FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => Warsztaty i sklepy => Wątek zaczęty przez: michals w Grudzień 30, 2016, 02:34:01 am
-
witam
Od niedawna jestem posiadaczem XJ6 s2 z 1973r. Początek 2giej serii , SWB, tapicerka od S1. Poprzedni właściciel niewiele korzystał z pojazdu i muszę wykonać kilka czynności serwisowych jak wymiana świec, termostatu, filtrów, płynów oraz regulacja gaźników. Czy możecie polecić mechanika który ma doświadczenie w regulacji gaźników do tego modelu? Jednocześnie otrzymałem sugestie aby wymienić olej w skrzyni u osoby mającej doświadczenie w skrzyniach automatycznych aby nie zapowietrzyć skrzyni podczas wymiany płynów. Proszę o pomoc w wyborze mechanika do regulacji gaźników oraz wymiany oleju w skrzyni.
-
Odkręcić rurę wlewu oleju do skrzyni, zlać olej. Odkręcić miskę olejową, wymienić filtr, umyć miskę. Przy okazji dokładnie zbadać to co jest na dnie miski i ile jest osadu. Jeżeli tylko brązowy osad i w nie wielkiej ilości jest OK. Gdyby coś się błyszczało jakiś pył metalowy, to gorzej. Wymienić uszczelkę założyć miskę, zamontować rurę wlewu.
Wlać 4l oleju Dextron II lub zamiennik. Zapuścić silnik, sprawdzać poziom oleju w skrzyni na wolnych obrotach, na miarce po stronie "cold", dolewać aż do poziomu 3/4 do "max". I to cała filozofia. Jakie masz gaźniki SU HS8, czy SU HD8, ssanie jest ręczne na linkę, czy już posiada AED. mógł ktoś w międzyczasie wymienić gaźniki na SU HIF7.
"Dwójka" SWB jest rzadkością, gdyby jeszcze "manual"+ O/D, to gratuluję. Sam mam taką.
-
Markus, dziękuje za podpowiedź. sprawdzę jakie mam gaźniki. Auto które posiadam ma automatyczną skrzynie oraz tapicerkę podobną do tej z 1 serii. Niestety na fotelu kierowcy jest duży ubytek i będę musiał poszukać tapicerki lub wykonać nową w dalszej przyszłości. Ssanie jest automatyczne choć problem z gaźnika objawią się też wysoką prędkością obrotowa 1300 - 1700 na biegu jałowym tak jakby ssanie było cały czas włączone. Niedawno została wymieniona uszczelka pod głowicą i przed wymianą nie było tego problemu.
-
Pokaż swoje cudo,zrób nam przyjemność na Nowy Rok!
-
.
-
Witaj na forum, bardzo ładny kot :) A co do Twoich obrotów na biegu jałowym...może to ten dywanik który na zdjęciu chyba ciśnie Ci pedał gazu :) Wiem że to by było za proste, ale sprawdzić zawsze można :D
-
Podobno regeneracja gazników w Puszczykowie,to pierwsza liga krajowa:
http://reges.pl/gaznikikontakt.htm.
-
czy to zdjęcie jest w stanie obiektywnie określić jaki to typ gaźnika? ewentualnie jakie zdjęcie wykonać lub gdzie sprawdzić typ gaźnika?
-
Masz gazniki SU typu HS8. Szukaj numerów AUD397,AUD538,AUD647,AUD 653, tak jak masz na zdjęciu,patrz na lewo.
-
dzięki za podpowiedź :)
-
To HS8, jak zauważył przedmówca. Wysokie obroty mogą pochodzić z niesprawnego AED (automatic enrichment device) , który się nie domyka, uszkodzona jest gumowa membranka, uszkodzony przez nie umiejętną regulację bi-metal. Sprawdż czy rurka podgrzewu AED (idąca do kolektora wydechowego dookoła silnika z tyłu) ma na sobie nie uszkodzoną izolację. Regulację AED musi zrobić ktoś kto się na tym zna. A wyjściem jest przeróbka gaźników na ręczne sterowanie linkami. Dorobic trzeba dźwigienkę i jeszcze dwa drobiazgi. Nie kupuj "abgrejdu" mocowanego na AED i linką sterującego krzywkami, jeżeli AED jest uszkodzony nic to nie pomoże, bo zastępuje tylko bi- metal.
Gaźniki na zdjęciu na samym dole nie wyglądają na ósemki, raczej na HS6 od Triumpha, MG, Mini, Austina Healeya Sprite, lub pochodnych
-
Markus, dziękuje za podpowiedź - sprawdzę. Obroty na biegu jałowym są pomiędzy 1300 a 1800. Gdy silnik działa przez dłuższy moment auto przestaje dymić.