FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: przemix2010 w Grudzień 26, 2010, 13:52:28 pm
-
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów
Jaguara S type rocznik 2000 Posiadam od 3 miesięcy
Myslę nad zakupem felg chromowanych 19 calowych
Znalazłem już jeden komplet który by mnie interesował
Rozmiar felg to 19" x 9,5" rozstaw 5 x 108 Et 42
I teraz problem Czy będą takie felgi pasować do samochodu :/??
Jakie opony wtedy wybrac ??...o jakim profilu... itp..
Bardzo proszę was o pomoc i z góry dziękuje chłopaki
-
Jakie opony wtedy wybrac ??...o jakim profilu... itp..
A jaki jest rozmiar orginalnych opon?
-
teraz posiadam felgi 16 i opony 225/55
ale tak jak pisałem chciałbym zmienić na 19
tylko chciałem prosić o rade czy takie jak napisałem w temacie będą pasować oraz jakie opony wtedy zastosować
Pozdrawiam
-
Opony może takie...
-
Nie wejdą.
-
wejdą, tylko trzeba będzie założyć bardzo niski profil, myśle że nie warto, to nie na nasze drogi... kupując 18 i tak będzie ślicznie wyglądał, będą tańsze felgi ale przede wszystkim opony, mniej zniszczysz zawieszenie, będzie sie wygodniej jezdzic itd. :)
-
Nie wejdą, będą obcierać.
-
Dziękuje bardzo za odp
Czyli widzę że z 19 mogę sobie darować...
W takim razie poszukam 18 może znajde coś ciekawego...
-
Witaj! 18" tez przemysl bo z doswiadczenia wiem ze na takich kolach i niskim profilu kazdy krawężnik i każda dziura stana sie powazna przeszkoda na ktora wczesniej nawet nie zwracales uwagi. Pozdro
-
Przy zmianie z 16 na 18 i tak bd różnica w komforcie, będziesz bardziej czuł złą droge, ale jednak jak tylko kociak zobaczy piękny asfalt będzie prowadził sie znacznie lepiej i pewniej :)
a co do tych 19 to wejdą, trzeba tylko załozyć gume z niższym profilem (koło musi być zbliżonej średnicy wiec przykładowo zmieniajac z 205/55/16 na 17calowe felgi nie zalozysz opony 205/55/17 tylko 205/50/17 czyli opone niższą, wtedy zachowa sie średnica koła - to wymiary z x-typa)
w s-typie 18 są z tyłu z tego co wiem 245/40/18 wiec przy 19 będzie np 235/35/19...
-
Napiszę jeszcze raz.
Podany rozmiar 19" x 9,5" ET 42 NIE WEJDZIE, co nie oznacza że żadna 19tka nie wejdzie.
9,5" nie wejdzie, ale 8,5 z tym samym ET wchodzi bez problemu.
KratekPL nie tylko średnica opony jest ważna. ET jest podstawą.
Zresztą powinieneś to wiedzieć.
-
nie widzialem podanego rozmiaru, sorki moje nie dopatrzenie :)
myslalem ze ogolnie mówisz że 19 nie wejdzie a to że zależy od odsadzenia od piasty i szerokości to rzecz jasna :)
-
Witam! Podłączę się pod temat , czy 18 calowa felga o szerokości 8J i et 35 wejdzie??
Jak się to oblicza ??
-
wojt
Forumowicz Executive
Offline
Wiadomości: 310
Ostrzeżenie o "forumowiczu"!!!
« : Czerwiec 17, 2011, 13:34:19 »
Otrzegam przed forumowiczem pt. przemix2010.Zamówiłem u niego,chcąc pomóc mu odzyskać choć część kasy za jego zdaniem zamówione niepotrzebne części,2 cewki.Twierdził,że nowe,a dostałem używany szmelc!!Dzwoniłem na podany przez niego nr.tel.dzisiaj po raz pierwszy odebrał,ale jak się dowiedział w jakiej sprawie,natychmiast się rozłączył,co mnie tylko utwierdziło w tym,że to jawne oszustwo!Cewki miałem kupić na tzw.zapas i nie chodziło mi o to,żeby zaoszczędzić 25zł.różnicy na jednej od ceny sklepowej,bo różnica dla mnie żadna.
Post ten daję pod rozwagę tym wszystkim,którzy tak jak ja,za bardzo uwierzyli w atmosferę i fajnych ludzi korzystających z naszego forum!Zakały wszędzie się znajdą,niestety!Poniżej podaję link do postu w którym dałem się oszukać+nr.tel.do gościa.Mieszka wCzęstochowie.Dla szczególnie zainteresowanych podam również adres.
http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,13775.0.html (http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,13775.0.html)
znalazłem na forum
-
Zgadza się!
Ale ten post przmixa pochodzi z grudnia 2010!
