FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => XJ X350, X358 (2003-2009) => Wątek zaczęty przez: mbolo w Lipiec 30, 2018, 21:07:04 pm

Tytuł: Błędy 0420 i 0430
Wiadomość wysłana przez: mbolo w Lipiec 30, 2018, 21:07:04 pm
Czy to wymiana katalizatorów ? Mogło coś innego je spowodować ?
Tytuł: Odp: Błędy 0420 i 0430
Wiadomość wysłana przez: xsnailx w Lipiec 31, 2018, 07:33:45 am
90 % - katalyzator do wymiany
10 % - sonda za katalizatorem (one kosztuja ok 260 / szt wiec zaczal bym od tego)

mozna sprobowac z tulejka - ale to pudrowanie syfa. te tylne sondy wplywaja na korekty w jagu (tzw. sub feedback)
Tytuł: Odp: Błędy 0420 i 0430
Wiadomość wysłana przez: a1410 w Lipiec 31, 2018, 17:31:29 pm
Napisałem to już kiedyś w innym wątku, ale powtórzę; spróbuj przedmuchać katalizatory jazdą autostradową, tzn. z prędkością 200+ przez 200km. To najprostszy sposób na oczyszczenie przypchanych katów. Teraz jest gorąco, to może nawet wystarczy trochę krótszy dystans...
Tytuł: Odp: Błędy 0420 i 0430
Wiadomość wysłana przez: rav w Lipiec 31, 2018, 19:28:57 pm
Masz LPG? Nie znam się na mechanice, ale u mnie w S-Type też miałem te same błędy. Jeździłem z Check Engine bardzo długo. Gazownik założył mi emulator ciśnienia paliwa i błędy już się nie pojawiają  :-super
Tytuł: Odp: Błędy 0420 i 0430
Wiadomość wysłana przez: Pawel_M w Lipiec 31, 2018, 19:49:22 pm
Najprościej to pojechać do kogoś kto ma pojęcie w odczycie danych w czasie rzeczywistym a nie takiego co umie tylko odczytać i skasować błędy. Podjedź do kogoś kto podepnie komputer i sprawdzi pracę sond na pracującym silniku na biegu jałowym i w trakcie jazdy...
Tytuł: Odp: Błędy 0420 i 0430
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Lipiec 31, 2018, 23:03:31 pm
Popieram słowa Pawła. Kumaty majster i będzie wiedział
Tytuł: Odp: Błędy 0420 i 0430
Wiadomość wysłana przez: xsnailx w Sierpień 01, 2018, 19:58:19 pm
cos w tym jest, trasa cieszyn-malbork po autostradach u mnie w volvo uleczyla problem z odpalaniem auta na cieplym silniku :) - auto mimo ze to benzyna bylo jezdzone "miastowo"
Masz LPG? Nie znam się na mechanice, ale u mnie w S-Type też miałem te same błędy. Jeździłem z Check Engine bardzo długo. Gazownik założył mi emulator ciśnienia paliwa i błędy już się nie pojawiają  :-super
najpierw trzeba wyprowadzic auto na benzynie, akurat bledy kata ciezko by powstaly od zlej emulacji pompy paliwa. raczej z uwagi na rozjazd mapy.
co bym zrobil to 1 zrzucil klemy na 30 min, odpalil auto, poczekal az sie zaadoptuje przepustnica i nagrzeje do 90 stopni. wylaczyl i jezdzil z 2-3 baki na benzynie (tyle trzeba by ecu zebralo poprawne statystyki - widac to zreszta w sdd).
jesli bedzie ok to atakowac ogarnietego gazownika, jak nie to diagnozowac dalej co sie tam dzieje
Masz LPG? Nie znam się na mechanice, ale u mnie w S-Type też miałem te same błędy. Jeździłem z Check Engine bardzo długo. Gazownik założył mi emulator ciśnienia paliwa i błędy już się nie pojawiają  :-supera
Tytuł: Odp: Błędy 0420 i 0430
Wiadomość wysłana przez: mbolo w Sierpień 01, 2018, 21:48:46 pm
Tak też już wczoraj zrobiłem . Mam za sobą 100 Km na razie nic nie wyrzuca.  Zobaczymy co dalej.
Tytuł: Odp: Błędy 0420 i 0430
Wiadomość wysłana przez: Maciej Franciszek w Sierpień 19, 2018, 17:53:04 pm
Napisałem to już kiedyś w innym wątku, ale powtórzę; spróbuj przedmuchać katalizatory jazdą autostradową, tzn. z prędkością 200+ przez 200km. To najprostszy sposób na oczyszczenie przypchanych katów. Teraz jest gorąco, to może nawet wystarczy trochę krótszy dystans...
Drogi a1410, trochę mnie "drażni" namawianie do "złego" czyli jazda na tak długim odcinku z niedopuszczalną prędkością na polskich autostradach, więc proszę potwierdź moje przypuszczenia.
Moim zdaniem można przejechać te 200 km "bezpieczniej" czyli jadąc mniej więcej 140 km/h na docinku 200 kilometrów +, tyle że np. na 4 biegu - silnikowi to wsio rawno czy będzie dmuchał 4000 obrotów na minutę na 6 czy na 4, "katy" zapewne też nie odczują różnicy czy to będzie prędkość 200 km/h czy 140 km/h - liczy się wysoka prędkość obrotowa silnika na długim dystansie.
Czy dobrze myślę?
Tytuł: Odp: Błędy 0420 i 0430
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Sierpień 20, 2018, 14:52:11 pm
Liczy się też obciążenie silnika.
Tytuł: Odp: Błędy 0420 i 0430
Wiadomość wysłana przez: Pawel_M w Sierpień 20, 2018, 20:22:09 pm
Dokładnie, w skrócie im dłuższe przełożenie tym lepiej...
Tytuł: Odp: Błędy 0420 i 0430
Wiadomość wysłana przez: a1410 w Wrzesień 09, 2018, 21:38:09 pm
Drogi a1410, trochę mnie "drażni" namawianie do "złego" czyli jazda na tak długim odcinku z niedopuszczalną prędkością na polskich autostradach, więc proszę potwierdź moje przypuszczenia.
Oj tam, oj tam...od razu do złego  ::) Dla mnie to sama przyjemność i generalnie normalka ;D
A na Twoje pytanie koledzy już w zasadzie odpowiedzieli, ja doprecyzuję tylko, że to nie prędkość obrotowa silnika ma tu decydujące znaczenie, tylko poziom otwarcia przepustnicy powiązany z poziomem dociążenia silnika, co wpływa na ilość paliwa i powietrza przepływające przez silnik, a w skrócie: żeby dobrze wygrzać i w ten sposób oczyścić katalizatory nasze Jaguary muszą jechać z prędkościami wywołującymi zużycie paliwa powyżej 15 litrów na 100km i im więcej tych litrów oraz im wyższa temperatura na zewnątrz, tym krótszy będzie dystans do przejechania.
Pozdrawiam "rozdrażnionego" Kolegę  ;)
Tytuł: Odp: Błędy 0420 i 0430
Wiadomość wysłana przez: mbolo w Wrzesień 17, 2018, 16:24:15 pm
założyłem dystanse na sondy i już wszystko OK. Spaliny były w normie.