FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: truten23 w Luty 12, 2016, 12:05:34 pm
-
Witam, ogarnąłem kolejną rzecz w jagu.
Zabrałem się za wymianę padniętego ogranicznika drzwi kierowcy.
Nowy ogranicznik kupiłem jako używany z allegro. Pasuje z każdych drzwi więc można zamawiać jak leci. :-V
No to jedziemy...
Ściągamy czarny kapturek z zawiasu ogranicznika. W drzwiach jest też taka gąbka. Ją też wyciągamy.
https://drive.google.com/open?id=0B_w2Wg7AhFq-Z2FObnRac0ZtWFE (https://drive.google.com/open?id=0B_w2Wg7AhFq-Z2FObnRac0ZtWFE)
Pod klamką mamy taką klapkę, podważamy ją i pod nią jest śrubka którą odkręcamy. Zdejmujemy ramkę klamki.
https://drive.google.com/open?id=0B_w2Wg7AhFq-aWJmc00tTjZabFU (https://drive.google.com/open?id=0B_w2Wg7AhFq-aWJmc00tTjZabFU)
https://drive.google.com/open?id=0B_w2Wg7AhFq-b2diYTlLdjB2WGs (https://drive.google.com/open?id=0B_w2Wg7AhFq-b2diYTlLdjB2WGs)
Teraz drewno. Przesuwamy je w prawo, żeby wyskoczyło z zaczepów.
https://drive.google.com/open?id=0B_w2Wg7AhFq-NUdhRUdBc1lhQ0U (https://drive.google.com/open?id=0B_w2Wg7AhFq-NUdhRUdBc1lhQ0U)
Pod drewnem są 2 czarne śrubki, odkręcamy. Po prawej stronie górnego panelu, na wysokości ogranicznika mamy kołek montażowy, ciężko go wyjąć. Ja miałem takie zagięte kleszczyki.
https://drive.google.com/open?id=0B_w2Wg7AhFq-MUtKc01NRjBsOWM (https://drive.google.com/open?id=0B_w2Wg7AhFq-MUtKc01NRjBsOWM)
Górny panel odchylamy do siebie i wysuwamy do góry. Idzie bez problemów.
https://drive.google.com/open?id=0B_w2Wg7AhFq-azN6MUUyVVdYYVE (https://drive.google.com/open?id=0B_w2Wg7AhFq-azN6MUUyVVdYYVE)
Teraz dolny panel. Pod panelem górnym ukryta jest śrubka, jest też pod rączką.
https://drive.google.com/open?id=0B_w2Wg7AhFq-d29XV0NMWU0za28 (https://drive.google.com/open?id=0B_w2Wg7AhFq-d29XV0NMWU0za28)
Dolny panel przytrzymywany jest też przez kołki montażowe od dołu i przez zatrzask w okolicy tylnej części rączki.
Ktoś tu pisał że trzeba to mocno wyszarpać. Moim zdaniem to bez sensu. Kiedy pociągniemy boczek w górę, wychodzi bez problemów z całym mocowaniem.
https://drive.google.com/open?id=0B_w2Wg7AhFq-ZV8zZlpuNXJCNHc (https://drive.google.com/open?id=0B_w2Wg7AhFq-ZV8zZlpuNXJCNHc)
Odpinamy kostki z dolnej części panela.
https://drive.google.com/open?id=0B_w2Wg7AhFq-aW9hbXozMU84VkU (https://drive.google.com/open?id=0B_w2Wg7AhFq-aW9hbXozMU84VkU)
https://drive.google.com/open?id=0B_w2Wg7AhFq-X3NWaGx2UGNxNVk (https://drive.google.com/open?id=0B_w2Wg7AhFq-X3NWaGx2UGNxNVk)
Możemy od razu odpiąć białe mocowanie z zatrzasku i zawiesić ma miejsce.
https://drive.google.com/open?id=0B_w2Wg7AhFq-YkNuWC1ac3lfTjA (https://drive.google.com/open?id=0B_w2Wg7AhFq-YkNuWC1ac3lfTjA)
Teraz ogranicznik. Odkręcamy nakrętkę śruby zawiasu i uderzamy młotkiem w dół.
