FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => XF (2008 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: tet w Wrzesień 24, 2014, 06:35:40 am

Tytuł: LPG Jaguar XF
Wiadomość wysłana przez: tet w Wrzesień 24, 2014, 06:35:40 am
Po wielu rozmyśleniach, analizach przekonałem się do zamontowania instalacji LPG w Jagu XF 2008 3.0
Miesięcznie robię tym autem 2000km to zaważyło o LPG
Wszystko pięknie i łanie wygląda w teorii ale w praktyce wywala błąd CHECK
Gość coś wspominał o emulatorze ciśnienia bo ten CHECK właśnie od ciśnienia ale później wspomniał że jednak zrobi jakieś bajpasy zamiast tego emulatora.
Nie za bardzo mu już ufam może ktoś z obecnych tutaj forumowiczów coś doradzi.

Instalacja to BRC SEQUENT PLUG & DRIVE
Tytuł: Odp: LPG Jaguar XF
Wiadomość wysłana przez: Roobs w Wrzesień 24, 2014, 09:21:12 am
Możliwe że będę Ci mógł pomóc ponieważ mam kolegę który na PL jest  jakimś specjalistą BRC ( taką mam informację) Z wieczora postaram się o służbowy  nr telefonu do niego.
Tytuł: Odp: LPG Jaguar XF
Wiadomość wysłana przez: pablo21 w Wrzesień 24, 2014, 17:26:24 pm
Kolega Malfoy ma LPG w XF 3.0 ma DUUUŻE doświadczenie w instalacjach, odezwij się do niego na pewno coś podpowie  :-V
Tytuł: Odp: LPG Jaguar XF
Wiadomość wysłana przez: Malfoy w Wrzesień 26, 2014, 14:04:52 pm
Jasne :-) z tym duzym to bym nie przesadzal ... Ale jak zaimplentowano u Ciebie Kolego w XF przelew paliwa ?
Poprzez emulator czy przelew ?

Doczytalem poprzez bajpasy hmmm dosc ciekawe okreslenie , zapewne masz je po prawej stronie silnika stojac przodem to auta . Wrzuc fotke bedzie o wiele latwiej .

Napisz prosze gdzie mieszkasz .
Tytuł: Odp: LPG Jaguar XF
Wiadomość wysłana przez: tet w Wrzesień 27, 2014, 23:05:05 pm
Jasne :-) z tym duzym to bym nie przesadzal ... Ale jak zaimplentowano u Ciebie Kolego w XF przelew paliwa ?
Poprzez emulator czy przelew ?

Doczytalem poprzez bajpasy hmmm dosc ciekawe okreslenie , zapewne masz je po prawej stronie silnika stojac przodem to auta . Wrzuc fotke bedzie o wiele latwiej .

Napisz prosze gdzie mieszkasz .

Dzisiaj zrobię zdjęcia instalacji i wrzucę na forum.
Tytuł: Odp: LPG Jaguar XF
Wiadomość wysłana przez: tet w Wrzesień 29, 2014, 05:04:43 am
Czy listwa z wtryskiwaczami może być zamontowana tylko na przewodach bez żadnego przykręcenia/przymocowania ?
(http://i1060.photobucket.com/albums/t451/ChoinaGaleria/aaaa/IMG_0316_zps812de446.jpg) (http://s1060.photobucket.com/user/ChoinaGaleria/media/aaaa/IMG_0316_zps812de446.jpg.html)

(http://i1060.photobucket.com/albums/t451/ChoinaGaleria/aaaa/IMG_0317_zps1b204164.jpg) (http://s1060.photobucket.com/user/ChoinaGaleria/media/aaaa/IMG_0317_zps1b204164.jpg.html)

(http://i1060.photobucket.com/albums/t451/ChoinaGaleria/aaaa/IMG_0324_zps762b63f7.jpg) (http://s1060.photobucket.com/user/ChoinaGaleria/media/aaaa/IMG_0324_zps762b63f7.jpg.html)

