FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ-S (1975-1991) oraz XJS (1991-96) => Wątek zaczęty przez: richie w Grudzień 06, 2008, 20:15:38 pm
-
zakładam wątek z odbudowy mojego xjs, systematycznie będe dodawał fotki, dzisiaj pierwsze z prac blacharskich, nie jest źle;)
(http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ba52a62576f0ab56.html)
(http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/739fbd3da32f37a9.html)
(http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/870e95924baf8ce0.html)
(http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3aa5d979d9ce0f56.html)
(http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7cc70e20b751a363.html)
(http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ed50ee6e56747ee7.html)
(http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e390db70fd0f04bb.html)
[img]http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/da7436ad5bcde137.htm[l/img]
-
link chyba nie działa :(
-
(http://images46.fotosik.pl/38/ba52a62576f0ab56med.jpg) (http://www.fotosik.pl)
(http://images36.fotosik.pl/38/739fbd3da32f37a9med.jpg) (http://www.fotosik.pl)
(http://images31.fotosik.pl/414/870e95924baf8ce0med.jpg) (http://www.fotosik.pl)
(http://images24.fotosik.pl/303/3aa5d979d9ce0f56med.jpg) (http://www.fotosik.pl)
(http://images37.fotosik.pl/37/7cc70e20b751a363med.jpg) (http://www.fotosik.pl)
(http://images26.fotosik.pl/302/ce7c411020471ac7med.jpg) (http://www.fotosik.pl)
(http://images43.fotosik.pl/37/ed50ee6e56747ee7med.jpg) (http://www.fotosik.pl)
(http://images33.fotosik.pl/419/e390db70fd0f04bbmed.jpg) (http://www.fotosik.pl)
(http://images40.fotosik.pl/37/da7436ad5bcde137med.jpg) (http://www.fotosik.pl)
-
Witam,
Gratuluję odwagi. Wygląda mi to jeszcze na model pre-HE. Remontujesz go dla siebie czy na sprzedaż ?
Ukłony,
MarcinS
-
Hmmm, troszke roboty przed Toba...Powodzenia
-
Gratulacje
Sprawdź blache przy tunelu skrzyni bo tam tez lubi skorodować i przy mocowaniu pasów bezp. w tylnych nadkolach
Powodzenia :-R
-
Gratuluje, powodzenia oraz :-R :-R
-
Bede kibicowal z wypiekami na twarzy. :-K
-
Witam!
Powodzenia i jak najwiecej zdjec z prac blacharskich.
pozdrowienia adams
-
Po nowym roku ostro ruszam, narazie jest białe szaleństwo w Wiśle i czyste szaleństwo w kieliszku ;D. Poprzychodzi sporo paczek: częsci, moje ukochane amerykańskie lampy. Na wiosne chciałbym wyjechać na ulicę ;D ;D ;D ;D
-
Ale w amerykanskich lampach ne wyglada juz jak kot. Ile zaplaciles za lampy?
-
richie chętnie bym poczytał co tam dalej z tym autkiem wyszło. Jakie koszta wyszły, co w nim robiłeś.
-
hej, generalnie z powodu innych projektów ten na razie utknął pod kocem, przez dwa lata dojrzała u mnie koncepcja jak to auto będzie wygadać, a będzie zupełnie inne od oryginału. Będąc w UK kupiłem busa części do niego, wszystko nowe i też leżu i czeka. Na dzień dzisiejszy blachę mam praktycznie gotową i na wiosnę dam go do lakieru. Jak już kiedyś pisałem auto kiedy go kupiłem było w extra stanie, ma 68tyś udokumentowanego przebiegu, środek nówka (ale będzie upgrade >:D), silnik naprawdę fabryka (12-13 trzyma na każdym cylindrze). Tak na wprost to mogłem go zrobić już dawno ale szukam machera który przebuduje wraz ze mną: sterowanie, dolot i wydech. Poznałem wirtualnie gościa z UK który po założeniu MS i i dwóch regulowanych cewek podniósł znacznie moc i przede wszystkim moment. Szukam jeszcze tanio amorów KONI gwintowanych bo mam zestaw boge ale chyba będą za miękkie. Jak coś się ruszy to dam znać.
