FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: maciejXtrem w Listopad 30, 2009, 23:09:01 pm
-
Planując zakup Jaga , który rocznik wybrać?
Chodzą pogłoski że w latach 86 87 robiono gorsze egzemplarze i bardziej się one psują ? a po 1989r są już bardziej niezawodne itp ?
Czy według waszego doświadczenia jest w tym ziarenko prawdy ? Czy warto brać po uwagę rocznik produkcji Jaguara czy bardziej jego stan ?
Drugie pytanie , czy to prawda że w samochodach z tych lat można było sobie wybrać reflektory (prostokątne lub "okrągłe") czy było to czymś podyktowane ?
-
:-gwizd :-thumpdown
-
Według mojej wiedzy nie ma regóły odnośnie lamp okrąglych, lub prostokątnych, to jak kolor tapicerki, wiadomo że z początku produkcji są bardziej awaryjne, ale to są raczej pierdołki, nie przejmowal bym się tym, typowe usterki w xj40 86-89 to urywajace się klamki, opadająca podsufitka, abs, rdzewiejąca klapa bagaznika, przecieki wody do srodka z powodu zapchanego odpływu wody, blowlery i maglownica, no i oczywiście nivomaty.
Jeśli chodzi o nowsze xj40 to niema już aż takich problemów z klamkami (ale też są), z abs, a jesli chodzi o maglownice to nie jestem pewien, ale zdaje się że też jest lepiej, a reszta raczej bez zmian, za to w nowszych typową usterką jest wskazanie przepalonej żarówki, mimo ze wszystkie dzialają. to chyba tyle.
-
:-gwizd :-thumpdown
To się kolega nie rozpisał ..... NAwet trudno wywniskować o co chodzi ??
-
To ja napiszę o moim xj40 1993 r.
Ułamane dwie klamki :)
Maglownica do regeneracji - już zrobiona - plusem jest fakt, że to ZF a nie Jaguar
Porcelanowe zawieszenie - wiecznie coś stuka, puka. Wymienione elementy wytrzymują ok. 30 tys. km
ABS czasami mruga :)
Korozja - na szczęście nie widzę jeszcze ale domyślam się, że będzie się pojawiać tak jak w x300 - dolne narożniki tylnej szyby (okolice wlewu paliwa) i krawędzie tylnych nadkoli.
-
XJ40 - 1991, maglownica nie cieknie (ZF), klamki całe, ale pali się znak przepalonej żarówki
-
XJ40 - 1987 Sov. - maglownica do regeneracji, wymienione 2 klamki, świeci się ABS i BULB :), rudy zjada progi, wymieniony tylny most, wymieniona skrzynia biegow, wymienone drzwi kierowcy, wymieniona szyba pasażera wraz z mechanizmem podnoszenia, bypas na chłodnicy oleju, regeneracja komory bagażnika (wycinanie, spawanie, czyszczenie, konserwacja, lakierowanie...), wymiana łożysk przednich kół i jeszcze pare "dupereli" a co!! :-hehe Jest ktoś lepszy?? Ale autko jezdzi, pali na tyk , i... jest zajfajne!! :-super :-tylko
-
Feler - :-R :-R :-R
-
XJ40 90 Daimler
działąjące Nivo :-super
, mało rdzy (zrobiona w tym roku z konserwacja) :-super
kiepsko dzialajace nawiewy :-thumpdown (po wymianie transystorow w blowerach - dzialaja na wszystkie predkosci)
niedzialajace dupogrzały od poczatku :-thumpdown
pojawiajace sie ostatnio najrozniejsze puki i stuki z zawiechy, narazie na tyle male te luzy ze nie zamierzam z nimi nic robic ale dzwieki irytujace
wymieniona grucha hamulcowa
klamki dzialaja szyby dzialaja radio wskazniki kontrolki...
... w sumie wychodzi calkiem niezle u mnie :-A
ale jak by nie byylo niezle to i tak bym go kochal :-tylko
(koń też :-W)
-
U mnie z usterek pali się kontrolka przepalonej żarówki i na panelu klimy nie łączą styki :) XJ 4.0 '89
-
U mnie dziurawy zbiornik od spryskiwaczy
coś stuka w zawieszeniu
padł komputer
ALE!!!!
ALE!!!
:-za
tylko ja mam auto z 93 roku
-
W moim Daimlerku 1988 chodzi wszystko poza klimą,na zimę zmiana nowego płynu
jaki juz kupiłem i poprawa szyberdachu co zrobi mechanik
Latam nim na codzień a w ostatnim kwartale 3 razy do Kędzierzyna-Kozla,Szczecin,
Gorzów nie liczę.
Rozmieniłem nim 210 km/godz.a autko 3,6 zagazowane
Drugim Jagiem 1994 4,0 sekwencja w tym miesiącu machnąłem 1500 km,stukot amorów, do drobnych poprawek lakierniczych ale właśnie wrzuciłem jego na sprzedaż
lub zamianę na Allegro
I znowu przytoczę słowa jakie usłyszałem od znajomka z kraju anglojęzycznego
"Jag-i są klasą i nawet się pięknie psują"