FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: zp_west w Marzec 21, 2012, 10:20:58 am
-
Witam!
Posiadam x-type 2004r oczywiście w sedanie na oryginalnych felgach 16, chciałem się poradzić czy warto założyć cal większe tzn 17...? oczywiście na wyglądzie będzie na pewno lepiej ale inne aspekty, techniczne i oczywiście jezdne na naszych drogach...?
Dziękuje za wszystkie cenne uwagi i rady :-W
-
Cześć,
Ci którzy mają większe koła niz 16" powiedzą pewnie że jest super. Ja mam dwa razy 16", świadomie wyszukałem autka z takimi kołami. Na szerokich i niskich 17" jeździłem XJ40 i była masakra, no może tylko nie na naszej sieci autostrad... Przejedź sie Xem z większymi kołami to sobie porównasz, może ktoś z kolegów Ci użyczy przy jakiejś okazji. Wtedy będzie łatwiej podjąć decyzję.
Ja już nie zmienię na pewno na większe.
Bardziej zużywa się też zawieszenie.
-
Ja mam oryginalnie 17" i używam ich na zimę a teraz na lato 18" 225/40 drugi sezon i nie narzekam.. nie jest to rozbujany duży fiat ale nie ma co mówić że się jeździć nie da.. W tamtym roku w 5 osób byliśmy na wakacjach i nikt się nawet nie skrzywił tylko mówili jak się pięknie jeździ.. a mam wersję sport.
-
ja kupiłem teraz 17 na lato ,na zimę także mam 17 :) wydaje mi się że jest to maximum co mogę założyć przy moich drogach po których się poruszam ,nie bawi mnie remont zawieszenia co rok :)
-
Podłącze się pod wątek. W jakim rozmiarze macie opony na 17stkach? 225/45/17? I drugie pytanie czy mieliście okazje porównać spalanie na kołach 205 i 225 ? Mam taką hipotezę, że różnica będzie wynosiła ok 0,5 l/100
-
Zależy jeszcze jak twarde są opony bo ja mam Bridgestone Turanza 16" i nie wiem czy chciałbym te opony na feldze 17" :) lub większej
-
zimówki jak i letnie mam 225/45/17 różnica w spalaniu hmm miedzy 205 a 225 czy to ważne ? :-gwizd
-
troszeczkę odkopię, czy ktoś może spróbował wrzucić felgę 15 cali do X-Type (przedni zacisk) ?
-
Przymierzałem 15" z Focusa i nie weszły przez zacisk...
Pozdrawiam... :P
-
na zimę mam fabryczne 17 225/45 a na lato OZ 18/7,5 Et50 225/40 i są lżejsze od ori kół nie ma spadku w przyspieszeniu ..
-
Podnoszę stary wątek. Jak z tą różnicą spalania pomiędzy 205 a 225? Słyszałem, że w okolicach 1l/100km.
-
Jeszcze tydzien temu mialem ori 17 opona 225/45.17 brigstone potenza, wyglada ladnie jedzil tez super, mam jeszcze 2 wzory 16 ale babole opony 205/55/16 auto wyglada na nich strasznie.
teraz rzucilem sie na gleboka wode 235/35/19
troche wyzej siedzi auto, co mi sie nie bardzo podoba, jak 5 osob plus walizki z lotniska to byly przecierki ale nie wiem czemu tylko lewy tyl.
a z plusow- poprawila sie jakosc hamowania i to znacznie, wjazd na rondo spokojnie z kilka km/h szybciej i owiele lepiej sie trzyma, co mnie zaskoczylo, nie stracilem nic na komforcie.
-
teraz rzucilem sie na gleboka wode 235/35/19
Ja też zaszalałem mam z tyłu oponki 275/35R18 teraz to wygląda mój X jak X-type R. Tak obcierają że można jeździć tylko we dwójkę, taki miałem kaprys. Opony z corvetty, jak najszybciej muszę je zdjąć ;)
-
no to zaszalałeś :)
jak kupiłem te 19 to były opony 245/40/19, to przód jako tako, odziwo nawet przy max skręcie nic nie tarło
to z tyłu nawet nie obniżyłem lewarka bo rant oparł by się na oponie.
-
Podnoszę stary wątek. Jak z tą różnicą spalania pomiędzy 205 a 225? Słyszałem, że w okolicach 1l/100km.
Trochę dziwne te pytania o spalanie... Decydując się na Jaguara trzeba się liczyć z tym, że to nie Agila, Corsa, czy Pasacik w dizelku. Brutalne, ale niestety prawdziwe.
