FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: Janeks13 w Sierpień 22, 2017, 08:04:59 am
-
Witam
Czy ktoś z szanownych forumowiczów próbował zastąpić siłownik centralnego zamka ( TYŁ ) na uniwersalny ?
U mnie nie działa tylny lewy a prawy tylny ma kaprysy
Ktoś coś ? czy tylko oryginał ?
Janek
-
Jak mowisz ze nie dziala to w ogole nie rusza sie kompletnie? I co masz na mysli przez 'kaprysy'?
-
Lewy nie działa w ogóle (umarł )
Prawy działa ale nie zawsze -zamyka a nie otwiera .
Ale wczoraj poszedłem za ciosem i kupiłem zwykły uniwersalny siłownik z centralnego zameku za 10 pln .
Po delikatnej modyfikacji działa bez zastrzeżeni :) dziś kupuję drugi i problem z centralnym zamkiem będzie chyba zakończony .
Problem mam też z zamkiem od strony kierowcy , po włożeniu kluczyka i próbie otwarcia zamka nie idzie go odryglować . Natomiast zamknąć da się bez problemu . Czy da się to usprawnić ?
-
Janeks13 do tylnych drzwi uniwersalne siłowniki działają , ale gdy już je zmienisz to wyczyść zamki one mają stary smar i kurz . i często przestają lekko chodzić niszcząc siłowniki . głównie dzieje się to po zimie ale nie jest to reguła. Za dawnych czasów podczas serwisów czyściło się zamki tak samo jak wymieniało gumę na wycieraczkach to tzw serwis gdy zmienia się olej w silniku.
co do zamka i kluczyka . nie wiem z którego roku masz auto ale kiedy pierwsze tibbe klucze zrobili (1990 ) był duży problem . później zreperowali .
pamiętaj każdym kluczem tibbe zamkniesz auto bez względy jak jest wycięty . otworzysz tylko dobrym .
Spróbuj dobra firmę która ma maszynę do docinania kluczy tibbe . Twój klucz jest zużyty i co najgorsze zaczyna niszczyć zamek . Może masz drugi klucz albo Valet -zielony . to sprawdz jak nim otwiera się zamek.
-
Dzięki Jarku za info .
Zamki przesmarowałem bo faktyczne chodziły ciężko .
Niestety mam tylko jeden kluczyk :( muszę podjechać do osoby która dorabia klucze i spróbować dorobić nowy ( immo tam jest ? )
-
Klucz dorobiony ni dalej kapa :( Oczywiście ze strony pasażera otwiera i zamyka + odpala .
Umówiłem się z gościem że mam przywieść zamek to mi naprawi ponoć :o
-
w latach 90 jaguar zrobił kit to przebudowy tych zamków ( jak znajde # częsci to napisze). Kiedyś to robiłem ale to jest nie do zrobienia . później oddałem to niby takiemu co od lat robił w tym interesie i następnym dniu oddał pozwiedzał ze spędził 8 godzin i nie dał rady . Na pewno mozna zrobić ale ??? daj znać jak wyszło z przebudową tego cylindra.
Jest jeszcze inne wyjście . trochę roboty ale mozna to inaczej zrobić . wyjąc cylinder z pasażera strony i wsadzić do zamka kierowcy.
Jaguar po 1995 przestał robić zamki na klucz od strony pasażera . Raz ze zaoszczędzili trochę forsy a dwa ze i tak większość otwiera z pilota . tak ze jak masz otworzyć drzwi damie to pilotem .
-
Na szybko założyłem Alarm i podpiąłem pod centralny Ale chcę aby ten zamek działał :) lubię jak wszytko jest sprawne w aucie :) Takie zboczenie mam