Nie umieszczamy zdjęć jako załączniki. Zdjęcia umieszczamy na zewnętrznych serwerach.
Tytuł: Odp: LPG Jaguar XF
Wiadomość wysłana przez: marcin_lca w Wrzesień 29, 2014, 10:03:30 am
Niestety, ale... padaka.
Różne długości wężyków wtryskiwacz- kolektor, nawierty w aluminiowym kolektorze - kilometr przed wtryskami benzynowymi, wydaje mi się, że przewód z butli to faro 6mm, zdecydowanie za małe dla tej mocy. Wtryskiwacze gazu do góry nogami - szybko padną, będą pracować nierówno i nieprzewidywanie. Do tego nie rozumiem, czemu przewód faro idzie w podszybie, o trytytkach na przewodach robiących za opaski nie wspomnę. Listwa wtryskowa gazu zasilona z jednej strony bez kompensacji - wtryskiwacz nr 1 i nr 6 mają zupełnie inne ciśnienia gazu więc nie może to chodzić równo na każdym cylindrze.
Ogólnie słabo...
Tytuł: Odp: LPG Jaguar XF
Wiadomość wysłana przez: Malfoy w Wrzesień 29, 2014, 15:42:05 pm
Marcin nie wiem skad Twoja diagnoza odnosnie nawiertow i dlugosci wezykow ? Na zdjeciach tego nie widac   :-R za wzrok , do konca a to co widac jest moim skromnym zdaniem poprawne .
Ale mniejsza o to , wykonanie instalacji nie powala na kolana , setup rowniez .
Na pocieszenie da sie to ogarnac , tylko kumaty Gazzownik musi dostac w swoje rece .
Nie wiem gdzie mieszkasz , jesli sie pochwalisz ? podpowiem Ci wtedy gdzie mozesz podjechac na poprawki itd.
Tutaj masz moje auto
http://lpg-forum.pl/post429996.html?hilit=Jaguar%20xf#p429996 (http://lpg-forum.pl/post429996.html?hilit=Jaguar%20xf#p429996)

Tytuł: Odp: LPG Jaguar XF
Wiadomość wysłana przez: tet w Wrzesień 29, 2014, 18:05:15 pm
Aktualnie mieszkam w Świdnicy.
Odnośnie instalacji wszystko działa jak należy tylko ta kontrolka CHECK i gdy przełączam na postoju na benzynę auto gaśnie można ponownie uruchomić i wtedy wszystko jest dobrze. Czemu setup kiepski ? Z tego co wiem to najwyższa seria BRC
Jak się u was zachowuje wskaźnik poziomu gazu ? U mnie nieraz jest tak ze pokazuje 3 kreski potem 1 i następnie wraca znowu na 3 kreski z grubsza wskazuje nawet poprawnie z tym że nieraz wariuje.
Tytuł: Odp: LPG Jaguar XF
Wiadomość wysłana przez: marcin_lca w Wrzesień 29, 2014, 18:34:31 pm
Marcin nie wiem skad Twoja diagnoza odnosnie nawiertow i dlugosci wezykow ? Na zdjeciach tego nie widac   :-R za wzrok , do konca a to co widac jest moim skromnym zdaniem poprawne .
Ale mniejsza o to , wykonanie instalacji nie powala na kolana , setup rowniez .
Na pocieszenie da sie to ogarnac , tylko kumaty Gazzownik musi dostac w swoje rece .
Nie wiem gdzie mieszkasz , jesli sie pochwalisz ? podpowiem Ci wtedy gdzie mozesz podjechac na poprawki itd.
Tutaj masz moje auto
http://lpg-forum.pl/post429996.html?hilit=Jaguar%20xf#p429996 (http://lpg-forum.pl/post429996.html?hilit=Jaguar%20xf#p429996)



kolego, pierwsze zdjęcie gdzie widać listwę wtryskową. Widać że nawiercone bezczelnie w kolektor aluminiowy zamiast w plastikowe adaptery pod nim. Tak samo długość wężyków, skoro jedne idą prosto do rzędu cylindrów przy listwie, drugie do tych bardziej odległych to nie ma opcji żeby były równej długości.
To co widać jest dalekie od poprawności i ja w życiu bym takiego auta z warsztatu do klienta nie wypuścił bo bym się najzwyczajniej wstydził. Stawiam czteropak piwa, że nawet do montażu kolektora nie ściągali... Gdyby ściągali właściciel by o tym wiedział bo należy założyć nowe uszczelki pod kolektor, aby zrobić zgodnie ze sztuką, bo Jaguar wskazuje te uszczelki jako jednorazowego użytku. Ale... ja się nie znam, ja tylko montuję LPG  :-bry
Tytuł: Odp: LPG Jaguar XF
Wiadomość wysłana przez: Malfoy w Wrzesień 29, 2014, 21:10:03 pm
Aktualnie mieszkam w Świdnicy.
Odnośnie instalacji wszystko działa jak należy tylko ta kontrolka CHECK i gdy przełączam na postoju na benzynę auto gaśnie można ponownie uruchomić i wtedy wszystko jest dobrze. Czemu setup kiepski ? Z tego co wiem to najwyższa seria BRC
Jak się u was zachowuje wskaźnik poziomu gazu ? U mnie nieraz jest tak ze pokazuje 3 kreski potem 1 i następnie wraca znowu na 3 kreski z grubsza wskazuje nawet poprawnie z tym że nieraz wariuje.

