FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: jannaf w Maj 20, 2008, 22:29:06 pm
-
Przymierzam sie do samodzielnej wymiany oleju w skrzyni biegów (automat). Zebrałem juz sporo informacji o tej operacji, ale przy okazji chcę wymianić też filtr. Nie wystarczy więc proste odkręcenie korka spustowego i dolanie tego co wypłynęło. Czy wymiana filtra to coś mocno skomplikowanego ? na co uważać przy odkrecaniu miski ? czy są jakieś pułapki które czekają mnie przy wymianie ? . Dodam, że zdecydowałem się na wymianę profilaktycznie, bo olej ma piekny BURSZTYNOWY kolor, jakby był prosto z nowego pojemnika. Z tego względu nie będę upierał sie przy wymianie tzw. dynamicznej. No i wracam do tego BURSZTYNOWEGO koloru. Do tej pory myślałem, że oleje w skrzyni są koloru czerwonego.... Polazłem więc do pobliskiego znajomego warsztatu i dowiedziałem się, że jak kolor oleju żółty to jest to prawdopodobnie CASTROL TRANSMAX. Taki polecono mi na wymianę (dokładnie TRANSMAX Z)i taki m.in. poleca instrukcja obsługi. Co na to "doświadczone koleżeństwo"???
-
Nie wiem jak jest akurat w Jaguarach ale w większości automatów co 30 000km należy bezwzględnie wymienić olej w skrzyni razem z filtrem!!! Niestety nie każdy o tym wie i z tego zaniedbania mega problemy mogą wyjść.
-
Niektórzy ambitnie twierdzą że olej w skrzyni jest dożywotnio ;D w każdym razie tak jak mówi Gerry absolutnie olej wymieniać trzeba. NIe wiem tylko jak to wygląda czasowo.
Chodzi mi o fakt że olej silnikowy powiedzmy po 3 latach też należy wymienić nawet jak samochód mało przejechał bo z wiekiem olej wytraca swoje właściwości. Z olejem do skrzyni pewnie też tak jest.
-
Ja wypowiem się z doświadczenia.
To że olej w skrzyni się zmienia to jest jasne jak słońce, pamiętaj jednak że przy każdej zmianie filtra oleju w skrzyni należy też wymienić uszczelke miski olejowej.
Po odkręceniu miski olejowej sprawdź dokręcenie śrub mocujących płyte sterującą. Dokładnie wyczyść samą miske olejową, często są w niej magnesy do zbierania opiłek metalu, które też trzeba usunąć.
Ja w swoim używam oleju Castrol ATF III i ma on czerwony kolor. W większości aut olej wlewa się przez bagnet od skrzyni biegów.
-
oczywiście opiłki trzeba usunąć nie magnesy jakby ktoś źle zrozumiał ;)
-
Dziękuje koledze za sprostowanie mojej nieudolnej wypowiedzi ;) ;D
-
Zestaw filtr + uszczelka mam już zakupiony u Jagoholika, więc wymienię oczywiście w komplecie. Czy po odkręceniu miski ze skrzyni zejdzie więcej oleju czy standardowe 4,5l ??
-
Może nie wiele więcej Ci zejdzie. Dużo oleju pozostanie w Konwerterze pomiędzy skrzynią a silnikiem. Ja zalewając po remoncie skrzynie wlałem do niej przeszło 10 litrów.
Małe sprostowanie - mój olej to Castrol Dextron ATF III D
-
Witam!
Polecam informacje ze starego forum:
http://v12.nazwa.pl/forum/viewtopic.php?t=356&postdays=0&postorder=asc&start=0
-
Witam Panów, to jaki ten olej najlepiej wlać??? Na bagnecie u mnie jest Dexron II seriaD. A powiedzcie czy Castrol TQ DexronIII moze byc?? czekam i pozdrawiam.
-
witam, wiesz co u mnie ten olej jest koloru bursztynu, wydaje mi sie ze to jest DII. chce wymienic ten olej bo to Autko mam od brata, a on to tak dba ze szok :-\ ;D. Mozesz mi podac linka gdzie moge dostac filtr wraz z uszczelką miski . XJ40 4.0 92R. POzrdawiam i z góry dziekuje :-V :-R. Moze jagoholik by pomógł?? ;D