FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: Generał Lee w Kwiecień 10, 2018, 16:38:53 pm

Tytuł: Wolne obroty
Wiadomość wysłana przez: Generał Lee w Kwiecień 10, 2018, 16:38:53 pm
Witam.

Mam takie pytanie - jakie powinny być wolne obroty silnika 4.0? Bo u mnie są one na poziomie ok. 1000-1100 i wydaję mi się, że to trochę mało...
Tytuł: Odp: Wolne obroty
Wiadomość wysłana przez: katar83 w Kwiecień 10, 2018, 17:07:34 pm
Chyba odwrotnie, sa za duze. Pora wyregulowac przepustnice, sprawdzic IACV. Powinny byc kolo 800 na N.
Tytuł: Odp: Wolne obroty
Wiadomość wysłana przez: Generał Lee w Kwiecień 10, 2018, 18:04:57 pm
Tak, tak. Miałem na myśli, że są za duże.
A gdyby tak dodać do tego fakt, że sporadycznie zdarzało się, że po odpaleniu obroty utrzymywały się na poziomie 2100-2200 i po ponownym odpaleniu silnika wszystko wracało do normy, to też wskazuje to na przepustnicę? Czy może silnik krokowy?
Tytuł: Odp: Wolne obroty
Wiadomość wysłana przez: Generał Lee w Kwiecień 10, 2018, 18:10:24 pm
Może to pytanie nie na miejscu, ale czy IACV to właśnie silnik krokowy?
Tytuł: Odp: Wolne obroty
Wiadomość wysłana przez: Świerzak w Kwiecień 10, 2018, 18:32:21 pm
 :-wstyd a może lewizna ;)
Tytuł: Odp: Wolne obroty
Wiadomość wysłana przez: Gonzalles w Kwiecień 10, 2018, 22:21:00 pm
Na początek wyczyść całą drogę od filtra powietrza do kolektora dolotowego, demontując elementy. Sprawdż czy między przepustnicą a dolotem jest uszczelka lub silikon odporny na temp, jeśli nie, demontaż i uszczelnianie. To tyle na początek, jeśli nie pomoże dopiero wtedy szukaj dalej.Przyda się spray do czyszczenia gażników. Jest trochę na forum opisane na ten temat.
Tytuł: Odp: Wolne obroty
Wiadomość wysłana przez: katar83 w Kwiecień 10, 2018, 22:44:03 pm
Może to pytanie nie na miejscu, ale czy IACV to właśnie silnik krokowy?

Tak. IACV to silnik krokowy. Jak obroty ci sie czasem zacinaja na ponad 2000 to pewnie przepustnica sie nie domyka a wtedy krokowiec nie dziala w ogole, stad wysokie obroty. Zaczalbym od obejrzenia przepustnicy, sprawdz jak wygladaja obroty jak ja zamkniesz recznie, jak sie przycina jest do wyczyszczenia. Jak domyka sie normalnie to wtedy czeka cie regulacja czujnika polozenia przepustnicy po tym jak calosc wyczyscisz. Czujnik na wolnych obrotach powinien pokazywac miedzy 0.57V a 0.62V i wtedy bedziesz mial normalne obroty.