FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => SS,XK,C,D,E-Type,S,MK (wszystkie do lat 70-tych) => Wątek zaczęty przez: ryba570 w Sierpień 15, 2011, 13:44:06 pm
-
Restauruję MK IX- 1961
Instalacja elektryczna jest z plusem na masę. Specjalnie mnie to nie przeszkadza, ale prawdopodobnie napotkam problm przy montażu współczesnego radia z CD (a taki zestaw zamierzm założyć)
Proszę o informacje :
- czy ktoś już zmieniał polaryzację w samochodzie tego typu i co trzeba zmienić (w prądnicy , ew regulatorze, zestawie zegarów i wskaźników itp)
- czy dostępne sa na rynku zestawy radiowe z masą na plusie
Uprzejmie proszę o Wasze sprawdzone !!! rady
Pozdrawiam ?????? :-help
-
O ile pamiętam to prądnicę można przemagnesować aby był - na masie, tylko problem może być z niektórymi wskaźnikami. Wystarczy podłączyć akumulator z minusem na masę, uruchomić silnik i prądnica po chwili przemagnesuje się. Może czasem zdarzyć się że prądnica ulegnie całkowitemu rozmagnesowaniu i nie przemagnesuje się. Najlepiej wymień prądnicę na alternator i będzie po problemie, dodatkowo zyskasz lepsze pewniejsze ładowanie akumulatora. Dla rozrusznika biegunowość nie ma znaczenia.
-
- czy dostępne sa na rynku zestawy radiowe z masą na plusie
O ile wiem na rynku nie ma "nowych" modeli ktory maja plus na mase. Takze "przyrobienie" radia bedzie
problematycznie. Mozesz kupc oryginalny Motorala do tego modelu albo kupic np starszy modeli Beckera,
np "Frankfurt, Koeln, Europa" ktory mieli opce przylacznia polarizacji. Do Beckerow mozna podlaczyc kabel
od mp3 albo cd.
-
Posiadam samochód innej marki z plusem na masie. Pierwotnie rozwiązałem problem podłaczając tradycyjnie minus do masy. Prądnica się przemagnesowała po kilku minutach wszystko działało jak trzeba. Po jakimś czasie eksploatacji auta stwierdziłem że ta inność była fajna. Powróciłem do pierowtnego roziązania plus na mase i znów po kilku minutach wszystko działało normalnie. Sprwe Radia , CB radia i innych gadrzetów jak nawigacja roziązałem w ten sposób że mam wpięty w instalacje samochodu rozgałeżnik gniazd zapalniczki z właściwie podłączoną biegunowoscią i uważam żeby żaden ze sprzętów nie dotykał metalowych elementów nadwozia , co swoją drogą nie jest niczym trudnym i nie mam z tym żadnych problemów. Trzeba też pamiętać żeby antene magnesową zawsze postawić na naklejce lub podkładce gumowej :-super
-
Antene magnesową na MK IX?? Cholera!! :-zly
-
no pisalem że ja mam auto innej marki ::) :-wstyd
-
Do Beckerow mozna podlaczyc kabel od mp3 albo cd.
Serio?
-
Tak, serio. W niemczech jest "handlarz" ktory sprzedaje odrestaurownych radia do klasykow, w tym Beckerow.
Wyglad sie zgadza, takze technika, modeli "Frankfurt, Koeln albo Europa" sa z tej epoki, ogolnie maja "dizajn"
w liniach. Do tego on oferuje kabel do polaczenia aux, wiec mozna gustownie "upgradowac" na obecny stan,
nie ma problemu z plusem na mase...
http://www.koenigs-klassik.de/Becker/becker.html (http://www.koenigs-klassik.de/Becker/becker.html)
-
Albo instalacja z konwerterem: http://mgaguru.com/mgtech/electric/et207.htm