FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X350, X358 (2003-2009) => Wątek zaczęty przez: XJ8-X350 w Wrzesień 27, 2015, 14:05:24 pm
-
Witam
Dziś odnalazłem taki filmik na yotube,
https://www.youtube.com/watch?v=fA4CZbBMDSA (https://www.youtube.com/watch?v=fA4CZbBMDSA)
Nie znam zbyt dobrze angielskiego, ale z tego co widzę używany kluczyk (jak spasujemy sobie grot) możemy samodzielnie zaprogramować sobie kluczyk zapasowy ?
Może ktoś potrafi przetłumaczyć filmik instruktażowy ? Albo wie jak kodować kluczyk ?
-
To jest programowanie pilota, a nie kluczyka. Immobilisera w ten sposób nie zaprogramujesz.
-
Dodajmy iż immo czy kluczyk tylko poprzez oprogramowanie IDS/Autologic + do tego trzeba generator kodów (Autologic ma wbudowane bodajże)
-
Ja mam jeden tylko oryginalny kluczyk,
Kupiłem sobie pilot z grotem. Grot sobie dorobiłem (bez immo) żeby w razie co otworzyć zamki.
Z tego co piszecie wynika że możemy sobie 4 razy przekręcając kluczyk z pozycji 1 na 2 po usłyszeniu sygnału mieć pilota do centralnego klapy itd.
https://www.youtube.com/watch?v=fA4CZbBMDSA (https://www.youtube.com/watch?v=fA4CZbBMDSA)
i drugi filmik
https://www.youtube.com/watch?v=CM1WjZhKRII (https://www.youtube.com/watch?v=CM1WjZhKRII)
Na tym pierwszym filmiku koleś uruchomił silnik - pytanie czy miał dorobiony grot z immo ?
Ja spróbuję zakodować pilot i pochwalę wam się czy mi się udało :)
-
Bez immo za nic w świecie nie odpalisz
-
WItam,
Posiadam jeden kluczyk do x358. Pytanko gdzie dorobie i zaprogrmuje immo i pilota? Okolice 3Miasta..
Dzieki
-
wystarczy dokupic czysty grot ,dokupic pilot nawet uzywany ale o tej samej czestotliwosci i jednoczesnie mozecie zaprogramowac 4 kluczyki i to bez problemow
-
Też miałem tylko jeden kluczyk, ostatnio na alle bardzo potaniały, więc w końcu nabyłem. Przed zakupem, a najdalej przed dorobieniem grota trzeba upewnić się co do typu transpondera. Pragramowałem przez SDD, zajmuje to kilka minut.
-
PeterX - możesz sprecyzować?
"Pragramowałem przez SDD, zajmuje to kilka minut."
Własnie musze dorobic, programowac drugi klucz
Z góry dzięki.
-
Apka serwisowa, jest w niej narzędzie do adaptacji nowych kluczyków: oddzielnie immo i reszty, przez proces prowadzą komendy, więc jeśli tylko transponder jest ok to musi grać. Nie wiem jak się ten transponder sprawdza, przed docinką grota poprosiłem majstra o sprawdzenie, jak już dotnie grot to klucza nie zwrócisz w razie W. Karty z typami transponderów dla roczników danego modelu są ogólnie dostępne, zawsze teź można poprosić w kluczykowni o ustalenie wiec na 99% powinno być ok.
-
nie trzeba uzywac do tego programu wystarczy jeden orginalny klucz reszte programuje sie juz w aucie , wystarczy kupic uzywany kluczyk o tej samej czestotliwosci macie ja podana na orginalnym kluczu , w tematach jest podane jak sie je programuje
-
Instrukcja serwisowa mówi tak:
"Programming transmitters without WDS:
1. Insert key into ignition.
2. Hold headlight stalk in the FLASH position.
3. While holding headlight stalk in the FLASH position, rotate the ignition key to position I (AUX).
4. Release headlight stalk and then flash the headlights four times.
5. An audible confirmation and a flash of the security LED on top of the fascia will confirm the alarm system is in transmitter “learning” mode.
6. Press any button on each remote to be programmed.
A maximum of five transmitters can be programmed.
7. The alarm system will exit the learning mode when the key is turned to position 0 (OFF), or 15 seconds after the alarm enters learning mode."
oraz:
"Programming additional transponders without WDS:
1. To enter the manual programming process, all keys for the vehicle will need to be present and two pre-programmed keys will be required.
2. Insert the first customer key into the ignition switch and turn to the position II (RUN) for a maximum of five seconds. Remove key.
3. Within 10 seconds of removing the first key, insert the second customer key and turn to position II (RUN) for a maximum of five seconds. Remove key.
4. To program the third key, insert the new key and turn to position II (RUN) within 20 seconds of removing the second key. Allow the PATS LED to prove out for three seconds to confirm storage of the new key."
Oczywiście kluczyki powinny posiadać odpowiednią częstotliwość nadawania pilota np. dla USA jest to 315 MHz a dla EU jest to 433,92 MHz. Transponder to zazwyczaj ID60 Forda.
Osobiście nie programowałem jeszcze kluczyka do Jaga, ale w najbliższym czasie zamierzam to zrobić.
-
150 zł imob. + samemu pilot. Kraków Selgros