FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: Huckleberry w Lipiec 01, 2008, 00:50:04 am
-
Na poprzednim forum były dane na temat ciśnienia opon w X-type 2.0D. Teraz już tych wpisów nie ma. Czy może ktoś mi podać (przytoczyć) wartości poprawnego ciśnienia na przód i tył w Pirelli 225/45ZR17 ? Zyrcia - pomocy! Dzięki. :D
-
Proszę bardzo:
(http://i267.photobucket.com/albums/ii299/strawinski/cinieniewoponach.jpg)
-
Profesjonalna tabelka... :o Teraz wszytko jasne. Dziękuję uprzejmie panie Strawinski!
-
To Ty jeszcze nie posiadasz tony materiałów na temat swojego wozu ??? Taki stary forumowicz :o Wstyd ;D ;D
-
Podepnę się pod temat. S Type 99 3.0 v6 opony 235/50/17 jakie powinno być ciśnienie? Co chwilę spotykam się z innymi danymi.
-
Czy na 18" dać takie same jak w przypadku 17"? X-Type 3.0, 90% jazdy po mieście
-
Dla 18" :
(http://i1339.photobucket.com/albums/o711/manfredtmpl/Screenshot%2012_zpsigmr4asz.png) (http://s1339.photobucket.com/user/manfredtmpl/media/Screenshot%2012_zpsigmr4asz.png.html)
-
Zwróćcie uwagę, że w tabeli podane są ciśnienia dla konkretnych opon fabrycznie zatwierdzonych, ale jak dobierze się opony w tym samym rozmiarze, ale o innych parametrach, to może już kilka dziesiątek inaczej napompowac. No g dr t weźmiemy opony extra load, to już będzie inna sztywność, albo jak ktoś zechce sobie założyć na niefabrycznych felgach opony runflat albo jak założymy jakieś chinole twarde jak skała...
Trzeba patrzeć trochę samemu jak wygląda koło na samochodzie, bo przy pompiwaniu według tabeli można się potem zdziwić, że np. koło jest jakieś flakowate. Niektórzy nawet specjalnie pompuja ciut więcej, bo chcą w ten sposób oszczędzać na spalaniu..
Czyli ta tabela nie jest 100% wyrocznią i są możliwe niewielkie odstępstwa od podanych wartości.
-
2,76 bar na przód to dużo,
Muszę sprawdzić jak mi napompowali przy wymianie kół
Przy 18 calach wszystkie opony które widziałem były extra load
-
Mam pytanie co do 18 cali,u mnie niestety szoruje po nadkolach wewnętrznych (tył),a przód wręcz wywiad blachę przy zderzaku 😐.Felgi mi się bardzo podobają, opony rozmiar 225x45.Jakieś porady?,np.może coś nie tak z ET felgi???,czy zamienić jednak na 17' koniecznie będzie trzeba?.Dziękuję za wszelki odzew na temat w/w poruszony. Pozdrawiam.
-
Przy 18 calach powinno być 225/40r18 a przy 17 225/45r17 masz za wysokie opony.
-
Przepraszam pomyliłem się opony to jednak 40taki! :-boks
-
W takim razie albo masz złe ET, albo za szerokie felgi, chyba, że jedno i drugie. Jeśli się okaże, że masz za małe ET to raczej już z tym nic nie zrobisz, a najprawdopodobniej tak jest. Jeszcze tylko kwestia, czy zawieszenie jest oryginalne, czy obniżone.
-
Musze sprawdzić,czy Mon zaprzynaźniony tokarz,nie Moreno might ET na tokarni wlasnie :o
-
Eee...???
-
Sprawdź w końcu jakie masz parametry tych felg i jak dużo jest ich za dużo. Jeśli jest to minimalny problem to opona 215 mogłaby załatwić sprawę. Miałem taki problem w innym aucie po wspawaniu reoaraturek.
-
Przepraszam :o,nie sprawdziłem tekstu,przed dodaniem,a moj "inteligentny" telefon zeedytował wiadomość po swojemu iiwyszedł wyszedł bełkot :-K
Natomiast wracając do meritum...odnośnie zmiany ET felgi myślałem o zebraniu pewnej jej warstwy od strony przylgni do piast na tokarni a tym samym,zmiany jej dystansu i wpuszczenia do wewnątrz nadkola ,oczywiście w miarę możliwości,czyli tak by felga zachowała nadal bezpieczne parametry prawda ??????
-
Moim zdaniem stąpasz w tym momencie po cienkim lodzie...
Nie słyszałem jeszcze do tej pory, aby ktoś staczał felgi, aby mu ET pasowało. Weź normalnie, albo załóż gumy o węższym bieżniku jeżeli Ci to uratuje sytuację lub sprzedaj te felgi jeżeli ET jest nieodpowiednie i kup oryginały lub przynajmniej dobierz innego producenta takie, aby nie sprawiały problemów.
Odradzałbym "rzeźbienie" w elemencie, który ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa.
-
Masz rację, tak zrobię :-super
Dziękuję Tobie i wszystkim za dobre rady i pomoc.
Ave Jaguar. :-wings
-
Staczanie felgi nie da wiele, bo gniazda śrub mają w najcieńszym miejscu około 3 mm, wątpię że to pomoże, a ryzyko pęknięcia lub wybicia się gniazd mocno wzrasta. Napisz jakie masz ET to będzie wszystko jasne. Powinno być napisane na feldze na którymś z ramion od środka.
-
:-thank Tak wiem ET felgi to 27! ::)
-
ET to jest niestety za mało (to twierdzenie opieram na własnym doświadczeniu), bo sam mam ET 42 i przy oponie 225/40R18 VREDESTEIN (to też jest ważne wbrew pozorom, bo niektóre marki opon nie trzymają wymiaru 22,5cm szerokości przy takich parametrach) i powiem szczerze, że takie ET jest już praktycznie maksymalnym, które mieści się we wnękach błotników bez podginania rantów itp.
ET oryginalne to chyba 57,5 z tego co pamiętam, więc mocno poleciałeś z tym ET i moim zdaniem nie ma sensu próbować nawet zakładać opony 215 (no chyba, że masz jakieś stare czy coś w tym stylu bez wkładu finansowego i możesz sobie założyć na chwilę, aby się upewnić już na 100%, że to nic nie da).
Naprawdę kiedyś na allegro było dużo kompletów oryginalnych do Jaguara w dobrych cenach i powinieneś moim zdaniem sprzedać te i kupić sobie OEM-y jakieś w dobrym stanie.
PS. Odradzałbym również zakup 18", jeżeli nie masz wokół siebie równych, nowych dróg, bo będziesz je prostował przy każdym wyważeniu.
-
Nie czytałem całego wątku, ale fakt, ET to mało. Oprócz tego co bodi pisze o samej oponie i jej kształcie, to na pewno spore znaczenia ma szerokość felgi. Pobaw się tym "kalkulatorem" https://www.rimsntires.com/specspro.jsp
-
:-thank...dla wszystkich, którym chciało się podzielić swymi uwagami i spostrzeżeniami, fajny także ten kalkulator dobierania felg...jeszcze raz dziękuję :-za