Olać to jednym słowem ;) Patrząc uporczywie na spalanie należałoby też wyłączyć klime, bo Ci którzy jej nie mają twierdzą że nie chcą, bo auto pali przy włączonej 2 litry więcej ;D takie tam mity...
Poza tym, rekomendowanym przez producenta jest właśnie rozmiar 17-tek 225/45 i myślę że należy się tej wersji trzymać.
Mam Jaga od niedawna, stoi na 17". Widziałem też X-type na 16'' i moje osobiste zdanie jest takie, że dla samego wyglądu warto wybrać siedemnastki.
Mój na 17 wygląda tak:
(http://www.magicgames.pl/jag)
-
Jak masz tego X'a sprowadzonego ze Szwajcarii co widniał na allegro, to kup komplet nowych opon takich samych, bo z tego co wiem ma z przodu i z tyły inne, co w cztero napędowcach jest niedopuszczalne.
-
Jeździłem już w kilku konfiguracjach
16 (stal) 205/55/16 - zima - BDB
16 (alu) 205/55/16 - lato - BDB
17 (alu) 225/45/17 - lato - sztywniej, ale BDB
17 (alu) 205/50/17 - lato - chyba najlepszy kompromis (opona dopuszczona przez producenta, vide wlepka z ciśnieniami, a cena opony odpowiednio niższa niz 225/45/17)
18 (alu) 225/40/18 przód i 235/40/18 (tył) - lato , spalanie nie wzrosło, felg nie polamałem, ale jeździło się już trochę jak walcem drogowym
Dodam, że w przypadku większości rozmiarów na oponach Uniroyal RainExpert2 lub RainSport2, także sam rodzaj opony domyślny ;)
-
Jeździłem już w kilku konfiguracjach
18 (alu) 225/40/18 przód i 235/40/18 (tył) - lato , spalanie nie wzrosło, felg nie polamałem, ale jeździło się już trochę jak walcem drogowym
Dodam, że w przypadku większości rozmiarów na oponach Uniroyal RainExpert2 lub RainSport2, także sam rodzaj opony domyślny ;)
W dwóch róznych rozmiarach bliska droga rozwalenia mech różnicowych ze skrzynka kątowa włacznie
-
Jeździłem już w kilku konfiguracjach
18 (alu) 225/40/18 przód i 235/40/18 (tył) - lato , spalanie nie wzrosło, felg nie polamałem, ale jeździło się już trochę jak walcem drogowym
Dodam, że w przypadku większości rozmiarów na oponach Uniroyal RainExpert2 lub RainSport2, także sam rodzaj opony domyślny ;)
W dwóch róznych rozmiarach bliska droga rozwalenia mech różnicowych ze skrzynka kątowa włacznie
To znajdź mi takowe w 2.0D...
Chyba, że w bagażniku...
-
no wlasnie, po co to w ogóle pisalem, przecież tez nie mam AWD
-
Witam, czy miałby ktoś fotę jak wygląda x-type na 16? To pewnie w konfiguracji 205/55/R16.
Chciałbym porównać ze zdjęciem od mr-dexter.
-
225/45/17 i 205/55/16.
-
X-Type na 17 wygląda lepiej co tu się oszukiwać. Tak samo jak większość aut.
Ale na 16 jest bardziej komfortowy i tu też raczej cudów nie będzie.
Ja mam 16-stki i cieszę się z tego, bo moim zdaniem i tak jest sztywny i komfortem nie grzeszy.
Do wyboru więc wygląd albo komfort.
Ponadto:
17-stki są też szersze (205 vs 225) co wpływa na prowadzenie na koleinach.
I są droższe.
Jak kupowałem opony w połowie 2014. to sytuacja wyglądała mniej więcej tak : 16-stki 400zł/sztuka, 17-stki 800zł/sztuka.
Teraz by było jakoś : 480 vs 330zł czyli wciąż 600zł na komplecie.
Z kolei na 17-tkach pewnie jest krótsza droga hamowania i lepsza trakcja (co w przypadku AWD nie ma znaczenia, ale przy dieslu z jego momentem tak).
-
sobrus, nie wiem jakie Ty opony porównujesz bo coś duża ta różnica.
Przykładowo rainsport 3 między 205/55/16 a 225/45/17 jest 80-90 zl różnicy na sztuce.
-
Goodyear Vector 4 Seasons
Możliwe, że da się znaleźć sklep gdzie będzie mniejsza różnica, teraz sprawdzałem w pierwszym lepszym internetowym bo przecież nie kupuje :)
Ale 2 lata temu różnica była bardzo znacząca. Z resztą generalnie mam wrażenie, że "duże" opony staniały.
