FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: wiadereczko w Styczeń 04, 2010, 13:55:25 pm

Tytuł: Problem z EGR, kontrolka swiec zarowych i silniczka
Wiadomość wysłana przez: wiadereczko w Styczeń 04, 2010, 13:55:25 pm
Witam
Od pewnego czasu borykam sie z problemem kontrolki swiec zarowych. Jest to czesty przypadek w dislowskich xsach ale u mnie nie dotyczy on turbiny tylko zaworu EGR. (tak wyszlo po podlaczeniu pod kompa)
Po wlaczeniu i uruichomienia auta czesto wlacza sie sprezynka i uklad odcina turbine - standard :-[. Ostatnio wyskoczya kontrolka silniczka ale po paru razach zgasla. Teraz znowu sie zaswiecila.

Na razie nie mam kasy na kupno nowego EGR wiec wpadlem na pomysl odczepienia kabli sterujacych zaworem. Po odczepieniu (jezdze narazie pare dni) kontrolka swiec ( i wylaczanie turbiny) nie wystepuja choc kontrolka silniczka nadal swieci ale mysle ze po prostu wystarczy po prostu usunac blad po podlaczeniu do kompa i bedzie ok.

Moje pytanie czy myslicie e zadne skutki uboczne albo jakies niekozystne zmiany moga wystapic przy jezdzie z odlaczonym zaworem EGR??

Moze macie jakies doswiadczenia na ten temat.

Pozdrawiam
Marcin
Tytuł: Odp: Problem z EGR, kontrolka swiec zarowych i silniczka
Wiadomość wysłana przez: Huckleberry w Styczeń 04, 2010, 14:11:02 pm
Problem z zaworem EGR polega na tym że się nieźle zapycha, szczególnie przy jeździe na taniej ropie, bez dodatków. Ja miałem podobne objawy (miganie świecy żarowej i wyłączanie silnika w trakcie jazdy) ale na szczęście skończyło się na wymianie czujnika rozrządu, który jest zwykłym magnesikiem na kabelku podczepionym przy wtrysku. Zawór EGR mam czyściutki bo zawsze jeżdżę na V Power Diesel z Shella. Nieco droższy jest niż zwykły ale ma swoje zalety. Pozdrawiam.
Tytuł: Odp: Problem z EGR, kontrolka swiec zarowych i silniczka
Wiadomość wysłana przez: Innowierca w Styczeń 04, 2010, 14:42:51 pm
Koledzy, powtarzam to każdemu niezależnie od marki. EGRu nie warto naprawiać, bo on jest odpowiedzialny za oczyszczanie spalin. Chodzi tu tylko o to, by auto spełniało normę spalin. Auto bez EGRu nie będzie dymić (o ile dymi) i wzrośnie jego żywotność (może nieznacznie, ale jednak). Żadnych negatywnych skutków ubocznych nie ma. W Volvo mam wypięty EGR już rok i wszystko jest cacy. A jak był uszkodzony, to wideorejestrator pewnie miałby problem z odczytaniem rejestracji :)
Tytuł: Odp: Problem z EGR, kontrolka swiec zarowych i silniczka
Wiadomość wysłana przez: wiadereczko w Styczeń 04, 2010, 19:46:59 pm
Dzieki za szybká odpowiedz i  dzieki Innowierca za uspokojenie moich obaw.
Na razie dam spokuj z EGR i zostawié jak jest. Moze dopiero jak bede sprzedawal Jaga to  cos z tym zrobie.

Caly zawor EGR lacznie z kolektorem dolotowym czyscilem jakies 5 miesiecy temu wiec zapchany nie jest

Huckeleberry ty zdaje sie jestes z UK i tak z czytej ciekawosci gdzie wymieniales ten czujnik rozrzadu i w jakiej to bylo cenie no i czy oczywiscie mozna to zrobic samemu??
Tytuł: Odp: Problem z EGR, kontrolka swiec zarowych i silniczka
Wiadomość wysłana przez: Innowierca w Styczeń 04, 2010, 20:04:53 pm
Moze dopiero jak bede sprzedawal Jaga to  cos z tym zrobie.


