FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: zachradek w Grudzień 17, 2009, 21:04:05 pm
-
mam mały problem zauważyłem ze jakos auto słabo mi grzeje .niewiem co moze być .Poziom płynu jest ok . i wydaje mi się ze wskazówka z temperatury jest troche nizej niz zawsze bo zawsze to była dokładnie w pionie a teraz brakuje jakies 2mm do pionu . czy przyczyna moze byc zapowietrzony układ ? tzn latem miałem mały wyciek z chłodnicy ale naprawiłem to ,a płyn uzupełniłem
-
a w podobnych warunkach kiedys grzało lepiej czy tak samo??
jak wiadomo w kotach kiepksawe jest ogrzewanie przynajmniej tych do 97 roku produkcji .
-
Jest to częsta przypadłość w X300. W tych latach Jaguar stosował płyn chłodniczy który powodował odkładanie się kamienia na elementach układu chłodzenia, później dopiero, w X308 bodajże, zmieniono płyn chłodniczy. Miałem ten sam problem, kotek słabo grzał, wykluczyłbym tutaj zapowietrzony układ, jeśli stan płynu jest w normie. Jeśli chodzi o położenie wskazówki to w zimne dni może się tak zdarzyć, że będzie nieco niższa temperatura silnika ale wg mnie takie odchylenie nie ma żadnego znaczenia. Problem możesz rozwiązać następująco:
1. odkręcić węże łączące nagrzewnicę z pompką wymuszającą obieg płynu przez nagrzewnice (pod maską po lewej stronie) i podłączyć do węża doprowadzającego płyn do nagrzewnicy zwykły wąż ogrodowy i przepłukać układ wodą pod dużym ciśnieniem
2. wlać do układu odkamieniacz przeznaczony do układów chłodzenia w samochodach (np. z STP) i po jakimś czasie (przebiegu) wymienić płyn chłodniczy przepłukując jednocześnie układ
3. wymienić nagrzewnicę
Życzę powodzenia, daj znać jak już naprawisz. Pozdrawiam. :-tylko
-
zrob self-diagnostics ogrzewanie i klimy, moze w systemie sa jakis bledy: http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,3028.0.html
-
bardzo często przyczyną słabego ogrzewania lub wręcz jego braku moze byc uszkodzona pompka elektryczna wspomagająca obieg płynu w układzie chłodzeniowo grzewczym ktora znajduje sie na jednym z wezy do nagrzewnicy.
-
pompka ok ,elektro zawory takze .narazie odpowietrzyłem wielokrotnie układ , i wlałem tyle płynu ile sie tylko dało , wydaje mi sie ze jest lepiej . samochód napewno szybciej grzeje. bedzie troche cieplej na dworze to przepłukam ten układ i wleje odkamieniacza . narazie dzieki wam bardzo za pomoc :-thank