FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: Mercek w Luty 01, 2018, 12:55:27 pm
-
Przy prędkościach 140 i wzwyż pojawiają się wibracje na kierownicy. Opony nowe, dwa razy ważone, zawieszenie zrobione bez grama luzów. Możliwe że to tarcze, gdy przy hamowaniu żadne bicie na pedale hamulca nie jest wyczuwalne? Wibracje są bez względu na to czy przyspieszam czy puszczam gaz.
-
zrób wyważanie dynamiczne albo inaczej doważanie
-
Przechodziłem przez coś takiego.Oczywiście nie musi być to samo ale u mnie ustąpiło dopiero po zmianie felg.Koła wyważałem przynajmniej 5x ,wymieniłem opony 2x.Przy 140+ jeszcze jako tako ale przy 200 strach >:D zaglądał w oczy.
-
Czy możliwe jest żeby wibracje były związane ze skrzynią biegów? Mam automat, podczas przyspieszania dość szybko zmienia biegi na coraz wyższe i mam wrażenie że wibracje pojawiają się właśnie na wysokim biegu.
-
Wibracje mogą powstawać z układu przeniesienia napędu i przenosić się mając różne objawy co to oznacza , prędkość obrotowa z silnika przekazywana jest na sprzęgło , skrzynię , wał napędowy na dyfer i koła , jakiekolwiek luzy lub uszkodzenia powodują wibracje , do tego dochodzą oczywiście felgi,opony. Może luz na wale napędowym (łożysku podtrzymującym , lub na połączeniach wału napędowego) . Ja osobiście sprawdził bym od wyjścia ze skrzyni do dyfra na sam początek , żeby dojść do wału napędowego musisz zdjąć osłonę nad wydechami , niestety nie pamiętam czy musisz zdjąć wydechy do tej operacji Ja ją wykonywałem przy okazji demontażu wydechów i odnowienia ich konwerterem rdzy firmy fertan , a następnie malowania przy okazji zdjąłem osłonę wału odmalowałem i skasowałem luz na wale również go malując , niestety nie mam z tej operacji fotek choć przy wszystkich takich pracach staram się je robić .
-
Dwa łączniki gumowe wału są wymienione na oryginały, do dwóch dni dojdzie podpora z łożyskiem i też zostanie wymieniona. Zastanawia mnie tylko dlaczego wibracje są odczuwalne na wysokim biegu. Skrzynia w moim odczuciu za wcześnie przerzuca, silnik ciągnie na wysokim biegu przy obrotach nie przekraczających 2000 i wtedy pojawiają się wibracje. Na autostradzie przy dużej prędkości, gdy samochód jedzie cały czas na wysokim biegu też wibruje, przy powiedzmy 130 i wzwyż. Dodam jeszcze raz, że koła ważone dwa razy, zawieszenie zrobione całe, mechanik kilkakrotnie sprawdzał i gwarantował że nie ma żadnych luzów.
-
A wał napędowy miałeś wyważony , po ingerencji w wał powinno się go wyważyć .
-
Wał nie był wyważany, czy to może być aż tak istotne?
-
Jest ważne kiedyś przy koparce operator zdjął wał do wymiany krzyżaka żeby było mu łatwiej odkręcił z jednej strony i zdjął z
wielowypustu zamontował przestawiając go o 90' i wał bił jak H..... przenosząc wibracje na maszynę a taka koparka jedzie tylko 30 km/h .
Ja przy maszynach budowlanych każdy wał po wymianie krzyżaków , lub naprawie zawożę do wyważenia , żeby zapobiec wibracją uszkodzeniu łożysk i uszczelnień w mostach , skrzyniach, przystawkach od napędu .
Zastanawia mnie tylko czy te wibracje które wyczuwasz na kierownicy nie są z układu kierowniczego , wał raczej przenosiłby wibracje na nadwozie .
-
Wał będzie przenosił drgania na całą budę, moim zdaniem nie na układ kierowniczy, Mercek jeżeli jesteś pewien kół, bo to podstawa, sprawdzałeś bicie tarcz, i drgania dalej nie ustąpiły, to moim zdaniem pozostały Ci dwa tematy, w pierwszej kolejności sprawdziłbym luzy na maglownicy, a w drugiej sprawdź mocowania amortyzatorow dół / góra z gniazdem, ewentualnie w okolicy gniazda amora, razem z podłużnicami, samochód mógł mieć dzwona, i teraz może to wyłazić
-
Czy możliwe jest, że ktoś przede mną źle założył wał? Jest sens nim pokombinować, poobracać?
-
Czy takie drgania mogą być od maglownicy, chociaż nie cieknie z niej i wydaje się w porządku? Jedyne co zauważyłem to kończącą się powoli pompę wspomagania.