Od momentu kiedy dostał :-offna forum go już nie widać :-clap Przynajmniej pod ksywą "przmix2010" :-zly
-
Jeśli pomogę
Mam na obu osiach 245/45/18
Jest dobrze :)nic nie ociera,pięknie wygląda,komfort akceptowalny
-
Tylko uważaj podczas deszczu abyś się na nich nie zabił
-
ja mam dokładnie takie same 245/45/18 jest super deszczu sie nie boje i kot też nie
-
Do czasu. W swoim życiu widziałem już takich odważnych. Kilku z nich już nie widuję. Dobrze, że nie zabili nikogo poza sobą
-
grzechch ty to jesteś pesymista ja nie mam 25 lat i kilku kilometrów doświadczenia a kapcie dla kota dobrałem max dobrze i wodę super odprowadzają asymetria to podstawa
-
Nie jestem pesymistą tylko widziałem jak zbyt szerokie kapcie zachowują sie na deszczu. 245 balon nie jest zbyt bezpieczny na deszczu przy dużych prędkościach. Nie mówię o 100 km/h.
-
tak kazała fabryka więc tak jest ja nic nie ulepszałem
-
Chodzi mi tylko o to, że trzeba zachować zdrowy rozsądek. Niektórzy mówią, że nie boją sie poślizgu bo mają esp a jak sie rozwalą przy nadmiernej prędkości to mówią, że działa nieprawidłowo
-
Nie jestem pesymistą tylko widziałem jak zbyt szerokie kapcie zachowują sie na deszczu. 245 balon nie jest zbyt bezpieczny na deszczu przy dużych prędkościach. Nie mówię o 100 km/h.
To po co na wlepce jest w S typie ta szerokość podana jest jako rozmiar fabryczny dla 18 calowych felg? Za to w Porsche 911 z 2000 roku z tyłu jest 255 ... dla czego skoro to obniża przyczepność ?? To czy dana opona zachowuje się poprawnie na danej nawierzchni zależy od jej konstrukcji i parametrów a nie szerokości. Szeroka opona daje większą powierzchnię styku z asfaltem czyli lepszą przyczepność, hamowanie i prowadzenie w zakrętach pod warunkiem, że jest to opona dobra i nadająca się do eksploatacji, a nie używka z przed 8 lat czy też nówka za 1000 zł komplet.
-
Nie jestem pesymistą tylko widziałem jak zbyt szerokie kapcie zachowują sie na deszczu. 245 balon nie jest zbyt bezpieczny na deszczu przy dużych prędkościach. Nie mówię o 100 km/h.
A kto odpowiedzialny jeździ w deszczu powyżej 120km/h?
Poza tym to nie szerokość opony ma decydujący wpływ na to czy wpadnie się w poślizg..
Myśleć trzeba za kierownicą. Zresztą nie tylko tam
-
Ja mam opony 265/35 R22 i jak pada deszcz to siedze w domu :-hehe
-
Jeśli pomogę
Mam na obu osiach 245/45/18
Jest dobrze :)nic nie ociera,pięknie wygląda,komfort akceptowalny
Wszystko zależy na jakiej masz to feldze. Ja mam niższe opony 245/40 18 ( rozmiar fabryczny ) z felgą 8jx18 Et35 i na pusto było ok natomiast przy dwóch osobach z tyłu minimalnie obcierał rant wewnętrzny błotnika - wystarczyło ręką przegiąć go do środka ::)
-
Podzielam zdanie kolegów, trzeba myśleć na drodze,ten rozmiar 245/45/18 daje do myślenia,a już na pewno po czy w trakcie deszczu,w każdym razie,jeżdżę wolno...:) przez nasze dziury....:)
-
skyludwik ale piszesz pierdoły. Poczytaj kolego trochę. Szersza opona to lepsza przyczepność na suchej nawierzchni i wprost proporcjonalnie gorsza przyczepność na nawierzchni mokrej. Ma to związek wyłącznie z tym, że im szersza opona tym gorzej odprowadza wodę na zewnątrz. Szersza opona na suchej nawierzchni to lepsza przyczepność, lepsze prowadzenie ale też większe opory toczenia i większe zużycie paliwa. Zwiększanie szerokości to obniżanie profilu opony a co za tym idzie zmniejszenie komfortu jazdy gdyż niższa opona mniej tłumi nierówności, to przyśpieszone zużycie elementów zawieszenia na polskich dziurawych drogach.
-
Kolego grzechch . Możesz się nie zgadzać z tym co napisałem, ale to bardzo nieładnie używać zwrotu "pierdoły". Poczytałem sobie i zdania są w tej materii podzielone. Tak więc możemy się teraz licytować zresztą między 225/55/16 a 245/40/18 w szerokości kapcia jest zaledwie 20 mm różnicy. I tak jak już napisałem ważna jest tu również konstrukcja opony. Co do obniżenia komfortu i przyspieszonego zużycia podzespołów pełna zgoda. Ja pasuję w dalszej dyskusji w tym temacie bo przypomina to licytację, które święta ważniejsze.
