FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: Jagman73 w Maj 09, 2008, 14:12:16 pm
-
Witam
Mam 2 krótkie pytanka dot. "operacji" wymiany oleju:
1. czy nowy filtr oleju przy wymianie należy zalać (przynajmniej częściowo) nowym olejem czy wkręcać do "na sucho" (jest w takim miejscu i pozycji że wydaje mi się że 2 opcja jest prawidłowa ale wole się upewnić;)
2. jakiej średnicy jest uszczelka pod korkiem spustowym oleju (chciałbym ją przy okazji wymienić a nie chcę szukać zamiennika na oślep).
Z góry dziękuje za wszelkie podpowiedzi.
Ps. no i jeszcze jedno nieśmiertelne pytanie: lać 5W-30 (jak to robią autoryzowane serwisy), czy 5W-40 (wersja najbardziej popularna). Jako ciekawostka podam że aktualnie jeżdżę na 0W-40 (zlane przez autoryzowany serwis u naszych zachodnich sąsiadów) i nie widzę żadnych negatywnych objawów.
-
Filtra nie trzeba zalewać, a rodzaj oleju dobiera się do przebiegu i stanu silnika.
-
A jaki olej proponujesz ?? 130 tys mil.a jak okreslic stan silnika ??
-
Przy takim przebiegu proponuję przejść już na półsyntetyk 10W-40.
A kondycję silnika najlepiej określić po ciśnieniach sprężania i ilości branego oleju, o wyciekach nie wspominając ;)
-
Ja uważam, że jeżeli jeździsz na 0W-40 to zalej tym samym - przecież silnik się od tego nagle nie popsuje. Szkodliwe jest przechodzenie z oleju "gorszego" czyt. mineralnego który był długo stosowany w silniku na mający własności myjące syntetyk. Możesz wtedy podobno rozszczelnić silnik (wątpliwe), lub (bardziej prawdopodobne) zatkać kanaliki olejowe wypłukanymi drobinami nagaru. Jeżeli stale jeździsz na pełnym syntetyku, to lej go jak najdłużej (jak Ci kasy nie żal :) ).
-
Witam
Nie zmieniaj lepkości oleju i jego klasy, chyba że masz problemy z silnikiem. Teoretycznie filtra oleju nie musisz zalewać ale, hehehe, jak zalejesz to po uruchomieniu silnika będzie krótszy czas do uzyskania optymalnego ciśnienia smarowania.
może studiowałem wolno ale za to niedokładnie.
Pozdro
-
po co zmieniać rodzaj oleju jak na tym jest wszystko ok, a już broń Boże na półsyntetyk (na gorszy). Ja akurat w innym aucie ale przechodzę na pełny syntetyk, a kiedyś był zalany mineralnym, teraz jest półsyntetyk.
-
Żeby wypośrodkować to zalej syntetyk 10W-40 :) bo takie też są.
Ja po 130 tys mil i małym remoncie silnika zmieniłem na 0W-30, ale ostatnio wróciłem na 10W-40 bo nie byłem zadowolony. Przy syntetyku na zimno jakoś niespokojnie pracował i wydawał dziwne dźwięki a po zmianie nastał spokój. Oba TOTAL.
Po takim przebiegu elementy metalowe silnika już jednak nie są idealne i odrobinę gęstszy olej im nie zaszkodzi.
-
http://www.mobil.co.uk/UK-English-LCW/carengineoils_which-oil.aspx (http://www.mobil.co.uk/UK-English-LCW/carengineoils_which-oil.aspx)
Czy ten olej bedzie dobry? Szczerze mowiac nie wiem, jaki mi olej wlali rok temu. I ile tego wchodzi, czy 5l wystarczy?