FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: Tatarski w Kwiecień 13, 2014, 11:07:10 am
-
Czy zdarza się Wam w Waszych kotach, że po przejechaniu ok 100 km, wskaźnik temperatury wychyla sie delikatnie o jakies 2 mm w prawą stronę?
Po wyłączeniu silnika, po kilkunastu sekundach załącza się wentylator.
Nie ma jeszcze upałów, a tu takie historie...
-
Temperatura powinna byc cały czas w pionie . W moim jagu nawet w największym upale z właczona klimą i po trasie 250 km stoi idealnie w pionie . Wentylatory powinny chodzic po zgaszeniu autka dopóki go wystarczajaco nie schłodzą . Jesli masz problem z trzymaniem temperatury , to zapewne wina termostatu , albo źle działających wentylatorów .
-
Tak mi się wydawało, że to raczej nienormalne.
Wymieniałem chłodnicę, więc może układ jest niedostatecznie odpowietrzony, albo za mało płynu.
Ok, będę szukał. Dzięki
-
Zobacz czy prawidłowa działa Ci wiskoza, przy okazji wymień czujnik temp. i termostat to groszowe sprawy .
-
W rocznikach 93-94 sa juz 2 duże wentylatory elektryczne , także wiskoza odpada . Albo ma problem z termostatem , albo poprostu czujnik temperatury sie skończył i sterownik nie załącza wentyli kiedy trzeba , co skutkuj wzrostem temperatury . Jedyna jeszcze mozliwość , to zacinajacy sie przekaźnik od wentylatorów , miałem to u siebie i jak sie zaciął w górnej pozycji , to temperatura mi skoczyła na 3/4 skali ( jak stałem w korku ) , bo podczas jazdy pęd powietrza wystarczał na przedmuchanie chłodnicy . Jak wymiana termostatu i czujnika nie pomoże , to trzeba będzie się przekaźnikowi przyjrzeć .
-
Jaguar, dzięki za wskazówki.
A wiecie może, skąd zamówić taki czujnik temperatury ? Macie jakieś sprawdzone źródła?
-
Jaguar Xj6, moje pytanie może zabrzmi głupio, ale gdzie w xj40 3.2 '92 rok znajduje się wisco? :-boks
U mnie widzę dwa wentylatory na chłodnicy - jeden duży i mniejszy.
Z doświadczenia wiem, że wisco wychodzi praktycznie przy silniku, przy pasku, a tu u mnie nic nie ma takiego :-nuts
Czyli w moim aucie rolę wisco spełniają te dwa wentylatory??
-
Tak, masz elektryczne wiatraki w swojej czterdziestce. Czujnik temperatury znajdziesz na ebayu uk czy allegro. Na tym pierwszym jest ich pelno.
Co do temperatury to podczas jazdy nawet z wylaczonymi wiatrakami wskazowka powinna stac pionowo i nie ma mowy o zadnym przegrzewaniu. Generalnie wiatraki sa tylko do jazdy w korku a i wtedy generalnie chlodzenie jest wystarczajace bez wiatrakow. Czesto jezdzilem bez wiatrakow miesiacami, czy to w lecie czy zimie(w zasadzie kazda zime) i nie nie wiem czy kiedykolwiek mi sie zagrzal chociaz jedno pole w prawo od pionu.
Za to z uszkodzeniem pompy wody bylo juz gorzej, 15 minut jazdy max i od razu sie zagrzewal ;)
Stawiam ze masz zle wstawiony termostat albo zwyczajnie zamkniety na amen.
-
Ewentualnie jeśli chodnica jest od nowości to może też już być zasyfiona. Ja tak miałem i jedynym sensownym rozwiązaniem byłą nowa chłodnica.
-
Mam nadzieję, że to jednak nie chłodnica, chociaż drugą już kupiłem używaną - niestety nie pasuje, bo ma inne wejścia czujnika od wiatraka i ogólnie czymś tam się jeszcze różniła - dzisiaj przepłuczę starą, bo widzę, ze jest w zbiorniczku wyrównawczym mega brązowy osad. Termostat też sprawdzę. Wczoraj odkręciłem na próbę lekko korek od zbiorniczka i pojeździłem specjalnie po mieście w upał i nie było tragedii. Nic nie wychodziło poza pion w prawo.
Kurde, ceny nowych chłodnic porażają - a zamienników nie ma chyba.
-
Ja jak ok rok temu szukałem nowej chłodnicy do 4,0 to były nieosiągalne. Dlatego zdecydowałem się zrobić na zamówienie z mosiądzu i nieco grubszą dzięki czemu jest wydajniejsze.
-
Ojciec, a powiedz mi, jakiego rzędu były to pieniądze, taki nowy wkład i cała zabawa z tym związana ?
Mam jeszcze jedno pytanko - dzisiaj pojeździłem w lekkim upale po mieście na lekko odkręconym korku od zbiorniczka i znowu wskaźnik nie wyjechał poza prawidłową pozycję, ale po paru minutach włączył się wentylator - i to ten mniejszy, niżej zlokalizowany.
