-
założyłem dystanse na sondy i już wszystko OK. Spaliny były w normie.