FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: Osa w Lipiec 04, 2015, 09:32:59 am

Tytuł: Dylemat X300 czy X308
Wiadomość wysłana przez: Osa w Lipiec 04, 2015, 09:32:59 am
Witajcie ponownie!  :-wstyd
11 miesięcy temu przymierzałem się do kupna x-type i dlatego do Was zawitałem, jednak sytuacja finansowa potoczyła się tak, że dalej auta nie zmieniłem. Teraz jednak mogę rozpoczynać polowanie na kota do 20.000 :)
Od kilku dni wertuje forum i czytam na temat XJ x300 i x308 - stwierdziłem, że jest to lepszy wybór niż x-type.
Przyznam, że bardziej skłaniam się ku x308, po pierwsze 4.0 V8, po drugie ładniejsze wnętrze i lepsze wyposażenie.
Choć mam jeszcze wiele wątpliwości.
Z tego co poczytałem, nie taki nikasil straszny, a pozostałe elementy awaryjnością nie przewyższają x300...

Jeśli można, mam jeszcze do Was kilka pytań:
1- Co do cen części i dostępności - faktycznie x308 jest dużo droższy w naprawach?
2 - Katalogowo oba Jagi z 4.0 mają identyczne osiągi, a jak jest z elastycznością i dźwiękiem silnika?
3- Serio, serio x300 jest dużo bardziej udany?

pozdrawiam serdecznie!
Tytuł: Odp: Dylemat X300 czy X308
Wiadomość wysłana przez: Demo w Lipiec 04, 2015, 12:43:57 pm
Tutaj niech wypowiedza sie bardziej obcykani koledzy z forum, ale gdy ja wertowalem forum w poszukiwaniu info o x300 i x308 to dowiedzialem sie ze x308 jest o wiele drozszy w utrzymaniu od x300, czesci tez sa drozsze.
Co do napraw, zalezy w jakim stanie kupisz auto bo nasz rynek jest zaopatrzony w igly z niemiec z przebiegiem gora 200 tysiecy za kwote 10- 15 tysiecy w ktore trzeba ladowac gore kasy :)
Poza tym roznice pomiedzy tymi dwoma autami sa najwieksze wewnatrz, bo z zewnatrz roznia sie tylko tym ze na zderzakach jeden ma chrom po calosci a drugi nie + drobne detale.
Ja osobiscie do codziennej jazdy wolalbym x300.
W x308 wnetrze moim zdaniem wydaje sie nowsze i bogatsze ale nie podobaja mi sie te zegary :)
W x300 wnetrze jest klasyczne, przeniesione z xj40, dla mnie plus dla kierownicy ktora ladnie komponuje sie z wnetrzem. Reszte dopowiedza koledzy. Owocnych poszukiwan zycze  :-super
Tytuł: Odp: Dylemat X300 czy X308
Wiadomość wysłana przez: Osa w Lipiec 04, 2015, 12:52:38 pm
Tylko tego V8 tam nie maja :(
Jakoś R6 do mnie średnio przemawia :)
Jest może jakiś kolega z x300 lub x308 z okolic pomiędzy Wrocławiem a czeską granicą, który pozwoli popatrzeć na swojego Jaga?  :)
Tytuł: Odp: Dylemat X300 czy X308
Wiadomość wysłana przez: Demo w Lipiec 04, 2015, 13:22:36 pm
To wszystko zalezy jaka kwota dysponujesz. Jesli wiesz ze bedzie stac Cie na utrzymanie i naprawy to bierz smialo x308 :)
Tytuł: Odp: Dylemat X300 czy X308
Wiadomość wysłana przez: jazabek wacław w Lipiec 04, 2015, 13:41:47 pm
Jest może jakiś kolega z x300 lub x308 z okolic pomiędzy Wrocławiem a czeską granicą, który pozwoli popatrzeć na swojego Jaga?  :)

We wrześniu jest zlot

http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,30163.0.html (http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,30163.0.html)

jak się pojawisz to będziesz mógł porównać oba modele.
Tytuł: Odp: Dylemat X300 czy X308
Wiadomość wysłana przez: drwalu w Lipiec 04, 2015, 22:01:15 pm
Hi, szukając częsci do swojego x300, stanowczo moge stwierdzić, że na popularnych serwisach aukcyjnych i ogłoszeniowych, łatwiej kupic coś do V8 niż R6 :)
dziękuję za uwagę ;)
Tytuł: Odp: Dylemat X300 czy X308
Wiadomość wysłana przez: Demo w Lipiec 05, 2015, 11:27:31 am
Podsylam pomocne tematy

http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php?topic=1890.0 (http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php?topic=1890.0)

http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php?topic=21095.0 (http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php?topic=21095.0)
Tytuł: Odp: Dylemat X300 czy X308
Wiadomość wysłana przez: Osa w Lipiec 05, 2015, 12:22:12 pm
Dziękuję za zainteresowanie!
Oba tematy, zanim napisałem zostały przeczytane "od deski do deski", jedni straszą nikasilem inni mówią, że nie ma to znaczenia...
Pozostaje więc temat dostępności i ceny części oraz różnice w awaryjności.
Szukajac po allegro i sklepach nie moge znalezc jakiegos sensownego odzwierciedlenia o ile drozsze sa czesci do x308...

Co do x308, obecnie ceny na allegro wahają się od 15 do 20tys (drozsze to wersje R itp), co myślicie np o tym:
http://allegro.pl/jaguar-xj8-4-0-i5506125372.html (http://allegro.pl/jaguar-xj8-4-0-i5506125372.html) ?

