FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: tomek1212 w Wrzesień 27, 2012, 18:08:04 pm
-
Krótkie pytanie, czy w Jaguarze XJ40 były montowane różne rodzaje dyferencjałów ? W moim (3,2 92r) już trochę wyje, a mam możliwość kupna na miejscu od modelu 4,0 prawdopodobnie z końca lat 80tych. Czy te dyfry sa takie same ? Czy dyfry z modelu x300 są taie same jak w XJ40 ?
-
Zakładałbym z auta o tej samej pojemności silnika, bo przełożenia dyfra są inne w autach z 3.2 i 4.0, dyref z X300 pasuje do XJ40, pzdr
-
z 4.0 do 3.2 nie pasuje bo ma inne przełożenia. Nawet w 3.2 są różne dyfry. W X300 jest także kilka rodzajów
-
W takim razie prawdopodobnie będę szukać dyfra od silnika 3,2 najlepiej od x300 (ze względu na potencjalnie mniejszy stopień zużycia).
Pytanie czy da się jakoś stwierdzić czy dany dyfer będzie pasować do mojego pojazdu ? Na czym polegały ewentualne różnice ?
Chyba, że zna ktoś jakiś sprawdzony sposób na wyciszenie dyfra ? Może kwestia nalania jakiegoś innego oleju lub dodatku ?
-
Podaj mi na PW vin auta. to automat czy manual? Ustale Ci zaraz czy pasuje czy nie
-
w katalogu wygląda to dość skomplikowanie. Z X300 powinno pasować ale tylko w wersji 4.09:1 . Z drugiej strony są 2 wersje tego dyfra o tym przełożeniu z innymi numerami niewymiennymi między sobą. Jakbyś kupował taki dyfer to najlepiej od gościa co miał całe auto na rozbiórkę i ma jego nr vin...albo kup zestaw naprawczy nowy
-
Odwracając pytanie czy dyfer z XJ40 podejdzie do X300?
-
Dyfry od xj40 i x300 pasują p&p.
Różnice w przełożeniach spowodują po prostu zmianę spalania i prędkości maksymalnej, na pewno też przyspieszenia.
Mądrzy ludzie mawiają, że najlepiej wrzucić do swojego xj40 dyfer od x300 SPORT.
-
Yoohas masz racje . Kiedyś mój dyff z x300 rozparł sie . Mialem nowy od xj40 3.77 szpera: wstawiłem i super . Rożnica nie wyczuwam . ale na to nie zwracam jeżdzę oryginalny był 3,58 bez szpery .