Jak to jest z tymi wentylatorami - powinny działać razem równolegle, czy po prostu drugi załącza się w razie konieczności ?
Pozdrawiam
-
Najlepiej jakbyś zrobił fotke swoich wentyli , bo obydwa wentylatory są jednakowej wielkości i chodzą jednocześnie . W starszych XJ 40 , z tego co pamiętam był mały wentyl elektryczny ( do chłodnicy klimy ) i drugi większy na wiskozie .
-
O ile się nie mylę to do 92 był mały wentylator i viskoza.
Co do chłodnicy to cena od 1200 do 1500 zależy z czego zrobiona (aluminium czy miedzi) cena nie zawiera demontażu starej i montażu nowej chłodnicy.
-
Ojciec, a powiedz mi, jakiego rzędu były to pieniądze, taki nowy wkład i cała zabawa z tym związana ?
Mam jeszcze jedno pytanko - dzisiaj pojeździłem w lekkim upale po mieście na lekko odkręconym korku od zbiorniczka i znowu wskaźnik nie wyjechał poza prawidłową pozycję, ale po paru minutach włączył się wentylator - i to ten mniejszy, niżej zlokalizowany.
Jak to jest z tymi wentylatorami - powinny działać razem równolegle, czy po prostu drugi załącza się w razie konieczności ?
Pozdrawiam
Wentylatorem malym od klimy bym sobie glowy nie zawracal. Duze dwa na chlodnicy wlaczaja sie kiedy temperatura wzrasta. Sterowany przez czujnik temp wkrecany do chlodnicy. W UK aucie jest po lewej stronie chlodnicy. Wtyczka z dwoma lub trzema kablami. Nie pamietam juz teraz ale czujnik jak najbardziej potrafi pasc. W moim przypadku, raczej ekstremalnym, potrafil zalaczac wiatraki na zimnym silniku i np w ogole nie wylaczac ich po wyjeciu kluczyka ze stacyjki.
-
witam. przepraszam ze wzniowie temat. Ale przymiezam sie do zakupu damlera 5.3 z 81r. Tylko ze jest maly problem z nim. Po przrjechaniu 35km temperatura wskakuje na ok 110stopni ale podczas pracy stacjonarnej stabilizuje sie na 90. moze jakies pomysly co yo moze byc? dodam ze w plynie chlodzacym tester nie wykrywa CO2.
-
Termostaty do wymiany albo chłodnica niedrożna, przestrzeń między chłodnicami zapchana. Trzeba zrobić przegląd układu chłodzenia
-
ale jak myslisz to cos powaznego i czy warto to brac? dodam ze karoseria stan igla a samochod stoi mniej wiecej za 1/3 ceny sprawnego
-
Tak trudno coś powiedzieć. Trzeba zobaczyć czy węże nie twardnieją, może być usczelka/i pod głowicą. V12 mialý problemy z ptzegrzewaniem
-
A na co mam zwracac uwage przy zakupie?
-
To Jaguar ;D, więc podstawa to blacha, szczególnie elementy konstrukcyjne. Mechanikę zawsze się ogarnie ale jak będzie zgnity to koszty odbudowy nieopłacalne dla tego modelu. Sprawdź pod dywanami jak podłoga będzie bez nalotu rdzawego to ok. zobacz na połączeniach z progami itd. Elektrykę sprawdź czy wszystko działa i obejrzyj stan izolacji kabli.
Sam grzebiesz przy autach? Jak nie to musisz mieć grubszy portfel :P
-
Czytałem w jednym z poradników dotyczących Jaguarów z tamtych lat, że producent zalecał stosowanie płynu chłodniczego z pewnym dodatkiem substancji uszczelniającej.
Po wielu latach tworzą się z tego powodu takie zastoje w układzie chłodzenia, które powodują zmniejszenie jego efektywności.
Autor tego poradnika zalecał płukanie całego układu chłodzenia, aby go udrożnić.
W takiej sytuacji to z pewnością trzeba by ściągnąć chłodnicę i ją oddzielnie przepłukiwać. Są różne sposoby na takie pukanie.
Nie mniej jednak już na wstępie wskazane by było wymienić termostaty i wszystkie grube węże w układzie chłodzenia.
P.S. Osobiście nie pchał bym się w V12. Albo trzeba by mieć własny warsztat na podwórku i sporo wiedzy albo (jak pisali poprzednicy) gruby portfel.
-
Wiem ze v12 ma pewne swoje wady ale niestety tylko taki silnik wchodzi w gre. Jesli chodzi o sam samochod to stoi on za 5k euro i drugie tyle moglbym wsadzic w niego zeby go dopiescic mechanicznie. Tylko czy te 5k euro wystarczy mi na uporanie sie z probleme gdyby usterka byla grubsza?
-
Klasyki nie mają górnej granicy ;D
-
To Jaguar ;D, więc podstawa to blacha, szczególnie elementy konstrukcyjne. Mechanikę zawsze się ogarnie ale jak będzie zgnity to koszty odbudowy nieopłacalne dla tego modelu.
+1 do blachy, cala reszta to zaden problem porownywalnie.