-
Zdania są podzielone między amatorami. Specjaliści mają to samo zdanie. Owszem konstrukcja jest ważna i rzeźba bieżnika również. Poza konstrukcją również skład mieszanki, z której została wykonana opona. Im bardziej miękka opona tym przyczepność większa ale żywotność opony krótsza jak w oponach formuły 1. Często bardzo są różne prędkości opon w testach wykonywanych przez renomowane firmy. I tak opona A może uzyskiwać prędkość dużo wiekszą niż opona B w różnych warunkach. Niestety w żadnym teście nikt nie mówi o zywotności opon. Potem sie okazuje, że ta super opona A ma przebieg mniejszy niż opona B. Bezpieczeństwo natomiast dużo większe i kto patrzyłby wówczas na przebieg opony. Nie zawsze jednak marka opony przekłada sie na jakość. Zazwyczaj tak jest ale wiele lat temu opona firmy Toyo jednym modelem opony pobiła wszystkie firmy oponiarskie. Zresztą ta opona stała sie sławna gdy była używana w filmie chyba szybcy i wściekli
-
Wtrącę słówko o żywotności opon
Niewiele osób wie, ale jest to oznaczone na oponie. Jest tam małym drukiem napisany parametr "tread wear" i czym jest wyższy tym opona mniej się zużywa. Największy parametr maja opony całoroczne nawet koło 600, opony typowo letnie już oczywiście nie mają tak dużego, ale zadowalający parametr dla takich opon to ok. 280-300. Są czasami te same opony, ale różniące się właśnie tym parametrem jak np. Bridgestone RE050A 140, a inna odmiana Bridgestone RE050A Pole Position ma 280. Najmniej maja opony tzw. competition czyli typowo wyczynowo-sportowe 40-60.
Poza tym niektóre mieszanki wyłamują się od ogólnego trendu, że opona miękka jest bardziej przyczepna od twardszej...
Przykład z mojego doświadczenia opony Yokohama jak na letnie są twarde, ale przyczepność była bardzo dobra. Są czasem tzw. wyjątki od reguły
-
Odgrzewam temat :)
Zainteresowały mnie 19x8,5 koła z działu ogłoszeń, ale zanim w ogóle pomyślę o wyciąganiu kasy z portfela i zawaracanie głowy sprzedającemu, pytanie do ludzi jeżdzących na takich kapciach.
Czy jest bardzo źle w porównaniu z 17', jesli chodzi o komfort? Czy te felgi z X350 z oponą 255/40 w ogóle wejdą i nie będą obcierać?
-
Zależy jaki offset felgi. Jak będzie niski to pójdzie koło mocno do zewnątrz i może drzeć o rant błotnika.
-
Moim zdaniem 19" to za dużo do S-typa. Będzie tłukło rantem na każdej dziurze. I wcale nie ma wpływu to że mam w ofercie 18" :-gwizd
-
A pod 18 wejdą brembo z STR? >:D
-
Tak bo oryginalnie ma 18'
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
-
Ja mam 18 i szczerze 19 bym juz nie założył. Tak jest optymalnie, a i tak pare kraweznikow juz zaliczyłem,, mozesz uwazac jak nie wiem a i tak predzej czy pozniej przytrzesz. Nie mowiac ze na 19 opona to juz nalesnik i bedzie tłukło fest.
-
u mnie na 18 wygląda jak bym na 14 latał... sam myślę nad 20
-
Używam opon 245/50 17. Jeżdżę bardzo dużo. W deszczu zwalniam ale tylko z tego względu że cały ruch zwalnia. Jedyny dyskomfort w deszczu to koleina. Prawdziwy problem miałem z oponami zimowymi 225/55 17, mimo wysokości bieżnika ok 6 mm kontrola trakcji świeciła się prawie cały czas podczas przyśpieszenia czy ruszania. Twierdzę że były zbyt wąskie na 300 KM.
Być może jestem starej daty ale oponę o wysokim profilu która daje lepszy komfort niż te o niższym. A zamiast kupować dużych kół wolałbym zostać przy 17tce i kupić lepsze jakościowo opony. Obecnie na lato mam GY NTC 5 Czy jeżdżę wolno? Ciężko powiedzieć. (https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180428/0a0199738ea5064ce81f0a6165181302.jpg)
-
u mnie na 18 wygląda jak bym na 14 latał... sam myślę nad 20
Coś w tym jest że na 18 słabo wygląda, poza tym opona jest na tyle wysoka że nie trzeba się martwić o dziury i jeździ się jak na 15". Uważam że optymalnie s-type wygląda na 19" i przy oponie 245/35 trzeba już zacząć uważać na dziury ale tragedii nie ma
-
Ma ktoś zdjęcia sType na kołach 19 lub większych?
