FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: Dorian0324 w Maj 22, 2014, 16:23:46 pm
-
witam.
mam maly problem z x typem 2003r. a mianowicie ciagle ucieka mi plyn chlodniczy tym otworkiem co jest w zbiorniku..chyba jakis odpowietrznik czy cos. na poczatku myslalem ze zbironiczek jest pekniety kupilem drugi i dalej to samo pozniej zmienilem korek z mojego na ten drugi i ciagle ucieka. czy mial ktos taki problem? wymienic termostat? to moze byc wina tego? co moze jeszcze byc przyczyna? dodam ze auto sie nie grzeje chlodzi ladnie nawet jak brakuje plynu.. wskazowka na zegarach jest lekko za polowa i tak caly czas. i nie wiem czy ma byc sztywno na pol tak jak np w bmw czy ma byc lekko wychylona.? podejrzewam ze uszczelka pod glowica cala bo ani nie dymi ani nie smierdzi no i silnik pracuje raczej ladnie. co moge zrobic?
-
Hej czy rozwiazales swój problem? U mnie jest to samo gdy dolewam płynu do zawodniczka od razu ucieka w tym miejscu. Ma ktoś rozwiązanie?
-
A płyn nie śmierdzi spalinami?? Ja tak miałem przy wywianych uszczelkach pod głowica :(
-
No właśnie nie śmierdzi. Mogę dolać tylko do stanu minimum reszta płynu od razu ucieka tamtym miejscem
-
Spróbuj wymienić kotek od tego zbiorniczka
-
A po co ma wymieniać całe auto do zbiorniczka? Wystarczyłoby korek, lecz jak to już było w pierwszym poście napisane, zrobili to.
Zróbcie test CO2 na początek. Coś robi za duże ciśnienie w układzie.
-
Witam wszystkich ;-)
Żeby nie zaczynać nowego wątku dołączę się do tego. Otóż tydzień temu kupiłem jaguara x-type 2.5l. Po zakupie zauważyłem, że korek od zbiorniczka nie jest szczelny więc wymieniłem go. Po wymianie na postoju wszystko było w jak najlepszym porządku niestety po jakiś 10km i ostrym ruszaniu pękł mi wąż od nagrzewnicy i większość płynu wyleciało :/ Wymieniłem wąż i na wszelki wypadek zrobiłem test co2, który wyszedł negatywnie ale... podczas testu w układzie nie powstawało ciśnienie, lecz tylko powietrze było zasysane przez rurkę testową przy dodawaniu gazu i wracało na wolnych obrotach. Czy tak właśnie powinien pracować ten układ?
-
generalnie przy dodawaniu gazu płyn w zbiorniczku będzie uciekał a potem wracał
-
Dzięki za odpowiedź ;-) jeszcze tylko mnie nurtuje jedno... Czemu przy odkręconym korku po nagrzaniu do ok. 92 stopnii wywala plyn zbiorniczkiem?
-
Bo jest pęknięty :)
A tak serio to ciśnienie w układzie w tych silnikach to sytuacja normalna, przy sfatygowanych wężach będą one pękać, najlepiej załatwić sprawę kompleksowo
-
Bo jest pęknięty :)
A tak serio to ciśnienie w układzie w tych silnikach to sytuacja normalna, przy sfatygowanych wężach będą one pękać, najlepiej załatwić sprawę kompleksowo
Wymontowałem zbiorniczek i faktycznie od spodu pęknięcie po całej jego długości... Dzięki jeszcze raz za rady ;-) wymienię go i będę liczył, że wszystko będzie ok. Chociaż cały czas boję się, że to będzie upg :/
-
Kup nowy, ja też miałem pęknięty i akurat na reduktor od LPG mi sikał i spalił cewkę. Nowy jest tani bo około stówki, ale przejrzysty i korek jakoś tak lepiej sie zakręca ;)
-
Kup nowy, ja też miałem pęknięty i akurat na reduktor od LPG mi sikał i spalił cewkę. Nowy jest tani bo około stówki, ale przejrzysty i korek jakoś tak lepiej sie zakręca ;)
Kupiłem za 90 zł razem z korkiem (stary/nowy pękł przy próbie wyjęcia z pękniętego zbiorniczka :-hehe ). Mam jeszcze pytanie jaki płyn polecacie i jak odpowiednio odpowietrzyć układ?
PS. Czyli rozumiem, że nie przejmować się jeśli płyn po nagrzaniu wypływa ze zbiorniczka bez korka?
-
Jak zagrzejesz płyn i otworzysz korek to tak jak w szybkowarze wywali ci wszystko i sie poparzysz, trzeba było żony spytać ;)
-
Żona za młoda, żeby wiedziała jak się w szybkowarze gotuje ;) Po prostu w większości moich aut przy odkręceniu słychać tylko psss i na tym się wszystko kończy. Widocznie inżynierowie jaguara zaprojektowali układ chłodzenia o dość sporym ciśnieniu.
-
Panowie szybkie pytanie ;-) czy uszkodzony termostat może być odpowiedzialny za wywalanie płynu przez zbiornik wyrównawczy?
-
Jak się nie otwiera, to się ugotuje i wywali. Ale macając węże, da się stwierdzić czy się otwiera. Co wskazuje wskaźnik temperatury, jak wywala płyn?
-
Wskaźnik stał równo w pionie mimo tego, że komputer pokazywał do 102 stopnii. Termostat już wyjąłem (było ciężko) i oczywiście był w częściach. Prawdopodobnie przez urwane boczne zaczepy obudowy. Czekam teraz na nowy i modlę się żeby to jednak on zawinił a nie była to uszczelka pod głowicą :/
-
Może sam korek być uszkodzony. Jego też proponuje wymienić.
-
102*C, to żaden szał w tym silniku. Dopiero przy 105*C wiatraki działają na pełnej prędkości.
-
Przy tej temperaturze płyn zaczął wyciekać :-\ Wie ktoś do ilu stopnii maksymalnie powinna dochodzić temperatura wody a jakie jej wahania są normalne dla tego silnika?
-
Wiatraki startują od 95*C, także wahania 95-105*C są normą.
-
Problem prawdopodobnie zażegnany po wymianie termostatu, zbiorniczka i korka ;-) póki co jeździ na wodzie ale jutro zaleje koncentrat prestone. Węże przy 93 stopniach twarde ale uginają się pod naciskiem. Dziękuję wszystkim za rady :-thank
-
U mnie też radośnie wywalał wodę. Po zalaniu płynem problem przestał występować.