Wydaje mi się że klient nawet nie zauważy, że coś jest nie tak (bo jest lepiej niż z fabryki :D).
Tytuł: Odp: Problem z EGR, kontrolka swiec zarowych i silniczka
Wiadomość wysłana przez: darcol w Styczeń 05, 2010, 00:15:09 am
wiadereczko o ile kojarze to w twoim kociaku EGR jest sterowany elektronicznie i obawiam sie ze samo skasowanie bledu "silniczka" moze ci nic nie dac - blad znowu sie pojawi. Ja na szczescie w moim 2.0d  mam sterowanie na podcisnienie, wystarczylo zaslepic przewod podcisnienia i po sprawie. Czytalem u angoli ze dobrym wyjsciem przy sterowaniu elektroniczny jest zaslepienie powrotu z kolektora wydechowego - wystarczy dociac kawalek aluminium - wtedy mozesz wpiac sterowanie (nie ma bledu a EGR i tak jest wylaczone)
 :-tylko  :-A
Jednak nie do konca zgodzilbym sie z Innowierca - EGR to nie tylko oczyszczanie spalin - czytalem gdzies ze powrot spalin jest wykorzystywany do schladzania komor cylindrow kiedy silnik pracuje pod wiekszym obciazeniem - cokolwiek to znaczy. Czesc ciepla odbieraja spaliny a reszta chlodzona przez uklad chlodzenia - troche zakrecone no nie?
Teoretycznie przy normalnej eksploatacji nic nie powinno sie stac - no chyba ze bedziesz mial pecha. :-thank
Pozdro
Darek

Tytuł: Odp: Problem z EGR, kontrolka swiec zarowych i silniczka
Wiadomość wysłana przez: wiadereczko w Styczeń 05, 2010, 13:48:14 pm
No wlasnie wejscie do EGR od strony kolektora wydechowego mam zaslepione kawalkiem aluminium a w nim mala dziurke wywiercona (gdyz jakis czujnik musi miec choc odrobine spalin aby nie pokazywac bedu) i tak jezdze z ta blaszka juz jakis rok.

Ale gdy mi wyskoczy blad EGR (silniczek i sprezynki dosc czesto) to elektronik i mechasnik powiedzial mi ze EGR sa dosc czestymi przypadkami nie tylko w Jaguarach gdyz przechodzi prze nie dosc duzy prad i po prostu sie zacinaja z jakims tam czasem. :(

Ale gdy odlaczylem kable od EGR sprezynka nie pojawila sie ani razu ale silniczek dalej swieci ( pewno az sie go usunie choc kiedys sam sie pojawil i zniknol po paru dniach - ale to nie wiem od czego to bylo bo nie sprawdzalem kodu)
Tytuł: Odp: Problem z EGR, kontrolka swiec zarowych i silniczka
Wiadomość wysłana przez: Allanos w Luty 12, 2012, 22:35:59 pm
umie dziś pojawił się ten sam problem zaświeciła mi się kontrolka świec żarowych i mi zamuliło silnik zgasiłem auto  odpaliłem i normalnie jak mu depłem na gaz i około 80/90 km/h to znowu to samo  a jak potem auto postało z godzinę odpaliłem było oki ale jak przekroczyłem 90 km/h zaświeciła mi sie kontrolka świec  żarowych i silnika
jakie powinienem poczynić kroki (proszę napisać jak idiocie najlepiej żebym dobrze zrozumiał) bo z wypowiedzi przedmówców jak mówią skrótami itp to niewiele wywnioskowałem :-kogutki

i czy ewentualnie mogę jeździć autem przy takich objawach . auto staram sie tankować na dobrych stacjach ostatnio Pełen zbiornik na BP  ( może mieć na to wpływ ze na dworze jest - 18 aktualnie)