https://drive.google.com/open?id=0B_w2Wg7AhFq-TG96eldrY3Bjdlk (https://drive.google.com/open?id=0B_w2Wg7AhFq-TG96eldrY3Bjdlk)
Te ograniczniki siadają bo pęka jedno z usze ze śrubą. Blacha drzwi nie wytrzymuje naprężeń i pęka. U mnie tak to wygląda.
https://drive.google.com/open?id=0B_w2Wg7AhFq-WXV6QVFKWFdwODQ (https://drive.google.com/open?id=0B_w2Wg7AhFq-WXV6QVFKWFdwODQ)
https://drive.google.com/open?id=0B_w2Wg7AhFq-Wk9HVVNjd0NHblE (https://drive.google.com/open?id=0B_w2Wg7AhFq-Wk9HVVNjd0NHblE)
Nie ma jak tego wyklepać, ale dało się założyć ogranicznik i dociągnąć nakrętką z podkładką.
Trzeba dać duże podkładki, żeby przytrzymało uszkodzone mocowania. Dociągamy wszystko na siłę.
https://drive.google.com/open?id=0B_w2Wg7AhFq-X3VWSk41a281SGM (https://drive.google.com/open?id=0B_w2Wg7AhFq-X3VWSk41a281SGM)
Zakładamy śrubę zawiasu ogranicznika, wbijamy ja młotkiem żeby weszła na swoje miejsce i dokręcamy nakrętkę. Zakładamy na miejsce też tą gąbkę. Ogranicznik już działa jak należy.
https://drive.google.com/open?id=0B_w2Wg7AhFq-NHFTWm85Nzl1dUU (https://drive.google.com/open?id=0B_w2Wg7AhFq-NHFTWm85Nzl1dUU)
https://drive.google.com/open?id=0B_w2Wg7AhFq-OHliLTZ0ckVHRGM (https://drive.google.com/open?id=0B_w2Wg7AhFq-OHliLTZ0ckVHRGM)
Składamy wszystko do kupy :-super
-
Brawo za opis i foty :-10points :-10points :-clap
-
Dzięki :)
-
Idealnie w czas, czeka mnie dokladnie ta sama robota wkrotce. Dzieki!
-
Jak widzisz nic szczególnie trudnego. Zamawiaj sprawny ogranicznik i do dzieła :-V
-
Ogranicznik już mam, czeka mnie tylko wymiana. wielkie dzięki za to co zrobiłeś :-clap
-
Spox, to nie jest trudne. mnie to zajęło jakąś godzinę, może półtorej. :-super
-
czytam ten wątek i uważam ze nie tylko xj300 ale jego młodszy brat tez ma duze problemy z tym tematem .
Cokolwiek robiłeś truten23 to sprawa pierwsza ale jak długo wytrzymuje ten nowy zamek a raczej blacha drzwi w tym miejscu ?
Problem w tych drzwiach jest podkładka a raczej dwie podkładki . Jaguar nigdy nie myślał ze te auta przeżyją ponad 10 lat . Czyli po co wzmacniać balchę drzwi !
jak pierwszy raz wadziłem ten problem zrobilem zewnętrzna podkładkę niestety i ona po paru latach dobrze nie funkcjonowała czyli zrobiłem wewnętrzną większa i zewnętrzną mniejsza podkładkę na te śruby . One wyglądają jak by litera U .
Mam rysunek tych podkładek jakby ktoś potrzebował to zrobię załącznik .
Czasami dziura w drzwiach robi sie większa i jak truten23 pisze jest ciężko wyprostować tą blachę . Wtedy warto te dwie podkładki wkręcić bez stopera używając dłuższych śrub i dokręcając podkładki prostujemy blaczę . po wyprostowaniu zakładamy w miejsce śrub stoper.
Od lat działa świetnie i nie mam z drzwiami i stoperami problemu.
-
Też jestem po wymianie... Po rozebraniu drzwi porażka. Naprawdę ktoś tego mocno nie przemyslal.
Oczywiście zanim przykrecilem nowy ogranicznik jedna podkładka i nakrętka wylądowała w drzwiach. Jak je teraz wydostać? Magnesem teleskopowym nie daje rady...
-
Nawet sie nie trudz i zalatw nowe, spedzilem chyba godzine probujac ja wyciagnac w swoich drzwiach i nie bylo najmniejszych szans jak juz wleci w szczeline to na 'ament' :)
Swój tez naprawilem, wyprostowanie blachy i pare porzadnych podkladek i bedzie ok na nastepne kilka lat.