Wskaznikiem sie nie przejmuj to najmniejszy problem , jesli chesz to ogarnac sensownie zadzwon do Pawla z Vgaz , On lubi takie wyzwania i leczy ciezkie przypadki druciarstwa po monterch lpg  :-thank
Marcin nie wiem skad Twoja diagnoza odnosnie nawiertow i dlugosci wezykow ? Na zdjeciach tego nie widac   :-R za wzrok , do konca a to co widac jest moim skromnym zdaniem poprawne .
Ale mniejsza o to , wykonanie instalacji nie powala na kolana , setup rowniez .
Na pocieszenie da sie to ogarnac , tylko kumaty Gazzownik musi dostac w swoje rece .
Nie wiem gdzie mieszkasz , jesli sie pochwalisz ? podpowiem Ci wtedy gdzie mozesz podjechac na poprawki itd.
Tutaj masz moje auto
http://lpg-forum.pl/post429996.html?hilit=Jaguar%20xf


 (http://lpg-forum.pl/post429996.html?hilit=Jaguar%20xf#p429996)

kolego, pierwsze zdjęcie gdzie widać listwę wtryskową. Widać że nawiercone bezczelnie w kolektor aluminiowy zamiast w plastikowe adaptery pod nim. Tak samo długość wężyków, skoro jedne idą prosto do rzędu cylindrów przy listwie, drugie do tych bardziej odległych to nie ma opcji żeby były równej długości.
To co widać jest dalekie od poprawności i ja w życiu bym takiego auta z warsztatu do klienta nie wypuścił bo bym się najzwyczajniej wstydził. Stawiam czteropak piwa, że nawet do montażu kolektora nie ściągali... Gdyby ściągali właściciel by o tym wiedział bo należy założyć nowe uszczelki pod kolektor, aby zrobić zgodnie ze sztuką, bo Jaguar wskazuje te uszczelki jako jednorazowego użytku. Ale... ja się nie znam, ja tylko montuję LPG  :-bry

Marcin uzywaj prosze duzej litery przynajmniej jesli chodzi o Kolego , mnie to razi :-(
Ale wracajac do tematu , nie wiem czy montowales lpg w  XF w 3.0 jesli tak to poprosze o fotki i dalsza dyskusja bedzie zasadna , jesli nie ? nie zamierzam sobie i Tobie tu nieczego udowadniac ... Mam lepsze zajecia .

Tytuł: Odp: LPG Jaguar XF
Wiadomość wysłana przez: Amator ze hey w Wrzesień 29, 2014, 22:15:18 pm
Montaż w tym przypadku jest ogólnie rzecz ujmując słaby.

Największe błędy już zostały wskazane - i nie były to złośliwe uwagi, a więc po kolei:
1 - listwa zamontowana "w powietrzu"
2 - wtryski do góry nogami - szybko się zakleją
3 - przy silnikach typu V lepiej zrobić montaż na dwóch listwach - 1:1 z blokiem silnika i koniecznie z kompensacją ciśnienia - tu ewidentnie widać że jeden blok jest na dłuższych wężykach - nawierty to już inna historia  
4 - zasilanie fazą ciekłą na cieniutkim przewodzie jest ok, ale przy b.delikatnym traktowaniu pedału gazu - w moim poprzednim pocisku w210 2.0 kompresor 186 KM, 6mm było na styk - tu przy większej pojemności i mocy osobiście nie zgodziłbym się na takie rozwiązanie.
5 - ciekawe jak zamontowana butla - do jazdy do przodu czy do tyłu i z jakim wielozaworem?

Po wybranym setupie widać, że nie miało być tanio, przynajmniej co do ceny, a wyszło jak wyszło :( - szkoda.