Pomocy Błagam
Tytuł: Odp: Problem z EGR, kontrolka swiec zarowych i silniczka
Wiadomość wysłana przez: RedOctober w Luty 12, 2012, 22:45:12 pm
Po pierwsze to podłącz samochód pod kompa i odczytaj błędy. Bez tego możemy wróżyć z fusów.
Tytuł: Odp: Problem z EGR, kontrolka swiec zarowych i silniczka
Wiadomość wysłana przez: Allanos w Luty 13, 2012, 22:30:37 pm
a wiec byłem dzis u mechanika pod komputerem i wyskoczył mi Błąd "pompowtryskiwaczy( czy coś takiego w każdym razie skomentował ze jak to jest faktycznie to to bardzo niebobrze "ale nie do końca go zrozumiałem bo potem powiedział ze komputer się chyba myli bo u mnie jest jakaś pompa ciśnieniowa a nie jakaś tam inna..
i powiedział z moze to to naprawić ale to zabawa na 2 .3 dni bo musi podpiąć komputer i pojeździć autem pozczytywać parametry i ....

próbowałem EGR dziś odpiąć a raczej zamakając mu przewody jak gdzieś wyczytałem ale nic nie pomaga

jego pracownik doradził mi wymianę filtru paliwa bo możliwe ze wytworzyła mi się tam parafina wiec juz go zamówiłem

jakie kroku mógłbym jeszcze poczynic

Tytuł: Odp: Problem z EGR, kontrolka swiec zarowych i silniczka
Wiadomość wysłana przez: RedOctober w Luty 13, 2012, 22:41:17 pm
Mógł ci podac numer błędu wtedy byśmy wiedzieli co mu dolega. Po drugie to autko nie ma pompowtryskiwaczy (ma jedynie grup VW). U ciebie jest jedna pompa wysokiego cisnienia która podaje cisnienie na wtryskiwacze. Po trzecie czy jak nie masz kontrolki to jak go przegazujesz tak do 3500 obr to idzie z rury czarny dym??
Tytuł: Odp: Problem z EGR, kontrolka swiec zarowych i silniczka
Wiadomość wysłana przez: Allanos w Luty 13, 2012, 22:55:26 pm
no nr błedu mi nie dał..;/ no on mówł ze ja mam ppompe wysokiego ciśnienia ale komputer mu całkiem co innego pokazał czego u mnie w aucie niema podobno..

no kontrolka silnika pali mi sia cały czas  a ta spiralka od świec żarowych włącza się jak daje mi gaz do dechy w okolicach 4,5 bied i prędkości 90km.h ale dymu nie ma  jedynie co to od czasu jak go kupiłem to fakt są cały czas mrozy ale po odpaleniu przez około 1, max 2min taki szaro niebieski bym zakopcone jak cholera ale po chwili przechodzi i jest dobrze

w ogóle nie wiem czy to ma jakie kolwiek znaczenie ale jak on mi skasował błąd to ojciec mi zaczął coś majsterkować i wyczyscił mi kompresorem filtr powietrza (i stwierdził ze muszę kupic nowy ale trochę oczyścił) i wypłukał  benzyna ekstrakcyjna coś tylko nie wiem co EGR?? musiał bym zapytać i jak wracałem od ojca z czestochowy to kontrolka mi się silnika świeciła ale "spiralka nie"czała fakt ze nie szalałem ale 120/130 jechałem i turbiny mi nie odłączyło
Tytuł: Odp: Problem z EGR, kontrolka swiec zarowych i silniczka
Wiadomość wysłana przez: Innowierca w Luty 14, 2012, 00:41:54 am
Mam podobny problem. Po odpaleniu siwy dym przez jakiś czas, a później przy około 80km/h na 5 biegu ( obroty około 1800) nagle się zachłyśnie i dymi. Poza tym powyżej 150km/h zapala mi się spirala. Jeden mechanior stwierdził uszkodzenie pompy A, czyli według niego pompy przy zbiorniku paliwa. Ale byłem ostatnio u speca od wtrysków i pomp wtryskowych z innym autem i powiedział mi że w tych pompach wypalają się jakieś tam zaworki czy inne g...., ewentualnie mam uszkodzony wtrysk. W każdym bądź razie jutro rano auto zostaje oddane do warsztatu i pewnie pojutrze będzie do odbioru. Wtedy napiszę co i jak...

