FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ-S (1975-1991) oraz XJS (1991-96) => Wątek zaczęty przez: rustinpeace w Wrzesień 25, 2015, 23:29:35 pm
-
Witam, mam problem z XJS 4.0 1995 Aj16, przejawiający się w nierównej pracy silnika. Zrobiłem kompletny serwis (oleje, filtry), wymieniłem cewki, sondy lambda a silnik dalej co jakiś czas wchodzi na nierówne obroty. Po uruchomieniu jest wszystko OK i po krótkim czasie przełącza się w jakiś tryb i pracuje tak, jakby nie chodził jeden cylinder. To samo dzieje sie podczas jazdy, zarówno na wolnych i szybkich obrotach. Po dodaniu gazu silnik pracuje normalnie i ma moc. Czy ktoś miał podobny problem?
-
przecież tam jest komputer i powinien wypluć błędy....
-
Problemów może być kilka.. dobrze zacząłeś wymieniając cewki. Czy o świecach nie zapomniałeś? Zwróć uwagę na przepływomierz. Zabrudzona przepustnica też może dawać taki efekt. Czujnik położenia wału też musisz sprawdzić. Często po rozgrzaniu może dawać takie objawy. Kolega richie dobrze podpowiada, żeby odczytać błędy. Może to naprowadzić na usterkę.
-
Najważniejsze pytanie: czy problem pojawił się po obsłudze, czy był przed i po obsłudze nic się nie zmieniło?
-
Mialem podobny problem, adaptacja sond lambda zalatwila sprawe.
-
Jak wygląda adaptacja sond lambda w Aj16 ?
-
W zasadzie to orientacja. W JDSie jest taka opcja.
-
Przepraszam, ale dalem nie rozumiem. Czym jest orientacja?
-
Problemów może być kilka.. dobrze zacząłeś wymieniając cewki. Czy o świecach nie zapomniałeś? Zwróć uwagę na przepływomierz. Zabrudzona przepustnica też może dawać taki efekt. Czujnik położenia wału też musisz sprawdzić. Często po rozgrzaniu może dawać takie objawy. Kolega richie dobrze podpowiada, żeby odczytać błędy. Może to naprowadzić na usterkę.
Świece wymieniłem na samym początku. W V12 doradzili aby wlać do paliwa środek czyszczący wtryski w 4 razy większej dawce niż zaleca producent (w moim przypadku Motul, opakowanie zamiast na 40l ---> wlać na 10l paliwa) i dobrze przegonić auto. Niestety to też nie pomogło. Szukamy dalej. Podczas pierwszych jazd samochód palił ok 25l/100 i silnik się nie dogrzewał. Byłem pewien, że to jest właśnie przyczyna nierównej pracy. Po wymianie termostatu, problem.... tu chciałbym napisać: został rozwiązany, niestety dalej jest. Posłucham kolegi Richiego i udam się do warsztatu, gdzie może odczytają błędy. Czy do odczytania błędów wystarczy standardowy komputer? czy potrzebne jest oprogramowanie Jaguara?
-
Przepraszam, ale dalem nie rozumiem. Czym jest orientacja?
Ustawieniem sond lambda dla ECU auta, zgaduje zakres napiec i miejsce. Tak jak np przepustnice sie ustawia w IDSie, tak i lambdy sie tam ustawia. Teoretycznie zawsze powinno sie to robic po ich wymianie, standardowa sprawa w salonie Jaguara i tak trzeba miec sprzet Jaguara by to ustawic(JDS, IDS czy nawet PDU wlasnie)
-
do odczytania błędów nie potrzebujesz nic, wyświetlają się one na komputerze pokładowym tylko nie pamiętam procedury, niech ktoś przypomni.... na zapłonie trzeba coś przycisnąć i wychodzą błędy FF do tego musisz sobie załatwić opisy, powinny być w necie. Powodzenia