-
Pomyślności :-R
-
Czy ten projekt umarl smiercia naturalna czy jednak ruszyl chociaz odrobine? Sam jestem w trakcie takowego projektu i powoli powoli wycinam wszystko w kolorze pomaranczy :)
Co do silnika jesli ktos by byl w ogole zainteresowany, przy 'odrobinie' pracy mozna z niego wyciagnac ponad 500bhp i ponad 550 torque.
-
hej, długo mnie tu nie było ale nie zapomniałem o tym wątku ;) Sprawy z xjs-em mają się tak że od maja pracuje u mnie na stałe mechanik, który przeprowadza kompleksową renowację tego auta. Aktualnie autko jest już rozebrane do ostatniej śrubki, postaram się wysyłać zdjęcia z postępów w pracach, pierwsza porcja dzisiaj:
https://picasaweb.google.com/116311022548344014019/23Sierpnia2012
praktycznie wszystkie części zawieszenia i hamulcowe zostały wymienione na nowe.
-
Chyba strona nie działa.
-
ok, nie udostępniłem albumu;)
teraz powinno być ok:
https://picasaweb.google.com/116311022548344014019/Xjs_01
-
zastanawia mnie tylko ile ?????
moja idea jest kupujesz najlepszego xjs ( czy innego Jaguara) i jedziesz przez 2 trzy ,pięć lat . i później sprzedajesz ! wkładu prawie 0 w porównaniu z kupieniem złomu i odbudową paroletnią.
oczywiście trzeba robiąc przegląd ale to prawie 0 z odbudową .
Dlaczego masz reflektor żółty -Frania czy Niemcy(chyba mercedesy używały te lamy zresztą to reflektory z USA mam na mysi ramki #1. super sadz lampy od poloneza ,fiata czy ursusa-pasują :-A
-
można i tak jak piszesz, mam np. xjs-a convertibla z 1993, którego kupiłem w 2008 w stanie idealnym i właściwie co roku przed sezonem coś przy nim robię i wyszło na to że wymieniłem połowę auta a zrobiłem 12 tysięcy km. także w cuda o idealnym xjs-ie nie uwierzę;) Naprawdę ładne sztuki kosztują 20k. Eur wzwyż a to już daję podobny pułap cenowy a tu robię sobie dokładnie takiego jak chcę mieć.
Wrzucam kolejną porcję zdjęć:
https://picasaweb.google.com/116311022548344014019/Xjs_0102
-
no i już po blacharce, w przyszłym tygodniu idzie do lakieru ;)
https://picasaweb.google.com/116311022548344014019/Xjs_02
-
Richie napisz proszę ile mniej więcej czasu rozbiera się takie auto.
Jakie są koszta blacharki łatając, a jakie kupując nowe graty.
Wszystko sczyściłeś, szlifowałeś sam? Ile to zajmuję godzin? Czy lepiej sodować czy suchy lód puścić w ruch?
Jakie koszta przewidujesz na tiptop?
Pytam się, bo nie długo będę szukał XJSa po drugim lifcie.
-
Świetna robota, godna pogratulowania. :-clap
-
Richie napisz proszę ile mniej więcej czasu rozbiera się takie auto.
Jakie są koszta blacharki łatając, a jakie kupując nowe graty.
Wszystko sczyściłeś, szlifowałeś sam? Ile to zajmuję godzin? Czy lepiej sodować czy suchy lód puścić w ruch?
Jakie koszta przewidujesz na tiptop?