Aha, czasem dym po odpaleniu przy tych temperaturach to uszkodzone świece żarowe, ale ja mam wszystkie nowe i dodatkowo sprawdzane na przekaźniku.
Tytuł: Odp: Problem z EGR, kontrolka swiec zarowych i silniczka
Wiadomość wysłana przez: Allanos w Luty 22, 2012, 17:47:24 pm
W walce z Świecącymi się kontrolkami  Silnika i świec żarowych jakie poczyniłem postępy:
A wiec Świeci mi się błąd o nr. 0251

Profilaktyczne wymiany :
-Wymiana filtru Powietrza i małego termostatu

W poszukiwaniu przyczyny świecenia się lampek:
-wymiana Filtru Paliwa
-rozebranie i czyszczenie zaworu ERG (był stosunkowo czysty )
-oraz czyszczenie górnej części kolektora ssącego (też był stosunkowo czysty)
i odpiołem po tych czynnościach akumulator i sobie podładowałem

i gdy rano odpaliłem  Kociaka :-A to kontrolka silnika się nie świeciła i standardowo wszystko działało do momentu  wciśnięcia pedału na maxa i 3,4 bieg i prędkość 90km/h wtedy znowu zapaliła mi sie kontrolka świec żarowych ...

Auto aktualne oddałem do mechanika bo juz sam nic więcej nie zrobie...
szanowny pan któremu oddałem autko pod opiekę , jeździł autem z podpiętym komputerem potem z jakimś innym komputerem i nic mu nie wykazało, podpioł inne czujniki i dalej nic stwierdził ze jeszcze sa 2 możliwości
 
1 - Wtryski
2 - Zawór INV (zawór regulacji ciśnienia w pompie )

jutro ma pożyczyć od kogoś  taki zawór i sprawdzić  jak mój będzie sprawny to bedzie brał sie za wtryski..

macie jakieś sugestie co jeszcze można  zrobic :-help
Tytuł: Odp: Problem z EGR, kontrolka swiec zarowych i silniczka
Wiadomość wysłana przez: Innowierca w Luty 22, 2012, 18:18:20 pm
No to mamy podobne objawy. Mi mechanik powiedział, że wtryski są do regeneracji ( wszystkie 4). Tylko jakim cudem jeżdżąc do 3000obr/min auto nie dymi i idzie jak burza, a tylko czasami pojawia się problem przechodzenia w tryb awaryjny? Rozumiem jeden uszkodzony, dwa. Ale wszystkie? To jak ten samochód niby jeździ?  Odebrałem od gostka samochód i mam zamiar jechać do innego, bo coś nie wierzę temu pierwszemu...
Tytuł: Odp: Problem z EGR, kontrolka swiec zarowych i silniczka
Wiadomość wysłana przez: RedOctober w Luty 22, 2012, 18:26:05 pm
P0251 - Wirnik/krzywka pompy wtryskowej A - usterka
P0251 - Injection Pump Fuel Metering Control A Malfunction
Masz problem z pompą lub wtryskami. Przy wysokich obrotach pompa się nie wyrabia i wtedy zgłasza błąd. Może sie to też zdażyć gdy wtryski leją. Twój mechanik idzie dobrą drogą.
Tytuł: Odp: Problem z EGR, kontrolka swiec zarowych i silniczka
Wiadomość wysłana przez: Allanos w Luty 22, 2012, 18:42:42 pm
no to tak samo jak mój do 90km/h idzie jak żyleta  a jak jezdze lelikatnie to normalnie 150km/h i tez jezdzi  dowiem sie jutro co powie jak do niego pojade
Tytuł: Odp: Problem z EGR, kontrolka swiec zarowych i silniczka
Wiadomość wysłana przez: Innowierca w Luty 22, 2012, 18:44:18 pm
Mój do 150km/h jedzie. Powyżej zapalają się kontrolki...
Tytuł: Odp: Problem z EGR, kontrolka swiec zarowych i silniczka
Wiadomość wysłana przez: Allanos w Luty 24, 2012, 17:44:12 pm
zgłupiałem totalnie każdy mówi mi coś innego nikt nie jest pewny a wszyscy chcą rozbierać,
jeden mechanik twierdzi ze pompowtryskiwacze , jeden ze pompa ciśnieniowa (jakas)
jeden twierdzi ze zawór INV a jeszcze jeden wysnuł teorie ze t tych silnikach to sam komputer się uszkodził;/ a reszta
sprawna

mam dosc;/ 1 jaguar a juz tyle problemów;/...

w poniedziałek mam jechać Do Jaworzyna na dokładną diagnozę komputerowa wtrysków i innych dupereli  koszt bagatela 200zl;/

 :-help :-help :-help :-help :-help :-help :-help
Tytuł: Odp: Problem z EGR, kontrolka swiec zarowych i silniczka
Wiadomość wysłana przez: Innowierca w Luty 24, 2012, 20:12:55 pm
Tam nie ma pompwtrysków.

