FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: wichma w Marzec 05, 2010, 10:24:35 am
-
Wczoraj byłem "przewietrzyć" mojego Jaga. Jak wróciłem to postanowiłem sprawdzić olej w skrzyni biegów. Na tym bagnecie są dwa różne przedziały poziomu oleju: jak jest zimny (na dole) i sporo wyżej jak jest ciepły. Samochód był rozgrzany, więc spodziewałem się wysokiego poziomu, a tu ledwo bagnet był zanurzony w oleju. Co teraz mam zrobić? Może tylko wystarczy uzupełnić braki oleju?
Proszę o pomoc, bo nie chciał bym, żeby skrzynia mi padła... :(
-
jak najszybciej uzupełnij brakujący olej-w tej skrzyni lepiej gdy jest ponad stan(nadmiar zostanie wyrzucony przez odpowietrznik skrzyni przy jeździe na ostatnim biegu) niz za mało -typ oleju masz podany na bagnecie.awaryjnie mozesz uzupełnić oelejem DEXTRON III ale do max 30% całej zawartości w skrzyni.
-
Z tego co gdzieś czytałem to skrzynię uważa się za rozgrzana po przejechaniu około 15-20 kilometrów - nie jest to zawsze równoznaczne z rozgrzaniem silnika.
Ale oczywiście jeśli olej jest poniżej strefy "cold" to na pewno jest go za mało.
-
A czy skrzynia 4HP24 tez wyrzuca nadmiar oleju przez ten odpowietrznik??
-
Ja po przejechaniu około 2 km po wymianie oleju, więc nawet nie miał kiedy się zgubić po wyciągnięciu bagnetu też nie było widać ile jest oleju dopiero, jak go ponownie włożyłem i wyciągnąłem olej był w połowie przedziałki hot.
-
Byłym dzisiaj w garażu sprawdzić ten olej na zimno. Stan jest na minimum na strefie "cold" oczywiście. Czyli praktycznie tyle samo co na rogrzanej skrzyni. To jest troche ciekawe?
A jeszcze jedno. Na bagnecie jest napisane coś takiego: ZF 4HP22, ale to pewnie jest rodzaj skrzyni biegów, a z drugiej strony bagnetu jest napis: EAC 8064 to chyba dotyczy oleju, ale tego nie wiem. Jak by ktoś mógł mi napisać co to jest to był bym bardzo wdzięczny.
-
ZF 4HP24 - to model skrzyni biegów.
EAC8064 to pewnie part number bagnetu.
O olejach poczytaj tu: http://www.prnd.pl/porady/oleje.htm
-
Jeszcze zapytam, żeby być spokojny. Olej w skrzyni biegów sprawdza się na włączonym, czy może wyłączonym silniku?
-
Na włączonym, w sensie pracującym :)
-
No to dobrze! A ja już myślałem, że może na wyłączonym trzeba sprawdzać i dlatego mi źle pokazuje.
-
Znalazłem w garażu olej Castrol ATF TQ DIII, czy ten będzie dobry?
-
Już wiem gdzie jest olej - na podłodze garażu i pewnie nie tylko. Po ostatniej jeździe w czwartek, gdy olej się rozgrzał to zaczął gdzieś wyciekać. Jak wyjeżdzałem z garażu to jeszcze nic nie było. Wcześniej nie zauważyłem, żeby coś ciekło. Skąd to może się lać i czy da się coś jeszcze zrobić? Czy może będzie trzeba wymienić skrzynie, ale tego bym nie chciał robić.
:-cry
-
jesli masz w garazu kanał to wejdź do niego i sprawdź skąd wycieka olej i czy to napewno ze skrzyni biegów czy moze z przekładni kierowniczej bo przeciez ten sam kolor oleju i typ jest i tu i tu stosowany.Jeśli niemasz kanału to podlewaruj lekko jedną strone auta ,podeprzyj na kobyłce pojazd i wsun sie pod auto z latarką i szukaj wycieku.czesto puszcza simering skrzyni w tylenj jej częsci -miejsce w ktorym wał sie dołacza do przekładni.