FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: Siara_nh w Czerwiec 22, 2008, 13:07:23 pm
-
jak w temacie mam problem z szyberdachem...do góry działa normalnie się podniesie i jest OK, ale jak chce żeby sie wsunął to tylko opadnie na dół i nie chce w ogóle ruszyć, posiadam X300 od kilku dni i nie wiem co z tym szyberdachem było wcześniej...możecie mi doradzić gdzie mam szukać problemu , mogło sie coś zatrzeć?
-
specjalistą od szyberdachu w jaguarze nie jestem, ale ja bym się zabrał za sprawdzenie bezpieczników, a co potem? może ktoś inny coś podpowie
-
hmm problem moze byc troche skomplikowany, nie wiem jak wyglada sterowanie szyber w jaguarze ale przerabialem ten sam problem w audi:) przy silniku sterujacym szyberkiem sa takie 2 styczniki i one odpowiadaja za zatrzymanie szyberdachu w odpowiednim miejscu (wysuwanie w gore i chowanie w dach) jezeli jedno ci nawali to wlasnie tak sie dzieje u mnie w audi udalo mi sie to obejsc ale szyber dach zamykam na wyczucie bo nie zatrzymuje sie on w odpowiedniej pozycji. To jest trudne do wytlumaczenia ale dostan sie do silnika szyberdachu i obserwuj co sie dzieje jak otwierasz i zamykasz.
-
Witam,
podlacze sie pod temat. Nie dziala mi szyberdach - tak juz kupilem, zjezdza tylko 1cm w dol i sie zatrzymuje, natomiast jesli probuje go uchylic to wychyla sie tylko lewa strona jakies 2cm w gore, prawa niestety nie.. Chcialbym zobaczyc jak wygladaja tam prowadnice, ale nie wiem jak sie do tego zabrac, ma ktos jakis pomysl?
pzdr
-
Wiec tak, pokrywe szyberdachu da sie zdjac w pozycji lekko uchylonej, kilka wkretow na krotszym boku szyberdachu z dostepem od gory, to pozwla dojsc do czesci prowadnic i w moim przypadku pozwolilo na ocenienie strat.. Uwaga na sprezynki, ktore unosza szyber, sa bardzo delikatne (u mnie wlasnie jedna strzelila).. pzdr
-
Siara_nh masz problem z sterownikiem szyberdachu albo jest luźny albo nie synchronizowany po zdjęciu części z lampkami i przyciskiem sterownik jest po prawej stronie otworu. po wyjęciu jego od strony kabli ruszających szyberdach sa dwa kolka ktore maja dwie biale kreski .trzeba je założyć kręcić kolkiem z zębatka . potem zalozyc sterownik spinając plastykowa tasma .(dach musi być w pozycji zamkniętej (mozna uzyć płaskiego srubokretu w szczelinie przekładni w motorku)
_radzio1 xj40 jest zupełnie inaczej zbudowany i znim prawie nigdy nie bylo problemu.(oprócz regulacji srubokretem)
jak porobie pare zdjecia to wysle o szyberdachu w X300 i X308
-
Zauwazylem tez, ze elementy prowadnic sa plastikowe (porazka) i juz widac, ze w najblizszym czasie popekaja.. Czy do wymiany prowadnic musze sciagac podsufitke? Jesli tak to jak sie do tego zabrac? pzdr
-
plastyki mozna wymienic opuszczając trochę podsufitke ale trzeba wiedzieć jak wyjąc blokady z tylu prowadnic . najlepiej jesli tego nie robiłes jest obnizyc podsufitke i wyjąc szyberdach na zewnątrz.jest sporo pracy . w przyszłym tygodniu bede zdejmował to porobię zdjęcia.
-
OK, to czekam na wskazowki :)
-
jarek-jerryjag, masz moze te zdjecia? Nie ukrywam, ze bardzo by mi sie przydaly. Zupelnie nie wiem jak sie do tego zabrac, a musze w koncu to zrobic.. pzdr
-
A i jeszcze jedno.. Czy mechanizm szyberdachu jest taki sam w x300 i x308? Czy to sa te same czesci i moge np wlozyc mechanizm z 300tki do 308mki? Bedzie pasowalo? pzdr
-
jak wyjac podsufitke z szyberdachu.
zdj 1 podlaczony napinacz
powoli rozlaczac napinacz bo przy szybkim wypuszczeniu napinacz moze zrobic wypyklosc w szyberdachu.
-
wylamany napinacz trzeba wyjac caly szyberdach aby go wymienic. prawy #HNA1752AA
kit posiada napinaczkabel plastyk ktory jest doczepiony do mniejszej czesci (zdjecie1 poprzednie) mozna tem plastyk kupic osobno
-
wyjmujemy szyberdach
-
cd
-
wyjecie i modyficacja
-
reszte zdjec jak wyjme szyberdach
-
A i jeszcze jedno.. Czy mechanizm szyberdachu jest taki sam w x300 i x308? Czy to sa te same czesci i moge np wlozyc mechanizm z 300tki do 308mki? Bedzie pasowalo? pzdr
ten sam mechanizm
-
Dzieki za zdjecia. Jestem na tym samym etapie :) Teraz nie wiem dokladnie czy musze wymienic caly mechanizm, wiec czy musze zdjac cala podsufitke.. Moj mechanizm nie pozwala na tak duze wychylenie, zatrzymuje sie wczesniej i dalej nie otwiera, nie rozsuwa takze do tylu.. Jakies wskazowki jak sie dobrac do tego mechanizmu? pzdr
-
W sobote siedzialem nad tematem 10h i szczerze mowiac nie bylo czasu nawet nic zjesc :) Tak mnie pochlonela ta zabawa z jagiem.. Ale do rzeczy..
