FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X351 (2009 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: Fiku w Luty 24, 2016, 10:58:48 am
-
Witam wszystkich zainteresowanych.
Mam na imię Norbert. Koło czerwca planuje zakup XJ z 2012-2013r, nie wiem a jaki silnik się zdecydować.
Czy 3.0 diesel 275 km.
Czy 3.0 benzyna 340 km. Wersja portfolio. W obu przypadkach.
Czy któryś z nich jest wadliwy, co może się psuć?
-
A nie myslales o 5.0? Najtrwalszy, koszty utrzymania podobne
-
Nie wiem czy 5.0 będzie miał dużo większe spalanie? Czy mają ukryte wady, jaki jest koszt utrzymania takiego samochodu?
-
5.0 niezła jednostka. Średnio i 3.0 supercharged i 5.0 spala podobnie czyli trzeba liczyć dobre 14-15l w koło komina i z 10 w trasie.
Koszty utrzymania...duże i tyle w temacie. Jak coś padnie to swoje kosztuje. Najdroższe zawieszenie
-
Ja mam 3.0D V6 i mi pali od 7,9-9/100km to średnia z ponad 100tysi
-
Jak duża jest różnica w spalaniu pomiędzy i 5.0 a i 3.0 dokładniej. Jeśli ktoś wie to proszę o podanie. Interesuje mnie napęd 4x4 wersja portfolio.
-
5.0 nie było z napędem 4x4 z tego co kojarze więc problem z głowy
-
Zostawiałem dzisiaj swojego kota na serwis w ASO przy ul. Waszyngtona, z racji tego iż sam powoli rozglądam za czymś nowym rozmawiałem na poważnie z kierownikiem serwisu ( fajny rzeczowy facet) o x351, i biorąc pod uwagę jazdę na co dzień to silnik tylko 3.0 benzyna, te silniki jak mnie zapewniał są praktycznie bezobsługowe, a wie co mówi, bo naprawdę wiele sztuk serwisują, diesle po 150k przebiegu zaczynają sprawiać problemy, a 5.0 jest drogi w eksploatacji w stosunku do 3.0, a i osiągi za bardzo nie odbiegają
i myśle ze przy takim budżecie warto pomysleć raczej o Niemcu, Jag z technologią i prowadzeniem w trasach jest daleko w tyle, i o ile takie braki można wybaczyć x350/358 bą są to samochody które mają zupełnie inny klimat, to w x351 z dużą ilością chromów na desce to stanowczo za mało
-
czy ktoś się orientuje jakie pochodzenie ma silnik 3.0 diesel 275 koni? czy to konstrukcja Jagura czy jakaś "adaptacja" ?????? dzięki
-
Ford z Jagiem to zrobili
-
WRONG - to jest PSA zrobiona dla JLR-a, czyli coś tam niby z Cytryn podejdzie, ale nie bardzo. Jest bardziej Jaguara niż PSA, ale założenia są z PSA. Co prawda TDCI to też PSA, ale nie ma to w sumie żadnego znaczenia. 1.6 benzyna z BMW to też PSA i tak można w nieskończoność.
-
Diesel nie ma sensu. Zbyt wiele nawalone Eko-śmieci. Kłopoty tylko z osprzętem, jak nie teraz to w przyszłości. Benzyniaka zawsze można zagazować jeśli aż tak zależy na spalaniu. Jeśli zrobi to fachowiec pokroju Filara to nie będzie problemów. Benzyna ładniej pracuje, można dla zabawy założyć wydech jakiś efektowny, podnoszący moc.Zawsze łatwiej i przyjemniej. Może nie mam doświadczenia w silnikach XJ, ale wątpię by wybiegały przed peleton ogólnego dieslowskiego badziewia. KRISS ma wiele racji, teraz pod znaczkiem na masce może być coś czego się absolutnie nie spodziewamy.
Diesle francuskie były dobre w 505, 405 i 205 jeśli ktoś to w ogóle pamięta.
-
Do X351 niestety podtlenek lpg nie podejdzie
-
WRONG - to jest PSA zrobiona dla JLR-a, czyli coś tam niby z Cytryn podejdzie, ale nie bardzo. Jest bardziej Jaguara niż PSA, ale założenia są z PSA. Co prawda TDCI to też PSA, ale nie ma to w sumie żadnego znaczenia. 1.6 benzyna z BMW to też PSA i tak można w nieskończoność.
no właśnie w warsztacie mechanik coś wspominał ze ten silnik 3.0 d to przerobiony 2.7 od PSA...
-
Co powiecie o 5.0 510 KM.
Mam taki od miesiąca i nie zauważyłem aby palił zbyt dużo.
-
Dla mnie bomba :-R
-
Co to znaczy zbyt dużo? Jest z USA? Jaki ma ogranicznik prędkości?
-
Z USA ale nie wiem jaki ma ogranicznik podobno 260.
Na razie na krótkich trasach do 200 km ,na naszych drogach i bez szaleństwa bierze około 9,2
Na autostradzie przy średniej 160 brał 13,6.
Jazda raczej płynna :)
-
supersporty z reguły nie miały bloków w USA
-
Skoro nie miały bloków to ile to jedzie? :-gwizd
-
Za tydzień będę jechał przez Niemcy,ale chyba nie zdecyduję się sprawdzać maksymalnej prędkości :)
-
Jest taki fajny odcinek z Berlina do Lubecki bez ograniczeń tam możesz ;D
-
jak zrzucisz mu z 6 na piątke to powinien dociągnąć 270
-
Witam po urlopie.
260 było i jeszcze jakiś zapas był.
Po 10 tyś.km. nie mam zastrzeżeń do mojego kota :)
-
awaxklima nie masz zastrzeżeń bo nie ma do czego. Wydaje mi się że samochody te są mało awaryjne, a części zużywalne starczają nawet na bardzo długo...
Oczywiście zawsze może być wyjątek potwierdzający regułę :)
-
Cóz,skręciłem 30 tysięcy i cały czas OK
-
orientujecie się czy:
1.silnik range rover sport 2014 3.0d S 292konie jest taki sam jak w jaguar xj 3.0d 275 koni? czy to inna konstrukcja?
2. czy silnik xj 3.0d 275 koni 2012r. i xj 3.0 d 300koni 2016r. to ta sama konstrukcja?
3.czy silniki z XF 3.0d 240 koni i 3.0d S czym się różnią? część ludzi pisze ze tylko softem. a część że są też inne wtryskiwacze i podzespoły...
dziękuję i pozdrawiam
-
Tak (w uproszczeniu)
tak (w uproszczeniu)
softem
-
Odświeżę kotleta...
Ja też mam z USA i ograniczenie do 200km/h... co zrobić, ktoś może coś doradzi? :-\