FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: Balu w Luty 07, 2015, 11:41:12 am
-
Zaczynając chciałem przywitać wszystkich forumowiczów oraz kierowców posiadających swoje kociaki.
Tak jak w temacie poszukuję pomocy w sprawie rozwiązania tego problemu. Postaram się wytłumaczyć, a także opowiedzieć historię od czego się to wszystko zaczęło.
Po założeniu gazu ( oczywiście po sprawdzeniu instalacji i jazdy próbnej) wracając do domu samochód zaczął strasznie szarpać na niskich obrotach 1300-1700 przy jeździe 50 km/h - 70 km/h przy lekkim przyspieszaniu. Od razu dzwoniłem do gazownika informując go o tej sprawie. Sprawdziliśmy komputerem podczas jazdy wyłączając po kolei wtryski. Okazało się, że na benzynie tez szarpie. Więc powiedział, że to cewki. Oczywiście nie kupiłem wszystkich cewek , tylko jedną i po kolei wymieniałem żeby sprawdzić podczas jazdy czy to ta cewka, którą zamieniłem jest wadliwa. Niestety nie pomogło. Podłączyłem pod kompa, okazało się, że alternator nie ładuję zbyt dobrze akumulatora. Więc dałem do regeneracji oraz kupiłem regulator napięcia. Po zamontowaniu wszystkiego oraz próbnej jeździe samochód jeździł tak jak powinien zero szarpania nic lecz kontrolka się paliła od akumulatora. Parę razy zgasiłem samochód i przestała palić się kontrolka lecz szarpanie wróciło.
Dlatego proszę Was o rady dotyczące szarpania na gazie. Świece wymienione, cewki sprawdzone alternator zregenrowany, regulator nowy. Gdzie mam szukać jeszcze?. To tak jakby brakowało jednej iskry, bo tylko na niskich obrotach szarpie tak jak pisałem wcześniej.
Pozdrawiam
-
Szarpanie teraz tylko na lpg czy pb również?
-
na pb szarpie kiedy włączę wszystko (nawiew na maksa , podgrzewane szyby, fotele, itp) na lpg szarpie jak przy 50km/h leciutko chce przyspieszyć tak samo jest przy 70km/h
-
jakie świece zakładałeś? Na katalogowych ma chodzić. U mnie wypadały zapłony przy źle wyregulowanej instalacji... A to auto zaczyna fajnie latać na gazie jak się trochę ktoś do niego przyłoży.
Sprawdź korekty wtrysków bo może przez nie auto pluje nawet na pb.
-
gazownik wymienił na ngk platynowe sprawdzałem wizualnie są w porządku. po odebraniu od gazownika pojechałem do innego niby bardziej kumatego. To samo stwierdził przejechałem się z nim z podłączonym kompem wyłączał po kolei wtryski i na benzynie zaczął szarpać tez powiedział, że cewki..... Zobaczymy we wtorek podłączam pod komputer, który ma wbudowaną funkcję by badać jak oscyloskop, wtedy zobaczę.
Walnięta lambda by robiła takie psikusy by the way?
-
To świece w porządku, a z ciekawości wymieniał wszystkie czy tylko te z przodu? :D
Co do sondy nic nie poradzę bo jeszcze nigdy mi w aucie takowa nie padła :) Jak dla mnie to raczej nie cewka, u mnie jak była jedna padnięta to myślałem że silnik mi wyrwie...
A sprawdzał Ci korekty? Bo to najprostrze :-V
-
tak sam wizualnie sprawdziłem świece wymienił pod kolektorem i pod filtrem powietrza. Sprawdzał korekty, może spróbuję do innego ale coraz mniej wierze w profesjonalistów....Jutro pod komputer podłącze to opiszę jak sobie poradziłem albo nie poradziłem z problemem.
-
Ale sprawdzał podczas jazdy czy na postoju?
Jak możesz pokaż screna z ustawieniami mnożnika. Generalnie na jakich gratach masz założony ten gaz?
I czy jeździłeś w ramach testów przez jakieś 2 dni tylko na pb? Wtedy dokładnie byś wiedział w czym szukać problemu.
