FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: Kocur666 w Grudzień 13, 2012, 16:56:19 pm
-
:-bry
Witam, czy w waszych x-type jak wsiądą osoby z tyłu to też wam tył siada?? Można kupić jakieś twardsze sprężyny na tył by tak się samochód nie uginał?? :-tylko
Ma ktoś jakieś inne pomysły, rady, a może też ktoś chce się przyłączyć do wątku?? :P
-
Witaj
Osobiście u siebie nie zauważyłem takich objawów, może dlatego że rzadko ktokolwiek zajmuje tylna kanapę u mnie a jeżeli już to w 90% jest to dziecko lub dwójka maluchów. Aż tak mocno to się objawia? A ile kg dodatkowo powoduje taki objaw i jak mocno Ci siada tył?
Właściwie to na 100% są jakieś twardsze sprężyny i pewnie te od wersji sport by rozwiązały sprawę (chociaż nie wiem czy w tej wersji sprężyny nie są jednakowe a amorki mają inna charakterystyke i przez to jest sztywniej). A innym rozwiązaniem mogłobaby być wymiana sprężyn na te od wersji kombi - z pewnością powinny być twardsze niż standartowe.
No ale to tylko takie moje pomysły
-
Dzięki za info, muszę podzwonić i się popytać od kombi ale nie wiem czy będą pasowały, u mnie jak wsiądą 3 osoby z tyłu po około 75kg na osobę to lekko opony się chowają w nadkola, zależy mi na bardziej sztywnym zawieszeniu bo na lato będą 19" założone a w takim przypadku mogą obcierać o nadkola... :/
-
U mnie jak siądą 3 dorosłe osoby też mocno siada tył lecz mi to nie przeszkadza bo przeważnie siedzi tam max 2 osoby i to lekkie.
-
Jak do lata nie wymyślę czegoś z utwardzeniem zawieszienia to będę musiał kartke na szybie wywiesić "Max 100 kg na tylenj kanapie" ... :D
-
Coraz mocniej doskwiera mi w/w problem, ktoś próbował go rozwiązać? BO butla lpg + komplet pasażerów i efekt jest jaki jest, aha i mam wersję sport
-
Springi albo amory. Spróbuj naciskac ciałem na róg tylny auta...jak sie mocno wgina i buja to jest wstepny winny.
-
Amory i tak już wymienione na nowe, pytanie o sprężyny - seria czy jakieś kombinowane? Jeśli tak to jakie?
-
Sklanialbym się ku serii
-
:-yipee
Sklanialbym się ku serii
A dlaczego skłaniałbyś się ku serii?
Dlaczego nie np. Eibach lub Arden ?
Mam wersje sport na felgach 17, sprężyny są na razie ok (nawet mocno, mocno załadowany bagażnik nie powoduje specjalnego "siadania".
Pytam dla tego, że niebawem muszę wymienić tylne amortyzatory i przy okazji chciałem wymienić również sprężyny, żeby mieć spokój na przyszłość.
Wymyśliłem sobie taką kombinacje:
Amortyzatory Bilstein B6 i sprężyny Arden.
-
Chcesz miec auto równo czy tył niżej od przodu jak w polonezie?? Jak wstawisz eibach czy h&r czy inne tuningowe to one zazwyczaj obnizaja fure o te 3-4cm. Takie sprężyny tylko w komplecie w cale auto
-
Chcesz miec auto równo czy tył niżej od przodu jak w polonezie?? Jak wstawisz eibach czy h&r czy inne tuningowe to one zazwyczaj obnizaja fure o te 3-4cm. Takie sprężyny tylko w komplecie w cale auto
Oczywiście miałem na myśli wymianę 4 sprężyn i myślę, że również wymienię 4 amortyzatory.
Czy te sprężyny obniżą jeszcze dodatkowo zawieszenie w wersji sport,która jest już obniżona fabrycznie?
-
Szukaj nie obnizajacych ale eibach czy h&r chyba takich nie maja do Xa
-
Szukaj nie obnizajacych ale eibach czy h&r chyba takich nie maja do Xa
No cóż - dziękuję za podpowiedź :)
Spróbuję napisać w tym tygodniu do Ardena i poproszę o odpowiedź na pytanie dotyczące obniżenia zawieszenia w stosunku do seryjnego zawieszenia w wersji sport.
-
tutaj masz
http://sklep.texpert.pl/eibach-pro-kit-eibach-sprezyny-e10-45-002-01-22,c1116,p9519,pl.html (http://sklep.texpert.pl/eibach-pro-kit-eibach-sprezyny-e10-45-002-01-22,c1116,p9519,pl.html)
mają też kpl, z amorami
-
Tak dziękuję.
W zasadzie chyba wszystkie sprężyny obniżające do X typa obniżają zawieszenie o 25-30mm: Arden, Eibach, H&R, Adamesch itp.
Dane te są dostępne na stronach producentów.
Z tego co rozumiem wersja "sport" ma sportowe zawieszenie.
Czy to sportowe zawieszenie jest tylko twardsze ( względem wersji komfort), czy jest również fabrycznie obniżone?
To jest moje podstawowe pytanie
-
Dobra, to ja jutro zamawiam albo kyb albo lesjofors-a dedytkowane pod mojego "sporta". Cena nie zabija
Wg katalogów sprężyny do wersji seryjnej i sport się różnią, tak samo jak niby do wersji na 4 buty i napędu na przód. W sumie logiczne bo różne obiążenia muszą znosić.
Aha, i nie obniżające są spokojnie do dostania, przynajmniej mój dostawca ma.
-
Lesjoforsa nie bierz. Sporo forumowiczów na volvo forum narzekalo ze mocno siadaja po krótkim czasie