-
Co do kończącej się pompy wspomagania na V 12 masz uszlachetniacz który wycisza pracę pompy , podobny środek( oryginalny CAt-a ) ś dość często stosujemy przy maszynach budowlanych aby wyciszyć pracę siłowników , zaworów itp. i to działa , kiedyś drążyłem temat po rozgrzaniu tworzy się powłoka . Pewnie musiał byś sprawdzić organoleptycznie ;D przekładnie kierowniczą jej zamocowanie , może końcówki drążków kierowniczych przy maglownicy .
-
Jak są luzy na maglownicy to drgania na kierownicy będą na 100 %, i wcale nie musi być wycieku, wystarczy że zęby na prowadnicy są wytarte, i powstaje luz, podnieś samochód, przytrzymaj drążki kierownicze, niech druga osoba porusza kierownicą, i jak jest to wyczujesz luz, jak mocniej przytrzymasz rękami drążki przy jednoczesnym ruszaniu kierownicą i usłyszysz pukanie, to już wogóle nie ma o czym gadać, koszt regeneracji o 1 do 1,5 k
-
Panowie wielkie Bóg zapłać za cenne sugestie. Chciałbym jeszcze zapytać czy na wyprostowanych kołach jeśli lekko kręcę lewo-prawo i słychać wyraźny stuk to sugerować by mogło luzy na przekładni? Mechanicy tutejsi mówią że przekładnia może tak stukać, ale jakoś nie chce mi się wierzyć.
-
Jeszcze jedno pytanie, czy skrzynia (automat) może w jakiś sposób powodować drgania/wibracje?
-
Mercek co do magla tak jak pisałem wyżej, stukanie na maglownicy to jest luz zębów na prowadnicy są poprostu wytarte i stąd masz drgania na kierownicy, skrzynia moim zdaniem będzie przenosiła drgania na całą budę, a nie tylko na układ kierowniczy, doradzam podjechać do ludzi którzy zajmują się tylko regeneracją maglownic, i będzie wszystko jasne
-
Panowie temat lekko dziwny. Po wymianie podpory wału, a co za tym idzie demontażu wału, wibracje ustały, przynajmniej do 140, tyle mogłem sprawdzić, powyżej 140 sprawdzę jak dopadnę autostradę. Co ciekawe, zawsze trochę jakby opornie chodził mi lewarek od biegów, po tym zabiegu nagle zaczął chodzić lekko i przyjemnie, co najlepsze skrzynia przestała się gubić ze zmianą biegów (pisałem o tym w osobnym wątku).
-
Czyżbym wywróżył .
-
Panowie euforia była przedwczesna, na autostradzie przy dużej prędkości wibracje nadal są, odczuwalne wyraźnie na fotelach i nawet pedale gazu. Ma ktoś jakiś pomysł? Powoli ręce mi opadają.
-
Zmień całe koła na inne i zobaczysz jak będzie. Ja kiedyś miałem taki problem w passacie i okazało się że felgi były luźne na osadzeniu piasty ( brak pierścieni centrujących)
-
Panowie jedno wyeliminowane, to nie przekładnia. Wibracje są odczuwalne na niższych biegach przy rozpędzaniu auta, gdy czuje obciążenie. Dwójka, trójka przy rozpędzaniu np. pod górkę czuję leciutkie drgania. Poduszki pod silnikiem i skrzynią podobno są ok, mechanik sprawdzał na tyle na ile mógł, nie widział żeby były uszkodzone. Już nie wiem czego się jeszcze uczepić. Czy to może być skrzynia?
-
Napiszę tak, u mnie 2 mechaników sprawdzało poduszki i wszystko niby okej, a silnik dzwonił przy ruszaniu i cały przód telepał, wczoraj odebrałem auto po wymianie uszczelki misy olejowej, przy okazji zdjęcia wózka czy jak to się tam nazywa, okazało się że poduszki są całkowicie zerwane na 2 części, wcześniej nikt tego nie wykrył, także poduszki tylko w ten sposób można sprawdzić tak na 100%
-
http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,37478.0.html
Nastepna sprawa to sterownik lub zawor w pompie wspomagania.
Miałem przypadek w miedzylifcie 3.0, że zaworek w pompie pulsował przy 2.200obr i nie mógł dobić.
-
Podstawowe pytanie - czy wał był wyważany po wymianie podpory?
Wibracje przy przyspieszaniu mogą powodować jeszcze przeguby półosi.
-
W S napęd jest na tylną oś więc co to ma do drgania kierownicy?
-
Kolega wyraźnie pisze, że wibracje czuć na całym aucie + wymiana podpory coś zmieniła. Na kierownicy też wał będzie czuć.
Po każdym rozebraniu wału, a już szczególnie przy wymianie podpory wał powinien zostać wyważony. Jesli mechanik tego nie zrobił, albo nie wysłał delikwenta na taka usługę do kogoś innego, to należy zmienić mechanika.