FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: MicGin w Czerwiec 06, 2014, 13:49:03 pm
-
Witam
Dziś autem zaczęło szarpać i stracił moc. Wyświetliłem sobie błędy i mam:
P0305 Układ napędowy
Cylinder 5 Misfire Detected
Czyli cewka na 5 cylindrze. Teraz pytania.
Czy to może być tylko cewka, czy jeszcze coś innego albo tylko coś innego?
Jaką kupić i gdzie?
Jak się do niej dobrać?
Muszę ściągać kolektor dolotowy?
-
Z którego roku masz samochód? Misfire dotyczy wypadania zapłonu, a ten może być spowodowany nie działającą cewką, cewką źle działającą, wypaloną świecą, przerwą w obwodzie, a jeżeli posiadasz moduł sterowania cewkami to może być też w nim przyczyna. Jakkolwiek najczęściej ten błąd dotyczy świecy lub cewki.
-
2001. Czy wymienić świece czy od razu kupić cewkę? I czy komplet czy tylko tą 5? Zaczęło się to jakieś 3 tyg. temu. Najpierw szarpało jak padał deszcz i tylko na gazie. Myślałem, że to wina gazu bo po zatankowaniu na innej stacji chodził bez zarzutu, a wypadanie zdarzało nu się sporadycznie i tylko na gazie. Od wczoraj wypadanie jest dość znaczne tak jakby nie palił na 1 cylinder i po skasowaniu błędu pojawia się on momentalnie ponownie, zarówno na gazie jak i na benzynie.
-
Witam nie kupuj Janmor to porażka ja kupiłem i a nowych cewkach nie dało się jeżdzic kup w Englishcar tam ludzie wiedzą co i do jakiego modelu - pozdrawiam .
-
No dobra to która z tych. Droższa czy tańsza OEM
http://www.englishcars.pl/produkt-Cewka-zapłonowa-V6/2170 (http://www.englishcars.pl/produkt-Cewka-zapłonowa-V6/2170)
http://www.englishcars.pl/produkt-Cewka-zapłonowa-V6-OEM/2415 (http://www.englishcars.pl/produkt-Cewka-zapłonowa-V6-OEM/2415)
-
Witam ja kupowałem te droższe od 2 lat nic się nie dzieje ale przed zakupem nalezy podać im ten numer z cewki oni dopasują - M - . Numer cewki jest napisany na górze cewki .
-
No i po problemie. Wczoraj zakupiona założona nowa cewka. W salonie Jaguara w Krakowie kosztowała 240 zł. Wyszło taniej niż z przesyłką od EnglishCars :)
-
Witam dziś mi zaczeło na Parkingu delikatnie auto drgać(tak jak by to był bas)pomyślałem że to może subwoofer bo drgania były co jakieś czas po wyłączeniu radio :-cry :-cry :-cry :-cry auto dalej co jakiś czas drgało no i ruszam ze świateł dosyć ostrzej a on nie idzie tak jak by to robił zawsze .. :-K :-K
I tu pytanie jak mogę sprawdzić czy to cewki kable itp itd jakim programem spróbować odczytać ?
moje auto to v8 1999r .Czy ktoś ma kogoś w okolicach Zielonej Góry kto się zna na rzeczy
-
sromotnik, czy masz gasssssssssss, czy jezdzisz tylko na akcyzie?
-
No dobra to która z tych. Droższa czy tańsza OEM
http://www.englishcars.pl/produkt-Cewka-zapłonowa-V6/2170 (http://www.englishcars.pl/produkt-Cewka-zapłonowa-V6/2170)
http://www.englishcars.pl/produkt-Cewka-zapłonowa-V6-OEM/2415 (http://www.englishcars.pl/produkt-Cewka-zapłonowa-V6-OEM/2415)
Już widzę że masz po problemie.
Ja kupowałem od Krzyska z V12 wymieniałem komplet plus świece , ale po demontażu cewek zobaczyłem że w komorze świecy jest odrobina oleju silnikowego była uszkodzona uszczelka pod kapą zaworową ( są dwie duża zew. i mała która odpowiada za uszczelnienie komór ze świecami ) nastąpiło przebicie i stąd wypadał zapłon na jednym cylindrze .
