FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: max944 w Grudzień 19, 2009, 11:51:21 am
-
Mam takie pytanko jak spisuje się wam automat w zimie na bardzo śliskiej nawierzchni :) Miałem przedwczoraj problemy z ruszeniem :) Skrzynia była w pozycji D, ale czy na bardzo śliskiej nawierzchni warto np. ustawić na 2 i wtedy próbować ruszyć... Do tej pory nie jeździłem automatem w zimie, no poza Vitarą ale tam było 4x4 i zero problemów z ruszaniem :-R A Jaguś nie bardzo chce mi śmigać po bardzo oblodzonej nawierzchni mimo zimówek ;D
-
Tylko nie wyprzedzaj na śliskiej drodze. Mnie w ostatnią niedziele przy wyprzedzaniu postawiło bokiem do drogi.
-
Nawet nie próbuję po tym jak wczoraj do bramy na podwórze nie mogłem wjechać :) Mam niezłe zimówki i ból dlatego interesuje mnie kwestia czy wolno ruszać z 2 i czy to kotowi nie zaszkodzi, bo to w końcu automat :)
-
Można ruszać z "2", ale nie wiem czy Ci to pomoże - na tym biegu masz do dyspozycji "jedynkę" i "dwójkę", więc i tak będzie ruszać z "jedynki".
-
to ze wybierasz 2 lewarkiem zmiany trybu nie oznacza ze ruszasz z dwojki-ruszasz wtedy normalnie z 1 tylko max do 2 biegu dojdziesz co ma zastosowanie gdy np jedziesz pod gore mając cos na holu typu przyczepa .Słuzy to tez do hamowania silnikiem gdy zjezdzasz z gorki dość stromej a warunki tego wymagają lub gdy poprostu szlag trafi twoje hamulce na prostej drodze i chcesz jakos wytracić prędkość.
proponuje kupno jakis naprawde dobrych zimówek typu Nokian bo inne firmy oponiarskie co prawda robią zimówki ale mają mizerne doświadczenie z zimą przy firmie rodem ze skandynawi gdzie zimy takie jak ta nasza to dopiero przedsmak .
Jazda automatem z uslisgiem kół napędowych prowadzi do przegrzania skrzyni a co za tym idzie jej popsucia ale to pikuś ;)
-
A ja mam taki mega hiper super wynalazek - przycisk z przekreśloną 1 :) i nie ma żadnego problemu z ruszaniem.
Pozdrawiam
Yoohas.
-
ale masz tez i poduszke powietrzną :P
w xj40 od chyba połowy 92 roku wporwadzono identyczne sterowania akrzyn biegów 4hp24 jakie od dawna stosowano w bmw-tzw tryb zimowy do ruszania na sliskiej nawierzchni,wersje wczesniejsze miały tylko przełacznik sport natomiast skrzynie 4hp22 nieposiadają zandego przełacznika.
-
a ja mam szperę i jeżdżę bokiem :-V
też mam hiper wynalazek, który ma Yoohas i powiem szczerze pomaga, ale tak... jeżdżę bokiem ;D
-
No niestety ja trybu zimowego nie mam i co gorsza mieć nie będę ;) ale cóż taki urok kota - lubi pokazać pazurki :-tylko
-
Takie odczucia wynikają z dużego momentu przenoszonego na tylną oś, jak również dużego rozstawu osi, przez co łatwo wprowadzić auto w ruch obrotowy. Tak jak napisali przedmówcy, dobre opony to podstawa.
-
Opony są OK tyle, że mieszkam na takim terenie, że zimą jest kiepsko utrzymywana droga i dobić się do ,,8" bywa bardzo utrudnione :'( a ja muszę przejechać ok 6 km, aż wyjadę na ósemkę a to walka o przetrwanie... Miałem tylnonapędówki i to mocne :) bo min. Porsche, Bmw 7 Alpine, ale lepiej w zimie latały - Kot jest mniej stabilny :-wings ale taki już jego urok :-za I tak go lubie :)