-
Sprawdzał podczas jazdy kiedy szarpał
elektronika: Stag 300-6 premium
reduktor: AC R01 czerwony
elektrozawór: Valtec
wtryskiwacze: HANA H2001 GOLD
butla: największa pasująca do auta
wielozawór: Tomasetto extra
filtr fazy lotnej z wymiennymi wkładamy poliestrowymi
przewody butla reduktor: faro
przełącznik gaz benzyna: Nowy model LED-owy.
i ten emulator, który nikt nie wie jaki producent co i jak. Tak jeździłem na pg sprawdzałem i tak jak na początku napisałem przy maksymalnym obciążeniu wtedy szarpnie parę razy(przy tej samej prędkości i obrotach)
-
Jak po dłuższej jeździe na pb masz to samo, to lpg nie ma co się czepiać...
Oby coś jutro magiczny komp pokazał ??????
Swoją drogą, sprawdź jakie masz ciśnienie ustawione na reduktorze :-V
-
w jaki sposób mam sprawdzić ciśnienie i ile powinno mieć? Najlepsze w tym, że przed założeniem nic mi nie szarpało.... Ale oczywiście gadka z gazownikiem była taka ,, Może nie szukałeś szarpania...".
A jeśli chodzi o ustawienie mnożnika to co miałeś na myśli?
-
Nie sprawdzisz bez interfejsu do lpg...
Jak nie masz możliwości czy zdolności no to jesteś zdany na mechaników :P
komp pokazuje jakieś błędy? ciekaw jestem czy gazownik nie zmajstrował ci kasownika do błędów...
Ewentualnie jak jesteś z okolic Łodzi to kontaktuj się z kolegą "filar12" filartech
-
Pozwole sie wtracic bo przerabialem to co Ty. Szukalem szukalem....
Zrob maly eksperyment. Zresetuj komputer auta przez odpiecie klem na 30min. Zalacz Klemy i wylacz centralke gazu zeby Ci iks odpalil i chodzil na PB.
Zrob dystans najlepiej 50-100km tylko na PB i powinno ustac szarpanie. Jak wlaczysz na gaz to bedzie ok ale znowu sie zacznie po przejechaniu jakis 25-30km.
Problem- auto swiruje przez prawdopodbnie cisnienie na listwie. Jedyny sposob to nie emulator tylko przelew. Ja odpuscilem i jeszcze na PB ale jak masz kogos kto sie w to pobawi to naprawi Ci problem :)
-
Pozwole sie wtracic bo przerabialem to co Ty. Szukalem szukalem....
Zrob maly eksperyment. Zresetuj komputer auta przez odpiecie klem na 30min. Zalacz Klemy i wylacz centralke gazu zeby Ci iks odpalil i chodzil na PB.
Zrob dystans najlepiej 50-100km tylko na PB i powinno ustac szarpanie. Jak wlaczysz na gaz to bedzie ok ale znowu sie zacznie po przejechaniu jakis 25-30km.
Problem- auto swiruje przez prawdopodbnie cisnienie na listwie. Jedyny sposob to nie emulator tylko przelew. Ja odpuscilem i jeszcze na PB ale jak masz kogos kto sie w to pobawi to naprawi Ci problem :)
Restart może pomóc pod warunkiem ze pali mu sie P1111. Bo przy P1000 sterownik ustawił by się sam gdy jeździł na pb i szarpanie by ustało. Ale że tu do końca nic nie wiadomo :-clap to odłącz aku jak mówi NorbertN i pojeździj na pb i zobacz czy nadal jest problem. (dlatego prosiłem o sprawdzanie korekt)
Jest sposób do ogarnięcia tego bez przelewu, ale że to tajemnica zawodowa to raczej nikt nie będzie się z tym afiszował :D
Ja przelewu nie mam i auto lata. Ale jak to jest zrobione, nie wiem. :(
-
Ja mialem dwa emulatory, OBD jakis i ten od cisnienia na listwie i nie potrafili ustawic gazu :)
Tez mialem STAG-300 , wtryski hana a reduktor zawoli zeta s przerobiony no i szarpal po przejechaniu jakiegos wiekszego dystansu.
Co Ciekawe to byla druga instalacja bo jak kupilem auto mialem inna (za slaba) - nie bylo zadnych emulatorow itp a check engine pojawial sie tylko przy butowaniu auta (za uboga mieszanka) i nie szarpal.
