FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X350, X358 (2003-2009) => Wątek zaczęty przez: Lechu w Listopad 24, 2016, 23:50:36 pm
-
Panowie
Parę dni temu stałem się posiadaczem X350 jak z tytułu. Auto sprowadzone z Belgii. Nie znam historii ostatnich serwisów (ostatnie wpisy w książce serwisowej ok. 190kkm).
Pytanie w związku z tym co wypadałoby wymienić przy takim przebiegu z rzeczy eksploatacyjnych.
Oczywistości dla mnie to:
olej silnikowy + filtr
filtr powietrza
filtr kabinowy
Zastanawiam się też nad:
olej w skrzyni biegow + filtr
świece zapłonowe
płyn chłodniczy
Pytanie czy warto ruszać:
płyn hamulcowy
olej w tylnym moście
filtr paliwa
Co z rozrządem w tych wersjach silnikowych? Czy to podlega wymianie? Jeśli tak to co ile km oraz co się wymienia?
Czy coś prewencyjnie warto robić w zawieszeniu pneumatycznym co mialoby przelozenie na większą trwałość? Czy czekać aż coś zacznie się dziać?
Czekam na opinie i podpowiedzi. Chcę zrobić dobrze nowemu kotowi.
-
Chcę zrobić dobrze nowemu kotowi.
Pogłaszcz, podrap za uszami albo w podbródek.
Postaw jakieś pudełko. Zrób ciepło w chałupie.
Podaj wątróbkę.
-
Wszystko co wypisałeś zrób i po problemie, według mnie płyn hamulcowy warto wymienić, ja zmieniam co 2 lata i nie musze się o nic martwić. Kwestia zawieszenia, to jedź na diagnostykę niech Ci sprawdzą, chyba, że jesteś nadgorliwy, to możesz sobie kapitalke zrobić hehe. Miłego użytkowania.
-
Lepiej sie nie zastanawiac tylko wymienic wszystkie plyny ustrojowe razem z filtrami, plyn hamulcowy rowniez jak i cala reszte. Zrobisz raz i bedziesz mial spokoj. Nawet przy udokumentowanych przebiegach lepiej wykonac te czynnosci.
-
Przyłączam się do pytania o olej w skrzyni biegów
bo ja uzyskałem różne informacje - zdania są wśród mechaników podzielone . Jedni twierdzą , że jak przełącza bez szarpnięć to nie dotykać , a inni , że należy wymienić olej po 150 tys. Nigdzie w fachowej literaturze nie natknąłem się na rzetelne informacje . Ja byłem zmuszony wymienić w jednym moim kocie olej i filtr , gdyż miałem wyciek oleju z chłodnicy oleju skrzyni biegów ( podobno występuje tylko w wersji na amerykę ) i nie wiedziałem czy i ile go zostało .
co do drugiego mojego kota to się zastanawiam , może ktoś z forum wie dokładnie co zaleca fabryka ?
I kolejne pytanie jaki powinien być poziom oleju w skrzyni ( do śruby z boku skrzyni przez którą się wlewa olej czy wyższy )?
Lechu
Zdajesz sobie sprawę , że wymiana oleju w skrzyni pociąga za sobą wymianę miski olejowej skrzyni , (gdyż jest to nierozłączny element z filtrem oleju . kupiłem ją za 370 zł jeśli mnie pamięć nie myli od V12 ),śrub mocujących i ok 6 litrów oleju .
-
ZF6H26 to absolutnie genialny,doskonały automat, z czasem zużywa się płyta sterująca odpowiadająca za "inteligencję" skrzyni,koszt groszowy i konwerter,którego żywotność skraca stary olej. Konwerter jest dostępny na wymianę regenerowany przez producenta,całość z robocizną jednak już może kosztować parę tysięcy. jeżeli przy przebiegu 230tyś konwerter dalej chodzi dobrze,to znaczy,że ktoś już kiedyś ten olej wymieniał przy zalecanych 150 lub według innych zródeł 160tyś.km. Jeżeli auto ma być na chwilę, to zostawić,a jak "na zawsze",to wiadomo,sprawa oczywista,olej zmieniać.
-
Robisz wszystko i problem z głowy. Każdy olej się zużywa. Nie ma olejów które spełniają wymagania przez 150-200 tys km
-
Hej. Dzięki wszystkim za odzew w temacie i podpowiedzi. To bardzo pomocne.
Lechu
Zdajesz sobie sprawę , że wymiana oleju w skrzyni pociąga za sobą wymianę miski olejowej skrzyni , (gdyż jest to nierozłączny element z filtrem oleju . kupiłem ją za 370 zł jeśli mnie pamięć nie myli od V12 ),śrub mocujących i ok 6 litrów oleju .
Nie, nie zdawałem sobie sprawy. Czy to oznacza, że wymiana jest możliwa tylko w specjalistycznym warsztacie? Bo planowałem większość prostych czynności eksploatacyjnych, w stylu wymiana olejów i filtrów, wykonać metodą chałupniczą.
Co do zawieszenia: nie jestem aż tak nadgorliwy, aby robić kapitalny remont czegoś co działa. Bardziej chodziło mi o to czy są jakieś prewencyjne działania, które można podjąć w kwestii pneumatycznego zawieszenia aby przedłużyć jego żywotność. Czy raczej wymieniać to co się zepsuje?
Co z rozrządem? Do tego nikt się nie odniósł. Czy to jest coś co podlega wymianie? Czy może jest łańcuch, który z założenia powinien być wieczny?
-
Silnik jest na łańcuchu...