FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
		Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: __ceva__ w Luty 09, 2010, 19:54:59 pm
		
			
			- 
				Jako, że stałem się posiadaczem XJ8 z niedającym się otworzyć ( w żaden cywilizowany sposób ) podłokietnikiem mam prośbę do kogoś kto mógłby mi zrobić zdjęcie mechanizmu zwalniania poduszki podłokietnika żebym mógł zorientować się jak działa i co mi uniemożliwia jego otworzenie. Wiem z instrukcji obsługi że z przodu poduszki pod cupholderem jest przycisk który należy wcisnąć w celu otworzenia, niestety u mnie jakoś dziwnie przeskakuje bez efektu otwarcia. 
Zaczęło się :-cry
 ::)   :-gwizd :-hehe 
			 
			
			- 
				
Jako, że stałem się posiadaczem XJ8
I czemu dowiadujemy się o tym w dziale technicznym :-zly ??????
Dawaj jakieś szczegóły ;D
			 
			
			- 
				
Dawaj jakieś szczegóły ;D
a najlepiej zdjęcia  ;D
Co do schowka, rozbierałem go jak do ekranu z nawigacji się dobierałem. Jutro przyjrzę się  jak go można bezboleśnie otworzyć.
			 
			
			- 
				
czemu dowiadujemy się o tym w dziale technicznym :-zly ??????
Dawaj jakieś szczegóły ;D
 :-[ ::) :-wstyd
Będzie i szersza prezentacja jak tylko pojawi się okazja ( pogoda, bo na razie na dworze stoi  :-\ ) do umycia i zrobienia zdjęć :) . Cierpliwości. W każdym bądź razie BRG i nikasil free :-super  :D
			 
			
			- 
				
W każdym bądź razie BRG i nikasil free :-super  :D
 :-super
			 
			
			- 
				Byłem, oglądałem, bezpiecznej metody nie znalazłem  :( może przez cupholdery jakoś można się dostać do zamka? niestety ja w ich miejscu mam ekranik z nawigacji na stale to nie pomogę
			
 
			
			- 
				
niestety ja w ich miejscu mam ekranik z nawigacji na stale to nie pomogę
 :-cry
No to teorii ciąg dalszy. Przypuszczam ze zamek poduszki podłokietnika jest taki sam jak w x300 więc działa podobnie. Tylko jak? Zauważyłem że zapadka od zamka poduszki jest na tunelu środkowym. Pytanie, czy przycisk zwalniania poduszki po naciśnięciu przesuwa się w osi samochodu do tyłu, czy może należy go od dołu podnieść do góry w celu zwolnienia zamka? 
			 
			
			- 
				No widzisz - jakbyś powiedział, że przyjeżdżasz do 3miasta po samochód to dostałbyś ode mnie podłokietnik od X300 w prezencie  :P
U mnie poprzedni właściciel wymienił, bo w oryginalnym popsuł się mechanizm od cup-holderów. Zamek działa OK.
Do rzeczy - żeby otworzyć ciągniesz "klamkę" do góry:
(http://i591.photobucket.com/albums/ss359/qbatyJCP/IMG_3001.jpg)
To powoduje, że rygiel wewnątrz zamka przesuwa się w kierunku przodu samochodu:
(http://i591.photobucket.com/albums/ss359/qbatyJCP/IMG_3002.jpg)
			 
			
			- 
				No i już wiem prawie wszystko :-thank
Jakby mimo to nie udało mi się jakimś witrychem poruszyć zapadki to chyba mamy szansę zrobić mały business ::) 
			 
			
			- 
				Niestety ze względu na konstrukcje zamka użycie witrycha skończyło się niepowodzeniem :-\
Metodą na pół chama ;) jakoś otworzyłem i już po zmartwieniu. Obyło się bez większej demolki, aczkolwiek dużo nie brakowało.
Przyczyną niesprawności zamka było wyskoczenie ze swojego gniazda przycisku do otwierania schowka przez co nie współpracował z ryglem zamka. Po rozkręceniu poduszki podłokietnika poukładałem elementy zamka na swoim miejscu i działa jak nowe :-yipee 
			 
			
			- 
				 :-super