FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: tomda w Grudzień 12, 2009, 10:35:14 am
-
W swoim XJ-cie (pochodzącym z Kanady) pod przednim zderzakiem znalazłem zakrywane gniazdko elektryczne.
Sądzę, że służy do podłączenia prądu w celu wstępnego podgrzania silnika. :)
Moje wątpliwości to:
- gdzie jest grzałka i czy posiada termostat, jak jest jej moc?
- czy podaje się 230V czy 110V i na jak długo (np. na 1h czy na całą noc)?
- czy w Kanadzie jest 230 a może 110V.
- oraz czy w naszych warunkach klimatycznych jest sens z tego korzystać?
A może ktoś z forumowiczów ma schemat podłączenia poszczególnych styków. :-A
-
Do tego gniazdka podłącza się czajnik, żebyś mógł sobie herbatkę zrobić :-hehe
W instrukcji nie masz tego opisanego?po co to jest i jak to działa?
-
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/db/WorldMap_Voltage%26Frequency.png (http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/db/WorldMap_Voltage%26Frequency.png)
-
Dzięki Luqasek za konkretną odpowiedź/link. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/db/WorldMap_Voltage%26Frequency.png Tak też przypuszczałem, że gniazdo jest na niższe napięcie i nie staralem sie podlączyć naszych 230V. :-thank
-
Możesz uzyć odpowiedniego transformatora i bedzie ok. :-V
-
Lecz nie wiem o jakiej mocy miałby być ten trafo. Sądze, że grzałka nie powinna mięć więcej niż 200-300W.
-
Jeżeli to tylko zwykła grzałka, bez automatyki, to wystarczy zmierzyć oporność grzałki i skorzystać z praw Ohma i kilku innych praw i twierdzeń, bo mamy do czynienia z prądem przemiennym. Napisz, jak zmierzysz oporność grzałki, to dobierzemy jakieś trafo, jak chcesz. Ale nie będzie to tania impreza, bo trafo są zazwyczaj drogie, chyba, że masz dostęp do używanych. I BEZWZGLĘDNIE MUSISZ MIEĆ PEWNOŚĆ, ŻE TO GRZAŁKA, A NIE JAKAŚ INNA INSTALACJA, ŻEBY JEJ NIE USZKODZIĆ!
-
w razie czego moze się przyda
http://www.taunus-transformatoren.de/transformers/230v110v.php4?ref=google_poland_usa (http://www.taunus-transformatoren.de/transformers/230v110v.php4?ref=google_poland_usa)
a tak przy okazji, jesli grzalka jest zrobiona z drutu oporowego to można ją również zasilać prądem stałym, w razie gdybyś przypadkiem dysponował zasilaczem 110V o odpowiedniej mocy (chociaż watpię :-\)
w każdym razie powodzenia.
-
....a zrob prosze kiedys zdjecie tego gniazdka??ciekawe czy u mnie tez jest- co nasuwa mi sie od razu to fakt ze za naieciem znamionowym idzie konkretny typ gniazdka co znaczy ze nie mozesz miec europejskiego gniazdka i 110v albo europoejskie gniazdko 230 albo amerykanskie 110 (takie dwa plaskie sloty jakby na polskie konektory)
-
Ja dzis widzialem podobna kostke w VW sharan-ie tylko ze tam bylo 3 pinowe i pisalo na nim 250V ale auto bylo ze szwajcarii i tam sie takie podlacza jak jest duzy mroz po zgaszeniu i przy przewidywanym dluzszym postoju aby nie ostygl.