-
sromotnik, czy masz gasssssssssss, czy jezdzisz tylko na akcyzie?
Nie mam gassssuu jutro będę zaglądał
-
dziś zajrzałem w cewki komputer pokazał wypadanie zapłonu na cylindrze nr 5 co do sprawdzenia czy to na pewno cewka zamieniłem cewkę n. 5 na 6. I tu Zdziwienie komputer nie pokazał żadnego błędu oprócz P1000 ( ktoś mówił że jakaś adaptacja musi się ukończyć , nie wiem jeszcze nie zaglądałem do tego błędu ) wracając do tematu doszedłem do wniosku że może jakaś wtyczka była nie dopięta po przekładce wyszło że działa , a po przejechaniu 20 km dalej powróciły delikatne wibracje na postoju jak i spadek mocy oraz nie równa praca przy prędkości o koło 80 km /h ...dalej nie było okazji się rozpędzić .Zajechałem do następnego mechanika a u niego na jego kompie wyskoczyło takie cudo. W Poniedziałek oddaje do kogoś co może pomóc .... Czy ktoś z was podobny problem przerabiał . Dodam że nie mam gazu.
-
Błąd wypadania zapłonu nie wyskoczy od razu jak cewka coś tam daje iskrę.Wykręć świece na 5-tym i dokładnie obejrzyj porcelankę...jak zauważysz ślad,ryske jakby od ołówka to cewkę co była na 5-tym wyrzuć do kosza :)a co do tych błędów co Ci wyskoczyły to niech sie wypowiedzą mądrzejsi ode mnie...
-
No tyle Ci sprawdził co korekty paliwowe i to tez jakiś kosmos bo 42%. Checka wywala na dzień dobry. Na drugej sondzie 99%.
-
W poniedziałek powinienem coś więcej wiedzieć może sonda padła albo pada no właśnie CHCEKA nie wyświetla na blacie
dodano:
Dalej nic nie wiem gość okazał się kombinatorem dwa dni auto trzymał nawet nie zajrzał a chajs na jakąś śmieszną zaliczkę chciał..Jak mu powiedziałem że zabieram bo nic nie robione to nawet nie wiedział o które auto chodzi.
Będę próbował sam. Na początku Zrobię uszczelki pokryw zaworów oraz oringi pod świecami, nowa cewka może nowe świece później będę dalej szukał albo sprzedawał :(
http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,22017.msg263761.html#msg263761
Proszę mi powiedzieć czy układ cylindrów w tym temacie jest poprawny mam auto 1999r. czyli gdzie szukać cylindra nr 5 z której strony silnika ? Może coś źle ja policzyłem i nie za te cewki się brałem .
-
Nie wiem skąd wy bierzecie tych pseudo mechaników.
-
No z TV ... :-gwizd
-
Ja u siebie miałem podobne objawy. Nie można było jednoznacznie ustalić która cewka padła. Okazało się, że konieczna była regeneracja instalacji elektrycznej. Wszystkie kostki do wtryskiwaczy kruszyły się w dłoniach i powodowały zwiększoną oporność. Po wymianie kostek komp. zaczął pokazywać jednoznacznie na której cewce jest błąd a po przełożeniu na inny cylinder też wskazywał jak trzeba.
-
Z tv. klimek robił jaguara?
-
Witam
U siebie też walczę z cewkami (3.0 V6 2000r) u mnie pojawiają się szarpnięcia gdy jadę i automat zredukuję oraz lekkim falowaniem obrótów.