 
Tytuł: Odp: LPG Jaguar XF
Wiadomość wysłana przez: marcin_lca w Wrzesień 29, 2014, 22:57:21 pm
Przepraszam, nie chciałem Cię Kolego urazić.
W XF jeszcze nie, ale montowałem w naprawdę sporej ilości s-type`ów 3.0 V6, a to niemal ten sam silnik, niemal ten sam osprzęt więc i LPG to samo.
Fotki? Mówisz - masz, tak powinno to wyglądać w tym silniku:
S-type polift (wtryskiwacze gazu 6xHana bezpośrednio przy wkrętkach dysz w plastikowe adaptery kolektora na wężykach dł ok 5cm - metalowy kolektor je zasłania, na zewnątrz widać tylko rozdzielacze):
(http://images70.fotosik.pl/228/2fba05cfcf02c9bamed.jpg) (http://www.fotosik.pl)
(http://images68.fotosik.pl/228/31b51fe647c9da21med.jpg) (http://www.fotosik.pl)
i przy okazji mój pomysł na centralkę:
(http://images70.fotosik.pl/228/68f284a9f6800efemed.jpg) (http://www.fotosik.pl)

o tych adapterach mówię, tu powinny być nawierty:
(http://images68.fotosik.pl/228/6663ac3d53ecf189med.jpg) (http://www.fotosik.pl)

Też nie zamierzam nic nikomu udowadniać, po prostu chciałem wyrazić swoje zdanie i pomóc drugiemu człowiekowi. Cieszę się, że masz lepsze zdjęcia - szkoda, że ich nie pokażesz...
Tytuł: Odp: LPG Jaguar XF
Wiadomość wysłana przez: tet w Wrzesień 30, 2014, 01:32:43 am
A tak poza tematem Malfoy masz osłonę na silnik w swoim XF ? Z tego co na forum czytałem wersja XF 3.0 V6 w benzynie nie ma osłony na silnik trochę to dziwne skoro w S-Type taka osłona występuje a silnik ten sam. Strasznie mało pali twój XF mi pali ok 18-20 litrów LPG na 100km ale na benzynie palił ok 15 więc wychodzi że tak być powinno.
Tytuł: Odp: LPG Jaguar XF
Wiadomość wysłana przez: Malfoy w Wrzesień 30, 2014, 13:34:37 pm
Marcin jest luzzz może przewrażliwiony jestem na tym punkcie  :-wstyd

Wiele osób myśli że to niby ten sam silnik , kolektor , cewki itd ...a tak nie jest ... lepiej to wytłumaczy Kolega Pablo ja na mechanice nie dorównam mu  :-hehe
Hanki bo jak widać je masz to tak trochę się popsuły , ale skoro u Ciebie latają to git , widzę że masz AC czerwonego , zobacz jak przy bucie czy cutoffie ciśnienie spada , a termika taka sobie . Fakt masz ładnie pochowane , ale ja pod maska nie siedzę , bardziej mi zależało na bezawaryjnych wtryskach o dużej wydajności , stabilnym termicznie i ciśnieniowo reduktorze i sterowniku z marsa .

Zdjęcia mam , zlinkowałem  mój temat z lpg-forum .
Tytuł: Odp: LPG Jaguar XF
Wiadomość wysłana przez: Malfoy w Wrzesień 30, 2014, 13:39:03 pm
Tet , nie mam osłony i wątpię aby takowa była w ogóle .
Spalanie , to dość niemiarodajne porównanie . Na trasie do 140 mogę mieć nawet 9,5 l benzyny , mogę mieć i 14 l ( pisze o benzynie )
Co do lpg , trasa 14-15 no max 16 , miasto nie mierzę bo po co  :-super
Tytuł: Odp: LPG Jaguar XF
Wiadomość wysłana przez: marcin_lca w Wrzesień 30, 2014, 15:28:14 pm
Reduktor testowany przy mocnym butowaniu i jest ok,  ale to dzięki miejscu gdzie siedzi i jest mu baaaardzo cieplutko;) hana jest dobra pod warunkiem że to hana a nie europegas ;) mnie u ciebie tylko razi wrzucony sterownik ;) mi na estetyce zależy jak komuś gaz zakładam bo auto auto z wyższej półki musi być też estetycznie zrobione ;)
Tytuł: Odp: LPG Jaguar XF
Wiadomość wysłana przez: Malfoy w Wrzesień 30, 2014, 15:36:37 pm
No w podszybie bym go nie dał za chiny , na pewno nie w tym aucie  ;D
Tytuł: Odp: LPG Jaguar XF
Wiadomość wysłana przez: Malfoy w Wrzesień 30, 2014, 15:38:17 pm

Idę o czteropak , ze Twój pada o 0,2 bara przy bucie do odcinki  :-hehe
Tytuł: Odp: LPG Jaguar XF
Wiadomość wysłana przez: marcin_lca w Październik 01, 2014, 10:07:48 am
No w podszybie bym go nie dał za chiny , na pewno nie w tym aucie  ;D

a można wiedzieć czemu? moim zdaniem bardzo fajne miejsce bo nie przeszkadza pod maską, nic na niego nie dmucha itd...