-
O faktycznie ta opona ma dużo większe różnice w cenie między tymi rozmiarami :)
-
Voitec jakie sa twoje wrażenia przy przechodzeniu z 16 na 17 co byś proponował, pomijam tu estetykę no bo na 17 faktycznie wygląda lepiej. Czy jest duża różnica w prowadzeniu, tzn czy czuć że jest bardziej miękki? Chodzi mi o to że mam tylko 17 i czuję każdą wypukłość na drodze i mam wrażenie że przy stukach zawieszenie cierpi.
-
Ja mam 16" na zimę, 17" lato. Ale co do prowadzenia, to głównie żona jeździ kotem i ja już nie pamiętam czy jest różnica i czy znacząca. Jak założę zimówki, i nie zapomnę to napiszę, czy jest ciszej. Dodatkowo ja mam sporta, więc też twardsze zawieszenie. Ja codziennie jeżdżę autem, z jeszcze twardszym zawieszeniem, i dla mnie zawieszenie X'a jest komfortowe :-P
-
ja mam podobnie 16 lato i 17 zima. I tutaj komfort zależy zależy w dużej mierze od opony, na zimie mam 3 letnie Bridgestone-y a na lato mam hankooki i szczerze mówiąc na 17 mam lepszy komfort.
-
Witam troche odkopie temat.
Potrzebuje konkretnych odpowiedzi na dany temat. Posiadamy Jaguara x type AWD i tu pojawia sie pytanie. Jako ze scena tuningowa w Polsce potrzebuje swiezego powiewu padł pomysł na kota ale mamy problem jakie szerokosci felg w 19" da sie najszerzej upchac tam ( bardzo pomocne było by orientacyje ET) opona nie wazna bo i tak bedzie zakładana jak najwęższa w celu uzyskania naciagu.
Pozdrawiam
-
Fabrycznie montowane największe to 18x7.5 przy ET52.5 rozstaw śrub 5x108 otówr centrujący o63.4.
Możesz z przodu dać szersze ale przy pełnym skręcie kół będzie obcierało o nadkola.
-
Coś tam na pewno wejdzie większego, ale na ile to by już trzeba było na żywo sprawdzać montując różne rozmiary felg i opon. Ja od siebie dodam tylk, że mam 225/40R18 przy zmniejszonym ET42 i szczerze mówiąc bez żadnego podginania rantów chyba już tam niewiele więcej się zmieści i bym jakieś ET 40 uznał za wynik krańcowy z tym, że ja mam felgi o szerokości 7" o ile mnie pamięć nie myli. To raczej nie ma znaczenia jeżeli chodzi o tarcie o ranty, bo opona układa się na feldze inaczej, a góra pozostaje mniej więcej taka sama, ale pytanie było o felgi 19" i wtedy to już może mieć znaczenie, bo tej gumy będzie tam już całkiem mało i wtedy felga na pewno będzie wchodziła już w rant błotnika podczas pracy zawieszenia... Dlatego według mnie 8-8,5" to jest chyba max szerokości felgi w X-sie
Czyli według mnie przy zachowanym fabrycznym ET 52,5 można by było pokusić się o założenie opon w rozmiarze 245 na felgi 8-8,5" i raczej powinno to się zmieścić bez ocierania o rant błotnika i również od wewnątrz o elementy zawieszenia, nadkole itp.
Ale to by trzeba było jeszcze sprawdzić na żywo to wtedy byłoby pewne na 100%
-
Mógłbyś wrzucić fotkę tych felg i z jakiego auta są? czy to jakiś OEM?
-
Felgi są MOMO WRS, ale fotek nie wrzucę, bo juz mam założone zimówki i mój obecny stan zdrowia nie pozwala niestety na chwilowe założenie do zdjęcia.
W każdym bądź razie koło zbliżyło się do rantu błotnika na tyle, że jeszcze nie ociera, ale gdyby tak posunąć następny centymetr to już by haczyło na 100% o błotnik.
Nie wiem czy mam jakiekolwiek zdjęcie archiwalne (raczej nie)
-
Odkopuje... Jestem na kupnie opon i chciałbym kupić szerokie opony na moją 16''. Nie chce zmieniać felg. Czy opona 235/60/r16 będzie ok?
-
195/60R16 1,3 %
175/65R16 0,3 %
225/50R16 -0,1 %
185/60R16 -0,6 %
245/45R16 -0,8 %
215/50R16 -1,7 %
195/55R16 -1,7 %