-
W sumie nie wiem czy jest lepszy sposób niż podkładki. One wspierają się na większej powierzchni.
Tylko że jakby nie patrzeć jest to cienka blacha, a siły nań działające spore.
Kicha.
-
ja nieraz za szybko mowie nie wiedząc ze ludzie nie widzą co ja mówię-opisuje sorry . Moje podkładki to master. Mniejsza to wymiar okolo 8 cm na 4 cm wygladająca jak U . tylko w ramionach tego U są otwory na śruby. Grubość to 2mm ( robiłem grubsze ale to nie działało bo ciężko było nakrętkę dokręcić . druga podkładka podobna tylko dłuższa około 12 cm ale lekko podcięta na bokach .
Kiedyś gość sprzedawał na eBay ale tylko jedną podobna do mojej tej mniejszej . już nie sprzedaje widocznie był problem . Podkładki o tych co pisze to jedna mniejsza od zewnątrz dłuższa od wewnątrz. . Niestety jak wpadnie to nic nie pomoże tylko zdjęcie drzwi albo zrobienie drugiej .
tylko dwie podkładki mojego typu mogą uratować przed wymianą drzwi . Gdy blacha jest bardzo zniszczona w drzwiach to warto tylko na początku te dwie podkładki wkręcić w drzwi używając śrub 8mm długości 3 czy 4 cm . skręcając je razem w drzwiach blachy się wyrównają ,
i Jeszcze raz zwracam uwagę żeby trzymać ta zewnętrzna blachę bo jak spadnie to drzwi trzeba zdjąć albo dorabiać nową podkładkę .
Co do Jag a ten jeszcze był OK w miarę sporo części robionych na czas gwarancji . potem Fabryka zakładała ze auto wyląduje na złomowisku . Faktem jest ze sporo tych aut ląduje na złomowiskach ale obserwując te auta to #1 problem ze zli mechanicy auta dotykali.
Tutaj w USA te auta tylko dobra opiekę mogą mieć firmach które tylko Jagami się zajmują albo serwisowe obsługi . Niestety dobry mechanik Władzio nie pomoże. ale ?
Raz trzeba mieć praktykę która jest wtedy gdy robi się trzy cztery te same auta na dzień , plus ma się dobre zaplecze.
Ja co prawda zatrzymałem się w jagach w 2004 ale ciągle mam do czynienia z Jagami boi ciągle nimi jeżdżę . aktualnie mam pięć sztuk xj8 . zarejestrowane i jeżdżące. ( długa historia dlaczego az 5 ale tak się stało, sorry jeden to xjr i w tym muszę głowicę wymienić jeździ ale stuka, to tylko xj8 w mojej stadninie) .
-
Cześć,
Pytanie głównie do jarek-jerryjag.
Czy wymiary/projekt tych podkładek, których użyłeś można dostać w tym wątku? Czy jedynie na priv?
-
Ja pozwole sobie na inne pytanie - problem dotyczy zazwyczaj drzwi przednich czy tylnych? Czy nie ma na to reguły i problem dotyczy drzwi ktore sa czesciej uzywane?
-
Problem najczęściej dotyczy drzwi kierowcy, bo są najczęściej używane. U mnie w X308 blacharz demontował boczek w drzwiach i poprawił mocowanie ogranicznika, można użyć podkładki, kawałka blachy, itp. grunt aby wzmocnić mocowanie ogranicznika drzwi.
-
"Pepsi" Trochę zapomniałem o tym wątku. sorry . Postaram się znaleźć moje rysunki i moze się mnie uda wkleić.
"jazabek wacław " aby dobrze drzwi pracowały trzeba dać dwie podkładki wewnątrz i na zewnątrz.
-
Super, byłbym wdzięczny. Jak nie to zgadując wymyślę wymiar sam. Choć przyznam, że wolę drzwi już wyważonych nie wyważać ;)
Ewentualnie nawet jakieś wymiary nawet z głowy, czy sugestie odnośnie wymiarowania również byłyby bardzo przydatne.
Przy okazji inny temat wart podlinkowania z tym:
http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,15655.0.html
Tam kolega Alex666 wspomina a płytce ze stali nierdzewnej o grubości 1.5mm i wymiarach: 34x60mm. Z otworami na dźwignię i śruby.