co do spadków, mam do wymiany u siebie filtry i będę chciał podłączyć pod kompa (podzespoły mam te same: HANA+acr01+300-6premium, to zgram osc i mogę pokazać :)

a nawet na minimalne spadki GDYBY były to premium po korektach benzynowych sam się dostroi więc tematu nie ma :)
Tytuł: Odp: LPG Jaguar XF
Wiadomość wysłana przez: Malfoy w Październik 01, 2014, 18:21:14 pm
Acek kleka nie ma sily , a jak pokrecisz srubka to juz w ogole jest do d...
Dlaczego nie w podszybie ? W XF rzeka tam plynie :-)
Marcin , kiedys hmm tak 2007 tez bylem zaslepiony Stagiem ale juz przetarlem oczy ... Nie przeceniaj go .
Tytuł: Odp: LPG Jaguar XF
Wiadomość wysłana przez: marcin_lca w Październik 01, 2014, 21:40:10 pm
robi się straszny offtopic, ale napiszę jeszcze dwa zdania.

Z tego co wiem, nie jesteś montażystą, a jedynie użytkownikiem LPG, który ma kontakt z tym tematem przy okazji swojego auta i for na których pozyskuje informacje (co nie zmienia faktu, że wiedzę masz sporą jak na zwykłego zjadacza chleba).

Ja jednak jestem montażystą, który już dziesiąt instalacji założył i miał kontakt z różnymi firmami. To, że współpracuję tylko ze stagiem/AC nie znaczy, że nie znam innych firm. U ojca w Mercu ML-u lata tech z dragonami i goldem, w poprzednim Jagu latał u mnie gold, a 400konnym fiacie miałem scorpiony gt, robiłem ostatnio prawie całą instalację od nowa w aucie z optimą i też od nich mam jakiś sterownik do testów. Stroiłem też nie jedno BRC i zakładałem vialle (ciekły wtrysk). Mówiłem to wiele razy i powiem jeszcze raz. AC nie jest święte, ma swoje wpadki jak każdy inny producent. Ale... ma naprawdę dobre i porządne instalacje. Elektronika moim zdaniem jak nie najlepsza to jedna z lepszych, reduktory moim zdaniem najlepsze na rynku (nie ma żadnych innych tak stabilnych termicznie i ciśnieniowo, szczególnie na dłuższą metę - a jako instalator dbam o to, żeby podzespoły nie rozlatywały się po roku). Listwy 4 cyl to już w ogóle rewelacja. Przede wszystkim AC ma wieloletnie doświadczenie  w tej branży, ich produkty są bardzo długo na rynku i widać ich eksploatację po upływie x lat. Do tego w pełni polska firma, a powinniśmy wspierać co rodzime. Oczywiście, ile osób tyle opinii i każdą szanuję.
Uważam jednak, że wiele złych opinii o AC bierze się z tego, że są nieco drożsi niż tech czy optima, a tańsi niż BRC. Na forach dużo opinii wydają ludzie związani z poszczególnymi markami i to tworzy również opinię.
Myślisz, że masz u siebie tech-a? Spoko, ale spójrzmy prawdzie w oczy, jest to zwykła 300 staga w odświeżonej wersji, z nowymi funkcjami i innym algorytmem sterowania wtryskami gazu. Czy lepsza wersja? Może i tak, nie kwestionuję, choć za mało się jeszcze bawiłem Mercem ojca. Jednak 300 przez AC nie jest rozwijana już od min 3-4 lat, na rzecz nowej generacji cyfrowych sterowników.
Nie ma co się kłócić i spierać bo to nie temat do tego. Każda instalacja jest dobra, pod warunkiem, że auto jeździ jak powinno. Tak samo uważam że każdą instalację można spieprzyć kijowym montażem, jak i najgorszą można założyć przyzwoicie - i na tym skończę off-topic.

Wracając do tematu. Niech Kolega pochwali się jak zakończyła się sprawa, czy problem rozwiązany itd. Ma nasze porady w kwestii montażu i może neich z nimi pójdzie do tych, co zakładali i każe usunąć RAŻĄCE uchybienia w poprawnym montażu?

Sugestia do adminów. Mamy markę, cechującą się sporymi silnikami, w Polsce instalacje LPG są dosyć popularne więc sporo z nas ma u siebie podtlenek LPG pod maską. Może by tak jakiś dział poświęcony LPG? Jest tu parę osób mających pojęcie w tym temacie, które z pewnością chętnie pomogą.
Tytuł: Odp: LPG Jaguar XF
Wiadomość wysłana przez: Malfoy w Październik 01, 2014, 22:01:21 pm


Z tego co wiem, nie jesteś montażystą, a jedynie użytkownikiem LPG, który ma kontakt z tym tematem przy okazji swojego auta i for na których pozyskuje informacje (co nie zmienia faktu, że wiedzę masz sporą jak na zwykłego zjadacza chleba).