Pytam się, bo nie długo będę szukał XJSa po drugim lifcie.
no więc wygląda to tak że rozebranie takiego auta z inwentaryzacją części i pogrupowaniem ich zajęło nam około 200 godzin, blacharka też wyszła w granicach 200h. Blacharka z piaskowaniem i zabezpieczeniem podkładem reaktywnym + 4 nowe elementy (nadkole wewnętrzne, przednie doły błotników i dolna belka) + praca blacharza i moja wyniosła mnie w sumie około 10 tyś z lekkim plusem. Teraz po czasie widzę że podwozie wnęki, środek można piaskować ale elementy delikatne jednak teraz bym sodował albo czyścił. Ponieważ auto było całkiem niezłe w momencie kupna, miało tylko 64tyś. przebiegu i było kompletne z ładnym środkiem którego nie będę zmieniał (za wyjątkiem podsufitki i wykładzin) spodziewam się kosztu końcowego na poziomie 100-120tyś zł razem z kosztem zakupu i wliczając w to swoją pracę na poziomie 20zł/h. Oczywiści odliczają te jakieś 1500-2000h. mojej pracy przy tym aucie koszt ten będzie odpowiednio mniejszy.
-
Koszty sa bardzo rozne w zaleznosci od stopnia w jakim chcesz sam przy aucie robic.
Wiekszosc paneli jest dostepna, powiem jak to mniejwiecej wyglada w UK wiec trzeba doliczyc koszty przesylek albo jeden wyjazd na tydzien po czesci.
Progi zewnetrzne - okolo 200GBP
Skrzydla - po okolo 150GB za sztuke.
Progi wewnetrzne - 50GBP za pare.
Tylnie skrzydla - 200GBP za pare.
Maska czy klapa bagaznika - po 50GBP
Drzwi w dobrym stanie - po 150GBP za sztuke.
Zestaw pomniejszych paneli ktore zawsze sa potrzebne w mniejszej lub wiekszej liczbie - 300GBP - 500GBP
Zestaw nowych rur - 100GBP
Tlumik - 200GBP
Podsufitka - 200GBP
Dywany - 200GBP
Siedzenia, jak trafisz to mozna calkiem niezly komplet dostac za okolo 250GBP
Drewno - 200GBP
Chlodnica - 200GBP
Panel pod chlodnice - 100GBP
Komplet podlog - 200GBP
Mozna tez kupic cale nowe lub odnowione nadwozie za okolo 1500-2000GBP co bardzo skraca caly proces mimo wszystko.
Obie ramy, odnowienie ze wszystkim kosztuje okolo 2000GBP, samemu pewnie z tydzien pracy plus 200GBP na czesci.
Silnik, jesli V12 - masa pracy i duze koszty jesli chce sie jakis generalny remont przeprowadzac. Jesli AJ6 to mozna kupic bardzo tanio silnik z minimalnym przebiegiem.
Malowanie - jak kto moze.
Mozna tez utopic cala blacharke w kwasie i pozbyc sie calej rdzy na raz za okolo 1000GBP.
To tak orientacyjnie jesli chodzi o ceny czesci najwazniejszych i ktore najczesciej sa do wymiany.
Jesli chodzi o czas to po rocznej zabawie z moim XJS 3.6 moge powiedziec ze kazda jedna dziura lub panel do wymiany zajmuje srednio jeden dzien pracy. Czyli jesli mamy dziurawe drzwi z obu stron, 2 dziury w podlodze jakkolwiek male by nie byly, dziurawe oba skrzydla i z panelu pod chlodnica nic nie zostalo to zajmie to caly tydzien pracy po 8 godzin gdzies dziennie.
To samo tyczy sie mechaniki, jakies drazki do wymiany i dziura w kolektorze - po dniu pracy srednio licz, bo drazek czy klocki mozna zmienic w godzine czy dwie, ale przy ktorejs kolejnej rzeczy spedzisz nieplanowane kilkanascie.
Mam zrobione 3/4 auta poczynajac od przodu juz, pracowalem przy aucie tylko kilka godzin dziennie co ktorys weekend. Zaczalem w listopadzie w tamtym roku, mialem skonczyc pod koniec wakacji, ale ciagle znajdowalem cos nowego do zrobienia albo brakowalo czasu. Teraz moge powiedziec ze bedzie gotowy w przyszlym roku dopiero.
