FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X350, X358 (2003-2009) => Wątek zaczęty przez: Darmax w Luty 12, 2018, 14:48:45 pm
-
Witam.
Od kilku dni mam problem z moim Jagiem.
Polega on na tym, że jak odpalam silnik to po uruchomieniu zapalają się kontrolki i wyświetlają się komunikaty na zegarach (ABS FAULT, DSC NOT AVAILABLE, AIR SUSPENSION FAULT). Szczególnie denerwujące jest to, że jak załączę wycieraczki szyb to silnik gaśnie zarówno na postoju jak i podczas jazdy. Przy włączonym zapłonie i podczas jazdy wycieraczki krótkimi skokami podnoszą się o jakieś 15cm i tak zostają. Co może być przyczyną takiej awarii?
:-help
Jaguar XJ6 X350 3.0 rok prod.2005
Aby nie tworzyć kolejnego tematu to czy aby wymienić żarówki xenon(światło mijania) trzeba demontować zderzak i lampy?
-
sprawdź najpierw akumulator ( czy na pewno jest dobry ) , ja miałem podobne problemy z zapalaniem się kontrolek i wyskakiwaniem błędów , a okazało się że akumulator był już na wykończeniu . Po zakupie i założeniu nowego wszystkie wcześniejsze problemy z kontrolkami i błędami zniknęły .
-
Akumulator jest prawie nowy tak więc tą możliwość wykluczam.
Na postoju 12,2V po uruchomieniu 15,2V
-
to może jakiś problem z masą ?
-
Być może z masą, na oko tego nie sprawdzę.
Myślałem, że któryś z forumowiczów zetknął się z podobnym problemem.
Czekam dalej na sugestie od Was ale chyba bez wizyty w warsztacie się nie obędzie.
-
Ja mam podobny problem( te same błędy), w ostatnim czasie wymieniłam masę na skrzyni biegów pomogło to w przestaniu falowaniu obrotów podczas jazdy. Słyszałem raz że problem ten może być związany z masą w bagażniku, sprawdź czy może się grzeje przewód masowy w bagażniku po przejechaniu kilkunastu kilometrów.
-
Pierwsze akumulator ,drugie alternator,trzecie masa na poduszkach silnika.
-
Witam,
miałem identyczny problem z X350 z 2003, wymiana akumulatora nie pomogła.
Wina leżała po stronie przewodu masowego.
Z racji tego, że gdy biorę się za mechanikę robię jeszcze więcej szkód w aucie, zleciłem usunięcie usterki w niezawodnym jak do tej pory Jagcarze.
Nie wnikałem gdzie tej masy brakowało, bo nie wiedziałem, że i Ty będziesz miał taki problem :)
Myślę, że koledzy praktycy podpowiedzą.
pozdrawiam
andrzej
-
Hurra!!!
Problem naprawiony. Wina faktycznie leżała po stronie masy.
Zdjąłem plastikową osłonę, tą co osłania z góry reflektory i chłodnicę. Za prawą lampą są dwie masy takie skręcane do karoserii i jedna z nich była pęknięta tak, że nie było tego pęknięcia widać. Wystarczyło, że lekko chwyciłem za przewody i sprawa się wyjaśniła.
Dzięki za sugestie.
Odnośnie wymiany żarówek xenon (światła mijania).
Czy mógłby mi ktoś powiedzieć czy trzeba demontować zderzak i lampę aby wymienić te cholerne żarówki?
-
Nie trzeba demontować zderzaka, wystarczy zdjąć górną osłonę, odpiąć mocowanie tylnej, plastikowej klapy reflektora, zdemontować klapę i przy odrobinie sprytu wyjmiesz ten żarnik...
-
Próbowałem i nic z tego.
Spinkę z klapki odpiąłem ale klapki nie można wyjąć (za ciasno jest tam). Paluszki musiałbym mieć jak niemowlę.
Znalazłem coś takiego: http://www.superv8.co.uk/2012/11/xenon-bulb-replacement/
-
Nie mam paluszków niemowlaka, a jednak udało mi się zmienić żarniki w obu reflektorach. Przyznaję, że demontaż a potem montaż klap to było spore wyzwanie, ale jakoś udało mi się to zrobić...
-
Jest to możliwe i wykonalne tylko chwilka cierpliwości oraz determinacja jest potrzebna, ja do malutkich nie należę i daję radę bez problemu.
-
da się wymienić żarówki bez zdejmowania zderzaka. klapkę łatwiej wyciągnąć niż włożyć, ale da się.
-
dzięki Panowie za wszelkie sugestie , mialem identyczny problem , po włączeniu wycieraczek auto gasło , okazała się za to winna masa na przednim pasie po prawej stronie , przy próbie odkręcenia i sprawdzenia stanu styków śruba została m w ręku ( utleniła się i odpadła ) , to samo było z masą po lewej stronie , wystarczyło nawiercić nowy otwór pod nową śrubę masową podłączyć kabelki i wszystko działa . DZIEKI !!! parę stówek zostało w kieszeni , no i czas naprawy zajął jakieś 30 min.