Ja jednak jestem montażystą, który już dziesiąt instalacji założył i miał kontakt z różnymi firmami. To, że współpracuję tylko ze stagiem/AC nie znaczy, że nie znam innych firm. U ojca w Mercu ML-u lata tech z dragonami i goldem, w poprzednim Jagu latał u mnie gold, a 400konnym fiacie miałem scorpiony gt, robiłem ostatnio prawie całą instalację od nowa w aucie z optimą i też od nich mam jakiś sterownik do testów. Stroiłem też nie jedno BRC i zakładałem vialle (ciekły wtrysk). Mówiłem to wiele razy i powiem jeszcze raz. AC nie jest święte, ma swoje wpadki jak każdy inny producent. Ale... ma naprawdę dobre i porządne instalacje. Elektronika moim zdaniem jak nie najlepsza to jedna z lepszych, reduktory moim zdaniem najlepsze na rynku (nie ma żadnych innych tak stabilnych termicznie i ciśnieniowo, szczególnie na dłuższą metę - a jako instalator dbam o to, żeby podzespoły nie rozlatywały się po roku). Listwy 4 cyl to już w ogóle rewelacja. Przede wszystkim AC ma wieloletnie doświadczenie  w tej branży, ich produkty są bardzo długo na rynku i widać ich eksploatację po upływie x lat. Do tego w pełni polska firma, a powinniśmy wspierać co rodzime. Oczywiście, ile osób tyle opinii i każdą szanuję.
Uważam jednak, że wiele złych opinii o AC bierze się z tego, że są nieco drożsi niż tech czy optima, a tańsi niż BRC. Na forach dużo opinii wydają ludzie związani z poszczególnymi markami i to tworzy również opinię.
Myślisz, że masz u siebie tech-a? Spoko, ale spójrzmy prawdzie w oczy, jest to zwykła 300 staga w odświeżonej wersji, z nowymi funkcjami i innym algorytmem sterowania wtryskami gazu.

Marcin ale ja sie kloce ... Zle mnie czytasz ...
Co do mojej osoby i lpg hmm ... nie chce Cię urazic , ale zweryfikowal bym choc troche temat zamin bym cokolwiek napisal .
Odnosnie staga , moze nie znasz ich histroii do poczatku , tych alasek do 150 KM ktore defacto przygniatalo zaledwie 90 KM - pisalismy do staga o tym ale co tam Panowie jeszcze 3 lata to badziewie cisneli w rynek szkolac autoryzowane serwisy iz te moc ogarniaja z zapasem , tych raili 3 omowych - nie chce mi sie dalej pisac bo to nie czas i nie miejsce ...
Odnosnie techa , napisales dokladnie to co ja bym napisal, tak te ,, drobne " szczegoly czynia przepasc oczywiscie dla mnie tak na marginesie .Mysle ,iz skoro jestes w lpg od x lat to wiesz kto ma techa i gdzie wczesniej pisal algorytmy ?
Z mojej strony EOT
Tytuł: Odp: LPG Jaguar XF
Wiadomość wysłana przez: tet w Październik 02, 2014, 02:24:04 am
A więc należy poprawić

1 - listwa zamontowana "w powietrzu"
2 - wtryski do góry nogami - szybko się zakleją
3 - przy silnikach typu V lepiej zrobić montaż na dwóch listwach - 1:1 z blokiem silnika i koniecznie z kompensacją ciśnienia -  jeden blok jest na dłuższych wężykach - nawierty to już inna historia 
4 - wymienić przewód 6mm na większy

