FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: rcala xj40 w Październik 14, 2008, 08:40:46 am
-
Gdzie mozna kupic lakier do kotka chodzi mi o green...i ile moze kosztowac malowanie calego auta ???
-
Jedziesz do mieszalni lakierów. Podajesz kod lakieru odpowiadający temu który chcesz. Mówisz ile potrzebujesz litrów i za parę chwil masz lakier w ręku ;)
Lakierowanie całego samochodu to są kwoty bardzo różne. Nie rozdrabniając tematu za bardzo, to koszt zaczynający się od 3tys PLN (górnej granicy brak)
-
6 litr british racing green acryl (2K 4+1+1 litr) moge zamówic za 600 zl.
-
nie opłaci sie lakierowac całego autka bo to juz nigdy nie będzie to samo co oryginał.
ale czasem trzeba :-W
-
czasem nie da sie unikac lakierowac samochod w calosci a jezeli do poprawe masz
duza powierznia to lepiej lakierowac w calosci zeby roznicy w kolorzie nie bylo.
pracowalem kiedys u producenta lakier i niestety wiem ze nie rzadko sa minimalnie
roznice, ktorych nawet nie zawsze widac od razu. jednak, jezeli mozesz to
zachowaj auto w kolorzie orygynalnym.
choc... zawsze warto myslec o zmiany na british racing green :-yipee
-
....pamiętaj,jak malujesz jeden element to nie zapomnij wycieniować na inne elementy które z nim sąsiadują,wtedy jest szansa że się nie będzie cieło,no i oczywiście na wierzch lakier bezbarwny i potem polerka.... :-super
-
Dzieki serdeczne....wlasnie mysle o zmianie kololru auta na british racing green, obecnie jest miedziano-zloty jakis taki malo meski..... ;D, zonie sie podoba absolutnie... mi osobiscie marzy sie BRG...
DZiekia za rady...dalej dawajcie namiary gdzie ten lakier zakupie..........
-
lakier kupujesz najlepiej u lakiernika, wtedy to on nie moze miec pretensje ze cos nie tak
z materialem choc to i tak bedzie to tylko pretekst jezeli cos nie idzie.
kazdy powazny lakiernik ma swoje stacje do mieszanie lakieru i bedzie sam odpowiedzialny
za dokladnosc oraz jakosci.
ogolnie - jezeli traktujesz auto z respektem, to powinniesz zachowac kolor orygynalny.
jednak zmiana na brg jest kuszajacy hehe wiem i nie wiem co bym robil na twojm miescu.
-
Respekt ? Hmm ? Jestem pewny ze gdy poznasz moja przepiekna zone bedziesz pewien ze, szacunek, respekt, piekno, uroda itp. znaczy dla mnie bardzo duzo...szukalem XJ 40 59 week,... znalazlem :-R, wszystkiego nie mozna miec....tzn.,...mam orginalne czesci, stan piekny, itp. tylko kolor....
Rozwazam zmiane na kolor mazenie czyli B R G !!!
Pozdrawiam wszystkich i wierze ze wielu z was rozumie doskonalle moje glebokie rozterki i nieprzespane noce..... :-K
-
my dokladnie to rozumiemy, wlasnie dlatego zmienilismy kolor forum na poczatek
roku wlasnie na green :-hehe
-
To ja podpytam się... gdzie koledzy polecacie podjechać do lakiernika w Warszawie? Muszę polakierować zderzak w jednym z moich samochodów (nie Daimler) i też ma być zrobione na "lux". Jakieś sugestie?
-
W Komorowie pod Warszawą jest nizły lakiernik.
Szukaj w necie.
Ryszard Szmyt, ul. Kurpińskiego (lub Krupińskiego).
Robi luksusowe auta z USA i zabytki.
-
Ja polecam, w Izabelinie/Hornówek pan Sylwester Sępień 607-068-968. Odnawiałem blacharkę i lakier, bez zarzutu, artysta w swoim fachu jak już tu pisałem.
Pozdrawiam,
-
Zygmunt Mrukiewicz
al. Krakowska 16
05-090 Sękocin Nowy k/Warszawy
Tel. 0-22/720-25-52
fachowiec, zna sie na Jaguarach (sam miał X300)
ok. 2 km za Ikea, Reklama Peugeot
-
Ile trwa lakierowanie calego auta ????
-
samo lakierowanie trwa 2-3 godziny (mówię o komorze) auto z komory wyjeżdża po okresie (zalezy od lakieru) srednio 4-8 h.