Po wymianie świec Denso TT i podpięciu elm pokazał mi wypadanie zapłonu na drugim cylindrze zdjąłem przed chwilą kolektor zamieniłem cewke z drugiego cylindra na 4 dziś się okażę czy pokaże mi błąd. :-trudno
-
Witam podepnę się pod temat 2.5 v6 230. tyś. km. przebiegu przy odpaleniu na zimnym silniku po nocy zaczęło delikatnie falować obrotami tak jakby jeden cylinder niedomagał, przegazowałem delikatnie i się uspokoiło ale podczas jazdy przy jednostajnej prędkości na małych obrotach dało się zauważyć jak obrotomierz delikatnie faluje i z tłumika było słychać jakby popierdywał głośniej .Dziś rano również po nocy wszystko mu przeszło ale na pewno wróci tylko ciekawi mnie co to mogło być ,podpiołem go do ELM pokazł p1000.
-
P1000 to błąd serwisowy który oznacza ze system nie przeszedł procedury adaptacji np po odlaczeniu akumulatora
-
Dodam tylko że auto mam od kilku dni .Faktycznie akumulator był ruszany ,ciekawe skąd to pływanie i pierdzenie wydechu, zauważyłem że pod plastikową osłoną środkowa cewka była wymieniana wygląda jak nowa i jest trochę mniejsza.
-
Na 99 % któraś cewka zaczyna Ci padać,dopiero jak całkiem padnie to komputer Ci wyświetli błąd która...pozostaje Ci szukać która umiera innymi sposobami lub czekać aż padnie całkiem
-
Dzięki za odpowiedź już się zastanawiałem czy to coś poważniejszego nie jest , pewnie poprzedni naprawiający nie trafił w właściwą cewkę albo padnięte były dwie ale jedna bardziej i ją wymienił .
:-thank Pozdrawiam i szczęśliwego nowego roku :-thank
-
Sprawdzić cewkę się da na uzwojeniu pierwotnym ale trzeba posiadać konkretny oscyloskop.
-
Tu się sprawdza powiedzenie że nieszczęścia chodzą parami, a właściwie szóstkami. Inni ostrzegali ale nie wierzyłem. Po padnięciu jednej wymieniłem jedną. Za niecały miesiąc zaczęły lecieć następne. Skończyło się na wymianie kompletu. Tym bardziej że prawa strona nie nadaje się za bardzo do ciągłego zrucania kolektora. Przy okazji nie zaszkodzi wymienić świece.
-
Witam ponownie niestety w końcu podczas jazdy zgasł i wypluł p1367 p1368 ,wymieniłem świece na C2S46895 NGK TR6AP-13E kupione w v12 ,filtr powietrza ,uszczelki pokrywy przeciekała wewnętrzna uszczelka i ostatnia świeca pływała w oleju,oringi zaworu klapy w kolektorze oraz uszczelki kolektora ,kolanko z tyłu kolektora jest ok, 3 cewki pod kolektorem nowe Delphi. Po tych zabiegach skasowałem kody i kocur przestał ze mną gadać mianowicie nie chce zapalić ,sprawdziłem wszystko już kilka razy i wygląda ok co mogłem przegapić .Zdjęcie pod spodem przedstawia prawą głowice tuż po zdjęciu pokrywy przed montażem wszystko wyczyściłem .
-
To może moduł padł ECM
-
Źle napisałem kody skasowałem przed wymianą i po skasowaniu tak jak i przed palił ,przestał odpalać po wymianach przy pierwszej próbie uruchomienia po złożeniu na świecach zapłonowych DENSO T20TT tak jakby chciał zagadać a potem już nic. Wymiana świec na NGK też nic nie dała .
-
Prąd na cewkach jest jak kręcisz? Unieś trochę jedną cewkę podczas kręcenia rozrusznikiem i zobacz czy iskra przeskakuje na świece.
-
Odczytaj błędy jak masz czym. Moim zdaniem coś jest nie podpięte
-
Prąd między 1 i 3 pinem na wtyczce do cewki jest 12 v, natomiast iskry podzczas kręcenia rozrusznikiem nie ma ,wtyczki wszystkie podpięte, kodów żadnych nie wywalił. :-help
-
Może poprzedni właściciel zamontował jakiś trik antykradzieżowy,ale pewniej coś nie podpiołeś.