O co chodzi z tymi nawiertami ?
Tytuł: Odp: LPG Jaguar XF
Wiadomość wysłana przez: marcin_lca w Październik 02, 2014, 08:30:49 am
nawierty są wykonane w górnej części kolektora zamiast bezpośrednio przy wtryskach, a co za tym idzie, miejsca wpuszczania gazu w kolektor jest bardzo odległe od wtryskiwaczy benzynowych, a zasada jest taka, aby wtrysk gazu miał miejsce jak najbliżej wtrysku benzyny z zachowaniem podobnego kąta itd.
Tytuł: Odp: LPG Jaguar XF
Wiadomość wysłana przez: pablo21 w Październik 02, 2014, 11:37:38 am
"Z tego co wiem, nie jesteś montażystą, a jedynie użytkownikiem LPG, który ma kontakt z tym tematem przy okazji swojego auta i for na których pozyskuje informacje (co nie zmienia faktu, że wiedzę masz sporą jak na zwykłego zjadacza chleba)."
Oj czasem można się zdziwić... z kim się piszę.
Jeżeli chodzi o silnik użyty w XF (3.0 benzyna) to są różnice w osprzęcie użytym w stosunku do S-type'a i X-type'a. Troszkę inny sterownik, troszkę inny komputer, inne cewki, alternator i pewnie jeszcze jakieś elementy o których nie wiem. Całościowo silnik ma nieco wyższą kulturę pracy, inaczej potrafi zmieniać biegi ogólnie rzecz ujmując wszystko na plus w stosunku do poprzednich wersji. Ma to przełożenie na różnice w montażu LPG. Miałem okazję przejechać się parę razy XF-em Kolegi Malfoy'a i w moim przypadku spalanie było 2 litry mniejsze niż u niego.. :-V Ale to jak wiadomo od nogi, moja jest zdecydowanie lżejsza  :-hehe
Tytuł: Odp: LPG Jaguar XF
Wiadomość wysłana przez: tet w Październik 02, 2014, 15:54:54 pm
nawierty są wykonane w górnej części kolektora zamiast bezpośrednio przy wtryskach, a co za tym idzie, miejsca wpuszczania gazu w kolektor jest bardzo odległe od wtryskiwaczy benzynowych, a zasada jest taka, aby wtrysk gazu miał miejsce jak najbliżej wtrysku benzyny z zachowaniem podobnego kąta itd.

Czy z tym coś jeszcze można zrobić skoro nawierty zostały już wykonane ?
Tytuł: Odp: LPG Jaguar XF
Wiadomość wysłana przez: marcin_lca w Październik 02, 2014, 23:12:27 pm
Tak, ja takie babole poprawiam wykręcając dyszę gazu i wkręcając śrubkę o tym samym gwincie na klej do gwintów, po czym obcinam łepek i całość jeszcze raz smaruję klejem do gwintów. Jest to szczelne.
Potem - nowe nawierty.
Tytuł: Odp: LPG Jaguar XF
Wiadomość wysłana przez: tet w Październik 24, 2014, 23:48:57 pm
Został zainstalowany emulator lub jakiś kasownik błędu i nie ma już błędu CHECK. Ale jest nowy błąd mianowicie podczas przełączania na skrzyni biegów z jazdy "D" na bieg jałowy czyli "N" przez ok 4-5 sek falują obroty na jałowym. Ponadto coś mi gwiżdże w tylnej części auta słychać to w wewnątrz samochodu i na zewnątrz nie wiem czy problem związany z LPG czy z tłumikiem tak czy inaczej gwizd/świst jest po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów, ostatnio jak przełączyłem z LPG na benzynę gwizd ustał.
Tytuł: Odp: LPG Jaguar XF
Wiadomość wysłana przez: Malfoy w Październik 25, 2014, 12:49:17 pm
Klopoty z falowaniem obrotow kawalifikuja instalacje do ponownego strojenia .
Jedz do Kogos ogarnietego na poprawki , bo z tego co widac to nie jest leczenie tylko pudrowanie syfa tak aby go zamaskowac ...
Tytuł: Odp: LPG Jaguar XF
Wiadomość wysłana przez: Webster w Sierpień 29, 2015, 11:38:54 am
Witam,