-
Ile trwa lakierowanie calego auta ????
koledze chodzilo raczej o to na ilee trzeba wstawic auto, powiem Ci że to bardzo rużnie, zmiana koloru na całym aucie tak żeby nie było kaszany to koszt ok 8 tysięcy i jakieś 2 tygodnie. Trzeba wszystko wybebeszyć bo komora silnika też jest pod kolor, wyjąć szyby (tu mozna pokusić sie o nowe uszczelki), tapicerka out (i tu też mozna wtedy cos kosmetycznie pogrzebać) itp. Generalnie decydując sie na taki zabieg powinieneś wyeliminować juz wszystkie mankamenty a i profilaktycznie to powymieniać uszczelki, spinki, mocowania to co nadgryzł już ząb czasu, robiąc taki zabieg nie mozna zapomnieć o konserwacji: blachy od środka epoksydem, profile zamknięte, podwozie, wszystko powinno już byc zrobione jednym ciągiem wtedy będziesz miał spokój na kolejnych pare lat z blachą. Inaczej byłoby gdybys chciał tylko odświeżyć lakier na ten sam kolor, wtedy wystarczy tylko po wierzchu i taki zabieg kosztuje max 4-5 tyś. Nie zapominajcie że xj ma naprawdę sporo blachy na sobie. Ja będe niedługo malował całego xjs-a to zdam całą relację.
Mój kolega ma zakład i robił III seriee chyba trzy sztuki nazywają sie auto precyzja Henc i mieszczą sie na ulicy Opłotek niedaleko cmentarza północnego, mi robił 911 i merca W140, koledze robi teraz od podstaw Rovera SD, w zeszłym tygodniu inny znajomy odebrał od niego Mustanga po kompletnej odbudowie także ma trochę obycia z klasykami.
-
Generalnie odradzam w polskich warunkach malowanie auta całego, tzn. wraz z wnękami, komora silnika i bagażnika. Niestety fachowców brakuje, a zrobienie tego naprawdę dobrze to przynajmniej pół roku i ponad 10 tys złotych. Dlatego pół roku, aby każdy etap prac zakończył się odczekaniem, zarówno szpachla jak i lakier podkładowy po jakimś czasie siada, a efekty tego przenoszą się na lakier zewnętrzny. Kwestia też oczywiście jak kto widzi efekt lakiernika. Dla jednego auto pomalowane w stodole się podoba, ja mając duże doświadczenie z aerografem, widzę wszystkie wady lakiernicze bardzo szybko.
-
To jeszcze ja.
Troszkę doświadczenia mam i powiem o moich spostrzeżeniach.
- jeśli chcesz mieć auto naprawdę rewelacyjnie pomalowane to musisz mieć ok. 30 tys. zł i są w Polsce specjaliści, którzy to zrobią naprawdę dobrze.
- nieprawdą jest, że lakiernik położy lakier gorzej niż w fabryce. Wszystko zależy od ceny i wprawy. Po położeniu kalieru zawsze można wykonać polerowanie i wtedy lakier ma o niebo lepszy połysk i fakturę niż jakikolwiek fabryczny.
- obecnie lakiernicy używają już praktycznie tylko lakierów wodnych. Akrylowe (mówię o jednobarwnych, nie metalik albo perła) kładło się o wiele lepiej. Teraz na wodny trzeba nałożyć bezbrawny.
- pomalowanie auta na taki sam kolor, jak miało fabrycznie nie jest drogie. Za 5 tys. zł można to zrobić naprawdę sensownie. Za ok. 8-9 tys. będziesz miał taki efekt, że powinno Ci się podobać.
- ja rozumiem dlaczego niektórzy chcą malować auto warte 5 tys. zł i wydać na lakier drugie tyle. Sam tak zrobiłem - poza wartością jest coś takiego jak wartość sentymentalna :)
-
hej, na tabliczce znamionowej rozumiem ze sa kody lakierow, gdzies jest dekoder tych kodow do nazw wlasnych?
-
3 sekundy w Google ;)
http://jag-lovers.org/xjlovers/xjfaq/paint&intrcodes.htm
-
no niestety, ta stronka troche nie aktualna / nie pelna
u mnie kolor karoserii to CFA, na stronie brak
nie wiem co dekoduje te TRIM AEE (tu widze Doeskin i by sie zgadzalo, skora jest kremowa) ale dalej na tabliczce mam FF i tego juz nie moge znalezc
dywaniki mam ... wisniowe, czy takie daimlery wychodzily?
-
Kolejne 3 sekundy szukania:
Czyżby Regency Red Metallic? Zgadłem?
FF to oznaczenie sposobu wykończenia wnętrza. Nie pamiętam szczegółów ale to kwestia chyba koloru deski rozdzielczej (górna część) i pipingu na fotelach, chyba wzoru drewna itp.