A ja za diagnozę samych wtrysków zapłaciłem 250zł brutto.
Tytuł: Odp: Problem z EGR, kontrolka swiec zarowych i silniczka
Wiadomość wysłana przez: Allanos w Luty 24, 2012, 21:14:41 pm
no  :-bry pokręciłem z tymi pompo wtryskiwaczami z rozpędu i złości sorki za wtope
Tytuł: Odp: Problem z EGR, kontrolka swiec zarowych i silniczka
Wiadomość wysłana przez: Allanos w Luty 28, 2012, 17:26:06 pm
a wiec już wszystko jasne ...
gdy moja wytrzymałość dobiegła końca zabrałem auto od dotychczasowy " mechaników " i zawiozłem kotka do autoryzowanego serwisu  delphi i bosch (serwis diese) podpięli pod komputer wyskoczył błąd 251 jak u innych  po czym zrobili mi jeszcze tzw Próbę przelewową  i wyszło ze 1 wtrysk na 100% do regeneracji , a pozostałe 3 może uda się naprawić jakaś metoda biochemiczna czy coś, jakieś czyszczenie a  jak nie to tez regeneracja , ponadtto znalezi w paliwei jakiś brud  i będą czysli cały układ paliwowy oraz sprawdzali stan pompy  i ewentualnie czyscili lub regenerowali ... kazali zosawić auto na  tydzień i orientacyjny koszt naprawy w optymalnej wersji 3tys zł a w najgorszej 5 tys zł .... i potem powinno być wszystko ok  i powiedzieli ze jeszcze gwarancje dostane jak odbiorę auto napisze co i jak :) ...
Tytuł: Odp: Problem z EGR, kontrolka swiec zarowych i silniczka
Wiadomość wysłana przez: Innowierca w Luty 28, 2012, 19:51:46 pm
Kurde trochę grubo zapłacisz. Mi facet wycenił regenerację wtrysków na 2200zł netto ( 4szt). Ewentualne czyszczenie pompy wtryskowej zamknęłoby się pewnie w 1000zł ( sądząc po cenach za pompę VP37 od mojego Volviaka.  Ale to w końcu ASO - tam za duży termostat płaci się 360zł, a o istnieniu małego zazwyczaj nie wiedzą...
Tytuł: Odp: Problem z EGR, kontrolka swiec zarowych i silniczka
Wiadomość wysłana przez: Allanos w Marzec 25, 2012, 23:22:35 pm
mój kotek odebrany został z serwisu wczoraj jezdzi jak talala
 
a drogi pan mechnik zroił mi tak
 4 wtryski -2600zł
całkowita regeneracja pompy 1900zł
komplet uszczelek (jakis bo były potrzebne)300zł
wczesniejsza pruba przelewowa i podpiecie pod kapa 200zł
czysz czenie układu i robocizna wymiana filtra paliwa i jakies tam inne 1200zł
100 paliwo bo mi wylali stare

