FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: bartek w Styczeń 09, 2010, 21:18:54 pm
-
Witam!
posiadam Jaguara 2,2D 155km. Problem polega na tym, że po dodaniu gazu nawet na luzie samochód gaśnie. gdzie szukac przyczyny?
Z góry dziękuję za pomoc
-
Niedobór powietrza może. Zaraz pewnie wypowiedzą się osoby bardziej zorientowane w temacie :-V
-
Nie jestem specjalistą ale jeżeli chodzi o diesela to tam pojawia się zawsze problem zasyfionego zaworu EGR.
Przeczyść go i pewnie wszystko wróci do normy. To zmora ropniaków.
-
Za mało informacji nam podałeś. Pytania:
- gdy silnik zgaśnie to czy miga kontrolka świec?
- jak często gaśnie?
- czy po zgaśnięciu odpala normalnie?
Tak jak mój kolega powyżej, stawiam na zawór EGR... ale bywa wiele innych powodów, mniej lub bardziej prozaicznych.
-
Sprawa wygląda tak:
po odpaleniu silnik pracuje bardzo równo, płynnie wchodzi na obroty do 2000=2500obrotów, po czym zaczyna szarpac i gaśnie. Po zgaśnieciu zapala się spiralka (kontrolka od żarowych). Gaśnie za każdym po wprowadzeniu na obroty powyżej 2000-2500. Po zgaśnięciu odpala normalnie.
Jeśli to zawór EGR to w którym jest miejscu?
-
w zaznaczonym miejscu jest (powinien być) zawór EGR. Wykręcasz go, czyścisz ze szlamu i przemywasz rozpuszczalnikiem.
(http://i267.photobucket.com/albums/ii299/strawinski/egrxtype.jpg)
foto z angielskiego forum
-
Jak już bedziesz czyscił EGR to możesz pujśc dalej i wyczyścić kolektor dolotowy tam też masa szlamu się osadza.
Jaki masz przebieg X-sa??
Ja mam końcówke 2005 roku i czysciłem EGR i kolektor przy przebiegu około 108.000 km i szczerze mówiąc zaskoczyłem się bo był bardzo czysty. ( coprawda nie wiem czy poprzedni właściciel tego nie robił ale myślę że jak samochód był nagwarancji to niebardzo się komu chce grzebać).
Podłączałeś do kompa swojego kota????
-
samochód jest z listopada 2005r. W tym momencie ma 96tyś przebiegu.
Czyściłeś, ponieważ też się "dusił" czy dla zasady?
do kompa jeszcze nie podłączałem - mieszkam we Włoszczowie a tu nikt nie ma oprogramowania.
-
Czyciem dla pewnoci i dla poprawienia spalania :)
Mozliwe zze u ciebie tez bedzie w miare czysty ale to roznie bywa zalezy na czym byl jezdzony i w jakich warunkach.
Co do kompa to zamiast jechac do serwisu i placic pewno min 50 zl za jednorazowe podpieci rozejrzyj sie na Allegro za swoim wlasnym czytnikiem kodow albo kablem z oprogramowaniem do laptopa.
Ja wlasnie czekam na swoj kabelek kopilem na angielskim ebayu za 14 funtow z przesylka (okolo 70-80 zl) a uwiez przyda sie napewno bo jagi lubia gdy sie kolo nich robi :-za
-
podaj mi proszę linka do kabelka na ebay - w piątek wraca z anglii mój kolega, to może by mi przywiózł
-
tu masz link do dyskusji o skanerze diagnostycznym:
http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,8243.msg60027.html#msg60027 (http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,8243.msg60027.html#msg60027)
-
do kompa jeszcze nie podłączałem - mieszkam we Włoszczowie a tu nikt nie ma oprogramowania.
Jeśli chodzi o diagnostykę silnika, to możesz to zrobić w wiekszości zakładów, które mają nawet skaner...
Gorzej w ingerencję skrzyni itp., ale z odczytem błędów silnika nie powinno być problemu.
-
ciekawe czy można tym urządzeniem połączyc się z 2,2D. Ponieważ w wiekszości zakładów gdzie są urządzenia typu KTS oferują podłączenie do Jaga ale tylko w benzynie.
-
Zapytaj czy podlaczaja Forda mondeo 2,2DTDI czy 2.0 DTDI bo to te same silniki.
A wogule to jezeli maja kabel obd2 i koncowke 16 pinowa to bedzie pasowalo do x-sa i kody bledow odczytasz spokojnie. przynajmniej bedziesz wiedzial gdzie szukac problemu