FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XF (2008 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: redrum w Grudzień 16, 2014, 16:57:36 pm
-
No to chyba po 5 letniej pogoni za króliczkiem(kotkiem) udało się go dogonić.
Uczucia mieszane:
Spalanie ogromne (średnio blisko 15l benziny) do tej pory zawsze LPG i max 10l.
Ale może przy takim aucie trzeba się przyzwyczaić 3,0V6 blisko 240KM.
Sądziłem że po bluetooth muza pójdzie a tu tylko AUX - trochę się zawiodłem.
Chyba słaba wersja wyposarzenia bez USB(niby premium luxury).
Coś można poradzić tutaj?
W środeczku dla kierowcy trochę ciasnawo.
Jakieś rady dla poczatkujących ?
W sumie to mój pierwszy kot i w dodatku pierwsze nie nowe auto które kupiłem.
pozdrawiam
-
hej ja w swoim kocie premium luxury mam bluetooth i muza chodzi usb też jest, spalanie nieco inne bo mój to diesel pozdrawiam i przyjemności z jazdy !!!
-
Witaj.
Wydaje mi sie ze a2dp powinno byc w b&w sound system- u mnie nie ma ale kupilem na ebay dongla bluetootchnusb za jakies grosze i podpiolem go do ladowarki usb w podlokietniuku i wszystko smiga.
Jesli chodzi o miejsce dla kierowcy - ja najmniejszy nie jestem i czuje sie komfortowo.
Co do spalania to 3l v6 pb swoje musi spalic -dlatego ja preferuje diesle.
Kilka tygodni temu robilem trase 200km w umiarkowanym ruchu 5.6/100km przy 3l v6 i 273 KM - bylem w szoku - przed remapem moglem o tym pomazyc...
-
Na razie jeżdżę wokół komina i ponad 15l. Dziwie się bo czytałem raporty spalania nawet jakiś na autocentrum i tam średnio niby 9l.
Może coś jest nie tak ustawione?
@rmazurek ten dongiel to podłączony przez mini jacka?
I albo jest połączony bluetooth jako telefon albo przez mini jacka audio - dobrze to skumałem?
I sterowania z kierownicy nie ma?
Coś także mam komunikat o słabym akumulatorze i po 3 minutach system gaśnie bez silnika.
Podładowałem akumulator - mam chyba słaby prostownik(niby 6A fast charge a output 3,52A) - taki mały się sprawdzał przy mniejszych autach.
Przez 14h z 0% na 50% w innych autach dochodzi do 100%.
Ale komunikat dalej się pojawia i gasi system po 3min.
Akumulator z naklejką jaga może oryginalny (2008r.).
Może trzeba wymienić lub lepszy prostownik?
Ładuje w aucie - zaciski podłączyłem po klemy jakoś nie dało się pod te "główki" akumulatora.
Dobrze to robię?
pozdrawiam
-
Witaj,
Google podpowiada :-W
XF 3.0 V6
10,5 l/100 km(cykl mieszany)
15,8 l/100 km(cykl miejski)
7,5 l/100 km(cykl pozamiejski)
Jak odstępstwo 20-30% to przydałoby się posprawdzać co dolega. Na forum masz mnóstwo wątków na ten temat wpisz sobie w szukaj "wysokie spalanie" i dostaniesz instrukcje co po kolei sprawdzić :-super
-
Najniżej jak wyszło to 9,3 ale z kompa więc gdybać można dalej - trasa
Miasta nie liczę bo to bezsens - nie da się tego nijak porównać .
Obecnie mam LPG i wbijam w spalanie, przebiegi roczne ok 50 kkm
-
@konik - takiego właśnie się spodziewałem.
A tutaj - po poprzednich właścicielach jeden trip 600km 15l, drugi trip 1100km - tez 15l.
Ja przejechałem 80km z tego połowę poza miastem- średnia 17,7l.
Nie szaleje nadmiernie chociaż - sprawdzam co mu w duszy gra.
Takiego spalania się spodziewałem się ale po silniku 400KM i dlatego takiego szukałem.
Coś chyba za dużo - za ostre te poniewieranie mojej kieszeni.
