FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X350, X358 (2003-2009) => Wątek zaczęty przez: p123 w Sierpień 28, 2012, 20:03:21 pm
-
Czołem,
Byłem bliski kupienia XJ8 350 z silnikiem 4.2 z 2004 roku. Szukając informacji o autach które wiszą na Allegro dotarłem do jednego z serwisów w Warszawie gdzie dowiedziałem się że generalnie X350 to świetne auto ale żebym szykował się na koszty i to srogie.
Otóż np jeden amortyzator ( pneumatyka ) który ma jakąś określoną żywotność i czego by nie robić kiedyś się skończy kosztuje 5000 i nie ma zamienników ani nie da się go regenerować. Wymieniając choćby tylko jedną parę daje to dyszkę + robocizna. Jeden wahacz to jakieś 3500 - zamienników brak, części do regeneracji brak itd. A że koszty będą to pewne bo to zawieszenie jest bardzo komfortowe ale ma niestety też swoje wady. Jeśli tak jest to powiem Wam że serwisowanie mojego Peugeota 607 z motorem 2.7 HDI to jakiś pikuś pomijalny ...jestem w szoku. Dowiedziałem się za to na pocieszenie że jeden z moich kandydatów bywał u nich kilka razy może więc nie jest to jakaś padlina całkiem. Szczerze mówiąc trochę mnie wystudziło.
Pozdrawiam
Piotr
-
Trochę Cię za bardzo postraszyli. Amor to faktycznie koło 6tyś ale w ASO! wahacz w ASO to 2700zł....ale ja amorki z prawie zerowym przebiegiem mam za 1500zł a NOWE oryginalne wahacze po 1500zł.
Cytując tekst z Misia (który właśnie leci w tvp1). Rozchodzi się o to aby te plusy nie przesłoniły wam minusów ;D
-
Witam, właśnie poszukuje lewego Amora do swojego Kota .... lub kompletu, oczywiście na przód ;)
Lewy ma 0% a prawy ok 70% ..... nie wiem czemu :D
-
Hej. Jak napisałem wyżej, mam IDEALNE amorki z minimalnym przebiegiem z rozbiórki XJ z 2008r
Cenę znasz. jak coś to dzwoń. Mam też inne części zawieszenia z tego auta
-
Ok dzięki, jak mój Mechanik wróci to się odezwę. Pzdr
-
Czy po włożeniu nowych amorów, nie trzeba ich przypadkiem programować? ??????
-
Programować? hmmmm.......nie mam pojęcia
-
Witaj.
Co do wachaczy to napewno da się je regenerować w firmie poluretany com, robią tuleje z poliuretanu i to pod zamówienie więc bez problemu zregenerują twoje za kilkaset złotych a nie tysiące.
-
przesadzacie z tymi amortyzatorami dla człowieka z ulicy w sklepie to jest koszt 3,2 tys zł za sztukę ;) :-gwizd
-
Maras tu sie mylisz. ja wyslalem cale kompletne zawieszenie do firmy "poliuretany olkusz". Odpowiedzili mi, ze uszkodzone tuleje wahaczy to sa tuleje wahliwe, a oni takich nie produkuja. moga mi wymienic tylko wszystkie sztywne tuleje, ale te akurat mam cale i zdrowe.
i co teraz?
moze ktos zna jakiegos producenta tulei wahliwych? przeciez do wszystkich innych samochoodw to sa koszty ponizej 100zl za sztuke. Jaguar chyba sobie kpi, jak chce kosztem zawieszenia swoja marke podbudowac.
-
Ja nie rozumiem tych żali co do cen, auto jest flagową limuzną Jaga, ma zawieszenie nastawione głównie na komfort nic za darmo nie ma, a nie wymienia się tych elementów co tydzień miesiąc, bez przesady. A co do podbudowania marki to bardzo ciekawe to stwierdzenie ;).
-
Jeśli chodzi o tuleje wahliwe tylnych dolnych wahaczy (są po dwie na stronę) to ja właśnie dziś je wymieniałem, kupiłem u znajomego w sklepie w Krakowie po 100zł. za szt. Kupiłem zamienniki polskiej firmy Tedgum, zresztą innego wyboru nie było, tylko tej firmy mi znaleźli ale póki co jestem zadowolony, cisza nastała z tyłu, zobaczymy jak długo wytrzymają.
-
Ceny amorkow i wahaczy sa kosmiczne, ale np VW Phaeton wcale nie ma tanszych(tez pneumatyka). Jak ktos chce.auto tej klasy niestety musi liczys sie z wydatkami. Zmeczonego.XJ mozna kupic ponizej 30tys ale taki gamon kupi go nie majac swiadomosci, ze na dzien dobry powinien wlozyc kolejne 30-40tys aby to.auto trzymalo jakis poziom wygladu i bezpieczenstwa. Sorry za pismo ale pisze z komorki;)
-
Jaguar Parts, cena amortyzatora do Phaetona jest dużo niższa od X350, a co do wyeksploatowanych Jaguarów X350 to prawda, ale to samo tyczy się innych marek jak choćby Mercedes W220.
-
Podobnie z BMW e65/e66 z którymi mam doświadczenie, elementy zawieszenia jak wahacze, tuleje itp. dostaniemy w przyzwoitych cenach (jak na tą klasę auta) z dobrych zamienników, ale np. jeden amortyzator EDC to już wydatek ponad 3000zł. Drążek hydrauliczny DynamicDrive ponad 4000zł. (są dwa), maglownica to 8000zł. Tak więc każde auto segmentu F w utrzymaniu wychodzi podobne, w jednym to jest droższe w innym co innego.