-
W wyszukiwarce na grafice jest mnóstwo zdjęć s-type na 19" i 20-tkach poniżej link z przykładowym tematem z jaguarforums.com
https://www.jaguarforums.com/forum/s-type-s-type-r-supercharged-v8-x200-15/s-type-r-aftermarket-wheels-19s-20s-53205/
-
Witam. Pytam o zdanie kogoś, kto jeździł w S-Type na 18. Czy w ogóle ma to sens na naszych drogach czy na gorszych odcinkach męczarnia? Łatwo pogiąć felgi, bo słyszałem zdania, że co chwilę do prostowania? Jak prowadzenie na mokrym asfalcie (bezpieczeństwo dla mnie podstawa) i ogólnie jaka różnica w komforcie, i prowadzeniu (obecnie jeżdżę na 16)? Czy 18 mocno daje w kość zawieszeniu? Przez 20 tysięcy km wymieniałem tylko łączniki z tyłu i nie chciałbym po kilku tyś wymieniać połowy zawieszenia ;D Ogólnie jakie jest wasze zdanie ten temat? :-super
-
Od roku jestem posiadaczem S-Type’a po I lifcie, którego zakupiłem na 18” kołach i jestem mega zadowolony. Nie mam zwyczaju wjeżdżania w dziury, tym bardziej że przez ostatnie kilka lat jeździłem autem na gwintowanym zawieszeniu, gdzie omijanie dziur było obowiązkowe, stąd takie przyzwyczajenie. Opony jakie mam założone to 235/40. Na sezon zimowy zakupiłem oryginalne 16” z oponami 225/55 i za dużej różnicy nie zauważyłem. Auto kupione za zachodnią granicą i udało mi się zdobyć egzemplarz, gdzie zawieszenie jest w stanie idealnym, żadnych luzów i stuków, także to też ma duży wpływ na komfort podczas jazdy na 18, 19, czy 20 calowych kołach. Im bardziej wytłuczony zawias tym bardziej będzie przenosić stuki na budę przy niskim profilu opony. Zastanawiałem się nad założeniem kół 19”, ale jak narazie jednym argumentem który przekonuje mnie przy pozostaniu na 18” są nowe opony, których szkoda sprzedawać za bezcen ;)
-
Przecież opona 18" dedykowana do S-type to balon. 245/40 jest na tyle wysokie że śmiało można to zakładać i jeździć jak w normalnym aucie na 15-tce. Żeby nie było na 18-tkach jeździłem przez 4 lata, aktualnie mam 19" 245/35 i dopiero przy tym rozmiarze zwracam uwagę na większe doły i krawężniki ale też nie popadając w paranoję.
-
A jak zachowanie na mokrym asfalcie przy takiej gumie? Spalanie też z litra trzeba doliczyć, prawda? Przyśpieszenie też delikatnie straci, dobrze myślę? :-super
-
Na dobrych oponach nie ma problemu, chyba że wpadniesz w dużą i głęboką kałużę ale to wtedy i na wąskiej oponie możesz popłynąć. Spalanie nie zauważyłem żeby było większe ale ja na to nie patrzę czy spali litr, dwa więcej. Ogólnie im szersze i niższe opony tym z założenia gorsze przyśpieszenie, większe spalanie, szybsze zużycie zawieszenia i gorszy komfort. Gdyby u nas były dobre drogi to jeździłbym na 20" a że drogi mamy takie a nie inne to jak dla mnie optymalnie jest na 19" tylko do tego trzeba mieć jeszcze niższe zawieszenie żeby to nie wyglądało jak wóz drabiniasty
-
Witam, nie chcę zaśmiecać forum nowym tematem. Czy koła 16 wejdą do 2003r., wersji Sport? Mam prawie nowe zimówki, ale wolę się upewnić przed zakupem felg ;)
-
Miałem sporta 2001. 16' wchodziły ale ciężarki już musiały być na boku felgi nabijane bo odstęp pomiędzy zaciskiem a felgą wynosił 1 - 2 mm.
-
Wszystko zależy od konstrukcji felgi i od tego jak duże masz hamulce. Nie wiem jak to wygląda w autach od 2002r ale przed liftem wchodzi 16 i jest na styk przy hamulcach 300mm, poza tym wersja sport mechanicznie niczym się nie różni od "zwykłej" wersji
-
Takie felgi chciałem kupić jak w poprzednim Kocie miałem :-super
-
Jeżeli masz takie same hamulce z przodu jak w poprzednim to możesz zakładać 16" przy większych będzie problem