-
No i pojechał do lakiernika, przewidywany odbiór za 8 tygodni. Będę relacjonował na bieżąco proces bo to najfajniejsza dla oka część tej renowacji. Mam problem z kolorem, poważnie zastanawiam się nad pomalowaniem go w kolor HGG z palety jaguara ale z trochę późniejszych modeli bo od 1998 roku. Kolor jest piękny, taki British Racing Green w perle wpadający w granat przy odpowiednim kącie patrzenia, całość będzie trochę stylizowana na wersję lemans, boczne paski będą złote i środki felg też będą złote. A na długie jesienno zimowe wieczory kilka linków jak to robią inni:
-www.kwecars.com - w galerii około 20 xjs-ów po odbudowie różnego stopnia
-http://www.rmw.lv/page/en/Jaguar-XJS-Restoration-gallery - w sumie fajnie zrobiony tylko środek zjeba....y
a tak nie wolno robić blacharki w xjs-sie:
http://www.norbertbicki.net/section/gallery/jaguar__xjs (http://www.norbertbicki.net/section/gallery/jaguar__xjs)
aktualnie na tapecie stoi u mnie SIII v12 VDP, renowacja będzie dużo bardzie poważna niż w przypadku xjs-a.
-
HGG naprawdę wygląda super ja mam ten kolor auta
-
całość zaczyna fajnie wyglądać, zakład który robi autko jest naprawdę profesjonalna, polecam na przyszłość. Jeśli wszystko będzie zgodnie z planem to na święta pod choinką znajdę xjs-a :-yipee Kolor zdecydowałem na klasyczny BRG pasujący do rocznika.
https://picasaweb.google.com/116311022548344014019/Xjs_03
-
kolejna porcja, koniec coraz bliżej:
https://picasaweb.google.com/116311022548344014019/Xjs_04
-
czegokolwiek by nie powiedzieć to i tak przemawiać będzie zazdrość... czekam na finał :-R
-
już właściwie koniec, jeszcze go zmatowią przykleją paski i trysną jeszcze raz klarem, na dzisiaj wygląda to tak:
https://picasaweb.google.com/116311022548344014019/Xjs_05
-
było sporo zabawy z paskami ale już tylko klar i na koniec tygodnia będzie u mnie:
https://picasaweb.google.com/116311022548344014019/Xjs_06#
-
Już wygląda świetnie!!!
Apropos pasków - kupione gotowe czy dorabiane?
Naprawdopodobniej też będę chciał się zaopatrzyć - gdze można je dostać?
Dzięki za podpowiedź
-
robiłem sam, jakby co to mam jeszcze parę kompletów do xjs-a, takich jak te, jak trzeba mogę też zrobić do innego.
-
bardzo ładny, :-10points będzie się świetnie prezentował .Czekamy na kolejne zdjęcia ! :-bry
-
dosyć mało dzieje się w wątku więc wrzucam coś na rozruszanie:
https://picasaweb.google.com/116311022548344014019/Xjs_07
wyszło fajnie, mi sie podoba
-
Pieknie wyszedł, jak go ubierzesz w lampy i zderzaki, będzie rewelacyjny :-super
-
Oby go ubrał jak najszybciej , bo już sie nie moge doczekać końcowego efektu ;D
-
Ile kosztowała przyjemność na lakierni wraz z materiałami?
-
Pomyślności w trakcie projektu . Zazdroszczę Ci ,że sam umiesz doprowadzić do końca sen. Mój czeka na właściwę ręce . :-R
-
hej, długo mnie nie było, miałem inne projekty, w projekcie xjs jednak cos drgnęło więc pokazuję foty:
https://plus.google.com/u/0/photos/116311022548344014019/albums/5893756500057269665
felgi będą inne
-
bardzo fajnie wyglada, pogratulować wytrwałości - efekt wynagradza włożony wysiłek :) gratulacje
a silnik? jest ok, czy też będziesz go remontował?
no i czy masz jakiś pomysł kiedy finał i szampan?