FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: Gonzalles w Lipiec 22, 2017, 23:18:56 pm
-
Witam, czy ktoś konserwował od strony podwozia podłużnice, belki od strony wewnętrznej przed korozją i w jaki sposób?
Najsensownieszym pomysłem byłoby nawiercenie otworów od przodu i tyłu i zalanie gęstym olejem i zaślepienie ich gumowymi zaślepkami/ oczywiście zabezpieczając przed przeciekaniem/.Czy zabezpieczenie w ten sposób nie zabrudzi od oleju wykładzinę wewnętrzną od strony wnętrza kabiny samochodu?
-
Czy żaden z szanownych kolegów nie zastanawiał się nad tym zabiegiem, czy może jest im temat obcy?
Jest duże prawdopodobieństwo, że auto przy tej wadze i długości i przede wszystkim wieku może się "złożyć", więc nie jest to sprawa błaha.
Nie wierzę,że zdecydowaną większość ten temat nie obchodzi, bo zawsze można sprzedać, tuż przed lub po z bajerem :-thumpdown
-
mnie znajomy mech. polecił wypsikanie całego podwozia olejem.
Ewidentny plus tego jest taki, że olej wsiąkł w każdy zakamarek i każde ognisko rdzy. razem z kurzem stworzył tłustą powłokę na całym podwoziu.
Tylko auto musi być całkiem suche. No i taki zabieg trzeba powtórzyć przynajmniej raz na rok.
-
Poprzedni wlasciciel mojego auta musial chyba wpasc na podobny pomysl bo w tamtym roku moj mechanik spawal jedna z podluznic i malo w gacie nie narobil jak mu wybuchly opary w podluznicy, podobno byly czyms wlasnie zalane od wewnatrz :)
-
Witam kolego,u mnie podwozie jest bardziej niż ok, myślę o konserwacji podłużnic od ich wewnętrznej strony zaślepiając otwory, aby olej penetrował powierzchnie wewnętrzne.
Jak póżnie,j po potraktowaniu w taki sposób podwozia, nałożysz ewentualnie konserwację?To jest zabieg moim zdaniem w jedną stronę.
Ja u siebie w znikomych miejscach uszkodzeń powłoki konserwacji podwozia pojechałem podkładem, srodkiem konserwacyjnym i w niektórych miejscach /sprezyny i nie tylko/ popsikałem białym smarem w sprayu, świetna sprawa,skuteczny wynalazek.
Na marginesie smar generalnie jest lepszy do konserwacji niż olej/ sławny test specyfików do konserwacji w niemczech, wydany przez niezależny instytut, który udowodnił przewagę,nie podam marki ze względu na kryptoreklamę/.Fakt, chodziło bardziej o tłuszcz organiczny, no ale konsystencja ta sama, więc i działanie podobne.
Jak tam Twoja gromada kociaków?
-
Moja wcześniejsza odpowiedż do kolegi truten 23:)
Wolę, jak auto jest dobrze zakonserwowane, a na ewentualne niespodzianki musi się przygotowac mechanik po konsultacji ze mną, to jego praca/ ewentualnie krzyknie więcej, nie będę lał benzyny:)/.
-
Nie chce tu nikogo reklamować, ale sam się zastanawiam nad skorzystaniem z usług tej firmy http://krown.pl/
W PL to nowość, jednak jak czytałem trochę w necie to w Kanadzie ta technologia jest często stosowana.
P.S. jest Jag w realizacjach :)
http://krown.pl/pages/konserwacja-profili-zamknietych
-
Kiedyś widziałem też u nich przed halą złotego XJSC. Jestem prawie zdecydowany by zainwestować 750 PLN i postawić u nich swojego kota. Zastanawiam się tylko jak zabezpieczyć głośniki w drzwiach, obawiam się że zostaną zalane tym olejem.
Piotr
-
Póki co nie mam zdania na temat tej firmy, piewrszy raz się z tym spotkałem.
Byłbym ostrożny w stosowaniu, szczególnie przy jasnej tapicerce i wykładzinie.