FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: wiadereczko w Styczeń 20, 2010, 19:58:59 pm
-
Witam
Przymierzam się do serwisu. Postanowiłem że zrobię to sam bo cena za tą usługę to koszt jakiś 400 funtów (w czym oryginalne ceny części to jakieś tylko 60 funtów :o) Ale do rzeczy wymieniłem już płyn w chłodnicy + nowy termostat ( miałem małe wycieki spod niego) jak równierz filtr powietrza.
Przymierzam się do wymiany oleju (Castrol Magnatec 5W30 A1) + filter, filtru paliwa i kabinowego.
Parę pytań do was gdyż nigdy nie wymieniałem oleju w aucie i liczę na wasze doświadczenie:
1. Ile oleju potrzeba w rzeczywistości (wg. ksiązki 6l)
2. Czy potrzeba wymienić korek spustowy oleju czy star ujdzie
3. Jak wygląda wymiana samego filtra czy odkręca się samą puszke i wymienia sam wkład czy wymienia się całą puszkę z filtrem
4. Czy cięzko jest odkręcić sam filter oleju (ręcznie) czy trzeba użyc klucza do filtrów
5. Czy jest duża różnica pomiędzy firmowym filtrem a tanimi podróbkami
6. Jak to sprawnie zrobić żeby nie pobrudzić niczego zwłaszcza silnika i wydechu
7. Filtr paliwa jak go szybko i bezpiecznie wyciągnąc
Mam nadzieję że wasze doświadczenie przyda się i nie będę musiał płakać w czasie samodzilnego serwisu :-hehe
-
A kanał gdzies masz, czy będziesz się czołgał z miską pod autem? ;D Lepiej jedź do Halfordsa, kup dwa 4-litrowe kanisterki Castrola 5W30 (za 29.99 funta sztuka), filtry i inne zamów tanio na stronie Britishparts i jedź do jakiegoś znajomego mechanika, albo kogoś kto ma kanał i zrobi ci to profesjonalnie w pół godzinki za 40 funtów.
-
Olej już mam za 11.33 za dwa litry w Tesco :). A i mam windę więc nie ma problemu z czołganiem :-V
A co do tej wymiany chciałem sobie to sam zrobić w ramach nauki obsługi samochodu :) Bo jak się samemu o kotka nie zadba to mechanicy ani serwis tym bardziej tego nie zrobią :-wstyd ( sam tego doznałem na wlasnej skorze niestety :-cry)
A częsci szukałem na stronie Britishpart i na Ebay.co.uk i w sumie to wyszło taniej przez Ebay
-
Przy wymianie filtra paliwa najprawdopodobniej zapowietrzy Ci się układ. Żeby tego uniknąć, przed włożeniem nowego filtra zalej go paliwem. Wtedy może nawet od razu odpali :-za
-
kolego moja rada jest nastepujaca
popros jakiegos kumpla ktory przynajmniej raz w zyciu zmienial olej , w czym kolwiek co ma silnik spalinowy , kup mu z 2 browary i niech cie poinstruluje
nie wymieniaj obudowy od filtra, jak i korka spustowwego , oba te elementy beda ci tak samo dlugo sluzyc jak reszta auta
odpisuje ale nie mam do konca pewnosci czy te pytania to nie zart heheh :-tylko
-
Tylko o to chodzi, że mu te dwa piwa za drogo wyjdą. Czaisz to? ;D
-
haha nie czaje ;D
Panowie po prostu nigdy wczesniej tego nie robiłem :-wstyd ;D i dlatego pytam chyba od tego jest forum.
Jak już raz się to zrobi to się już wie na całe życie. Teoretycznie to umie wymienić olej ale w praktyce może okazać sie że to ni wytarczy i wtedy będzie problem bo na roweże za częściami nie będę jeżdził a do miasta kawałek :) :-R
a pytania sa konkretne wiec tylko pozostaje odpowiadać
-
Tylko o to chodzi, że mu te dwa piwa za drogo wyjdą. Czaisz to? ;D
a co do tych piw to wiem jak będzie dwa to zostaną z calej kraty i stary olej w silniku bo tak się przy piwach robi :-hehe
-
moim zdaniem przydałoby się wymienić także świece żarowe
-
Co do swiec żarowych tez o nich myślałem ale doszedłem do wniosku że dam spokuj gdyż:
1. w klimacie Angielskim aż tak bardzo się nie zużywaja jak przy polskich ciężkich zimach,
2.nie ma najmniejszych objaw aby coś bylo z nimi nie tak, spręzynka znika zaraz po przekręceniu stacyjki więc czas nagrzewania jest znikomy
3. Przy paru dniach małego mrozu kotek palił jak marzenie ( a w innych moich benzyniakach silnik przekręcil parę razy zanim załapał) :-tylko
3. W karcie serwisowej przy 120 tys nie ma nic o wymianie świec
Ale dzięki za podpowiedz
-
spręzynka znika zaraz po przekręceniu stacyjki więc czas nagrzewania jest znikomy
Z takimi wnioskami ja bym poczekał. W niektórych autach sprężynka bardzo szybko gaśnie wtedy, gdy świece są niesprawne. Oczywiście jak odpala to znaczy że są dobre, ale mówię tak na przyszłość :-super
-
Powymieniałe wszystkie filtry i teraz sam odpowiem na swoje pytania konkretnie :-hehe jak by ktoś szukał kiedyś :-hehe
1. Ile oleju potrzeba w rzeczywistości (wg. książki 6l) - wlałem 3 bańki 2 litrowe i jest OK
2. Czy potrzeba wymienić korek spustowy oleju czy star ujdzie - nie trzeba stary w zupełności całkowicie się nadaje
3. Jak wygląda wymiana samego filtra czy odkręca się samą puszkę i wymienia sam wkład czy wymienia się całą puszkę z filtrem - filtr jest tylko wkładką odkręca sie dolny dekiel i wychodzi sam
4. Czy ciężko jest odkręcić sam filtr oleju (ręcznie) czy trzeba użyć klucza do filtrów - filtr odkręciłem kluczem nasadowym nr 36, ręczne odkręcenie odpada
5. Czy jest duża różnica pomiędzy firmowym filtrem a tanimi podróbkami - a tego to nie wiem kopiłem oryginał
6. Jak to sprawnie zrobić żeby nie pobrudzić niczego zwłaszcza silnika i wydechu - o wydech nie trzeba się martwic, a jak się ma minimum umiejętności manualnych to nawet laikowi się uda koszulki nie upaprać ;D
7. Filtr paliwa jak go szybko i bezpiecznie wyciągnąć - z wyciągnięciem nie było najmniejszych problemów tylko jeden uchwyt go trzyma, wężyki dolotowe umocowane są na klipsach więc nie ma problemów z ich odpięciem ( no może mało miejsca ale to norma), no i oczywiście zalałem nowy filtr paliwa dieslem zanim go włożyłem
-
jaki dzielny chłopak, robili sobie żarty a teraz wiadereczko może innych uczyć. jak będą chcieli jakieś info to powiedz że wiszą Ci browara. nigdy niestety nie miałem diesla i nie mogłem pomóc. w benzynie nawet w Jagu wymiana oleju to prosta rzecz.