Kupilem dzialajacy (ponoc) mechanizm uzywany. Wyjalem moj mechanizm w calosci (jak ktos potrzebuje wskazowek jak zdemontowac podsufitke i mechanizm - sluze pomoca) i "zainstalowalem" ten kupiony. Podlaczylem silnik i co? Podczas uchylania zlamal sie jeden z elementow w prawym mechanizmie.. Potem juz bylo tylko gorzej, skonczylo sie na tym, ze w wielkiej zlosci poskladalem wszystko i nadal mam niedzialajacy szyber, drugi (moj, rowniez niedzialajacy) w garazu i szukam teraz kolejnego mechanizmu.. Musialem tez odpiac na stale zasilanie z silnika i modulu sterujacego bo zaczelo to wariowac i szyber nie byl w poziomie lub caly czas cykal przekaznik w pewnym interwale, chyba kolo 10s co tez jest dosc denerwujace..
Moje pytanie jest takie. Mam moj stary element poza autem, wiec moge nad nim i pol roku siedziec, tylko czy da sie odpiac ta srube (ktora napedza mechanizm) i wyjac te ruchome elementy z prowadnic?, wtedy moglbym poogladac co jest uszkodzone i moze jakos wzmocnic te elementy? Ale najpierw musze miec te dzwigienki na stole, a tego na razie nie jestem w stanie zrobic..
Mysle tez nad kupnem calkiem nowych elementow, ale bez wiedzy jak rozebrac mechanizm na czesci pierwsze na nic mi sie te nowe czesci nie zdadza..
Podczas skladania rozumiem, ze trzeba wykalibrowac caly "uklad" - jak przebiega taka kalibracja?
Prosze o pomoc kogos, kto juz podobny temat przerabial..
pzdr
-
przepraszam wszystkich bo maiałem i mam ograniczony czas aby zrobić wymianę prawej strony w szyberdachu .(postaram sie w przyszłym tygodniu )
jesli jest problem z synchronizacją szyberdachu .
proszę zamknać do pozycji zerowej (jesli nie mozna trzeba użyc płaski srubokret)
wyjąć sterownik szyberdachu i gdzie tryby dotykają kabli jest małe okienko gdzie widać tryby trzeba krecić trybem kabla aby dwie biale kreski sie wyrównały . teraz założyć sterownik i zaczepić w koło plastykową tasmą.
szpulek jesli masz problem poczekaj do przyszłego tygodnia wyśle zdjęcia (ja muszę wyjąć szyberdach aby wymienić złamany wahacz-części juz mam od 2 tygodni)
-
Dzieki za wzmianke o synchronizacji, teraz bedzie duuuzo lepiej :) Co mi chodzi po glowie to jak sie dobrac to samego mechanizmu i ewentualnie jak naprawic te ruchome czesci, nie wiem czy wszystkie da sie kupic osobno? Poczekam, deadline na temat szyberdachu dalem sobie na marzec/kwiecien 2010 :D pzdr
-
Szpulek opisz jak sie demontuje podsufitke, przyda się mi do walki z szyberdachem.
-
Szpulek już zapomniał o nas. Już 2 lata nie wchodzi na forum.
Tutoriala znajdziesz tutaj http://www.wlsheadliners.com/tutorials/jaguar-headliner/#top (http://www.wlsheadliners.com/tutorials/jaguar-headliner/#top)
-
Dziś naprawiłem swój szyberdach.
Paskudna robota, a najgorsze że nie ma jak wyjąć podsufitki i trzeba uważać by jej nie połamać.
Najczęściej się psuje ten element. Służy on jako ciegno linki przy wciaganiu szybra pod dach i jako wspornik przy unoszeniu do góry.
-
By go wyciagnąć trzeba z tyłu prowadnic wyjąć gumowe zabezpiecznie, i w szynie około 10 cm do krawedzi jest taka mała zaślepka, ją też trzeba usunąć.
Potem odpinamy silnik i sterownik, i możemy przesunąć cały mechanizm do tylu, wyciagając po kolei elementy. Tak powinien wygladać caly element i jak złamał sie u mnie.
-
@Choina, nie zapomnialem, tylko brak czasu.. Szyberdach dalej nie naprawiony.. W tym roku przejechalem tylko niecale 2kkm jagiem.. pzdr
-
Odświerze trochę temat ale z innym problemem. Otóż mój szyber działa jak Pan Bóg przykazał lecz przy zamykaniu nie 'wciąga' drugiej części tapicerki z podsufitki, tak że widać blachę gołą. Jak dostać się bez ściągania podsufitki do tej drugiej części i co się zepsuło?
pozdrawiam
Blond
-
Czy obecnie można gdzieś kupić te złamane części?