w wiec razem 6300zł .... :-kogutki :-tylko
Tytuł: Odp: Problem z EGR, kontrolka swiec zarowych i silniczka
Wiadomość wysłana przez: pedropolski w Luty 27, 2014, 23:41:52 pm
witam,panowie mam ten sam problem.tz. kiedy aby agresywniej przyspiesze to zaraz sie wlacza sprezynka I rozpina turbine!dodam ze mam nowiutkie wtryski 504Z najdrozsze jakie moga wystepowac w jagu.(3 byly wadliwe,1 mial spalona koncowke),wszystkie nowe uszczelki,kolektor dolotowy czyszczony,turbina sprawdzona.kolega sprawdzal bledy na SNAP ON I pokazalo czujnik doladowania turbiny(boost sensor)wymienilem na oryginalny nowy!ale dalej to samo,jeszcze spruboje z tym zaworem EGR I dam znac jak I co.Ale jak ktos cos wie na ten temat to czekam na nowinki!dzieki
Tytuł: Odp: Problem z EGR, kontrolka swiec zarowych i silniczka
Wiadomość wysłana przez: pedropolski w Marzec 11, 2014, 21:49:40 pm
A wiec dzis zmienilem nowy EGR I dalej to samo,zaczynam zalowac ze kupilem x type!na angielskim forum pisze ze glowna przyczyna utraty mocy I zapalenie sie kontrolki swiec zarowych odpowiada AKTUATOR czyli sterownik turbiny,regeneracja od 185-250£,juz nie wiem komu mam wierzyc,tyle czesci wymienionych i LIPA!,sprobuje cos z tym zrobic moze faktycznie ten sterownik?
P.S kod bledu P132B ale turbine to to nie jest na 100% za maly przebieg ma auto a pozatym wirnik nie ma luzow wzdluznych.
Tytuł: Odp: Problem z EGR, kontrolka swiec zarowych i silniczka
Wiadomość wysłana przez: morhot w Marzec 12, 2014, 10:38:02 am
Błąd P132B: Uszkodzony moduł sterowania turbiną.
Czyli moduł, który zmienia grometrię łopatek w turbinie nie działa poprawnie, albo łopatki turbiny są zakleszczone w jednej pozycji (np z powodu nagarów, uszkodzenia mechanicznego) i moduł "nie ma tyle siły" żeby je poruszyć.
Często pada to w Mondeo, więc i w Jagu może zdechnąć, wszak to ten sam silnik. Poszukaj informacji na forach mondeowych, znajdziesz tam namiary na sensownych turbino-mechaników w Twojej okolicy.
A turbiny nie bądź taki pewny, bo nie jestes pierwszym właścicielem. Nie wiesz, czy jakis młody-gniewny nie katował auta pod nieobecnośc tatusia  :-trudno
Tytuł: Odp: Problem z EGR, kontrolka swiec zarowych i silniczka
Wiadomość wysłana przez: pedropolski w Marzec 12, 2014, 22:05:44 pm
zgadzam sie z toba MORHOT moze tak byc z ta turbina,ale dzis wymienilem ten ACTUATOR(Sterownik turbiny-na zlomie 10£)i powiem ze herbaciarze mieli racje auto zapie....a i nic sie nie swieci.stary sterownik poprostu dam do polutowania i sprzedam na ebayu.takze jakby ktos mial ten sam problem to jest odpowiedz!
Tytuł: Odp: Problem z EGR, kontrolka swiec zarowych i silniczka
Wiadomość wysłana przez: maattheew w Wrzesień 25, 2015, 10:10:11 am
Panowie pomocy!

Mam zawalony EGR jak piec węglowy i auto kopci jak stara lokomotywa! Zaślepiłem go blaszką kopcenie ustało no i niestety świeci mi się Check Engine :/ - błąd oczywiście dotyczy za niskiego ciśnienia spalin w układzie EGR. Co mogę zrobić aby EGR nadal był zaślepiony i żeby Check się nie świecił?  :-help
Tytuł: Odp: Problem z EGR, kontrolka swiec zarowych i silniczka
Wiadomość wysłana przez: Choina w Wrzesień 25, 2015, 10:30:50 am
Skoro wsadziłeś blaszkę tam gdzie nie powinna być, to wyjmij żarówkę tam gdzie winna być.
Tytuł: Odp: Problem z EGR, kontrolka swiec zarowych i silniczka
Wiadomość wysłana przez: maattheew w Wrzesień 25, 2015, 10:41:29 am
Wolałbym aby blaszka jak i żarówka zostały w tych miejscach co są obecnie :D
Tytuł: Odp: Problem z EGR, kontrolka swiec zarowych i silniczka
Wiadomość wysłana przez: bodi w Wrzesień 25, 2015, 11:21:55 am
To się przyzwyczaj do chmury dymu.
Tytuł: Odp: Problem z EGR, kontrolka swiec zarowych i silniczka
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Wrzesień 25, 2015, 11:36:14 am
Na poczatek to sie czyści bo pewnie jest sprawny tylko syf mu orzeplyw chamuje