-
Mało nim jeździłem jak był mróz to akumulator wyciągałem i po ponownym włożeniu palił więc raczej to nie odcięcie ,
co do wtyczek to z tyłu kolektora dwie do zaworu klap i jedna do jakiegoś czujnika i rurka podciśnienia w gumowym kolanku z przodu dwie wtyczki na przepustnicy ,na pokrywie wtyczka selenoidu ,przepływomierz też podpięty. Paliwo dostaje bo świeca mokra ,jutro może sprawdzę przejścia od cewki do komputera .
-
Znajomy mi podpowiada że może padł czujnik położenia wału , czy można go jakoś miernikiem zmierzyć i gdzie go znaleźć ,domyślam się że będzie na silniku od strony grodzi ale może coś bliżej wiadomo gdzie,
-
sam mam wypadnie zaplonu na 5 i 6 cylindrze w sobote wymieniam 2 cewki :) .
a jak by ktos podrzucil ktore to zebym mial wizje jakis rysunek czy cos :)
-
Znajomy mi podpowiada że może padł czujnik położenia wału , czy można go jakoś miernikiem zmierzyć i gdzie go znaleźć ,domyślam się że będzie na silniku od strony grodzi ale może coś bliżej wiadomo gdzie,
na głowicy przykręcony da się go sprawdzić omomierzem później grzać opalarką i po nagrzaniu odczyt powinien się zmienić.Najlepiej sprawdzić błędy.
sam mam wypadnie zaplonu na 5 i 6 cylindrze w sobote wymieniam 2 cewki :) .
a jak by ktos podrzucil ktore to zebym mial wizje jakis rysunek czy cos :)
U mnie Jaguar 3.0 S-type 2000 rok pod kolektorem 1 cewka od strony chłodnicy po stronie prawej 5,i 6 to środkowa i ta od strony szyby.
-
Do 2002.5 roku:
3 6
2 5
1 4
Przód silnika
Po 2002,5 roku:
5 6
3 4
1 2
Przód silnika
Nie myl kolego czujnika wałka rozrządu z czujnikiem wału. Czujnik wału jest od tyłu silnika przy skrzyni
-
Znajomy mi podpowiada że może padł czujnik położenia wału , czy można go jakoś miernikiem zmierzyć i gdzie go znaleźć ,domyślam się że będzie na silniku od strony grodzi ale może coś bliżej wiadomo gdzie,
na głowicy przykręcony da się go sprawdzić omomierzem później grzać opalarką i po nagrzaniu odczyt powinien się zmienić.Najlepiej sprawdzić błędy.
sam mam wypadnie zaplonu na 5 i 6 cylindrze w sobote wymieniam 2 cewki :) .
a jak by ktos podrzucil ktore to zebym mial wizje jakis rysunek czy cos :)
U mnie Jaguar 3.0 S-type 2000 rok pod kolektorem 1 cewka od strony chłodnicy po stronie prawej 5,i 6 to środkowa i ta od strony szyby.
a masz jakis rysunek :D bede mega wdzieczny :D
-
Kolego spójrz na mój post powyżej. Masz rozpisane numery cylindrów
-
ja to kolego nadaje sie do zmiany zarowek tylko :D w aucie :P wiec wiesz :D ja wole jak cos jest pokazane :D wybacz ale ja i tak nie zrozumie :)
-
Kolego kokos, ja picassem nie jestem, ale łatwiej nie potrafiłem już tego pokazać :D
-
Dziekuje :D
-
Witam Mój kot jeździ już od paru miesięcy ale z racji braku czasu odpisuje dopiero teraz .Ja niestety poległem z braku czasu i cierpliwości oddałem kota do mechanika wybrałem najbliższego w okolicy który na dzień dobry chciał wymieniać rozrusznik bo jak stwierdził przy kręceniu za bardzo spada napięcie ale po rozmowie z nim wyczułem że nie ma pojęcia co robi i się pożegnaliśmy .Drugiego polecił mi znajomy więc kot na lawetę i po dwóch dniach telefon że kot już mruczy winny był przekaźnik w skrzynce pod maską i zgnity przewód w wiązce za silnikiem który zasilał cewki .
Dziękuje wszystkim za cenne uwagi i wskazówki .