Czytajac wasza rozmowe odnosze wrazenie ze macie spore doswiadczenie z LPG w XF stad chcialbym sie dowiedziec gdzie na slasku polecacie zrobic instalacje? Nie chce isc do byle kogo skoro sa wsrod was fachowcy.
Tytuł: Odp: LPG Jaguar XF
Wiadomość wysłana przez: olek1305 w Czerwiec 02, 2016, 15:01:16 pm
Witam. Na wstepie chcialbym powitac wszystkich uzytkownikow forum. Rozwazam zakup XF z silnikiem benzynowym z rocznika 2008-2010. Roczne przebiegi zmusza mnie jednak do zainstalowania LPG i tu pytania. Jaki silnik wybrac, jaki przyblizony koszt instalacji. Nurtuje mnie jeszcze jedno w jaki sposob i jak czesto reguluje sie luz zaworowy bo nigdzie nie znalazlem takiej informacji, a z doswiadczen z innych aut wiem ze powinno sie tego dopilnowac przy LPG.
Tytuł: Odp: LPG Jaguar XF
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Czerwiec 02, 2016, 22:36:28 pm
Regulujesz jak zacznie klepac bo jest na płytkach regulowany. Płytka jedna to koszt ok. 80-100 zł bodajże. Silnik jaki nie wybierzesz to bedzie dobry do gazu. 3.0 za słaby wg mnie do masy bo ta krowa waży więcej od S-type. Do V8 koszt gazu to ok. 4500-5000 zł
Tytuł: Odp: LPG Jaguar XF
Wiadomość wysłana przez: olek1305 w Czerwiec 03, 2016, 00:00:40 am
Dzieki za szybka odpowiedz. Czyli regulacja plytkami podobnie jak szklankami, auto na troche uziemione z powodu doboru plytek. Mozesz orientacyjnie powiedziec po jakim przebiegu bedzie wymagana regulacja i czy plytki tylko w serwisie?
Tytuł: Odp: LPG Jaguar XF
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Czerwiec 03, 2016, 07:45:44 am
Płytki sklep V12 mógłby ściągnąć pewnie. Co do przebiegu wymaganego do regulacji - nie ma reguły. Wszystko zależy od ustawienia lpg. Jeśli będzie lipa to szybko to nastąpi. Jak porządnie to myślę ze spoko 100 tys na lpg będzie można strzelić. Albo i lepiej
Tytuł: Odp: LPG Jaguar XF
Wiadomość wysłana przez: olek1305 w Czerwiec 03, 2016, 10:12:09 am
Ok bede rozwazal zakup. W Hondzie Accord, ktora jezdzilem, reguluje sie kluczem luz takze sprawa jest prosta. Dzieki jeszcze raz za info.
Tytuł: Odp: LPG Jaguar XF
Wiadomość wysłana przez: Gajos w Październik 20, 2016, 23:40:05 pm
Witam wszystkich forumowiczów!!!
Jestem szczęśliwym posiadaczem Jaguara XF 4.2 298KM (USA).
Po roku jeżdżenia na benzynie postanowiłem założyć instalację LPG do mojego kota.
Montażysta LPG, u którego zakładałem instalację w innym samochodzie boryka się z problemem emulowania sygnału wysokiego ciśnienia paliwa. Wg. niego jedynym rozwiązaniem jest zrobienie przelewu benzyny z powrotem do baku. Skoro po Waszych wypowiedziach widać, że każdy ma jakieś zdanie na temat instalacji to czy mógłby ktoś mi powiedzieć, czy jest taki emulator i gdzie go ewentualnie znaleźć.
P.S. Instalacja BRC
Tytuł: Odp: LPG Jaguar XF
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Październik 21, 2016, 00:02:09 am
Kolego pełno tego tematu na forum. Podpowiem że dział x type - na dniach była rozmowa. Zmień gazownika przy okazji bo ten nie wie co robi
Tytuł: Odp: LPG Jaguar XF
Wiadomość wysłana przez: Webster w Maj 06, 2018, 11:35:59 am
Czy ktos moze polecic dobrego montazyste instalacji gazowej na slasku ?
Ktora instalacje polecicie ?
Tytuł: Odp: LPG Jaguar XF
Wiadomość wysłana przez: xsnailx w Maj 07, 2018, 07:31:33 am
Ja zakładałem w gzw zbroslawice, jak narazie ponad 10kkm pojezdzone i bez problemu z lpg
Tytuł: Odp: LPG Jaguar XF
Wiadomość wysłana przez: Webster w Maj 07, 2018, 07:49:26 am
A jaka miales wersje silnikowa Jaga ? I jaka instalacje wybrales ?
Tytuł: Odp: LPG Jaguar XF
Wiadomość wysłana przez: xsnailx w Maj 07, 2018, 09:11:20 am
4,2 sc :) stag qmax + reduktory i wtryski magic. Instalacja od razu została zaprojektowana tak by w razie czego obsłużyć podniesienie mocy poprzez kółeczko kompresora
Tytuł: Odp: LPG Jaguar XF
Wiadomość wysłana przez: Webster w Czerwiec 09, 2018, 00:34:19 am
wlasnie odebralem XF 3.0L po zagazowaniu, jeszcze za wczesnie na opinie ale napewno sie nia podziele
Tytuł: Odp: LPG Jaguar XF
Wiadomość wysłana przez: xsnailx w Czerwiec 09, 2018, 16:54:30 pm
 A w jakim warsztacie robiłeś?
Tytuł: Odp: LPG Jaguar XF
Wiadomość wysłana przez: Webster w Czerwiec 11, 2018, 22:06:36 pm
AUTOINSTAL Tomasz Gniełka w Katowicach