W tych pieniadzach kupi sie x300 z gazem, wiec jest plus.

Na chwile obecną jedyne co skłania mnie do x308 to silnik - jednak wolałbym rasową V8 niż rzędówkę...
Tytuł: Odp: Dylemat X300 czy X308
Wiadomość wysłana przez: Maciejcat w Lipiec 05, 2015, 21:53:18 pm
Witaj i powodzenia w szukaniu kota
Tytuł: Odp: Dylemat X300 czy X308
Wiadomość wysłana przez: Choina w Lipiec 06, 2015, 01:02:10 am
Osa auta oceniamy w dziale "znalezione na ..." i na dodatek zgodnie z regulaminem działu.

Auto z linku po strzale. Airbagi oba przednie wymienione, tylne lampy od X300.
Tytuł: Odp: Dylemat X300 czy X308
Wiadomość wysłana przez: tomek1212 w Lipiec 06, 2015, 11:03:03 am
Największe wady V8 to drogi rozrząd (zarówno części jak i robocizna) który nie grzeszy żywotnością, dla porównania w R6 jest praktycznie wieczny o ile silnik nie ma przejechane 400tys km.
Nikasil, ale to tylko do roku 2000, poza tym to niekoniecznie musi być wada.
Częstsze problemy z układem zapłonowym (delikatne cewki, poza tym jest ich więcej niż w R6), zwłaszcza jeżeli auto ma jeździć na LPG.
No i jak już jesteśmy w temacie gazu to też i koszt montażu instalacji będzie większy do silnika 8cyl niż 6cyl.

Na koniec taka moja rada, jeżeli Twój budżet wynosi 20tys i planujesz zakup x308 to licz się z tym że w ciągu pierwszego roku eksploatacji możesz podwoić "wartość" auta (patrz wyżej).
Unikaj handlarzy.  

Aha, zapomniałem jeszcze o skrzyniach biegów, te w x300 (ZF 4hp22 i 4hp24) praktycznie niezniszczalne, o czym niestety nie można powiedzieć o skrzyni z x308.
Tytuł: Odp: Dylemat X300 czy X308
Wiadomość wysłana przez: Osa w Lipiec 06, 2015, 12:28:16 pm
Wybacz Choina, nie sądziłem, że pojawią się w tym temacie jakieś sensowne info przydatne potomnym :)

Cóż przekonaliście mnie do R6. Czy "na żywo" dźwięk silnika jest rasowy? Na filmikach brzmi dość słabo, a ja uwielbiam słuchać silnika...
Tytuł: Odp: Dylemat X300 czy X308
Wiadomość wysłana przez: Choina w Lipiec 06, 2015, 15:07:02 pm
Jak chcesz słuchać silnika to kup amerykańską markę. R6 dla mnie nie brzmi ładnie, V8 Jaga też nie ma szału. O ile na zewnątrz słychać to w środku słabo.
Tytuł: Odp: Dylemat X300 czy X308
Wiadomość wysłana przez: Donkihot w Lipiec 06, 2015, 15:48:29 pm
Cześć, to i ja dorzucę kijek o tego ogniska. Mam X300 3,2 choć polowałem na 4,0 ale wszystkie które oglądałem były strasznie zajechane a ten trafił się za rozsądne pieniądze i niezłym stanie. Po mimo to że mam kluczyki Fordowskie to przynajmniej silnik jest Jaguara, a czy ładnie pracuje? pewnie że ładnie nawet pięknie zresztą nie kupujemy swoich kotków dla dźwięku silnika tylko kupujemy Jaguara, następnego członka rodziny (tak ja to czuję)
Jak Będziesz chciał żeby "ryczał" czy jak piszą chłopaki na forach amerykańców "darł japę" to trzeba zmienić tłumiki albo całkiem się ich pozbyć, tylko czy po to chcesz kupić Jaguara żeby go tak okaleczyć?
Tak czy siak, to najwspanialsze auto jakie gości w moim garażu. Kup taki jaki ci się podoba i ciesz się z Jego posiadania.  :-V
Tytuł: Odp: Dylemat X300 czy X308
Wiadomość wysłana przez: Six w Lipiec 06, 2015, 21:14:50 pm
Tak naprawdę ten wybór sprowadza się do dynamiki. X308 nie miałem okazji jeździć, X300 z 4.0 pod maską jest trochę ospały, ale to głównie przez skrzynię. Z drugiej strony 4HP24 jest trwała i można zmienić olej z filtrem samodzielnie, jeśli ma się kanał/podnośnik do dyspozycji. W X308 jest już trochę ciężej w kwestii wytrzymałości i serwisu. :)
Z zewnątrz różnic praktycznie brak, wewnątrz kwestia gustu. Na początku zdecydowanie bardziej podobało mi się to w X308, ale teraz jednak skłaniam się ku klasyce. Indywidualny wybór.
Co do części, to faktycznie o używane do X300 jest trudniej, ale to wynika z tego, że dużo X308 właśnie kończy żywot i handlarze je rozkręcają. Pytanie, czy za np. 5 lat dalej będzie taka podaż? ;) Co do nowych części ze sklepów, to dostępność do obu jest raczej ok, ale do R6 wydaje mi się, że są tańsze. No i w R6 zawsze można coś podłubać, w V8 trochę gorzej.

Proponowałbym następującą strategię: nie wykluczać żadnego modelu z góry, szukać aut w przyzwoitym stanie i jeśli trafi się coś rzeczywiście wartego uwagi, to brać. Nie ma sensu pakować się w skarbonkę, niezależnie co ma pod maską.