FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => XJ-S (1975-1991) oraz XJS (1991-96) => Wątek zaczęty przez: soda w Styczeń 14, 2009, 19:46:24 pm

Tytuł: M-66
Wiadomość wysłana przez: soda w Styczeń 14, 2009, 19:46:24 pm
witam,jestem posiadaczem jaguara xjs 93r. 4.0 automat, wyskakuje mi blad na komuterze pokladowym M-55 czy ktos moze mi pomoc i napisac co to oznacza?za pomoc z gory dziekuje.serdecznie pozdrawiam.
Tytuł: Odp: M-55
Wiadomość wysłana przez: kogutki w Styczeń 14, 2009, 20:06:56 pm
to 55 czy 66 ??? napisz jakie masz obiawy dokladnie.
Tytuł: Odp: M-55
Wiadomość wysłana przez: soda w Styczeń 14, 2009, 22:00:04 pm
M-66 przepraszam ,z tego co wem jest kilka objawow, silnik gasnie,zbieral sie olej w systemie chlodzenia ale uszczelka pod glowica zostala wlasnie wymieniona ale nie wiem co znaczy ten blad m- 66
Tytuł: Odp: M-66
Wiadomość wysłana przez: kogutki w Styczeń 14, 2009, 22:22:36 pm
fault code mowi:

66 Air pump: ECU output to air pump relay wiec wskazuje na przerwy albo zwarcie w obwodzie  pompa powietrza.

nigdy jednak nie slyszalem o tym bladzie wiec za bardzo nie pomagam chyba. olej w systemie chlodzenia
wskazuje wlasnie na uszczelke pod glowica. jak wyglada temperatura ? jaki kolor maja spaliny ?
Tytuł: Odp: M-66
Wiadomość wysłana przez: soda w Styczeń 14, 2009, 22:41:01 pm
narazie jest elektryka jeszcze robiona,takze nie wiem nic o temeraturze ale spaliny ok i motor chodzi rowno.ale i tak bede musial go jakos przywiesc do warszaway bo slyszalem ze maja tu dobry warsztat.poniewaz sytuacja u mnie jest bardzo skomplikowana,mialem duze problemy z mechanikiem ktory tak naprawde pogorszyl stan mojego samochodu...do bardzo dluga historia,w kazdym badz razie dalem sie sam tak urzadzic.takze przymierzam sie za 2 tygodnie przywiesc go do wawy i zrobic kompletny check...!
Tytuł: Odp: M-66
Wiadomość wysłana przez: kogutki w Styczeń 14, 2009, 23:04:07 pm
jak bedziesz w warszawie to zapraszam na piweczko (albo herbate hehe). do jakiego
warsztatu chcesz oddac kociak i skad jestes ??
Tytuł: Odp: M-66
Wiadomość wysłana przez: soda w Styczeń 14, 2009, 23:45:49 pm
gdzies zapisalem ten adres ,ale teraz nie moge znalesc,ale znajde na sto procent,chyba ze ty polecisz jakis inny.herbatka kawka spok ;)
Tytuł: Odp: M-66
Wiadomość wysłana przez: kogutki w Styczeń 14, 2009, 23:48:22 pm
sprawdz ksiega warsztatow na forum, ogolnie sa 2 niezaleznie zaklady, w piastowie oraz bylych
brzygadzistow. w poblizu jest takze altamira oraz jest pan ryszard ktroy swietnie pracuje w
garazu pod zarowka  ;D
Tytuł: Odp: M-66
Wiadomość wysłana przez: jarek-jerryjag w Styczeń 15, 2009, 20:16:26 pm
Najczęstsza przyczyna kodu  66 jest przekaźnik pompy powietrznej (w USA było specjalna kampania na zamianę tego przekaźnika {sprawa emisji}
najłatwiej sprawdzic czy przekaźnik jest koloru niebieskiego(stary) czy jest czarny (zalany niemożliwy do otwarci) czarne tez sie psuja.najlepiej wymienic przekaźnik na nowy.
przekaźnik znajduje sie pod maska po stronie pasażera w rzędzie przekaznikow 6-7
na przegrodzie pomiędzy kabina a silnikiem
powinien byc drugi od prawej strony-patrząc od przodu.