A podładowałem 5h prostownikiem 15A i na razie nie komunikuje mi o słabości akumulatora.
pozdrawiam
-
Są co najmniej dwie normy określające średnie spalanie samochodów!!! Europejska i Amerykańska.
W skrócie, europejska opiera się na "laboratoryjnych" pomiarach ( czyli gównianych) a amerykańska na rzeczywistych. Stąd dane podawane np w USA sa inne ( wyższe) niż te w europie.
Miejsca nie jest dużo ale najgorsza jest beznadziejna ergonomia "pedałów" a ten kto wymyślił mocowanie dywaników powinien mieć obcięte ręce :D
-
Tak. Jeszcze takie małe spostrzeżenia już byłego właściciela.
Jadąc drogami krętymi i złej jakości - miałem wrażenie że zaraz wylecę z drogi.
Czułem się nie pewnie za kołkiem - może nie dorosłem do tego auta.
To samo z trzymaniem w zakrętach- normalnie pływałem w fotelu - nie wiem czy skóra czy może zima i kurtka śliska.
Będzie mi brakować przyspieszenia, mruczenia i oglądania się przechodniów za autem.
-
Ja lubię sobie pocisnąć po zakrętach i uważam że zawieszenie jest słabym punktem XF ( 3.0d S )
-
Redrum jak rozumieć twoje słowa. Czy chcesz sprzedać tego XF bo poniewiera ci kieszeń? Zamontuj gaz i bedzie wówczas spałał 17,5 litra gazu to takie koszty jak dieslem. Pozostań w naszej rodzinie włascicieli kotów
-
@grzechch - dzięki za miłe słowa.
Co do gazu to nawet przed sprzedażą skontaktowałem się z gazownikiem i wycenił mi na 3700zł "z powrotem benzyny do kolektora aby oszukać coś".
piszę w "" bo nie bardzo pamiętam i tym bardziej nie całkiem rozumiem. Kota przekazałem w inne ręce ale polowania już zacząłem na inny model.
Może znajdzie się 5.0 V8 (385KM) lub 3,0 V6 (340KM).
pozdrawiam
-
Z tym gazem za 3.700 to przesada. Jam mam gaz za łącznie 2.000 zł z emulatorem by oszukać czzujnik cisnienia paliwa w tym samym motorze.
-
Podobno emulatory się nie sprawdzają -dlatego powrót paliwa.
-
Jak dobry emulator i własciwie przez gazownika ustawiony to wszystko działa. Teraz wchodza najnowsze chyba firmy Acon do którego sie programuje jak wskazuje mapa paliwowa
-
Wchodza wchodza trzeba bedzie przetestowac jak juz beda , polki co przelew nie zawodzi .
Dobra intalka do V6 musi kosztowac , dobry reduktor , sterownik i najlepsze wtryski tak 3500-4000 trzeba szykowac .
-
Mam wtryski Ac parownik do 250m KM stag 300 i chodzi bardzo dobrze
-
Z tymi wtryskami AC i bardzo dobra praca to bym polemizowal ...
Ale jak jestes zadowolony to nie ma co zmieniac.
-
Choroby ciąg dalszy...
I tak - myślę o XF-ie 4,2 298km. Co powiecie o tym silniku - gdzieś wyczytałem że awaryjny.
Chyba tak samo wiekowy jak jednostka 3,0 238km którą miałem. Co z gazem do niego?
pozdrawiam
-
4.2 podobnie jakościowo jak 3.0. Także odpowiednio dbany swoje przejedzie
-
Na pewno kultura pracy V8 jest nie do pobicia, spalanie bardzo porównywalne no i gift w postaci 60 kuni :) ucieszy
-
Chyba posłucham kolegę Malfoya i V8 5,0 385hp - ale już jako XJ. Piszę w tym dziale bo tam posucha straszna.
Tak się przymierzam - nie wiem co wyjdzie z tego.
Któryś z szanownych kolegów miał doczynienia z tym silnikiem czy w XF-ie czy w XJ-cie?
-
I zamiast xj 385hp - wylądowałem z xf 2,7l.
Niezła wersja z szaberkiem i audio B&W i tak jak w poprzednim Xf-ie grzana kierownica i fotele.
Jakby ktoś był zainteresowany mogę podzielić się różnicami 2,7d i 3,0b.
pozdrawiam