Ciekaw jestem jak to u Ciebie jest zrobione, że Ci Kurak22 nie szarpie i nie masz przelewu :)
Ja 1,5 roku temu odpuscilem jezdze na benie i co najwazniejsze spalanie spadlo. Na gazie palil mi 26L w miescie/ 15L trasa
A teraz na benzynie po zrobieniu 10 000 km spala 16L miasto / 11L trasa :)
-
Sprawdź katalizator, niestety montaż LPG powoduje, że mogą się one zniszczyć... u mnie 2 lata po jeżdżeniu na LPG katalizator dosłownie się rozsypał. Wzrosło spalanie, spadła moc i były szarpnięcia w jeździe, jedyny sposób to wstawienie nowego katalizatora.
-
Jeśli chodzi o katalizator to bardzo mało prawdopodobne, że by mi się rozsypał po przejechaniu 20 km.
Zrobię ten eksperyment lecz będąc u gazownika w moim mieście pytałem się o ten mechaniczny przelew paliwa. Powiedział mi ,, Jakby kontrąlka check engine by się paliła to wtedy by to pomogło" A mi niestety nic nie pali się nic komputer nie pokazuje.
Mam pytanie do Was. Załóżmy, że mi szarpie przy 50 i 70 km/h więc to jest 4 i 5 bieg. Gdyby cewka lub cewki w skrzyni automatycznej byłyby walnięte to są objawy właśnie szarpania przy małych obrotach?
-
Dalej sugeruje walkę z gazem :) probowales ten reset zrobić na PB? :) a błędów nie masz bo pewnie Ci pięknie emulatory kasuja :)
-
To jak ominąć emulator by bledy sie pokazaly?
-
odpinasz oba i jedziesz sie przejechac ;)
polecam zakup ELM na bluetooth i apke torque pro.
-
OK dziękuję bardzo. Będę próbował Waszych rad. Niebawem napiszę rezultat.
-
1. torque pokazuje jak zmieniają się korekty podczas różnych czasów? czy tylko coś tam sobie średniego pokazuje?
2. Goldy nie mają czasem opcji regulacji za pomocą dyszy? jeżeli masz to jaką?
3. Jak układa się mapka lpg(w jakich wartościach waha się mnożnik, to zależy od dysz i ciśnienia)
U mnie szarpanie było spowodowane za małymi dyszami mimo że korekty wyglądały ok. (do listwy ar w01 mam aktualnie 2.3, ale nie wiem czy nie rozwiercę jeszcze przy wymianie listew o 0.05)
Automat nie ma tu nic do szarpania podczas jazdy.
-
Torque bardziej myslalem zeby uzył do kodów bo odczytuje parametry na zywo ale to sa wartosci srednie i chwilowe (odczyty z sond itp)
Warto przejechac na benie troche km (100-200km trasa/miasto) i pojechac na regulacje zeby mieli dobre mapki bazowe z PB bo teraz to sie pewnie rozjechaly w trzy swiaty.
-
Po raz kolejny zamieniłem cewki z pod kolektora do przodu czyli pod filtrem powietrza, dodatkowo uszczelniłem kostki podłączone do cewek oraz te ,, o-ringi" albo osłonki gumowe co znajdują się w otworach gdzie się wsadza cewki. Rezultat - POZYTYWNY. Przestał szarpać na tych obrotach i przy tych prędkościach. Raz na 100 km albo więcej szarpnie raz i dalej wszystko jest w porządku. Najważniejsze , że nie szarpie co chwile.
Więc reasumując, żeby chodził gaz elektryka musi być jak najbardziej uszczelniona. Przestroga dla przyszłych posiadaczy X type , którzy chcą założyć gaz. Jak zacznie Wam szarpać na LPG, zacznijcie szukać od fundamentów czyli po przewodach, zaizolujcie, uszczelnijcie wszystko gdzie jest nawet najmniejsza szansa przebicia. Myślę, że u mnie głównym powodem była minimalnie rozerwana ta osłonka gumowa lub o-ring gdzie wsadza się cewkę umiejscowioną pod kolektorem. Nikt by nie przepuszczał, że tam mogą dochodzić jakieś przebicia ponieważ temperatura by nie pozwalała do tego. A jednak myślę , że to był jeden z powodów do szarpania na LPG
Dziękuję bardzo wszystkim którzy udzielali się i chcieli pomóc.
PS. Te szarpanie mogło powodować duże spalanie gazu?.
-
ciekawe, wpływu uszczelniacza cewki bym tu nie wywyższał, ale cholera wie :-tylko dobrze że się poprawiło, przy okazji trzeba było wymienić uszczelki klapek w kolektorze :) u mnie przy tym aż gwizdało :P